موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا | بررسی شرایط و هزینه‌ها

مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

با وجود اینکه بیش از 1.6 میلیون نفر نیروی متخصص در بخش‌های مراقبت بهداشتی کانادا مشغول به کار هستند، باز هم نیاز به کادر درمانی مخصوصاً دندانپزشکان احساس می‌شود.

در حال حاضر نیز، 39 درصد از دندانپزشکان کانادا را مهاجران تشکیل می‌دهند و این، نشان‌دهنده اهمیت مهاجرت دندانپزشکان به کانادا و نیاز به نیروی متخصص است.

همچنین متوسط درآمد یک دندانپزشک در کانادا، حدود 204.846 دلار در سال است که همین موضوع باعث شده، این کشور را به‌عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان بشناسند.

باتوجه‌به اهمیت این موضوع، در این مقاله از پارسی کانادا، به‌سراغ روش‌های مهاجرت به کانادا برای دندانپزشکان رفته‌ایم و شرایط، مدارک، مراحل، هزینه‌ها و بهترین شهرهای کانادا برای آن‌ها را شرح داده‌ایم.

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا به‌صورت عمومی شامل موارد زیر است:

  • معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی و اخذ گواهی ارزیابی مدرک از هیئت ملی معاینه دندانپزشکی کانادا (NDAD)؛
  • تسلط بر مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره حداقل 7 CELPIP (مهارت زبان انگلیسی کانادایی) و آزمون TEF برای زبان فرانسوی؛
  • محدوده سنی بین 23 تا 45 سال (برای افزایش اخذ ویزا)؛
  • حداقل یکسال سابقه متوالی در 3 سال گذشته در مشاغل دندانپزشکی دارای کد ناک-تیر (NOC TEER Code 31110)؛
  • دریافت گواهی عدم سوء‌پیشینه در ایران؛

💡 نکته

لازم به ذکر است که روش‌های مختلف مهاجرت دندانپزشکان به کانادا، شرایط مخصوص به خود را دارد که پس از انتخاب روش، باید نسبت به ایجاد شرایط هر روش، اقدام کنید.

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکان فارغ‌التحصیل خارج از کانادا، برای مهاجرت و کار در این کشور، باید مدرک خود را معادل‌سازی کنند. برای معادل‌سازی 2 راه پیش روی افراد است:

  1. در یک سری امتحان یا آزمون شرکت کنند؛
  2. یک دوره تکمیلی دندانپزشکی را در کانادا بگذرانند؛

اخذ مدرک معادل سازی از شورای ملی دندانپزشکی کانادا

برای شروع پروسه معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی، اولین قدم ارسال مدارک به شورای ملی دندانپزشکی کانادا (The National Dental Examining Board of Canada) یا NDEB است. این انجمن، سابقه تحصیلی و تجربیات متقاضی را بررسی می‌کند تا تصمیم بگیرد آیا باید دوره‌های تکمیلی را بگذراند یا می‌تواند در آزمون‌های معادل‌سازی مدرک دندانپزشکی در کانادا شرکت کند.

  • اگر NDEB تشخیص دهد که به دوره‌های تکمیلی نیاز دارید، باید در یکی از دانشگاه‌های کانادا در یک برنامه 2 الی 2.5 ساله شرکت کنید. در پایان دوره با قبولی در یک آزمون نهایی، می‌توانید نسبت به دریافت گواهی NDEB و مجوز کار دندانپزشکی، اقدام کنید.
  • اگر واجد شرایط فرآیند معادل‌سازی مدرک باشید، باید در سه آزمون سنجش دانش‌بنیادی (AFK)، ارزیابی قضاوت بالینی (ACJ) و آزمون ملی دندانپزشکی صلاحیت بالینی (NDECC) شرکت کنید. موفقیت در هر سه آزمون ارزیابی به متقاضی امکان می‌دهد که در آزمون‌های کتبی و عملی (OSCE) شرکت کند. در نهایت با قبولی در آزمون OSCE، گواهینامه NDEB را دریافت خواهید کرد که برای کار به‌عنوان دندانپزشک در کانادا، ضروری است.

نحوه دریافت مجوز کار دندانپزشکی در کانادا

در کانادا، اعطای مجوز کار به دندانپزشکان توسط نظام‌های دندانپزشکی استانی و تحت نظارت نظام دندانپزشکی کانادا (NDEB) انجام می‌شود. هر استان یا منطقه در کانادا، انجمن دندانپزشکی خود را دارد و متقاضیان ملزم به عضویت در انجمن ملی و استانی یا منطقه‌ای مرتبط هستند.

  1. بعد از گذراندن مرحله معادل‌سازی و قبولی در آزمون‌های مورد نظر، متقاضیان باید از استان و دولت ایالتی که قرار است به آن مهاجرت کنند، پروانه و مجوز بگیرند.
  2. برای دریافت مجوز کار به‌عنوان دندانپزشک، باید در دو آزمون written و OSCE شرکت کنند. قبولی در این آزمون‌ها، گام‌های مهمی در جهت اخذ گواهینامه دندانپزشکی در کانادا محسوب می‌شوند.

💡 نکته

تکمیل فرآیند صدور مجوز، شامل مراحل معادل‌سازی، ممکن است با هزینه‌های قابل توجهی همراه باشد. این هزینه‌ها شامل شهریه دوره‌ها، هزینه‌های امتحان و تهیه مواد مورد نیاز برای آزمون‌ها می‌شود. به طور میانگین، کل هزینه‌ها تا 50000 دلار کانادا یا بیشتر برآورد می‌شود.

روش‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

دندانپزشکان واجد شرایط می‌توانند از طریق برنامه‌های مختلف مهاجرتی به کانادا برای دریافت اقامت این کشور، اقدام کنند:

راه های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

روش اول: اکسپرس انتری (Express Entry)

دندانپزشکان متقاضی برای مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری، برای دریافت اقامت دائم، درخواست دهند.

دندانپزشکان می‌توانند از طریق سه برنامه زیر تحت سیستم اکسپرس اینتری، برای دریافت اقامت دائم کانادا، درخواست دهند:

هرکدام از برنامه‌های بالا شرایط مخصوص به خود را دارند که پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از شرایط و مدارک هرکدام، صفحه مربوط به آن‌ها را مطالعه کنید.

پس از انتخاب برنامه مورد نظر و مهیا کردن شرایط و مدارک هرکدام، لازم است که آن‌ها را در پروفایل اکسپرس اینتری خود بارگذاری کنید. پس از ثبت‌نام در سیستم اکسپرس اینتری و بارگذاری مدارک، وارد استخر انتظار می‌شوید تا قرعه کشی برگزار شود.

دو بار در ماه قرعه‌کشی برگزار می‌شود که در آن افرادی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، دعوت‌نامه ثبت درخواست (the Invitation to Apply) یا ITA را دریافت می‌کنند. هرچه امتیاز شما امتیاز بالاتر باشد، شانس شما برای دریافت دعوتنامه درخواست اقامت دائم، افزایش می‌یابد.

پس از دریافت دعوتنامه، نیاز است که برای دریافت اقامت دائم، درخواست خود را به سفارت کانادا، ارسال کنید.

روش دوم: برنامه نامزدی استانی (PNP)

برنامه‌ی نامزدی استانی (PNP) برای تکمیل نیازهای نیروی کار ماهر هر استان طراحی و ارائه شده است. متقاضیانی که شرایط شرکت در سیستم اکسپرس انتری را ندارند یا امتیاز لازم را کسب نکرده‌اند، می‌توانند از طریق برنامه نامزدی استانی، به کانادا مهاجرت کنند.

به‌طور کلی، 2 روش برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا از طریق برنامه PNP وجود دارد که به شرح زیر است:

  1. در روش اول، لازم است که در پروفایل اکسپرس اینتری خود، برای استان خاصی که مایل به زندگی و کار در آنجا هستید، فرم ابراز علاقه‌مندی (EOI) را تکمیل کنید. در صورتی که مهارت‌های شما با نیازهای آن استان مطابقت داشته باشد، برای شما نامزدی استانی صادر می‌شود. این نامزدی به شما امتیاز قابل توجهی (۶۰۰ امتیاز از مجموع ۱۲۰۰ امتیاز CRS) در سیستم اکسپرس اینتری اعطا می‌کند و بدین ترتیب، در صدر لیست متقاضیان قرار می‌گیرید. در نهایت، می‌توانید از طریق دریافت دعوت‌نامه‌ی ITA، برای اقامت دائم کانادا، درخواست دهید.
  2. روش دوم ایجاد پروفایل در وب‌سایت دولت استانی است که می‌خواهید در آن زندگی و کار کنید. اگر استان به مجموعه مهارت‌های شما نیاز داشته باشد، از شما برای ارسال درخواست نامزدی استانی و سپس ویزای اقامت دائم کانادا دعوت می‌شود.

برای آشنایی با ثبت مستقیم درخواست به استان مورد نظر، صفحه برنامه های استانی کانادا را بخوانید.

روش سوم: برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP)

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا (Atlantic Immigration Program) یا AIP به همه متقاضیان شغل دندانپزشکی در کشور کانادا، فرصت کار و زندگی در استان‌های حوزه آتلانتیک را می‌دهد.

اگر نمره CRS شما در برنامه‌ی اکسپرس اینتری پایین‌تر از حد نصاب است یا تمایلی به انتظار برای انتخاب شدن از میان متقاضیان ندارید، برنامه‌ی مهاجرتی آتلانتیک (AIP) اجازه می‌دهد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

در صورت دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای تعیین‌شده در یکی از استان‌های مشارکت‌کننده، واجد شرایط برنامه مهاجرتی آتلانتیک خواهید بود.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا با هدف رفع کمبود نیروی کار در 4 استان آتلانتیک کانادا شامل نوا اسکوشیا (Noca Scotia)، نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)، نیوبرانزویک (New Brunswick) و جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island) طراحی شده است.

منطقه آتلانتیک کانادا به‌شدت به متخصصان حوزه سلامت نیاز دارد. بنابراین، اگر پیشنهاد شغلی مرتبط با این حوزه را دریافت کنید، می‌توانید همزمان با درخواست مجوز کار کانادا، برای ویزای اقامت دائم کانادا هم اقدام نمایید.

جزئیات تکمیلی را در صفحه برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا بخوانید.

روش چهارم: مهاجرت دندانپزشکان به کانادا با پیشنهاد شغلی

بعضی از دندانپزشکانی که شرایط مهاجرت به کانادا از طریق روش‌های بالا را ندارند، می‌توانند با دریافت یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (Job Offer)، اقامت موقت کانادا را دریافت کنند. شرایط عمومی دریافت جاب آفر برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا عبارت‌اند از:

  • مدت‌زمان جاب آفرشان حداقل یک ساله باشد؛
  • پیشنهاد شغلی باید برای یک کار تمام‌وقت از یک کارفرمای تأییدشده کانادایی باشد؛
  • در یکی از آزمون‌های زبان IELTS و CELPIP (برای زبان انگلیسی) و TEF یا TCF (برای زبان فرانسوی)، نمره 7 اخذ کرده باشد؛

برای اخذ پیشنهاد شغلی کانادا در شغل دندانپزشکی لازم است که مراحل زیر پشت سر گذاشته شوند:

  • آماده کردن رزومه و کاور لتر (Cover Letter)
  • ایجاد پروفایل حرفه‌ای در شبکه‌های اجتماعی
  • جست‌وجو و پیدا کردن کارفرمای مناسب
  • مصاحبه با کارفرمای کانادایی
  • اخذ تأییدیه LMIA یا گواهی ارزیابی تاثیر بازار کار (Labour Market Impact Assessment)
  • اخذ مجوز کار یا ورک پرمیت (work permit)
  • سابمیت کردن ویزا و مدارک هویتی

جزئیات تکمیلی را در صفحه جاب آفر کانادا بخوانید.

امکان اخذ اقامت دائم کانادا با پیشنهاد شغلی دندانپزشکی

اخذ اقامت دائم کانادا به‌خودی‌خود با داشتن پیشنهاد شغلی امکان‌پذیر نیست. با دریافت جاب آفر، متقاضی، مجوز اقامت موقت به‌مدت اعتبار قرارداد خود با کارفرما دریافت می‌کند. متقاضی پس از ورود به کانادا باید برای مجوز کار یا ورک پرمیت (Work Permit) اقدام کند که با تمدید قرارداد کاری فرد با کارفرما، قابل تمدید است.

در نهایت متقاضی پس از گذشت 2 سال می‌تواند از طریق برنامه تجربه کار کانادایی تحت سیستم اکسپرس اینتری، برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست دهد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

  • مدارک شناسایی معتبر مانند کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت دارای اعتبار
  • سند ازدواج و شناسنامه فرزندان (درصورت وجود)
  • مدرک تحصیلی دندانپزشکی
  • مدارک اثبات سابقه کار
  • اثبات تمکن مالی
  • مدارک زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (در صورت نیاز)
  • رزومه کاری و تحصیلی
  • فرم درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌های قانونی
  • گواهی عدم سوء‌پیشینه
  • گواهی معاینه پزشکی

💡 نکته

از آنجایی که روش‌های مختلف، مدارک مخصوص به خود را دارد، برای اطلاع دقیق از مدارک هر روش، صفحه مربوط به آن را مطالعه کنید.

هزینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

هزینه‌های عمومی و اداری مهاجرت به کانادا از طریق دندانپزشکی حدود 2,310 دلار کانادا برآورد می‌شود که ریز هزینه‌های آن، به شرح جدول زیر است:

نوع هزینهمبلغ
هزینه درخواست رسمی یا اپلیکیشن فی (Application Fee)● 825 دلار کانادا برای سایر روش‌ها
● 950 دلار کانادا برای اکسپرس اینتری
● بین 0 الی 1500 دلار کانادا برای برنامه PNP
مجوز اقامت دائم575 دلار کانادا
انگشت‌نگاری (Biometric)85 دلار کانادا
امتحان زبانحدود 300 دلار کانادا
ارزیابی مدرک تحصیلیحدود 250 دلار کانادا
معاینه پزشکی (medical examination)حدود 250 دلار کانادا
گواهی سوء پیشینه کانادا● 110.640 تومان در روش حضوری
● 20 هزار تومان در روش آنلاین

هزینه‌های مهاجرت دندانپزشکان به کانادا بسته به روش مهاجرتی مختلف، متفاوت خواهد بود. به‌عنوان مثال، اگر متقاضی از طریق برنامه اکسپرس انتری اقدام کند و تنها باشد، به تمکن مالی 13.757 دلاری نیاز دارد. به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ریز هزینه‌های هر روش، صفحه هزینه مهاجرت به کانادا را مطالعه کنید.

مشاغل مختلف مرتبط با دندانپزشکی

از جمله مشاغل مرتبط با شغل دندانپزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دندانپزشک بهداشت عمومی (Public Health Dentist)
  • مشاور دندانپزشکی (Dental Consultant)
  • جراح دندانپزشک (dental Suregeon)
  • دستیار دندانپزشک (Dental Assistant)
  • منشی دندانپزشک (Dental Receptionist)
  • نماینده فروش تجهیزات دندانپزشکی (Dental Sales Representative)
  • تکنسین دندانپزشکی (Dental Technician)
  • متخصص بهداشت دهان و دندان (dental Hygienist)
  • مربی بهداشت دهان و دندان (Oral Health Educator)
  • مدیر مطب دندانپزشکی (Dental Office Manager)
  • تکنسین لابراتوار دندانپزشکی (Dental Lab Technician)
  • هماهنگ‌کننده کلینیک دندانپزشکی (Clinical Coordinator)
  • پژوهشگر حوزه دندانپزشکی (Dental Researcher)

اصلی‌ترین وظایف دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشک یک متخصص ماهر است که از دندان‌ها و دهان مراقبت می‌کند و بهداشت صحیح آن‌ها را ترویج می‌دهد. از جمله وظایف اصلی یک دندانپزشک در کشور کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز کردن دندان و لثه؛
  • برداشتن و پر کردن دندان‌ها و حفره‌های آسیب‌دیده؛
  • تجویز داروهای مناسب برای درمان عفونت‌ها و بیماری‌های دهان؛
  • استفاده از مواد سفیدکننده برای بهبود ظاهر دندان‌ها؛
  • تزریق داروی بی‌حسی بیماران قبل از انجام اعمال دندانپزشکی؛
  • عکس‌برداری پزشکی از فک، دندان و لثه و تشخیص بیماری‌های دهان؛
  • ساختن مدل برای وسایلی مثل دندان مصنوعی، پارسیل و روکش دندان؛
  • آموزش صحیح بیماران در مورد تأثیر رژیم غذایی و بهداشت دهان روی دندان و لثه؛
  • نصب بریس و سایر وسایل اصلاح دندان؛

درآمد دندانپزشکان در کانادا

نرخ درآمد دندانپزشکان در کانادا به‌طور متوسط، حدود 204.846 دلار در سال است که به ازای هر ساعت 98 دلار محاسبه می‌شود. البته، مقدار درآمد یک دندانپزشک در کانادا بسته به استانی که در آن کار یا زندگی می‌کند و سطح تجربه‌ای که دارد، متفاوت است.

به‌عنوان مثال، یک دندانپزشک با یک تا 3 سال تجربه کاری به‌طور متوسط 140.041 دلار در سال درآمد دارد. این در حالی است که متوسط درآمد یک دندانپزشک ارشد با 8 سال سابقه کار به‌طور متوسط 256.950 دلار در سال است.

درآمد دندانپزشکان در استان‌های مختلف کانادا

برای درک بهتر تفاوت درآمد دندانپزشکان در استان‌های کانادا به جدول زیر نگاه کنید:

استان‌های کانادامتوسط درآمد دندانپزشکان در سال
نیوبرانزویک
(New Brunswick)
200 هزار دلار کانادا
مانیتوبا
(Manitoba)
200 هزار دلار کانادا
ساسکاچوان
(Saskatchewan)
200 هزار دلار کانادا
آلبرتا
(Alberta)
200 هزار دلار کانادا
جزیره پرنس ادوارد
(Prince Edward Island)
125 هزار دلار کانادا
بریتیش کلمبیا
(British Columbia)
125 هزار دلار کانادا
کبک
(Quebec)
125 هزار دلار کانادا
انتاریو
(Ontario)
125 هزار دلار کانادا
نوا اسکوشیا
(Nova Scotia)
88.223 دلار کانادا

بهترین شهرهای کانادا برای کار دندانپزشکان

علاوه بر بعضی از استان‌ها و قلمروهای کانادا که بیشترین درآمد سالانه را برای دندانپزشکان به ارمغان می‌آورند، بعضی از شهرهای کانادایی هم برای دندانپزشکان مناسب‌تر هستند. از جمله شهرهای بزرگ کانادا که فرصت‌های شغلی بهتری برای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا فراهم می‌کنند، عبارت‌اند از:

شهرهای کانادامتوسط درآمد دندانپزشکان در سال
اتاوا، انتاریو
(Ottawa)
277.258 دلار کانادا
وینیپگ، مانیتوبا
(Winnipeg)
276.328 دلار کانادا
کلگری، آلبرتا
(Calgary)
213.687 دلار کانادا
ادمونتون، آلبرتا
(Edmonton)
186.841 دلار کانادا
تورنتو، انتاریو
(Toronto)
173.035 دلار کانادا
وان، انتاریو
(Vaughan)
171.252 دلار کانادا
برامپتون، انتاریو
(Brampton)
160.321 دلار کانادا
ونکوور، بریتیش کلمبیا
(Vancouver)
156.188 دلار کانادا
میسی‌ساگا، انتاریو
(Mississauga)
147.459 دلار کانادا

مزایای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا

کانادا به‌عنوان کشوری پیشرفته با سیستم بهداشت و درمان عالی، فرصت‌های شغلی و درآمد بسیار مناسبی را برای دندانپزشکان مهاجر ارائه می‌دهد. به‌علاوه، مهاجرت به کانادا مسیر اخذ اقامت دائم و بهره‌مندی از مزایای شهروندی این کشور را هم برای شما هموار می‌کند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین مزایای مهاجرت دندانپزشکان به کانادا اشاره می‌کنیم:

  • تقاضا برای شغل دندانپزشکی در کانادا بسیار بالا است.
  • دندانپزشکان در کانادا می‌توانند در بخش‌های مختلفی مثل کلینیک‌های خصوصی، مراکز دولتی، بیمارستان‌ها و مؤسسات آموزشی فعالیت کنند.
  • دندانپزشکان در کانادا می‌توانند مطب خود را راه‌اندازی کنند یا به‌صورت استخدامی در کلینیک‌های دیگر کار کنند.
  • دندانپزشکی از جمله مشاغل پردرآمد این کشور محسوب می‌شود.
  • دندانپزشکان در کانادا از امنیت شغلی بالایی برخوردار هستند.
  • دندانپزشکان می‌توانند از طریق روش‌های مختلفی مثل اکسپرس انتری و برنامه‌های استانی مهاجرپذیر مهاجرت کنند.
  • اقدام سریع برای اخذ اقامت دائم از روش‌هایی مانند اکسپرس انتری و برنامه‌های نامزدی استانی وجود دارد.
  • امکان اخذ شهروندی کانادا بعد از 5 سال از اقامت دائم در این کشور وجود دارد.
  • دندانپزشک مهاجر در کانادا علاوه بر فرصت‌های شغلی، از یک زندگی باکیفیت نیز بهره‌مند می‌شود.

اخذ اقامت دائم کانادا برای دندانپزشکان

در این مقاله از پارسی کانادا به شرایط مهاجرت دندانپزشکان به کانادا و روش‌های مختلف آن را شرح دادیم و به نکات مربوط به آن اشاره کردیم. همان‌طور که گفتیم مهاجرت به کانادا فرصت‌های جدید شغلی و زندگی خاصی را برای دندانپزشکان فراهم می‌کند.

درآمد دندانپزشکان در کانادا نیز بسته به تجربه و محل زندگی آن‌ها، متفاوت است و شهرهای بزرگ، پتانسیل درآمدی بیشتری برای این قشر از کادر درمان دارند. در ضمن بعد از چند سال شما شانس اخذ اقامت دائم کانادا را نیز خواهید داشت، پس اگر دندانپزشک هستید و شرایط مهاجرت به کانادا برای دندانپزشکان را دارید، همین حالا می‌توانید اقدام کنید.

متخصصان و مشاوران مهاجرتی مجموعه پارسی کانادا، آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی در زمینه مهاجرت دندانپزشکان به کانادا هستند. شما می‌توانید با شماره‌های موجود با کارشناسان ما تماس بگیرید یا با تکمیل فرم مشاوره زیر، منتظر تماس آن‌ها بمانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

پاسخ به سؤالات متداول:

خیر هیچ‌کدام از مدارک دندانپزشکی خارج از کانادا بدون معادل سازی، مورد پذیرش قرار نمی‌گیرند. همه دندانپزشکان فارغ‌التحصیل خارج از کانادا برای کار در این کشور باید مدرک خود را معادل‌سازی کنند. این فرآیند شامل چند مرحله از جمله ارزیابی NDEB، دوره‌های تکمیلی یا فرآیند معادل‌سازی مدرک، و آزمون‌های کتبی و عملی می‌شود.

مدت‌زمان مهاجرت دندانپزشکان به کانادا به روش مهاجرتی انتخاب‌شده بستگی دارد. در حال حاضر سریع‌ترین روش، اکسپرس انتری است که امکان اخذ اقامت دائم را در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی (کمتر از 6 ماه) برای متقاضیان فراهم می‌کند.

بیشترین درآمد سالانه یک دندانپزشک در کانادا برابر با 277.258 هزار دلار کانادا است که مربوط به شهر اتاوا استان انتاریو می‌شود.

اخذ اقامت دائم کانادا به‌خودی‌خود با داشتن پیشنهاد شغلی امکان‌پذیر نیست. متقاضیان با داشتن پیشنهاد شغلی و از طریق یکی از برنامه‌های مهاجرتی مثل اکسپرس انتری، شانس بیشتری برای اخذ اقامت دائم کانادا دارند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال