موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استخدام پرستاران بین‌المللی در استان نیوبرانزویک در سال 2024!

استخدام پرستاران بین‌المللی در استان نیوبرانزویک در سال 2024!

طبق خبری از سایت cbc.ca، بروس فیچ (Bruce Fitch)؛ وزیر بهداشت نیوبرانزویک؛ اعلام کرده است که استخدام پرستاران بین‌المللی در استان نیوبرانزویک، به سیستم بهداشت و درمان این استان، کمک بسیاری خواهد کرد. وی افزود: طی سفری که در سال گذشته به فیلیپین انجام دادیم، توانستیم حدود 500 مصاحبه انجام و به 150 نفر، پیشنهاد شغلی (Job Offer) بدهیم.

اکنون 74 نفر از پرستاران فیلیپین به کانادا آمده و در مراکز مراقبت طولانی مدت در سراسر استان مشغول به کار هستند. همچنین افزود: این پروسه ادامه دارد، زیرا بیش از 120 نامزد دیگر، شرایط مهاجرت به نیوبرانزویک را دارند و پیش‌بینی می‌شود که تا ماه‌های آینده، وارد کانادا شوند.

آقای بروس فیچ در ادامه گفت: استان نیوبرانزویک (New Brunswick) با هدف استخدام 150 پرستار یا بیشتر در سال 2024، به استخدام پرستاران ادامه خواهد داد.

بر اساس خبری از دولت فدرال، از سال 2021، بیش از 500 پرستار تحصیل کرده بین‌المللی برای کار در نیوبرانزویک به‌عنوان پرستار ثبت‌نام شده (Registered Nurse)، پرستار عملی دارای مجوز (licensed practical nurses) یا دستیار مراقبت‌های بهداشتی (health-care aides) استخدام شده‌اند.

بیش از 200 نفر از آن‌ها در حال حاضر در این استان مشغول به کار هستند و سایرین در روند مهاجرت به کانادا قرار دارند. این استخدام‌های بین‌المللی در حال حاضر، به بهبود سیستم مراقبت‌های بهداشتی این استان، کمک بسیاری کرده است.

شان هاچارد (Sean Hatchard)؛ سخنگوی وزارت بهداشت نیوبرانزویک؛ اعلام کرده که مجموع هزینه‌ها برای هر نامزد از حدود 2500 تا 3500 دلار است. همچنین هزینه‌های تاییدیه پرستاران تحصیل کرده بین‌المللی (IEN) را برای پرستارانی که از طریق مهاجرت انتخاب شده‌ و با یک جاب آفر در بخش‌های بهداشت و مراقبت طولانی مدت این استان استخدام شده‌اند، پوشش خواهد داد.

وی در ادامه افزود: پرستاران داوطلب، مسئول سایر هزینه‌های مهاجرت پرستاران به کانادا از جمله آزمون زبان و ارزیابی مدارک تحصیلی هستند. کارفرمایان نیز مسئول کمک به نامزدها برای ایجاد ایمنی و تهیه مسکن قبل از ورود آن‌ها به استان هستند و همچنین لازم است حمایت مستمر از آن‌ها را انجام دهند.

پایان خبر

منبع

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال