موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مانیتوبا در سال 2024، قوانین مهاجرتی را برای پزشکان تغییر می دهد!

تغییر قوانین مهاجرتی مانیتوبا برای پزشکان

بر اساس خبری از hcamag، استان مانیتوبا قصد دارد مسیر مهاجرتی را برای پزشکان مجرب بین‌المللی آسان کند تا آن‌ها بتوانند به این استان وارد و در بخش مراقبت‌های بهداشتی آن، مشغول به کار شوند. در این راستا، مانیتوبا قوانین مهاجرتی خود را در خصوص مهاجرت پزشکان تغییر خواهد داد.

بر اساس این تغییرات، کالج پزشکان و جراحان مانیتوبا (CPSM) تصمیم گرفته است تا پزشکان تحصیل‌کرده بین‌المللی، دیگر نیازی به گذراندن پارت اول آزمون صلاحیتی شورای پزشکی کانادا (MCCQE1) را نداشته باشند و بدون طی کردن این مسیر، به ایالت مانیتوبا مهاجرت کرده و در آن، مشغول به کار و زندگی شوند.

آدری گوردون (Audrey Gordon)؛ وزیر بهداشت این استان؛ اظهار داشته: ما برای تقویت سیستم بهداشتی مانیتوبا با همکاری هیئت حاکمه پزشکی این استان، تصمیم گرفته‌ایم تا مسیر مهاجرت پزشکان به کانادا را ساده کنیم و موانع را کاهش دهیم تا پزشکان مجرب بین‌المللی بتوانند هرچه سریع‌تر کار خود را آغاز کرده و خدمات مراقبت‌های بهداشتی را به مردم مانیتوبا، ارائه دهند.

همچنین دولت کانادا می گوید، پزشکان دارای تحصیلات بین‌المللی که برای کار موقت در مانیتوبا (provisional registration) درخواست داده، دارای مدرک پزشکی هستند، آزمون‎‌های صدور گواهی را گذرانده و برنامه‌های استانی کانادا را تکمیل کرده‌اند، واجد شرایط این قانون می‌شوند. در واقع، شورای پزشکی کانادا، تنها دانش پزشکی و توانایی تصمیم‌گیری بالینی داوطلبان را در سطحی که از یک دانشجوی پزشکی انتظار می رود ارزیابی می کند. به این ترتیب، افراد متقاضی پس از عبور از این مرحله، می‌توانند کار خود را به‌عنوان یک پزشک در مانیتوبا آغاز کنند.

علاوه‌بر این دکتر آنا زیومک (Dr. Anna Ziomek)؛ یکی از کارشناس CPSM؛ گفته است: اصلاحات در مقررات کالج پزشکان و جراحان مانیتوبا، تمامی موانع برای جذب پزشکان خارجی به کانادا را از بین خواهد برد. این تغییر به مانیتوبا این امکان را می‌دهد تا پزشکان بیشتری به این استان مهاجرت کنند. زیرا پیش از این، آزمون صلاحیتی شورای پزشکی کانادا، باعث شده بود تا بسیاری از پزشکان واجد شرایط و آموزش دیده بین‌المللی، علاقه‌ای به مهاجرت به مانیتوبا و کار در این استان، نداشته باشند.

پایان خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال