موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جاذبه‌های گردشگری دومینیکا

جاذبه‌های گردشگری دومینیکا

به‌عنوان مسافری در جزیره بکری از دریای کارائیب به‌دنبال چه نوع جاذبه‌ای هستید؟ دومینیکا برای کسانی مناسب است که در جستجوی آرامش و گذراندن شبی در دل طبیعت بکر هستند. زیرا در این جزیره نمی‌توان محلی برای شب‌نشینی‌های خیلی شلوغ و پرسروصدا پیدا کرد. در مقابل اگر به چشم‌اندازی زیبا از طبیعت و آرامشی نامحدود فکر می‌کنید، سفر به دومینیکا را جزو برنامه‌های ماجراجویانه خود قرار دهید.

نام دیگر دومینیکا جزیره طبیعی کارائیب است که بهشتی برای غواصان، کوهنوردان و طبیعت‌گردان به حساب می‌آید. این جزیره زیبا از جنگل‌های سرسبز و مناظر آتشفشانی مملو شده و بزرگترین جزیره ویندوارد (Windward) است.

دومینیکا آبشارها، دریاچه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب گرم و مرتفع‌ترین کوه‌های شرق کارائیب را در بردارد. برای آشنایی بیشتر با سایر جاذبه‌های گردشگری دومینیکا می‌توانید با ما همراه باشید.

معرفی مختصر دومینیکا

دومینیکا یک جزیره در شرق دریای کارائیب است که از شمال بین جزایر فرانسوی گوادلوپ (Guadeloupe) و ماریا گالانت (Marie Galante) قرار دارد. کشور دومینیکا بعد از رویداد استقلال طلب سال 1978 به یکی از کشورهای مشترک‌المنافع تبدیل شد.

بر اساس آمار به دست آمده از سایت britannica، طول این جزیره 29 مایل یا 47 کیلومتر و حداکثر عرض آن 16 مایل معادل 26 کیلومتر است. پایتخت و بندر اصلی این کشور روسو (Roseau) نام دارد.

زیبایی طبیعی و منحصربه‌فرد دومینیکا به ویژه‌ جنگل‌های کوهستانی آن باعث شده دوستداران طبیعت بیش از سایر مکان‌ها به جاذبه‌های گردشگری دومینیکا علاقه‌مند شوند. این جزیره دارای تعدادی آتشفشان فعال است که البته فوران آتشفشان در دومینیکا امری نادر محسوب می‌شود.

از دیگر مکان‌های خاص و دیدنی این کشور می‌توان به چشمه‌های آب گرم آن اشاره کرد. همچنین دریاچه جوشان دومینیکا در جنوب آن قرار گرفته که حدود 700 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

از جمله دیگر جذابیت‌های دومینیکا رشته کوه‌های مرتفع پوشیده از جنگل آن است که خاک‌های آبرفتی و غنی این مناطق مفید بودن خاک این کشور را به رخ می‌کشد.

قبل از خواندن ادامه این مطلب در صورتی که می‌خواهید با این کشور بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب کشور دومینیکا و برای اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در این کشور، مطلب زندگی در دومینیکا را بخوانید.

معرفی کشور دومینیکا

جزیره دومینیکا در شرق دریای کارائیب قرار دارد.

معرفی جاهای دیدنی دومینیکا

در واقع این کشور بهشتی بکر برای غواصان، کوهنوردان و طبیعت‌گردان به شمار می‌آید. مناطق گردشگری و دیدنی این کشور به قدری است که چشم هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود جذب می‌کند.

مناظر آتشفشانی چشمگیر به همراه جنگل‌های سرسبز، آبشارها، دریاچه‌ها، دره‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب گرم و مرتفع‌ترین کوه‌ها زیبایی شرق کارائیب را دو چندان کرده است. خط ساحلی ناهموار دومینیکا دهکده‌های ساحلی، روستاها و سواحل صخره‌ای ماسه‌ای سیاه را دربرمی‌گیرد.

این خط ساحلی یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی محسوب می‌شود. روسو (Roseau)، شهری رنگارنگ و پایتخت اصلی این جزیره، از انواع فرهنگ‌ها، غذاها، هنرها و آداب‌ورسوم غنی است که انعکاسی از تنوع و تفاوت فرهنگی این کشور خواهد بود.

برخی از مردم طی سفری یک روزه از سایر جزایر مجاور به تماشای جاهای دیدنی دومینیکا می‌آیند. برای اینکه به اطلاعات بیشتری درباره مکان‌های دیدنی این کشور دست یابید، در بخش‌های بعدی 15 مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا را به طور مفصل شرح می‌دهیم.

اگر به کسب اطلاعات در مورد اخذ پاسپورت این منطقه علاقه‌مند هستید خواندن مطلب پاسپورت دومینیکا را به شما توصیه می‌‌کنیم.

1- پارک ملی مورن تریوس پیتونز (Morne Trois Pitons)

پارک ملی Morne Trois Pitons، جواهر دومینیکا محسوب می‌شود. این پارک بزرگ بخش زیادی از قسمت‌های داخلی و کوهستانی جزیره را در خود جای داده است.

تمامی جنگل‌ها از طبیعت سرسبز و انبوه این جزیره با سرخس‌های غول پیکر و ارکیده‌های وحشی گرفته تا جنگل ابری کوچک دومینیکا در دامنه‌های همین پارک قرار دارند. برجسته‌ترین مناطق 17000 هکتاری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو که شامل دریاچه‌های زیبا، دریاچه‌های جوشان و مکان‌های پوشیده از مه است به همراه بسیاری از زیباترین آبشارهای همین کشور همانند آبشار ویکتوریا (Victoria Waterfall)، آبشار ترافالگار (Trafalgar Falls)، استخر زمرد (Emerald Pool) و غیره در این پارک سرسبز قرار دارند.

حتی می‌توانید در تنگه‌های زیبا و خوش رنگ همین پارک و از میان دره‌های باریک یک آبشار عظیم و زیبا شنا کنید. شاید برایتان جالب باشد که یکی از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب در همین منطقه فیلمبرداری شده است. علاوه بر تمام محل‌های ذکر شده، این پارک شگفتی‌های دیگری نیز دارد.

دره بخارآلود منطقه‌ای متشکل از حوضچه‌های گلی جوشان، چشمه‌های آب گرم و مینی آتشفشان‌ها نیز در این پارک ملی قابل مشاهده است. برای بازدید از این پارک ملی شگفت‌انگیز بهتر است به روستای لاودات (Laudat) در 11 کیلومتری شهر روسو سر بزنید.

پارک ملی مورن تریوس پیتونز (Morne Trois Pitons)

تصویری از پارک ملی مورن تریوس پیتونز (Morne Trois Pitons)

2- آبشار میدلهام (Middleham)

با کمی تحقیق و بررسی متوجه می‌شوید که آبشار میدلهام یکی از بهترین آبشارهای دومینیکا است. اما چرا این آبشار تا این حد محبوب شده و از شهرت بالایی برخوردار است؟ آرامش، طراوت و زیبایی آبشار میدلهام از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت و شهرت این آبشار به حساب می‌آید.

این آبشار حیرت انگیز در پارک ملی مورن تریوس پیتونز (Morne Trois Pitons National Park) واقع شده است. آب‌های سرازیر از این آبشار به قدری تند و پرشتاب هستند که برخی از بازدیدکنندگان می‌گویند به نظر می‌رسد آب این آبشار به‌طور مستقیم از بهشت سرازیر می‌شود.

پیاده‌روی به سمت آبشار برای کودکان و افرادی که به پیاده‌روی‌های سخت عادت ندارند کمی چالش برانگیز خواهد بود. به هنگام بازدید از این مکان دیدنی دومینیکا باید خود را برای یک صعود درخشان آماده کنید. در ضمن کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید زیرا ممکن است زمین لغزنده باشد.

آبشار میدلهام (Middleham)

تصویری از آبشار میدلهام (Middleham)

3- دریاچه جوشان (Boiling Lake)

این دریاچه محبوب در پارک ملی مورن تریوس پیتونز واقع شده که مسیر دسترسی به آن تا حدودی دشوار است. از این رو توصیه می‌کنیم اگر یکی از ماجراجویانی هستید که به پیاده‌روی در مسیرهای گل‌آلود علاقه‌ دارند و دوست دارید چابکی فیزیکی و ذهنی خود را به چالش بکشید، بد نیست از این دریاچه جوشان دیدن کنید.

توجه داشته باشید برای بازدید از این جاذبه گردشگری، باید از یک راهنمای واجد شرایط کمک بگیرید زیرا مسیر 8 مایلی این دریاچه زمینی ناهموار به همراه شیب‌های تندی است که حدود 3 ساعت طول می‌کشد. در انتهای مسیر دسترسی به دریاچه جوشان و در نزدیکی همین دریاچه چشم‌انداز زیبایی از یک دره به چشم می‌خورد.

این دریاچه جوشان خودجوش و به رنگ آبی مایل به خاکستری است. افزایش بخار آب این دریاچه به فضای اطراف زیبایی بیشتری می‌بخشد.

دریاچه جوشان (Boiling Lake)

تصویری از دریاچه جوشان (Boiling Lake)

4- آبشارهای ترافالگار (Trafalgar)

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا همین آبشارهای ترافالگار است که مسیر پیاده‌روی به سمت این آبشار بهترین تجربه سفر را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

این آبشارهای دوقلو به نام مادر و پدر خوانده می‌شوند که بعد از یک پیاده‌روی ساده 10 الی 15 دقیقه‌ای در مسیر جنگلی پر از گیاهان زنجبیل و ارکیده وانیلی می‌توان به آنها دست پیدا کرد.

جریان اصلی آب خنک این آبشارها از کوه‌های دومینیکا سرچشمه می‌گیرد که این جریان در پایین به چشمه آب گرم معدنی می‌پیوندد. شما نیز می‌توانید در استخرهای سرد و گرم حاضر در میان سنگ‌های رنگ شده از گوگرد در پایین این آبشار آب تنی کنید.

آبشارهای ترافالگار (Trafalgar)

تصویری از آبشارهای ترافالگار (Trafalgar)

5- آبشار ویکتوریا (Victoria Fall)

یکی از چشمگیرترین آبشارهای این جزیره، آبشار ویکتوریا واقع در پارک ملی مورن تریوس پیتونز است. این آبشار جذاب و عظیم از رودخانه سفیدی که بر فراز صخره یک استخر آب گرم قرار دارد، تشکیل شده و پایین آن محل خوبی برای تفریح و آبتنی به حساب می‌آید.

مواد معدنی که در پایین این آبشار مشاهده می‌شوند به رنگ سفید شیری خواهند بود. قبل از اینکه از این منطقه دیدن کنید، توصیه می‌کنیم کفش‌های آبی بپوشید که لیز نباشند زیرا برای دسترسی به آبشار ویکتوریا باید حدود 40 دقیقه از میان رودخانه و تخته سنگ‌ها پیاده‌روی کنید.

با وجود اینکه مسیر دسترسی به آبشار ویکتوریا کمی سخت و طاقت فرسا است، اما این آبشار و زیبایی‌های آن ارزش سختی کشیدن را دارند. در نهایت با رسیدن به آبشار ویکتوریا می‌توانید در استخر آب گرم پایین آن خستگی خود را رفع و کمی استراحت کنید.
فراموش نکنید برای رفتن به این آبشار حضور یک راهنمای کاربلد الزامی است زیرا عبور از روی صخره‌های صاف رودخانه کمی سخت خواهد بود.

آبشار ویکتوریا (Victoria Fall)

تصویری از آبشار ویکتوریا (Victoria Fall)

6- منطقه Bios Cotlette Estat

این منطقه باقی‌مانده‌ای از دوره استعماری فرانسوی است که در حال حاضر زمین‌های کشاورزی ارگانیک به شمار می‌آید. با توجه به تاریخ و سابقه خاص این منطقه بسیاری از تورهای مسافرتی گردشگران خود را به بازدید از این منطقه تشویق می‌کنند.

طبق آمار به دست آمده، خاک آتشفشانی و حاصلخیز این منطقه بیش از 290 سال است که برای کشت و برداشت کاکائو، قهوه و نیشکر کاربرد دارد. می‌توان گفت منطقه Bios Cotlette یکی از قدیمی‌ترین مناطق دومینیکا است که املاک حاضر در آن به طور کامل بازسازی شده‌اند.

برای گشت‌وگذار در این مکان دیدنی دومینیکا می‌توانید از آسیاب بادی، باغ گیاه‌شناسی، گیاهان دارویی و خوراکی دیدن کنید. در ضمن این منطقه برای گشت‌های میراثی و کاوش‌های باستان‌شناسی گزینه خوبی محسوب می‌شود.

خبر خوب اینکه در این منطقه تورهایی برگزار می‌شوند که بازدیدکنندگان آنها می‌توانند تمام مراحل فرآوری کاکائو و حتی آب نبات را مشاهده کنند. به‌طور معمول مدت‌زمان این نوع تورها 2 ساعت است که بازدیدکنندگان کلی خوراکی خوشمزه را مزه خواهند کرد.

7- پارک ملی کابریتس (Cabrits)

پارک ملی کابریتس کل شبه جزیره پورتسموث (Portsmouth)، بزرگ‌ترین باتلاق، مناطق ساحلی دومینیکا و صخره‌های مرجانی آن را شامل می‌شود. اصلی‌ترین مکان دیدنی این پارک ملی قلعه شرلی (Shirley) است که به قرن 18 تعلق دارد. این قلعه محلی است که 600 سرباز بریتانیایی در آن زندگی می‌کردند.

امروزه، محله افسران قدیمی بازسازی شده و به عنوان یک مرکز رویدادها و جشنواره‌ها تغییر کاربری داده است. برای مثال کسانی در دومینیکا زندگی می‌کنند در همین منطقه شاهد انواع عروسی‌ها، کنسرت‌ها، جشنواره‌های سالانه و سایر رویدادها خواهند بود.

خوبی این منطقه گستردگی و باز بودن فضای آن است. بدین ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند در جنگل‌های اطراف پرسه بزنند و بخش‌های مختلفی از خرابه‌های قلعه را طی یک پیاده‌روی کوتاه مدت و آسان جستجو کنند. همچنین می‌توانند از مناظر خیره‌کننده خلیج پرنس روپرت (Prince Rupert) نیز نهایت لذت را ببرند.

پارک ملی کابریتس (Cabrits)

تصویری از پارک ملی کابریتس (Cabrits)

8- صخره شامپاین (Champagne)

جزیره دومینیکا دارای منطقه‌ای به نام صخره شامپاین است که بهترین محل برای غواصی محسوب می‌شود. طبق اطلاعات به دست آمده نام این منطقه از جزیره دومینیکا، بارها در بهترین مجله مربوط به غواصی در کارائیب ذکر شده است.

کافی است کمی به غواصی علاقه‌مند باشید تا با غواصی در این منطقه بتوانید از حباب‌های گرم حاصل از چشمه‌های آب گرم زیرزمینی صخره شامپاین و گازهایی که از آب خارج می‌شوند، نهایت لذت را ببرید. همچنین شنا کردن در این منطقه زیبا خالی از لطف نخواهد بود.
در صخره شامپاین لاک پشت‌های پوزه عقابی، خرچنگ دریایی، اسفنج، طوطی ماهی و هزاران گونه دیگر از جانوران را مشاهده خواهید کرد. خبر خوب اینکه در این منطقه غواصان حرفه‌ای حضور دارند که با مدارک و گواهی رسمی و معتبر می‌توانند شما را شبانه به برنامه غواصی ببرند.

فراموش نکنید غواصی صحیح و حفاظت از محیط زیست دریایی از اولویت‌های اصلی منطقه صخره شامپاین محسوب می‌شود. بنابراین شما نیز به عنوان یک مسافر و گردشگر باید در حفظ این محیط زیست کوشا باشید.

صخره شامپاین (Champagne)

تصویری از صخره شامپاین (Champagne)

9- سواحل جذاب دومینیکا

پیش از این نیز گفتیم اگر به دنبال محلی برای پیاده‌روی و طبیعت‌گردی هستید، سواحل دومینیکا را از دست ندهید. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا که طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است، همین سواحل آرام و دلپذیر هستند.

سواحل دومینیکا به طور عمده سواحل شنی سیاه آتشفشانی خواهند بود، البته با توجه به تابش نور ماسه‌ها خاکستری رنگ به نظر می‌رسند. یکی از محبوب‌ترین مناطق ساحلی دومینیکا ساحل مرو (Mero) است که با 25 دقیقه رانندگی از پایتخت این کشور می‌توانید به بکرترین محل این ساحل دست یابید.

به‌طور معمول افراد حاضر در کشتی‌های کروز برای بازدید به این ساحل سر می‌زنند. علاوه بر ساحل مرو، ساحل لاک پشت بنفش این کشور نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری دومینیکا به شمار می‌آید. شن‌های ماسه‌ای این ساحل بژ رنگ هستند و با وجود نخل‌های عظیم، زیبایی این ساحل دو برابر شده است. رستورانی به همین نام نیز در ساحل لاک پشت بنفش وجود دارد که غذاهای آن تحسین برانگیز خواهند بود.

10- باغ گیاه‌شناسی دومینیکا (Dominica Botanical Gardens)

باغ‌های گیاه‌شناسی شهر روسو با مساحت 40 هکتاری خود بزرگ‌ترین فضای سبز حاضر در این شهر را تشکیل داده‌اند. این باغ‌ها زیستگاه 50 نوع گیاه بومی، تعدادی درخت وارداتی، پرندگان بومی جزیره و طوطی هستند. به‌عنوان مسافر و بازدیدکننده این باغ، 2 مسیر انتخابی در پیش رو دارید:

  • بخش دیدنی و تفریحی که منظره بسیار زیبایی دارد
  • بخش آموزشی که بیشتر بر روی تکثیر گیاهان متمرکز است

علی رغم اینکه باغ‌های گیاه‌شناسی به‌طور دائم توسط طوفان‌های استوایی ضربه خورده و آسیب دیده‌اند اما همچنان یک محیط ایده‌آل برای جشن‌ها و رژه‌های محلی محسوب می‌شوند و فرصت‌های تفریحی خوبی برای شهروندان و بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند.

این باغ‌های گیاه‌شناسی استوایی بهشتی برای هنرمندان، گیاه‌شناسان و عکاسان به شمار می‌آیند. تمامی این باغ‌ها توسط رودخانه‌ای کوچک تغذیه می‌شوند. یک اقامتگاه بومگردی جذاب نیز در میان این باغ‌های زیبا وجود دارد.

با قدم زدن در باغ‌های گیاه‌شناسی دومینیکا از میان درختان بامبو، شکوفه‌های زنجبیل، ارکیده‌های بومی و بگونیا رد می‌شوید و همچنین می‌توانید قورباغه‌ها، پرندگان و پروانه‌های زیادی را مشاهده کنید.

باغ گیاه‌شناسی دومینیکا (Dominica Botanical Gardens)

تصویری از باغ گیاه‌شناسی دومینیکا (Dominica Botanical Gardens)

11- استخر زمرد از بهترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا

یکی از اصلی‌ترین مناطق دیدنی واقع در پارک ملی مورن تریوس پیتونز، استخر زمرد است که در واقع میراث جهانی یونسکو این پارک ملی محسوب می‌شود.

برای دسترسی به این استخر می‌توانید در امتداد جاده قلعه بروس (Castle Bruce) حرکت کنید و بعد از یک پیاده‌روی ساده 30 دقیقه‌ای از میان جنگل‌های انبوه خود را به استخر زمرد برسانید.

کف این استخر بسیار صخره‌ای و پر از تخته سنگ است بنابراین باید از کفش‌های آبی مناسب پیاده‌روی استفاده کنید. بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در این استخر منحصربه‌فرد شنا کنند یا در امتداد آبشار از پیاده‌روی لذت ببرند و یا اینکه در زیر این آبشار بایستند و از فضای اطراف دیدن کنند.

اگر جزو کسانی هستید که ترجیح می‌دهند تنی به آب نزنند و وارد استخر نشوند، در پشت آبشار یک غار و مسیر مناسبی برای پیاده‌روی وجود دارد. این منطقه از دومینیکا محل مناسبی برای مشاهده طوطی‌های ژاکو است. پس در سفر خود به دومینیکا این جاذبه گردشگری را از دست ندهید.

12- دهکده مدل (Model) واقع در قلمرو کالیناگو (Kalingo)

دومینیکا دارای بزرگ‌ترین قبیله باقی مانده از مردم کالیناگو در دریای کارائیب است. روستای مدل در ساحل شمال شرقی جزیره دومینیکا قرار دارد.

این دهکده در میان درختان موز واقع شده و مجموعه‌ای از ساختمان‌های چوبی سنتی، زیبایی آن را دو چندان کرده است. با پرسه زدن در دهکده مدل بدون شک به هندی‌های حاضر در کارائیب برخورد می‌کنید که در حال کنده‌کاری کانو، سبد و حصیربافی هستند.

در ضمن این افراد دانش خود را در مورد گیاهان دارویی با بازدیدکنندگان به اشتراک می‌گذارند. ساکنین این دهکده از طریق ماهیگیری، کشاورزی و فروش صنایع دستی خود به بازدیدکنندگان امرار معاش دارند. دهکده مدل کمی از مسیر اصلی و قدیمی دور است، اما بینش فرهنگی جالبی را به زیبایی‌های کشور دومینیکا می‌افزاید.

دهکده مدل (Model) واقع در قلمرو کالیناگو (Kalingo) دومینیکا

تصویری از دهکده مدل (Model) واقع در قلمرو کالیناگو (Kalingo) دومینیکا

13- دریاچه آب شیرین یکی از بهترین جاهای دیدنی دومینیکا

برای رسیدن به دریاچه آب شیرین دومینیکا باید خود را برای یک پیاده‌روی نیمروزه از روستای لاودات (Laudat) به سمت پارک ملی مورن تریوس پیتونز آماده کنید. البته اگر به پیاده‌روی‌های طولانی خیلی علاقه‌مند نیستید می‌توانید از ماشین یا تاکسی برای دسترسی به این دریاچه استفاده کنید.

در طول مسیر دسترسی به دریاچه آب شیرین شما منظره‌ای زیبا می‌بینید که سرتاسر دریاچه را احاطه کرده است. وجود سرخس‌ها، نخل‌های کوهستانی، انواع گیاهان گرمسیری مانند هلیکونیا (Heliconias)، ارکیده‌ها و سایر گیاهان، رنگ‌های زنده‌ای به پوشش گیاهی و سرسبز این منطقه اضافه کرده است.

به دلیل وجود همین مناظر زیبا و دلپذیر پیاده‌روی برای بازدیدکنندگان لذت بخش خواهد بود. این دریاچه در دل یک دره واقع شده که باران زیادی به درون آن می‌ریزد. از این رو شما به عنوان یک بازدیدکننده باید انتظار جنگل ابری و مه‌آلود را داشته باشید که گهگاهی آفتابی می‌شود.

14- شهر روسو (Roseau) از مکان های دیدنی دومینیکا

در بخش‌های قبلی نیز گفتیم که روسو پایتخت کشور دومینیکا است. از آنجایی که این شهر در قله‌های سرسبز قرار گرفته و از مجموعه‌ای رنگارنگ از کلبه‌ها و غرفه‌های بازاری تشکیل شده است یکی از بهترین مکان‌های دیدنی دومینیکا به حساب می‌آید.

حال و هوای این شهر محبوب و مشهور، نظر هر بازدیدکننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. شاید زمانی که نام پایتخت به گوش شما می‌خورد، به یاد فروشگاه‌ها و مراکز خرید پر زرق و برقی بیفتید که در سایر پایتخت‌ها دیده می‌شود.

در روسو تنها فروشگاه‌های محلی و فضایی دوستانه را تجربه خواهید کرد و خبری از مغازه‌های بزرگ فعال در سایر پایتخت‌های کارائیب نیست. متاسفانه در سال 2017 بیشتر ساختمان‌های این شهر به‌دلیل طوفان ماریا (Maria) ویران شدند، اما شهر توانست دوباره سرپا شود.

در حال حاضر بسیاری از سازه‌های جدید روسو در برابر طوفان مقاوم هستند. اسکله شهر روسو تفرجگاه ساحلی محسوب می‌شود که در واقع اسکله کشتی‌های کروز است و در فصل زمستان شلوغ‌ترین اوقات خود را تجربه خواهد کرد.

در فصل‌های سرد سال، اسکله روسو مملو از انواع بازدیدکنندگان است. در نزدیکی اسکله، مرکز شهر، بازار قدیمی روسو قرار دارد که میوه‌های استوایی تازه، سبزیجات، انواع سبدها و سوغاتی‌های ساخته شده از پوسته نارگیل را می‌توانید از آنجا خریداری کنید.

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این شهر، کلیسای جامع کاتولیک سنت پاتریک (St. Patrick’s Catholic Cathedral) است که متعلق به قرن 19 خواهد بود.

شهر روسو (Roseau)

تصویری از شهر روسو (Roseau)

15- پارک ملی مورن دیابلوتین (Morne Diablotin)

طبق نظرسنجی‌های به دست آمده از مسافران و گردشگران ماجراجو، مسیر دسترسی به پارک ملی مورن دیابلوتین و رشته‌کوه‌های شمالی آن یکی از محبوب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در دومینیکا محسوب می‌شود. این پارک به‌صورت اختصاصی برای حفاظت از زیستگاه 2 طوطی بومی جزیره ایجاد شده است.

اگر بر روی صخره‌های کوهستانی این پارک ملی بروید، ممکن است گونه‌های نادری از پرندگان جزیره را مشاهده کنید. این پارک ملی به‌دلیل تنوع گونه‌های پرندگان یکی از بهترین مقاصد طبیعی و گردشگری برای تماشای انواع پرندگان است.

همچنین اگر جزو گردشگران ماجراجو و سرسخت هستید، می‌توانید از مسیر سخت منتهی به قله مورن دیابلوتین نیز دیدن کنید.

پارک ملی مورن دیابلوتین (Morne Diablotin)

تصویری از پارک ملی مورن دیابلوتین (Morne Diablotin)

سخن پایانی

کشور دومینیکا یکی از زیبایی‌های طبیعی دنیا است که سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. با توجه به منحصربه‌فرد بودن جاذبه‌های گردشگری دومینیکا همانند جنگل‌های انبوه، آبشارهای عظیم و سواحل دلنواز افراد از سایر مناطق مجاور یا کشورهای دوردست برای تماشای جاهای دیدنی دومینیکا به این جزیره سفر می‌کنند. شما نیز می‌توانید برنامه سفر بعدی خود را به‌صورتی بچینید که به دیدن جاذبه‌های گردشگری دومینیکا بروید و اوقات خوشی را در این کشور خاص و ویژه سپری کنید.

سوالات متداول

پارک ملی مورن تریوس پیتونز جواهر دومینیکا محسوب می‌شود. در میراث جهانی یونسکو ثبت و یکی از سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب در همین منطقه فیلمبرداری شده است.

پیاده‌روی به سمت این آبشار برای کودکان و افرادی که به پیاده‌روی‌های سخت عادت ندارند کمی چالش برانگیز خواهد بود. در ضمن کفش مناسب پیاده‌روی بپوشید زیرا ممکن است زمین لغزنده باشد.

 آبشارهای ترافالگار

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال