موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جاهای دیدنی یونان

جاهای دیدنی یونان

گردشگری در یونان، یکی از چرخ‌ دنده‌های اصلی اقتصاد این کشور است. یونان از دهه ۱۹۷۰ تاکنون، به دلیل غنای فرهنگی و تاریخی خود، یکی از مهم ترین جاذبه‌های توریستی در اروپا و مقصد بسیاری از گردشگران در سرتاسر دنیا به شمار می‌آید.

جاهای دیدنی یونان از شکوه و تنوع بسیاری بهره‌مند است. به طوری که ۱۸ مکان دیدنی از این کشور در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ وارد خاک یونان شده‌اند ۳۱.۳ میلیون نفر بوده است.

در حالی که این آمار در سال ۲۰۱۵ به ۲۴ میلیون نفر می‌رسید. بنابراین می‌توان گفت که تنوع جاهای دیدنی یونان و ابتکاراتی که در مسیر ارتقای صنعت توریسم و افزایش بازدید از این مکان‌ها انجام شده، آن را به یکی از محبوب‌ترین کشورها در اروپا و جهان تبدیل کرده است.

 

فستیوال ها، بخش مهمی از دیدنی های یونان

اولویت‌‌بندی جاهای دیدنی یونان یکی از دشوارترین کارهای ممکن است! امکان ندارد مقصدی توریستی در یونان پیدا کنید که ارزش وقت گذاشتن نداشته باشد. جاذبه‌های گردشگری در یونان تنها به جاهای دیدنی آتن یا دیگر شهرهای مهم آن ختم نمی‌شود.

برای مثال یکی از نقاط عطف جاذبه‌های توریستی این کشور، فستیوال‌ها و رویدادهای جذابی است که در تمام طول سال، شاهد برگزاری هر یک از آن‌ها خواهید بود. در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، با بسیاری از جاهای دیدنی یونان و شگفتی‌های آن‌ها آشنا خواهید شد. حتی می توانید خودتان را برای زندگی در یونان آماده کنید.

جشنواره طعم ها در یونان

فستیوال «یونان، جشنواره، طعم‌ها»

یکی از اصیل‌ترین عناصر فرهنگی یک کشور، غذای آن است. سلیقه‌های منحصر به فرد غذایی در هر منطقه، با کیفیت جامعه و تاریخچه فرهنگی و اقتصادی آن ارتباط تنگاتنگی دارد.

«Greece, Festival, Flavours» یکی از رویدادهای مهمی است که همه ساله با هدف عرضه غذاهای با کیفیت و خوش‌‌طعم یونانی در این کشور برگزار می‌شود. این فستیوال، چند وجهی و بسیار خلاقانه است.

شما قرار است عطر و طعم اصیل غذاهای یونانی را در خلال تصویر، موسیقی، اجرای نمایش و بسیاری از هنرهای دیگر تجربه کنید. بهترین تولیدکنندگان مواد غذایی در آن‌جا گرد هم می‌آیند و بهترین آشپزان با هنر دست خود  در یک مسابقه بزرگ با یک دیگر رقابت می‌کنند.

شیرینی‌، پنیر، گوشت پخته‌شده، انواع ماکارونی، زیتون و سرکه به همراه بسیاری از ادویه‌ها و گیاهان معطر در این جشنواره عرضه می‌شوند تا مردم آن ها را بچشند و از طعم جادویی‌شان لذت ببرند.

 

فستیوال اپیدوروس

این جشنواره هنری، بیش از ۶۰ سال است که به مناسبت بزرگداشت میراث فرهنگی یونان برگزار می‌شود. آتن و چندی دیگر از شهرهای یونان میزبان هنرهای موسیقی‌محور و نمایش باستانی این کشور در این جشنواره است. چه چیزی می‌تواند لذت بخش‌تر از تماشای یک درام اصیل یونانی در آمفی تئاتری با قدمت بیش از هزار سال باشد؟


در مدت برگزاری این فستیوال‌، اتوبوس‌های مخصوصی از آتن تا مقر برگزاری اپیدوروس در رفت و آمد هستند. بنابراین به راحتی می‌توانید یک روز از سفر خود به یونان را به بازدید از آن اختصاص دهید.

فستیوال بین‌المللی فیلم تسالونیکی

گرچه این جشنواره به اندازه کن مشهورنیست، اما مهم‌ترین جشنواره فیلم جنوب اروپا به شمار می‌آید که همه سال در ماه نوامبر آثار بسیاری از فیلم‌سازان را به نمایش درمی‌آورد. یکی از اهداف اصلی برگزاری این فستیوال فیلم، رونمایی از چهره‌های جدید در عرصه کارگردانی است.

 

فستیوال روزِ «نه»!

روزِ نه (OHI/OXI)! ، روزی است که در سراسر یونان تعطیل رسمی اعلام می‌شود تا یک فستیوال بزرگ اجرا شود. در چنین روزی در سال ۱۹۴۰، یونانیان به درخواست ایتالیا مبنی بر تسلیم نیروی یونان در برابر آلمان نازی، نه گفتند.

به مناسبت این اتفاق، همه ساله در این روز رژه‌های مختلف نظامی در سرتاسر کشور برگزار می‌شود، کودکان در شهرک‌های کوچک در رژه‌ شرکت می‌کنند و مردم بر روی مقبره و مجسمه‌های یادبود کسانی که جنگیدند و جان خود را فدا کردند گل می‌گذارند.

سفر به یونان برای شما سرشار از تجربه‌های ناب خواهد بود. در دل شهرهای این کشور، رمز و رازهای زیادی نهفته است.

طیف جاهای دیدنی‌ یونان به قدری گسترده است که بی شک در یک سفر کوتاه مدت، امکان کشف تمام آن‌ها وجود نخواهد داشت. در ادامه با تعدادی از این شهرها بیشتر آشنا می‌شوید.

 

جاذبه های گردشگری آتن

جاهای دیدنی آتن

آتن پایتخت یونان، پایتخت تاریخی اروپا و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. زادگاه دموکراسی، هنر، علوم و تمدن فلسفه‌ غرب. زادگاه فلاسفه بزرگی همچون سقراط و افلاطون. جاهای دیدنی آتن تاریخ سه هزار و چهارصد ساله یونان را به دوش می‌کشد. مناظر شهری معاصر و شخصیت‌های مدرن فرهنگی آن نیز بر طول عمر تاریخ هیجان انگیز این شهر می‌افزاید.

آب و هوای این شهر مدیترانه‌ای است و آفتاب دلفریب آن همواره درخشان است. در آتن، مناظر طبیعی با نوآوری‌های مدرن فضای شهری پیوند می‌خورد و در کنار فرهنگ همزیستی مردم و جریان پر جنب و جوش زندگی آن‌ها، ترکیب دل‌نشینی ایجاد می‌کند.

مسافران در آتن در هتل‌هایی با استاندارد بالا اقامت می‌کنند. آن‌ها در روز به گردش و خرید و بازدید از جاهای دیدنی آتن مشغول می‌شوند و تا آخرین ساعات شب، از جریان زندگی شبانه در این شهر لذت می‌برند. در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی آتن خواهیم پرداخت:

 

محله موناستیراکی

اگر بخواهید در یک منطقه تاریخی در شلوغی جمعیت قدم بزنید و ضمن لذت بردن از معابر زیبای شهری در بازار بزرگ شهر آتن خرید کنید، به موناستیراکی بروید. فروشگاه‌های بازار موناستیراکی، در تمام روزهای هفته سوغاتی‌های جذاب یونان را به فروش می‌گذارند.

آخر هفته‌ها نیز این محله تبدیل به جایی برای خرید و فروش عتیقه‌ها و اشیای قیمتی می‌شود. البته اگر قصد خرید یکی از این عتیقه‌جات را دارید باید خیلی دقیق عمل کنید و مواظب باشید که سرتان کلاه نرود. ضمنا اگر می‌خواهید خستگی گشت و گذار در بازار را از تن به در کنید، به کافه‌های خیابانی میدان موتاستیراکی سر بزنید.

 

تئاتر دیونیسوس

مسافرانی که علاقه‌ زیادی به تئاتر و هنرهای نمایشی دارند نباید قدیمی‌ترین محله تئاتری یونان را به عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی یونان از دست بدهند. بسیاری از معروف‌ترین کمدی‌ها و تراژدی‌های یونان باستان در این محل به نمایش در می‌آید.

این تئاتر در اصل معبدی است که در قرن ششم قبل از میلاد در دل یک صخره احداث شده و به دیونیسوس، خدای شادی و شراب اخصاص یافته‌است.  دیونیسوس ظرفیت ۱۷هزار نفر از بازدیدکنندگان را دارد و در طول قرن‌ها به صورت مداوم بازسازی شده‌است.


چشم‌اندازهای نابی از تئاتر دیونیسوس که به عنوان زادگاه تئاتر در اروپا معروف است، از ارتفاعات بالای آکروپولیس قابل مشاهده‌است.

آکروپولیس

هیچ سفری به یونان، بدون بازدید از معروف‌ترین تپه‌ این کشور کامل نمی‌شود. بسیاری از خرابه‌ها و بازمانده‌های تاریخی مهم یونان در تپه‌های آکروپولیس واقع‌ شده‌اند. این تپه تنها ۱۵۶ متر ارتفاع دارد، اما قله فرهنگی یونان باستان به شمار می‌آید.

ساختمان‌هایی که در دل آکروپولیس ساخته‌شده اند در کنار معماری طبیعی این نقطه و سازه‌هایی که به عنوان یادبود در این‌جا شکل گرفته‌اند، تصاویری فراموش‌نشدنی در ذهن مسافران می‌سازند.

 

پلاکا

یکی از توریستی‌ترین جاهای دیدنی آتن، منطقه پلاکا است که از زیر تپه‌های آکروپولیس شروع می‌شود و تا منطقه سینتاگما گسترش می‌یابد. این محله دنج که مثل جزیره‌ای در دل شهر می‌ماند، می‌تواند محلی برای رویارویی با فرهنگ اصیل یونانی باشد.

مناظر منحصر به فرد، درختان کهن، سایبان‌هایی که از برگ درختان سبز به وجود‌ آمده و پیاده‌روی سنگی این منطقه، از ویژگی‌های دلنشین پلاکا است. این منطقه به کافه‌‌ها و غذاهای لذیذش معروف است. بازدیدکنندگان می‌توانند به موزه یهودیان و موزه هنرهای محلی که دز این محله واقع‌شده است نیز سر بزنند.

 

آمفی تئاتر اودئون در آتن

آمفی‌تئاتر اودئون

این آمفی‌تئاتر به دست هردوس آتیکوس و به مناسبت یادبود همسرش در سال ۱۶۱ ساخته شده ‌است. اودئون یکی از برترین مکان‌های اجرای موسیقی در آتن بود که صد سال پس از احداثش به دست مهاجمین تخریب و در دهه ۱۹۵۰ بازسازی شد.

فستیوال سالانه آتن با اجرای برنامه‌های بین‌المللی در این آمفی تئاتر برگزار می‌شود. در اودئون می‌توانید از شنیدن موسیقی کلاسیک یونان لذت ببرید. گرچه زمانی این مکان مسقف بود،‌ اما امروز همه‌ رویدادهای آن، زیر آسمان این منطقه اتفاق می‌افتد.

 

کوه لیکابتوس

برای سپری کردن شب‌های عاشقانه و دیدن منظره شگفت‌انگیز غروب خورشید در آتن، باید در دل کوه‌های لیکابتوس ماجراجویی کنید. این کوه بلندترین نقطه آتن است.

سرتاسر منطقه آتیکا و دریای اژه از بالای این کوه قابل رویت است. یک کافه کوچک در اینجا می‌تواند شام فوق‌العاده‌ای برای قرارهای دو نفره  شما فراهم آورد. کوهنوردان می‌توانند در انتهای سفر خود از کلیسای کوچک سنت جوردن بازدید کنند. ضمنا این کوه مجهز به تله‌کابین است.

 

پارتنون

یکی دیگر از جاهای دیدنی یونان در دل آتن، عمارت پارتنون است. این عمارت باشکوه مشهورترین نمونه سبک معماری دوریک، ساده‌ترین سبک معماری یونان است.


این معبد برای تکریم از الهه آتنا و برای سپاس از او برای محافظت از آتن در طول جنگ‌هایی که از سرگذرانده، ساخته شده‌ است. پارتنون مزین به مجسمه‌هایی است که جزء برترین نمونه‌های هنر یونان شناخته می‌شوند.

شهر نافپیلو

نافپیلو یکی از زیباترین شهرهای منظقه آرگولیس در شرق پلوپنز و یکی از رمانتیک‌ترین جاهای دیدنی یونان است. این شهر در بین سال‌های ۱۸۲۳ تا ۱۸۳۴ پایتخت یونان بود. بنا بر افسانه‌هایی که از دل تاریخ برآمده، نافپیلو به دست نافپیلوس پسر خدای پوزئدون بنا شده‌ است.

تاریخچه نافپیلو به دوران ماقبل تاریخ بازمی‌گردد. زمانی که سربازان برای شرکت در جنگ تروا به آرگونوت‌ها پیوستند. نافپیلو در زمان روم رو به زوال رفت و در دوره بیزانس دوباره شکوفا شد.

فرانک‌ها، ونیزی‌ها و فاتحان ترک در طول قرن‌ها بر روی فرهنگ، سنت و معماری این شهر تاثیرات چشمگیری گذاشتند.دیوارهای باستانی، قلعه‌های قرون‌وسطایی، چشمه‌های عثمانی و بناهای ونیزی و نئوکلاسیک با معماری‌های زیبا و منحصر به فرد، هر بازدیدکننده‌ای را مسحور خود می‌کنند.

 

دیدنی های شهر زانتی

این شهر در ناحیه تراس و در شبه جزیره بالکان، لقب بانوی نجیب را دارد چرا که یکی از زیباترین جاهای دیدنی یونان است. زانتی در دامنه رشته کوه رودوپی و در تقاطع دریای سیاه و اژه در میان اروپا و آسیا واقع شده‌ است.

اگر به غیر از تاریخ و سنت، عاشق طبیعت و غذاهای محلی خوشمزه و شیرینی‌های شرقی جذاب باشید باید به زانتی بروید. در این شهر ساعات پرشوری را در طول شب سپری خواهید کرد.

پس اگر به یونان سفر کردید، بهتر است فرصتی را برای کشف این مقصد بکر اختصاص دهید و خود را در میان صداها، رنگ‌ها و طعم‌های دلنشین رها کرده و لذت ببرید.

 

جاذبه های شهر یوآنینا

اگر در طول سفر خود، به دنبال بازدیدِ یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی یونان هستید به شهر جادویی یوآنینا بروید. دریاچه این منطقه در کنار جزیره کوچک خود، یک اثر طبیعی شگفت‌انگیز را خلق می‌کند. کافی است در پیاده‌روهای این شهر قدمی بزنید تا با عالمی از محله‌های رازآلود مواجه شوید و از بناهای باشکوهی مانند مسجد عثمانی ولی پاشا دیدن کنید.

یوآنینا یک شهر چندفرهنگی قلمداد می‌شود که بیشتر تحت تاثیر مسیحیت، اسلام و یهود بوده است. همزیستی فرهنگ‌های چندگانه در این شهر به وضوح مشهود است. برگزاری رویدادهای فکری و هنری در طول سال و سکونت شاعران و داستان‌نویسان بزرگ یونان در این منطقه، یوآنینا را به شهری مملو از عناصر روشن‌فکری تبدیل کرده ‌است.

 

شهر تسالونیکی

تسالونیکی دومین شهر بزرگ و یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی یونان به لحاظ تاریخی است. شهری که در محدوده خلیج تسالونیکی بنا شده سرشار از عناصر جهان‌وطنی است که جذابیت عمیقی به آن می‌بخشد.

از قرن چهارم قبل از میلاد، تسالونیکی ماهیت شهری خود را حفظ کرده و همواره به عنوان قطب مدنی یونان شناخته می‌شود. تاریخ این شهر در طول چند صد سال با فرهنگ‌های گوناگون و متنوعی در هم آمیخته و نام آن همواره در کنار امپراطوری‌های بزرگ روم، بیزانس و عثمانی آمده‌است.

یهودیان، لاتین‌ها، ارمنی‌ها و یونانیانِ قسطنطنیه تاثیرعمده‌ای در شکل‌گیری روح چندفرهنگی تسالونیکی داشته‌اند.

برج سفید شاید شناخته‌ شده‌ترین نقطه در تسالونیکی باشد که با تاریخ این شهر به خصوص در دوره جنگ جهانی اول پیوند ناگسستنی دارد. ردی از تصویر کهن‌الگوی برج سفید در بیشتر زوایای زندگی یونانی‌ها به چشم می‌آید.

از انواع و اقسام سوغاتی‌ها گرفته تا لباس‌های سنتی که به تن می‌کنند. این بنای بزرگ معماری که مشرف بر ساحل است، با شکل استوانه‌ای خود به عنوان نماد تجاری شهر شناخته می‌شود.


امروزه برج سفید مقر برگزاری نمایشگاه‌های دائمی است. بازدید از این نمایشگاه‌ها مانند تجربه یک سفر جذاب هنری و تاریخی، در دل زمان است.

جاهای دیدنی آراچووا

آراچووا دهکده‌ای کوهستانی در جنوب یونان است. این شهر در زمستان مقصد محبوب اسکی‌بازان است. بسیاری از کسانی که می‌خواهند سفری رویایی به یک منطقه کوهستانی داشته‌باشند و از امکانات مدرن گردشگری استفاده کنند به این شهر می‌آیند.

آراچووا مجهز به یک پیست اسکی مدرن است، در نزدیکی آتن قرار دارد، زندگی شبانه در دل آن جریان دارد و منظره کوهستانی‌اش در زمستان منقلب‌کننده است. همه‌ی این ویژگی‌ها این شهر را تبدیل به یکی از شهرهای مورد علاقه آتنی‌ها و دیگر توریست‌ها می‌کند.

 

جاذبه های شهر نافپاکتوس

یکی از شهرهایی که در سفر به یونان باید به آن سر بزنید، شهری با چشم‌اندازهای بسیار زیباست که ۱۰ هزار سکنه دارد و مانند یک آمفی‌تئاتر در یک سرازیری مخروطی شکل بنا شده است.

نافپاکتوس به عنوان یک شهر باستانی، به دلیل موقعیت استراتژيک خود محل درگیری بسیاری از جنگجویان بوده‌. حضور این شهر در نبرد دریایی لپانتو در اکتبر ۱۵۷۱، یک واقعه تاریخی بسیار مهم محسوب می‌شود.

سروانتس نویسنده دون کیشوت به عنوان سرباز در یک کشتی اسپانیایی در این نبرد شرکت داشت.

 

یونان، کشوری برای یوگی‌ها و یوگینی‌ها

یونان، کشوری برای یوگی‌ها و یوگینی‌ها

محبوبیت یوگا هر روزه در سراسر جهان افزایش می‌یابد. در حال حاضر ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا یوگا تمرین می‌کنند و بیش از ۲۰ هزار محل تمرین برای یوگا وجود دارد.  در همه جای جهان ریشکیشِ هندوستان را زادگاه یوگا می‌دانند.

بنابراین انتظار می‌رود که هند تنها کشوری باشد که برای یوگی‌ها و یوگینی‌ها جذاب است. این در حالی است که یونان نیز به‌ عنوان یکی از برترین مقصدهای تمرین یوگا، به همان اندازه می‌تواند برای علاقه‌مندان به این ورزش، شگفت‌انگیز باشد.

سانتورینی یکی از محله‌هایی است که در هنگام طلوع آفتاب یک تمرین بی‌نظیر را برای شما به ارمغان می‌آورد. معماری‌های طبیعی و دست‌ساز این منطقه خیره‌کننده است. در آن‌جا همه چیز برای یک یوگای عالی آماده است.

اگر سانتورینی کمی گران قیمت به نظر می‌آید، به سراغ جزیره کوس بروید. جزیره کوس سواحل ماسه‌ای نرم و آب‌های شفاف دارد. گذشته از زبیایی طبیعی این منطقه، منظره کوس این قابلیت را دارد که شرایط مناسبی برای آرامش و کارکردِ ذهن، روح و بدن شما فراهم آورد.

در ساموثراکی نیز اقامتگاه‌های خصوصی بسیاری هست که به دور از هیاهوی شهری، کلاس‌های مراقبه به صورت روزانه در آن‌ها جریان دارد. شما می‌توانید در ساموثراکی یک پیاده‌روی طولانی مدت داشته‌ باشید و با سایر کسانی که تمرین یوگا انجام می‌دهند ملاقات کنید. اگر اهل یوگا هستید و قصد سفر به یونان دارید حتما به اینجا سری بزنید.

زاکینتوس قلب جامعه یوگای یونان است. شما می‌توانید شبانه روز در ساحل این منطقه تمرین کنید، آفتاب بگیرید و در عین حال از فرهنگ محلی لذت ببرید. در زاکینتوس ده‌ها مدرسه یوگا وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا تمرینات مناسبی را آموزش ببنیید و در گروه‌های یوگا دوستان جدیدی پیدا کنید.

در کورفو باید نفس کشید، تمرکز کرد و به آرامش رسید. اگر می‌خواهید با خودتان مهربان باشید و برای مدتی از هیاهوی زندگی روزمره فاصله بگیرید به کورفو بروید و از استراحتگاه‌هایی که به شما ماساژ می‌دهند و غذاهای خوشمزه یونانی در اختیارتان می‌گذارند لذت ببرید. در این جزیره نیز تعداد زیادی کلاس یوگا وجود دارد.

یک اژدهاخانه مرموز در جزیره اویا!

در قسمت جنوبی دهکده اویا ۲۵ سازه عظیم و معروف به نام Drakóspita یا اژدهاخانه وجود دارد. این سازه‌ها با سقف هرمی شکل خود روی یک مکان شیب‌دار واقع شده‌ و با تخته سنگ‌های عظیم آهکی ساخته شده‌اند. برخی ادعا کرده‌اند که این سازه‌ها مقدسات باستانی زئوس یا هراکلس بوده‌اند.

اژدهاخانه‌ها در کوه اوچی و در ارتفاع ۱۳۸۹ متری بالاتر از شهر کاریستوس واقع شده‌اند. تجربه کوهنوردی در این منطقه شگفت‌انگیز است.

پوشش گیاهی کمیاب و جانوران نادر این کوه، طبیعت اوچی را منحصر به فرد می‌کند. شما می‌توانید در این اکوسیستم قدیمی چای وحشی بنوشید، آویشن کوهی دم کنید و زیر درختان بلوط صدساله نفسی تازه کنید.

موزه جواهرات ایلیاس لالائونیس

این موزه، تنها موزه جواهرات یونان است که بیش از ۴ هزار قطعه جواهر و مجسمه‌ مینیاتوری در آن نگهداری می‌شود. این قطعات از بیش از ۵۰ کالکشن مختلف طی سال‌های ۱۹۴۰ تا  ۲۰۰۰ جمع‌آوری شده‌اند. پیش از این در محل عمارت اصلی این موزه، کارگاه رسمی شرکت ایلیاس لالائونیس، بنیانگذار موزه قرار داشت.

تمرکز این مجموعه بر صنعت زرگری و فن معاصر جواهرسازی است. این موزه به عنوان یک مرکز بین‌المللی در حوزه صنایع دستی و نساجی عمل می‌کند. طی سال‌های گذشته بیش از ۸۰ نمایشگاه با محوریت این دسته از هنرها برگزار شده‌ است.

فاصله این موزه تا ایستگاه مترو آکروپولیس تنها ۲ دقیقه است.

موزه بناکی

در این موزه که در عمارت سابق خاندان بناکی واقع شده، مجموعه‌ای برجسته از سیر تکامل فرهنگ یونان و هنرهای آسیایی به نمایش گذاشته می‌شود. در موزه بناکی ۱۲۰ هزار اثر هنری وجود دارد که قدمت برخی از آن‌ها به دوران ما قبل تاریخ می‌رسد.


این مجموعه با داشتن ۱۸۱هزار نسخه کتاب، بزرگ‌ترین کتابخانه مسلمانان یونان است.

باغ ملی یونان

باغ ملی یونان که در سال ۱۹۲۳ تاسیس شده، یک منطقه سرسبز در قلب آتن است که باید در یک بعد از ظهر آفتابی سری به آن بزنید.

در محوطه این منطقه، یک باغ خصوصی نیز وجود دارد که ساختمال پارلمان یونان در آن واقع شده است. سرسبزی و زیبایی این مکان، شلوغی شهر را از خاطر می‌برد. باغ ملی آراسته به تندیس های زیبا و ویرانه‌های کوچک باستانی است.

ورزشگاه پاناتینایکو

استادیوم پاناتینایکو اگرچه در دوران باستان احداث شده اما در تاریخ ورزش معاصر، جایگاه ویژه‌ای دارد. قدمت این استادیوم به ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد.

این ورزشگاه در چند دوره میزبان مسابقات المپیک بوده‌ است. از همه مهم‌تر این که مشعل المپیک در هر دوره، از این استادیوم به کشور میزبان مسابقات ورزشی فرستاده می‌شود.

در دوران باستان، هر چهار سال یک بار یک جشنواره مذهبی در این ورزشگاه برگزار می‌شد که به الهه آتنا اختصاص داشت.

جنس دیواره‌های این استادیوم از جنس سنگ مرمر است و ۵۰ هزار نفر ظرفیت دارد. پاناتینایکو یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی آتن است.

این طور که معلوم است یونان تنها به خاطر تاریخ باشکوه و بناهای باستانی‌اش به یک مقصد محبوب گردشگری تبدیل نشده است.

جاهای دیدنی یونان سرشار از عناصر ناب هنری و فرهنگی است. به علاوه، جریان زندگی شبانه در شهرهای یونان و اهمیت ورزش در این کشور، یونان را به کشوری تبدیل می‌کند که ارزش یک سفر چند ماهه و اخذ ویزای توریستی یونان را دارد. اگر هم قصد مهاجرت به یونان را دارید، با این همه زیبایی در یونان، زوتر تصمیم تان را عملی کنید.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها