موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دولت کانادا از مقیمان موقت ایرانی، حمایت خواهد کرد

دولت کانادا از مقیمان موقت ایرانی، حمایت خواهد کرد

باتوجه‌به جریانات اخیر جهانی و افزایش گسترده نارضایتی‌ها، برخی از ایرانیان تصمیم دارند تا مدت طولانی‌تری در کانادا مانده و اقامت موقت خود را تمدید کنند و از این بابت، نگران هستند. به‌همین دلیل، کشور کانادا اعلام کرده است که در سال 2024 از خانواده‌های ایرانی که به‌صورت موقت در این کشور اقامت دارند، برای دریافت اقامت دائم، حمایت و اقدامات جدیدی لحاظ خواهد کرد و آن‌ها می‌توانند تا تاریخ 28 فوریه 2024، نسبت به ارائه درخواست خود، اقدام کنند.

این اقدامات، برای ایرانیانی که مایل به تمدید اقامت موقت خود در کانادا و جابجایی بین جریان‌های موقت هستند، آسان‌تر می‌شود و به ایرانیان اجازه می‌دهد که از داخل کانادا، برای دریافت ویزای تحصیلی، ویزای کاری یا تمدید ویزاهای توریستی کانادا، درخواست دهند.

همچنین ایرانیانی که در حال حاضر در کانادا هستند نیز از این طریق، می‌توانند مجوز کار دریافت کنند.

علاوه بر این، دولت کانادا برخی از هزینه‌های پردازش درخواست تمدید اقامت (processing fees) را از ایرانیان، دریافت نخواهد کرد. در همین راستا نیز از هزینه‌های گذرنامه و تراول داکیومنت (travel document) برای شهروندان و مقیمان دائم کانادا که در ایران حضور دارند و قصد خروج از آن را داشته و خواهان بازگشت به کانادا هستند، چشم پوشی می‌کند.

همچنین، دولت کانادا در حال بررسی برخی برنامه‌ها مانند اختصاص دادن اقامت دائم به مدافعان حقوق بشر است و قصد دارد از آن‌ها حمایت‌ کند. این کشور، برای پناهندگانی که خارج از وطن خود هستند و نمی توانند به آن بازگردند نیز 3 جریان اسکان مجدد ارائه می دهد:

  • برنامه پناهندگان با کمک دولت
  • اسپانسرشیپ خصوصی پناهندگان
  • ویزای بشردوستانه

در‌صورتی‌که قصد مهاجرت به کانادا یا تمدید ویزا و اقامت خود در کانادا را دارید، مشاوران ما در پارسی کانادا، شما را راهنمایی خواهند کرد. همچنین، با مراجعه به شعبات ما در کانادا، می‌توانید از تجارب وکلای مجرب ما استفاده کرده و در این راه از آن‌ها کمک بگیرید.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال