موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

درآمد پزشکان در آلمان

درآمد پزشکان در آلمان

کشور پیشرفته آلمان جایگاه‌های شغلی متنوعی را برای رشته‌های پزشکی تدارک دیده است. از طرفی در طی چند سال اخیر کشور آلمان با کمبود کادر پزشکی مواجه شده است. لذا اگر جزو افرادی هستید که در این زمینه تخصص دارید و می‌خواهید کیفیت زندگی و شغلی خود را ارتقاء دهید، پس از کسب اطلاعات کافی درباره درآمد پزشکان متخصص در آلمان، می‌توانید برای مهاجرت به‌عنوان پزشک به آلمان اقدام نمایید.

برای مهاجرت به آلمان باید اطلاعات کافی درباره درآمد پزشکان متخصص در آلمان و قوانین کاری آن به دست آورید. این کار به شما کمک می‌کند تا شناختی کامل از وضعیت شغلی پزشکی برای مهاجرت پیدا کنید. به همین منظور در این مقاله از پارسی کانادا درآمد پزشکان متخصص در آلمان، درآمد پزشکان عمومی در آلمان و همچنین فاکتورهای تاثیرگذار بر درآمد پزشکان در آلمان را بررسی خواهیم کرد.

درآد و دستمزد پزشکان در آلمان چطور محاسبه می شود؟

درآد و دستمزد پزشکان در آلمان چطور محاسبه می‌شود؟

درآمد پزشکان در آلمان با توجه به تخصص

پزشکی به‌عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان شناخته می‌شود. طبق گزارش سایت Russian vagabond، درآمد سالانه پزشکان در آلمان بین 71600 یورو الی 101696 یورو است. این درآمد بدون احتساب مالیات محاسبه می‌شود. با توجه به این تفاسیر طبیعی است که اغلب پزشکان، مهاجرت به آلمان را به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های ارتقای شغلی و کسب درآمد بیشتر تلقی کنند. درآمد پزشکان در آلمان به فاکتورهای متعددی از جمله تخصص و سابقه کار بستگی دارد. در ادامه درآمد مشاغل پزشکی در آلمان بر اساس تخصص را بررسی خواهیم کرد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

درآمد پزشکان عمومی

طبق گزارش سایت ،salaryexplorer.com، فردی که به‌عنوان پزشک عمومی در آلمان کار می‌کند معمولاً سالانه حدود 84900 یورو درآمد دارد. حقوق‌‎ها از 39000 یورو (کمترین) تا 135000 یورو (بالاترین) متغیر است. حقوق پزشکان عمومی بر اساس سابقه کاری، مهارت یا موقعیت مکانی متفاوت است. سابقه کاری یکی از مهمترین عامل در تعیین حقوق است. حقوق پزشکان عمومی را بر اساس سابقه کاری عبارت است از:

سابقه کاری پزشکان عمومی متوسط درآمد ماهانه بر حسب یورو
کمتر از 2 سال3690
بین 2 تا 5 سال4930
بین 5 تا 10 سال7290
بین 10 تا 15 سال8890
بین 15 تا 20 سال9690
بیش از 20 سال10500

درآمد پزشکان متخصص

تخصص یکی از فاکتورهای مهم بر میزان درآمد یک پزشک در آلمان است. لذا هر چقدر تخصص شما بالاتر باشد و در یک حوزه پرتقاضا فعالیت کنید درآمد بیشتری خواهید داشت. درآمد پزشکان در آلمان با توجه به تخصص متفاوت است. به‌طور کلی درآمد پزشکان متخصص در آلمان بر اساس سایت russianvagabond به‌صورت زیر است:

تخصصمتوسط حقوق سالانه بدون احتساب مالیات (یورو)
دامپزشک (Veterinarian)85331
چشم پزشک (Ophthalmologist)87038
متخصص پوست (Dermatologist)85331
متخصص زنان (Gynecologist)94717
متخصص گوش، حلق و بینی (Ear, nose, and throat specialist)85331
متخصص اطفال (Pediatrician)72531

درآمد پزشک در کلینیک بیمارستان و مطب خصوصی

علاوه بر تخصص، مطب پزشکان نیز بر درآمد آن‌ها تاثیر می‌گذارد. لذا پزشکان با تخصص مختلف در مطب خصوصی و بیمارستان عمومی درآمد متفاوتی خواهند داشت. پزشکان برای باز کردن مطب خصوصی به سابقه کاری بالا و تمرین در بیمارستان نیاز دارند. به‌طور کلی لیست درآمد پزشکان در کلینیک شخصی و بیمارستان (بر اساس گزارشات سایت russianvagabond.com) به‌صورت زیر است:

عنوان شغلی در بیمارستانمتوسط درآمد ماهانه (بر حسب یورو)
دستیار پزشک (Assistant)4,700 – 6,300
متخصص (Specialist)
6,200 – 8,100
پزشک ارشد (Chief physician)24,000

بر اساس گزارش اداره آمار فدرال، درآمد سالانه پزشک که یک مطب خصوصی را اداره می‌کند به‌طور متوسط ​​190000 یورو ناخالص است. با این وجود، تخمین درآمد پزشکانی که مطب خصوصی دارند دشوار است. آن‌ها علاوه بر اینکه درآمد بالایی دارند ولی هزینه‌های زیادی از جمله: اجاره و مواد. در اینجا چند آمار طبق وب‌سایت (approbatio.de) در مورد درآمد و سود سالانه مطب‌های خصوصی پزشکان آورده شده است:

عنوان شغلی در مطب خصوصیمیزان درآمد بر حسب یوروسود (درآمد احتمالی پزشک) برحسب یورو
رادیولوژیست (Radiologist)2343000850.000
چشم پزشک (Ophthalmologist)728000370000
متخصص ارتوپدی (Orthopedist)669000311000
اورولوژیست (Urologist)564000302000
جراح (Surgeon)611000281000
متخصص زنان (Gynecologist)415000217000
پزشک عمومی (General practitioner)405000227000
متخصص اطفال (Pediatrician)427000228000
متخصص مغز و اعصاب/ روان‌پزشک (Neurologist / psychiatrist)324000180000

دندان‌پزشکی یکی از شاخه‌های پزشکی محبوب در آلمان است. دندان‌پزشکان به‌راحتی می‌توانند با استخدام در بیمارستان یا راه‌اندازی یک مطب خصوصی درآمد خوبی داشته باشند. درآمد دندانپزشکان در آلمان به سابقه کاری و سطح مهارت پزشک بستگی دارد.

درآمد پزشکان در شهرهای متفاوت آلمان

همان‌طور که در گرافیک زیر می‌بینید، حقوق پزشکان به منطقه‌ای که در آلمان کار می‌کنند بستگی دارد. در حال حاضر، منطقه هسه (Hesse) بالاترین دستمزد یعنی 92359 یورو، در حالی که مکلنبورگ پومرانی غربی (Mecklenburg-Western Pomerania) با 65791 یورو کمترین درآمد را برای پزشکان فراهم می‌کند.

میانگین درآمد سالانه پزشکان در کشور آلمان براساس سایت salaryexplore

میانگین درآمد سالانه پزشکان در کشور آلمان براساس سایت salaryexplore

 فاکتورهای موثر بر درآمد پزشکان در آلمان

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بر روی مهاجرت پزشکان به آلمان تاثیر می‌گذارد، درآمد پزشکان در این کشور است. درآمد پزشکان در آلمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. قبل از پرداختن به فاکتورهای موثر بر درآمد پزشکان در آلمان، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد مهاجرت پزشکان به این کشور بدانید، مطلب مهاجرت پزشکان به آلمان را مطالعه کنید.

به‌طور کلی موارد موثر بر درآمد پزشکان در آلمان عبارت‌اند از:

  • درآمد پزشکانی که مطب خصوصی دارند به‌طور متوسط ​​بیشتر از پزشکانی است که در کلینیک یا بیمارستان استخدام شده‌اند.
  • هر چه تخصص پزشک و سمت او بالاتر باشد حقوق بیشتری دارد.
  • سابقه کاری پزشک بیشتر باشد درآمد نیز بیشتر خواهد بود.
  • منطقه جغرافیایی و در نتیجه میزان تقاضا و همچنین اقتصاد شهر.
  • نوع قرارداد پزشکی, پزشکانی که در بیمارستان یا مطب دانشگاه کار می‌کنند،طبق قانون کار آلمان حقوق دریافت می‌کنند ولی پزشکانی که درصدی کار می‌کنند درآمد بیشتری دارند.
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

معادل سازی مدرک پزشکان در آلمان

پزشکانی که تحصیلات خود را در کشور آلمان سپری کرده‌اند نیاز به تاییدیه ندارند. اما پزشکان خارج از کشور برای دریافت مجوز کار در آلمان باید تاییدیه بگیرند. برای این کار لازم است مدرک پزشکی آن‌ها معادل سازی شود. چون برای این کار باید مراحل بوروکراتیک (bureaucratic) طی شود. به‌طور کلی 10 مرحله زیر برای معادل سازی مدرک پزشکان در آلمان باید انجام شود:

  1. دریافت مدرک زبان آلمانی B2
  2. انتخاب ایالتی که قصد فعالیت پزشکی در آن رادارید.
  3. جمع آوری و ترجمه و سپس تایید مدارک پزشکی در آلمان
  4. آماده سازی یک رزومه به زبان آلمانی با جزئیات مشخص درباره خودتان
  5. دریافت گواهی پزشکی برای تایید سلامت جسمی و بهداشتی
  6. باید ثابت کنید که قصد کار صادقانه در آلمان را دارید. این که چگونه این موضوع را اثبات کنید به ایالتی که قصد فعالیت در آنجا را دارید بستگی دارد. اما در حالت کلی لازم است مدرکی تحت‌عنوان سوابق تحصیلی، سوابق کاری و تاییدیه استخدام به دفتر مربوطه ارائه کنید.
  7.   ارسال برای دریافت تاییدیه درخواست دهید. پس از این که مدارک موردنیاز برای تاییدیه پزشکی را جمع‌آوری کردید، باید آن‌ها را از طریق پست به اداره معادل سازی مدارک ارسال کنید.
  8. در واقع این فرآیند برای معادل سازی مدارک پزشکی انجام می‌شود و اگر مدارک شما طبق استانداردهای صلاحیت آلمان تطابق داشته باشد، تاییدیه را دریافت خواهید کرد.
  9. اداره ایالتی سطح زبان آلمانی موردنیاز برای پزشکی را بررسی می‌کند و اگر توانایی لازم را نداشته باشید باید در آزمون Fachsprachprüfung شرکت کنید.
  10.  پس از اتمام این مراحل شما باید در آزمون Kenntnisprüfung شرکت کنید. شرکت در این آزمون و دریافت نمره قبولی ضمانت می‌کند که شما مهارت و دانش کافی برای کار به‌عنوان پزشک در آلمان را دارید.

قوانین کار پزشکان در آلمان

 

درآمد پزشک متخصص در آلمان چگونه محاسبه می‌شود؟

درآمد پزشک متخصص در آلمان چگونه محاسبه می‌شود؟

پزشکی جزو رشته‌های پردرآمد در آلمان است و به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای کار در آلمان شناخته می‌شود. لذا اگر قصد مهاجرت به آلمان به‌عنوان پزشک را دارید باید قوانین کار آن را به خوبی بشناسید. این کار به شما کمک می‌کند که بدون هیچ مشکلی از تخصصی که دارید کسب درآمد کنید. به‌طور کلی قوانین کار پزشکان در آلمان به‌صورت زیر است:

کارفرمایان باید حداکثر یک ماه پس از شروع کار، قرارداد کاری کتبی که شامل شرایط استخدام، حقوق، مزایای کار کردن و فسخ قرارداد است را ایجاد کند.

  • کارفرمایان باید فیش حقوقی حاوی اطلاعات مربوط به کسر مالیات، سهم تامین اجتماعی و درآمد پرداختی طی یک ماه را در اختیار کارکنان قرار دهد.
  • هیچ نوع تبعیضی در رابطه با کارکنان از لحاظ سن، جنسیت، دین، نژاد، ناتوانی یا کشور مبدا وجود ندارد.
  • قانون کار آلمان تا جایی که امکان دارد از اخراج کارکنان جلوگیری می‌کند.
  • طبق قانون مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (General Data Protection Regulation (GDPR)) در آلمان حریم خصوصی شما کامل محفوظ است.
  • اگر به یک محل دیگر برای کار کردن منتقل شوید یا درخواست انتقالی بدهید، سوابق کاری شما حفظ شده و برای شما حساب می‌شود.
  • اگر دچار مریضی شوید یا توانایی کافی برای کار کردن را نداشته باشید، با ارائه گواهی پزشکی در چنین حالتی کارفرما موظف است که حقوق کارمند را به‌مدت 6 هفته به‌طور کامل پرداخت کند.

شرایط مهاجرت پزشکان به آلمان

اگر قصد مهاجرت به‌عنوان پزشک به کشور آلمان را دارید، باید از شرایط مهاجرت به این کشور کاملا مطلع شوید. به‌طور کلی برای مهاجرت پزشکان به آلمان موارد زیر نیاز است:

  • مدرک زبان آلمانی (B1)
  • مدرک تحصیلی با معدل بالای 15
  • حداکثر 50 سال سن
  • 2 سال سابقه کار
  • کسب نمره مهارت پزشکی بالای 80 درصد
  • شرکت در دوره تخصصی پزشکی آلمان به مدت 6 الی 8 ماه

اگر شرایط ذکر شده را دارید مهاجرت شما به آلمان کار سختی نخواهد بود. تنها کاری که باید انجام دهید دریافت ویزای کار آلمان و آماده مدارک موردنیاز برای مهاجرت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت پزشکان به آلمان کافی است به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

 سخن پایانی

در طی چند سال اخیر کشور آلمان با کمبود کادر پزشکی مواجه شده است. از طرفی پزشکی در این کشور اعتبار بالایی داشته و حقوق بالایی برای آن پرداخت می‌شود. این موضوع سبب می‌شود که پزشکی جزو گزینه‌های ایده‌آل برای مهاجرت به آلمان شناخته می‌شود. اما قبل از آن باید اطلاعات کافی درباره درآمد پزشکان در آلمان و همچنین شرایط مهاجرت به این کشور به دست آورید. در این مقاله درآمد پزشکان متخصص در آلمان و همچنین درآمد پزشکان عمومی در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم. با کسب این اطلاعات برای دریافت ویزای کار آلمان اقدام کرده و به‌عنوان پزشک به این کشور مهاجرت کنید.

سوالات متداول

درآمد پزشکان در آلمان به فاکتورهای متنوعی از جمله منطقه جغرافیایی، میزان سابقه کار و نوع قرارداد بستگی دارد. همچنین درآمد پزشکان متخصص در آلمان با بالا رفتن سمتشان، افزایش می‌یابد.

میانگین درآمد سالانه پزشکان در آلمان بین 71600 یورو الی 101696 یورو است.

شهر هسه (Hesse) با پرداخت 92359 یورو و منطقه مکلنبورگ-پومرانی غربی با پرداخت 65791 یورو به ترتیب بیشترین و کمترین درآمد را برای پزشکان آلمان فراهم می‌کند.

پزشکانی که شروع به راه‌اندازی مطب خصوصی می‌کنند درآمد بیشتری نسبت به پزشکان شاغل در بیمارستان خواهند داشت.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها