موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

چگونه همسرتان زودتر از انتظار به شما در کانادا بپیوندد!

چگونه همسرتان زودتر از انتظار به شما در کانادا بپیوندد!

به گزارش Cicnews به نقل از پارسی کانادا، روش الحاق خانواده بعد از روش‌های اقتصادی برای مهاجرت جز محبوبترین روش‌های مهاجرت به کانادا هستند. اصطلاح “الحاق مجدد خانواده” افراد زیادی (همسران، پارتنرهای معمولی، فرزندان، والدین و غیره) را در بر می‌گیرد، اما بخش بزرگی از مهاجرت طبقه خانوادگی کانادا بر حمایت مالی از همسران و پارتنر، برای شهروندان کانادایی و مقیم دائم متمرکز شده است.

در آماری که توسط statistics منتشر شده، در گزارش سالانه 2023 توسط (IRCC) انجام شده است، به جز کاهشی که می‌توان آن را به COVID-19 در سال 2020 نسبت داد، تعداد همسران و پارتنر های حمایت شده (و همچنین فرزندان) که در کانادا پذیرفته شده‌اند به طور پیوسته از سال 2018 (67140) تا 2022 (70,076) افزایش یافته است.

از سوی دیگر، بر اساس گزارش سالانه 2023، زمان پردازش این حمایت‌ها نیز افزایش یافته است و از 13 ماه در سال 2019 به 18 ماه در سال 2022 رسیده است.

هدف IRCC پردازش 80٪ از برنامه های مهم مهاجرتی، در چارچوب استانداردهای خدمات است. استاندارد خدمات مدت زمانی است که برای تصمیم‌گیری در مورد یک درخواست معقول ارزیابی شده است. استانداردهای خدمات بسته به نوع برنامه متفاوت است. به عنوان مثال، درخواست‌های اکسپرس اینتری دارای استاندارد خدمات شش ماهه هستند، در حالی که درخواست‌های حمایت مالی کلاس خانواده برای اقامت دائم ممکن است تا 12 ماه طول بکشد.

الحاق خانواده در کانادا

این مدت زمان برای شهروندان کانادایی که منتظر پیوستن به خانواده‌هایشان هستند طولانی است و بسیاری از آنها به دنبال گزینه‌های سریع‌تری برای آوردن همسر یا شریک زندگی خود به کانادا هستند. خوشبختانه IRCC دو گزینه را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد که ممکن است به آنها کمک کند همسر یا شریک زندگی خود را زودتر از موعد به کانادا بیاورند.

گزینه 1: Open Work Permits

برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار آزاد همسر (SOWP) که برای اقامت دائم در کانادا حمایت مالی شوند، باید معیارهای زیر را داشته باشند:

  • قادر به اثبات یک رابطه واقعی با حامی مالی خود باشند.
  • در یک درخواست برای اقامت دائم گنجانده شده و یک نامه تأیید دریافت (AOR) داشته باشید که تأیید می‌کند که درخواست اقامت دائم آنها در حال بررسی است.
  • با اسپانسرشان در کانادا زندگی کنند.

زمان پردازش: IRCC در حال حاضر یک استاندارد خدمات 60 روزه برای صدور تصمیمات نهایی برای همه درخواست های جدید مجوز کار دارد.

علاوه بر پیروی از مراحل اصلی برای درخواست مجوز کار، مراحل اضافی برای این فرآیند وجود دارد که بسته به موقعیت خاص متقاضی متفاوت است.

گزینه 2: ویزای توریستی

به طور کلی، واجد شرایط بودن برای ویزای توریستی – که به آن ویزای اقامت موقت (TRV) نیز گفته می‌شود – متقاضی ملزم است که شرایط عمومی زیر را داشته باشید:

  • مدرک مسافرتی معتبر مانند پاسپورت داشته باشید.
  • سالم و سلامت باشید.
  • هیچ محکومیت کیفری یا مرتبط با مهاجرت نداشته باشید.
  • افسر مهاجرت را متقاعد کنید که روابطی دارید – مانند شغل، خانه، دارایی های مالی یا خانواده – که شما را به کشور خود باز می‌گرداند و در پایان سفر خود کانادا را ترک خواهید کرد.
  • برای اقامت خود پول کافی داشته باشید (مبلغ مورد نیاز برای برآورده کردن این شرط بسته به مدت اقامت متقاضی در کانادا و اینکه آیا در هتل یا با دوستان/بستگان اقامت خواهد کرد تغییر می‌کند)

زمان پردازش: در زمان نگارش این مقاله، IRCC استاندارد خدماتی 14 روزه برای پردازش درخواست‌های ویزای بازدیدکننده جدید ارائه شده در خارج از کانادا دارد.

برخی از متقاضیان ممکن است به معاینه پزشکی و/یا دعوت نامه از یک مقیم کانادا نیز نیاز داشته باشند.

برای کسانی که به دنبال «دیدن «همسر یا شریکی هستند که برای اقامت دائم حمایت کرده است»،متقاضیان برای پشتیبانی از درخواست خود به ترکیبی از مدارک زیر نیز نیاز داشته باشند:

مدرک اثبات رابطه: سند رابطه متقاضی را با یکی از اعضای خانواده دعوت کننده به کانادا نشان دهد( گواهی ازدواج یا اعلامیه قانونی اتحادیه مشترک حقوقی (IMM5409) )

یک مدرک هویتی: گذرنامه یا مدارک مسافرتی معتبر برای اثبات هویت شما

یک سند اطلاعات خانوادگی: فرمی که باید توسط هر متقاضی ویزا که 18 سال یا بیشتر سن دارد تکمیل شود.

به گفته IRCC، همه مدارک بالا یا آنهایی که در صفحه وب ویزای توریستی کانادا لیست شده اند، لازم نیستند، برخی اختیاری هستند. IRCC همچنین خاطرنشان می‌کند که ارائه تمام اسناد فهرست شده تایید یک درخواست را تضمین نمی‌کند.

همسران/شرکانی که برای ویزای بازدید کننده تایید شده‌اند، می‌توانند پس از ورود به کانادا برای مجوز کار آزاد (OWP) درخواست دهند. این بدان معناست که، یک همسر یا شریک حمایت شده می‌تواند به طور بالقوه وارد کانادا شود و واجد شرایط کار در کانادا در حدود سه ماه پس از اولین درخواست برای ویزای بازدیدکننده باشد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که IRCC همیشه استانداردهای خدمات را برآورده نمی‌کند و ممکن است بیش از حد انتظار طول بکشد.

منبع: cicnews

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال