موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت و درآمد مهندس عمران در استرالیا

اگر مهاجرت به استرالیا به‌عنوان یک مهندس عمران برای شما نیز جذاب است، در ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

مهاجرت و درآمد مهندس عمران در استرالیا

ساختمان‌سازی یکی از صنایع سودآور و پردرآمد برای کشور استرالیا است. این صنعت چیزی در حدود 9 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور استرالیا را به خود اختصاص داده است. یک مهندس عمران در استرالیا رکن اساسی صنعت ساخت‌و‌ساز این کشور است.

با توجه به تقاضای استرالیا برای جذب مهندسین عمران، متقاضیانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و دارای سابقه کاری مرتبط هستند، می‌توانند با دسترسی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های ویزای مهاجرت استرالیا به این کشور مهاجرت کنند.

اگر مهاجرت به استرالیا به‌عنوان یک مهندس عمران برای شما نیز جذاب است، در ادامه این مطلب می‌توانید اطلاعات مفیدی از قبیل آینده شغلی، درآمد مهندس عمران در استرالیا، شرایط مهاجرت و ارزیابی مهارت‌ها و غیره را به دست آورید.

درباره مهندس عمران در استرالیا

نگاه کلی به شغل مهندس عمران در استرالیا

در حال حاضر مهندس عمران با کد شغلی ANZSCO: 233211، در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلند‌مدت (MLTSSL) استرالیا قرار دارد. همه ساله مشاغل زیادی در این فهرست قرار می‌گیرند و موردتوجه مهاجران هستند. پیش از پرداختن به مرحله بعد، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره شغل‌های پرتقاضا در استرالیا را در مطلب لیست مشاغل موردنیاز استرالیا ببینید.

اطلاعات کلی مربوط به مهندسی عمران در استرالیا در جدول زیر قابل مشاهده است:

نگاه کلی به حرفه مهندس عمران در استرالیا
کد شغلی233211
سازمان ارزیابEngineers Australia
حداقل حقوق مهندس عمران در استرالیا90 هزار دلار استرالیا در سال
حداکثر حقوق مهندس عمران در استرالیا145 هزار دلار استرالیا در سال
پرتقاضاترین شهرهای استرالیا برای جذب مهندسین عمرانملبورن (Melbourne)، سیدنی (Sydney )، پرث (Perth) و بریزبن (Brisbane)

چشم‌انداز شغلی مهندس عمران در استرالیا

علاوه بر اینکه مهندس عمران در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا در صنعت ساخت‌وساز است، در لیست مشاغل دارای اولویت برای صدور ویزا (لیست PMSOL) نیز قرار دارد. استرالیا برای بهبود وضعیت اقتصادی خود پس از دوران کرونا، به بعضی مشاغل و تخصص‌ها بیشتر نیاز دارد؛ این مشاغل را در لیستی به‌نام (PMSOL) Priority Migration Skilled Occupation List معرفی کرده است. همچنین برای صدور ویزای کار هم آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

مهندسین عمران در استرالیا از آینده شغلی و مالی خوبی برخوردار خواهند بود. طی 5 سال گذشته تعداد افرادی که به‌صورت تخصصی به‌عنوان مهندس عمران در این کشور مشغول به فعالیت هستند، افزایش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که این تعداد در 5 سال آینده نیز به‌شدت افزایش یابد.

فرصت‌های شغلی پیش‌روی این افراد در استرالیا می‌تواند ناشی از ایجاد شغل‌های جدید و یا در اثر ترک کار برخی از شاغلین باشد. بر اساس آمار اعلام شده از سوی دولت استرالیا، پیش‌بینی می‌شود که تعداد افراد مشغول به حرفه مهندسی عمران از 55300 نفر در سال 2018 به 60500 نفر در سال 2023 برسد. همچنین، تا 5 سال آینده در حدود 28000 شغل در حوزه عمران و ساخت‌وساز در این کشور ایجاد خواهد شد.

شرایط مهاجرت مهندسین عمران به استرالیا

متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق شغل مهندسی عمران، بایستی حداقل امتیاز 65 را کسب کنند. داشتن حداقل مدرک لیسانس مهندسی عمران و یا گذراندن دوره مشابه در این زمینه برای متقاضیان این شغل در استرالیا الزامی است.

همچنین این افراد باید دارای مدارک تحصیلی معادل مدرک لیسانس یا مدارک بالاتر باشند. برای دریافت مجوز حرفه‌ای مهندسی عمران در استرالیا به بیش از 3 سال سابقه کار نیاز است.

علاوه بر این متقاضیان این حرفه بایستی در آزمون‌های زبان بین‌المللی نمره کافی را کسب کرده باشند. حداقل نمره زبان برای شغل مهندس عمران در استرالیا آیلتس 6 در هر چهار مهارت و یا معادل آن در سایر آزمون‌ها است.

ارزیابی مهارت برای مهندسین عمران در استرالیا

مهاجرت مهندس عمران به استرالیا به ارزیابی مهارت وی وابسته است. جهت درخواست ویزای دائم و یا ویزای کاری موقت از طریق برنامه مهاجرت مهارتی عمومی (general skilled migration program)، شما بایستی یک ارزیابی مهارت یا Skills Assessment کسب کنید. انجام این ارزیابی از طرق مختلف امکا‌ن‌پذیر است. در ادامه مسیرهای ارزیابی مختلف ذکر خواهند شد:

ارزیابی از طریق مدارک معتبر:

شامل 5 مسیر صلاحیت استرالیا (Australian Qualification)، توافق واشنگتن (Washington Accord)، توافق سیدنی (Sydney Accord)، توافق دوبلین (Dublin Accord) و سایر مدارک به رسمیت شناخته شده است. این مسیرها به‌صورت مستقیم به محل اخذ مدرک مهندسی شما وابسته هستند.

ارزیابی از طریق صلاحیت‌های غیر معتبر/ مدیران مهندسی:

به‌طور کلی اگر مدرک شما معتبر نبوده و یا از کشوری است که در فهرست توافق‌نامه نیست، می‌توانید از مسیر گزارش نمایش شایستگی (Competency Demonstration Report (CDR))، درخواست ارزیابی مهارت بدهید.

ویزاهای مهاجرت مهندس عمران به استرالیا

ویزاهای متفاوتی برای مهاجرت مهندسین عمران به استرالیا وجود دارد. اگر سابقه کار مرتبط و قابل‌قبولی در حوزه مهندسی عمران دارید می‌توانید با اثبات تمکن مالی، از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور (ویزای 188 استرالیا) به این کشور مهاجرت کنید.

همچنین می‌توانید از طریق اسکیل ورکر (Skill worker) استرالیا به‌عنوان یک مهندس عمران وارد این کشور شوید. پیش از اینکه لیست ویزاهای مهاجرت مهندس عمران به استرالیا را بررسی کنیم، می‌توانید با مطالعه مطلب ویزای اسکیل ورکر استرالیا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

به‌طور کلی ویزاهای مهاجرت مهندس عمران به استرالیا عبارت‌اند از:

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

وظایف مهندس عمران در استرالیا

به‌طور کلی مهندسین عمران در حوزه ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی و زیربنایی مشغول به کار خواهند شد. در هر بخش از پروژه‌های عمرانی مهندسین وظایف مشخص شده‌ای دارند که در ادامه برخی از این وظایف بیان خواهد شد:

  • مدیریت و هدایت نیروی انسانی مشغول به کار در پروژه
  • انجام وظایف مهندسی از جمله؛ برنامه‌ریزی، طراحی و نظارت بر ساخت و نگهداری ساختمان‌ها، پل‌ها و سایر سازه‌ها
  • تجزیه‌وتحلیل نقشه‌ها، تصاویر، نمودارها و سایر اطلاعات جهت برنامه‌ریزی پروژه‌ها
  • جمع‌آوری اطلاعات برای تهیه و ارائه گزارش در مورد موضوعات پروژه

مهارت‌های لازم برای مهندسین عمران در استرالیا:

شما به‌عنوان یک مهندس عمران، برای کار در هر کجای دنیا، نیازمند تسلط بر مهارت‌های خاصی از جمله برنامه‌ریزی، کار با نرم‌افزارهای تخصصی، حل مسئله، کار گروهی و غیره هستید. در کشور استرالیا نیز مهارت‌هایی برای مهندسین عمران تعریف شده است. اگر علاقه‌مند به مهاجرت استرالیا به‌عنوان یک مهندس عمران هستید، پیش از مرور مهارت‌های موردنیازتان می‌توانید از مطلب مهاجرت به استرالیا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

برخی از مهارت‌های اساسی موردنیاز مهندسین عمران در کشور استرالیا عبارت‌انداز:

  • تسلط بر ریاضیات جهت حل مسائل
  • توانایی درک مطلب جهت مطالعه اطلاعات مربوط به کار
  • مهارت‌های مربوط به ساخت‌وساز مانند شناخت مواد و روش‌های مورد استفاده برای ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها یا سازه‌هایی مانند بزرگراه‌ها و جاده‌ها
  • توانایی طراحی تکنیکال جهت طراحی تکنیک‌ها، ابزارها و اصول طراحی که برای تهیه نقشه‌های فنی دقیق و مدل‌ها استفاده می‌شوند.
  • توانایی مدیریت جهت مدیریت اصول کسب‌وکار در برنامه‌ریزی استراتژیک و همچنین مدیریت منابع و نیروی انسانی پروژه‌ها
وظایف مهندس عمران در استرالیا

برنامه‌ریزی، طراحی و نظارت بر ساخت و نگهداری ساختمان‌ها، پل‌ها و سایر سازه‌هابخشی از وظایف مهندسین عمران است.

درآمد مهندس عمران در استرالیا

میانگین حقوق پایه مهندسین عمران در این کشور 57485 دلار استرالیا است. لازم به ذکر است که با افزایش سابقه کاری مهندسین میزان میانگین حقوق دریافتی آن‎ها نیز افزایش خواهد یافت. بر اساس اصول مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد در کشور استرالیا، حقوق مهندسین عمران این کشور به شرح زیر است:

  • کمتر از یک سال سابقه کاری: 60822 دلار استرالیا در سال
  • سابقه کاری بین 1 تا 4 سال: 72289 دلار استرالیا در سال
  • سابقه کاری بین 5 تا 9 سال: 87305 دلار استرالیا در سال
  • سابقه کاری بین 10 تا 19 سال: 109564 دلار استرالیا در سال
  • بیش از 20 سال سابقه کار: 125220 دلار استرالیا در سال

در نمودار زیر می‌توانید میزان درآمد مهندسان عمران در استرالیا بر اساس سابقه کاری و تجربه بر اساس سایت payscale را ببینید.

دستمزد مهندسین عمران در استرالیا بر اساس تجربه

سطح درآمد براساس تجربه برای مهندسان عمران بر اساس سایت payscale.com

بهترین شهرهای استرالیا برای مهاجرت مهندس عمران

میزان تقاضا برای جذب مهندسین عمران در هر یک از شهرهای استرالیا متفاوت است. بنابراین طبیعی است که میزان درآمد مهندسین عمران در شهرهای مختلف استرالیا نیز متفاوت باشد. در جدول زیر پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای مهندسان عمران ذکر خواهد شد:

شهرمیزان درآمد سالانه (دلار استرالیا)
گلدکوست (Gold Coast)
129834
حومه غربی شهر سیدنی (Sydney western suburbs)120721
پرث (Perth)118431
ملبورن (Melbourne)117506
راکهمپتون (Rockhampton)115188
سیدنی (Sydney)111554
بریزبن (Brisbane)110449
جوندالوپ (Joondalup)102142

سخن پایانی

مهندسی عمران یکی از مشاغل پرتقاضای کشور استرالیا است. آمار استخدام مهندس عمران در استرالیا در حال افزایش است. در نتیجه افرادی که دارای تحصیلات و سابقه کار مرتبط با این رشته هستند، می‌توانند از طریق دریافت ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنند.

اگر شما نیز یک فرد تحصیل کرده در حوزه مهندسی عمران هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند تا یک دید کلی نسبت به شغل مهندسی عمران و چشم‌انداز آینده آن داشته باشید. همچنین می‌توانید اطلاعاتی درباره وظایف، مهارت‌ها، میزان درآمد و ویزاهای مهاجرتی به استرالیا از طریق این شغل را به دست آورید.

سوالات متداول

در شهر گلدکوست بیشترین میزان حقوق به مهندسین عمران پرداخت می‌شود که برابر با سالانه 129834 دلار استرالیا است.

حداکثر حقوق دریافتی مهندسین عمران در استرالیا سالیانه 110 هزار دلار استرالیا است.

متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای مهارتی برای شغل مهندسی عمران، بایستی حداقل 65 امتیاز به دست بیاورند.

guest
12 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها