موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مشاغل زنان در استرالیا

مشاغل زنان در استرالیا

کشور استرالیا به‌دلیل موقعیت اقتصادی مناسبی که دارد، از کشورهای ثروتمند دنیا به شمار می‌رود و معمولاً مشکل پیدا کردن کار در این کشور وجود ندارد. با این وجود پیدا کردن شغل پردرآمد و مناسب همواره ذهن بسیاری از بانوان مهاجر به این کشور را به خود مشغول می‌کند. بانوان به‌دنبال پاسخ این سوال هستند که بهترین مشاغل زنان در استرالیا کدام‌اند و چگونه می‌توانند این مشاغل را پیدا کنند؟

در این مقاله ما چند مورد از بهترین مشاغل برای زنان در استرالیا را بر اساس میزان درآمد و پتانسیل رشد آن‌ها معرفی می‌کنیم تا در هنگام مهاجرت به این کشور بتوانید شغل موردنظر خود را انتخاب و زندگی عالی را برای خود رقم بزنید.

مشاغل زنان در استرالیا

افزایش قابل‌توجه میزان مشارکت بانوان در مشاغل مختلف در کشورهای ثروتمندی مانند استرالیا یکی از ویژگی‌های بارز تغییرات اقتصادی و اجتماعی در قرن بیستم است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط سازمان WGEA در 2022، 47.9 درصد زنان در استرالیا شاغل هستند. از این آمار 26.1 درصد به‌صورت تمام‌وقت و 21.3 درصد به‌صورت نیمه‌وقت کار می‌کنند.

با این‌ حال، استرالیا هنوز فرصت‌های زیادی برای زنان فراهم می‌کند تا بخشی از نیروی کار این کشور باشند و در مشاغل پردرآمد استخدام شوند. پس اگر می‌خواهید با بهترین مشاغل زنان در این کشور و میزان درآمد آن‌ها آشنا شود این مقاله را از دست ندهید.

بهترین مشاغل زنان در استرالیا بر اساس درآمد

در ادامه برخی از مشاغلی که درآمد بیشتری را برای بانوان در این کشور دارند لیست کردیم:

1. متخصص بیهوشی (Anesthesiologist)

مشاغل پزشکی مانند بیهوشی به‌صورت مرتب در میان لیست پردرآمدترین مشاغل زنان استرالیا قرار دارند، زیرا حقوق و مزایای بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. متخصصین بیهوشی در آماده‌سازی بیماران برای جراحی نقش دارند و کارهایی مانند تسکین درد، آماده‌سازی بیمار و اجرای برنامه مراقبت از بیمار قبل، حین و بعد از عمل را انجام می‌دهند.

مدارک تحصیلی لازم:

  • مدرک پزشکی معتبر در دانشگاه
  • کارآموزی در یک محیط آموزش بالینی به‌مدت یک سال
  • شرکت در برنامه آموزش حرفه‌ای کالج بیهوشی استرالیا و نیوزیلند (ANZCA) به‌مدت 5 سال، پس از دریافت این مدرک، شما یک متخصص بیهوشی کاملاً واجد شرایط هستید.

متخصص بیهوشی در استرالیا، سالیانه معمولاً حدود 320000 دلار استرالیا درآمد دارد که از 157000 (کمترین) تا 499000 (بالاترین) دلار استرالیا متغیر است. در این حرفه، مردان به‌طور متوسط 5 درصد بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

میانگین درآمد سالانه بانوان متخصص بیهوشی: 311,000 دلار استرالیا

2. مدیر مالی (Financial Manager)

یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها، انجام انواع خدمات مالی است. مدیران مالی شرایط بازار، شرایط مالی مشتریان و مقررات دولتی را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا بتوانند کالاها را با سود بالایی به فروش برسانند. به زبان ساده‌‌تر، مدیران مالی بر مخارج و سرمایه‌گذاری‌های یک شرکت نظارت می‌کنند تا از وضعیت مالی خوبی برخوردار شوند.

مدارک لازم برای این موقعیت شغلی:

  • مدرک بازرگانی، حسابداری، مالی یا اقتصاد
  • درخواست مجوز مربوطه از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (Australian Securities and Investments Commission) یا ASIC

فردی که به‌عنوان مدیر مالی در استرالیا کار می‌کند، معمولا سالیانه حدود 193000 دلار استرالیا درآمد دارد. البته میزان درآمد بسته به معیارهای مختلف می‌تواند در کمترین حالت از 96400 تا 229000 دلار استرالیا در بیشترین حالت متغیر باشد. اگرچه جنسیت نباید بر میزان دریافتی تأثیری داشته باشد، اما بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، کارمندان مرد مدیر مالی در استرالیا به‌طور متوسط  4 درصد بیشتر از زنان در این شغل درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه مدیر مالی برای بانوان: 188,000 دلار استرالیا

3. جراح (Surgeon)

مشاغلی مانند جراحی از پردرآمدترین مشاغل زنان استرالیا به شمار می‌رود و برای زنانی که می‌خواهند در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کار کنند یک گزینه عالی است.

مدارک لازم برای این موقعیت شغلی:

  • دارای مدرک پزشکی معتبر
  • کار در یک محیط آموزش بالینی به‌مدت دو تا سه سال

فردی که به عنوان جراح در استرالیا فعالیت می‌کند، معمولا حدود 294000 دلار استرالیا در سال درآمد دارد. این مقدار براساس معیارهای مختلف مانند تجربه، جنسیت، یا موقعیت جغرافیایی به شدت متفاوت است. بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، مردان در این موقعیت شغلی، به‌طور متوسط  4 درصد بیشتر از همتایان زن درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه جراح برای بانوان: 288000 دلار استرالیا

4. مدیرعامل (CEO)

مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل) بر توسعه طرح‌های تجاری، بودجه‌ها و استراتژی‌ها نظارت می‌کنند و ریسک‌هایی را که می‌توانند بر کارایی، بهره‌وری و در نهایت سودآوری شرکت تأثیر بگذارند، شناسایی می‌کنند.

مدارک لازم برای این موقعیت شغلی:

  • تکمیل مدرک لیسانس مرتبط با تجارت (کارشناسی ارشد اختیاری)
  • به دست آوردن تجربه در محل کار

فردی که به عنوان مدیر اجرایی در استرالیا فعالیت دارد، معمولاً حدود 204000 دلار استرالیا در سال درآمد دارد. توجه داشته باشید که دستمزدها از 106000 AUD (کمترین) تا 311000 AUD (بالاترین) متغیر است. در این حرفه، بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، مردان به‎‌طور متوسط 5 درصد بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه مدیرعامل برای بانوان: 199,000 دلار استرالیا

5. مدیریت IT یا Senior IT Project Manager

مدیران ارشد پروژه IT بر انواع پروژه‌های مرتبط با فناوری برای مشاغل مختلف نظارت می‌کنند. از میان لیست مشاغل موردنیاز استرالیا، مدیر ارشد پروژه فناوری اطلاعات یک انتخاب عالی برای زنان در حوزه فناوری است. فردی که به‌عنوان مدیر IT در استرالیا کار می‌کند معمولاً حدود 134000 دلار استرالیا در سال درآمد دارد. البته دستمزدها از 65700 (کمترین) تا 209000 (بالاترین) متغیر است. در این حرفه، بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، مردان به‌طور متوسط 5 درصد بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه برای بانوان: 130,000 دلار استرالیا

6. مدیر عملیات (Director of Operations)

مدیران عملیات اطمینان حاصل می‌کنند که شرکت‌ها به‌خوبی کار می‌کنند. آنها قراردادها، کارمندان، مذاکرات و … را مدیریت می‌کنند. زنان اغلب در نقش‌های کارگردانی بسیار خوب عمل می‌کنند و می‌توانند در طول زمان دستمزدهای بالایی دریافت کنند. از این رو مدیر عملیات از پردرآمدترین مشاغل زنان استرالیا به شمار می‌رود.

درآمد یک مدیر عملیات در استرالیا معمولاً حدود 137000 دلار استرالیا در سال است. این مقدار از 68300 (کمترین) تا 212000 دلار استرالیا (بالاترین) متغیر است. بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، کامندان مرد به‌طور متوسط 4 درصد بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه مدیر عملیات برای بانوان: 134,000  دلار استرالیا

7. برنامه‌نویس پایتون (Python Developer)

زبان برنامه‌نویسی پایتون از راحت‌ترین زبان‌های برنامه‎‌نویسی است، به همین دلیل بسیاری از برنامه‌نویسان تازه‌کار آن را به‌عنوان اولین زبان برنامه‌نویسی خود انتخاب می‌کنند. این زبان به‌صورتی طراحی و توسعه داده شده است که محدود به نرم‌افزارهای خاصی نیست و می‌توان از آن برای هر کاری استفاده کرد. از این رو متخصص زبان برنامه‌نویسی پایتون می‌توانند در توسعه برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف نیروی مفیدی باشد.

مشاغل فنی به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای زنان تبدیل شده‌اند و برنامه‌نویسان پایتون حقوق بیشتری نسبت به دیگر برنامه‌نویسان دریافت می‌کنند. بنابراین اگر قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارید، پیدا کردن شغل در این حوزه یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

میزان درآمد برای این حرفه از 43900 (کمترین) تا 152000 (بالاترین) دلار استرالیا متغیر است و بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، کامندان مرد به‌طور متوسط 7 درصد بیشتر از بانوان درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه برنامه‌نویس پایتون برای بانوان: 92,300 دلار استرالیا

8. روان‌پزشک (Psychiatrist)

روان‌پزشکان متخصص تشخیص انواع بیماری‌های روانی و روحی هستند و به درمان آن می‌پردازند. زنان اغلب در موقعیت‌های مراقبتی بسیار خوب عمل می‌کنند و می‌توانند حقوق بالایی دریافت کنند. از این رو روان‌پزشکی یکی از برترین مشاغل زنان در استرالیا است.

مدارک لازم برای این موقعیت شغلی:

  • دارای مدرک پزشکی معتبر
  • ثبت‌نام به‌عنوان یک پزشک
  • درخواست برای شرکت در کلاس‌های آموزشی کالج پزشکان استرالیا (Royal Australasian College of physicians) یا RACP
  • دریافت بورسیه کالج پزشکان استرالیا (Royal Australasian College of physicians) یا FRACP بعد از اتمام شرکت در برنامه آموزش تخصصی به‌مدت 6 سال

فردی که به عنوان روانپزشک در استرالیا فعالیت می‌کند، معمولا سالیانه حدود 238000 دلار استرالیا درآمد دارد و بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، یک روان‌پزشک مرد، به‌طور متوسط 6 درصد بیشتر از بانوان درآمد دارد.

میانگین درآمد سالیانه روان‌پزشک برای بانوان: 231,000 دلار استرالیا

9. مدیر سلامت (health manager)

مدیران سلامت بر کارمندان نظارت می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که در محل کار شاد، سالم و مورد حمایت قرار می‌گیرند. این یک شغل عالی برای زنانی است که می‌خواهند در یک نقش مدیریتی کار کنند و حمایت و مراقبت از دیگران را فراهم کنند.

این افراد معمولاً حدود 117000 دلار استرالیا در سال درآمد دارند که از 28400 (کمترین میانگین) تا 282000 (بالاترین میانگین) دلار استرالیا می‌تواند متفاوت باشد. بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، درآمد بانوان حدود 5 درصد کمتر از آقایان در این حرفه است.

میانگین درآمد سالیانه مدیر سلامت برای بانوان: 114,000  دلار استرالیا

10. مهندس امنیت اطلاعات (Cyber Security Engineer)

تهدیدات سایبری و امنیتی برای دنیای کسب‌وکار از سوی مجرمان چند سالی است که در حال افزایش است. در نتیجه نیاز به استخدام مهندسان ماهر و باتجربه امنیت سایبری بیش‌ از‌ پیش اهمیت پیدا کرده است. اگر به‌دنبال شغلی با حقوق بالا هستید که بخشی از دنیای فناوری باشد، این شغل یک انتخاب عالی است.
فردی که به عنوان مهندس امنیت اطلاعات در استرالیا کار می‌کند معمولاً حدود 85700 دلار استرالیا در سال درآمد دارد و بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، درآمد بانوان حدود 6 درصد کمتر از آقایان در این حرفه است.

میانگین درآمد ساعتی مهندس امنیت سایبری: 80.83 دلار استرالیا

این موارد از بهترین مشاغل زنان در استرالیا بود که شما با توجه به توانایی و شرایط خود می‌توانید برای هرکدام از این مشاغل هنگام مهاجرت به استرالیا درخواست دهید و در شغل موردنظر خود مشغول به کار شوید. در ادامه مشاغلی را از منظر پتانسیل رشد بالا معرفی می‌‌کنیم:

بهترین مشاغل زنان در استرالیا بر اساس پتانسیل رشد

زنان زیادی وجود دارند که در جستجوی شغلی هستند که علاوه بر حقوق بالا، فضای زیادی برای رشد و ترفیع شغلی داشته باشد. در ادامه مشاغل برتر برای زنان در استرالیا را از این نظر بررسی کرده‌ایم:

1- متخصص سلامت روان (Mental Health Specialist)

متخصصان سلامت روان به مراجعه‌کنندگان با مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و غیره رسیدگی می‌کنند. از آن‌جایی که زنان اغلب در نقش‌های حمایتی مانند این شغل خوب عمل می‌کنند گزینه مناسبی برای این حرفه هستد.

فردی که به عنوان Mental Health Specialist در استرالیا کار می‌کند، معمولاً سالانه حدود 131000 دلار استرالیا درآمد دارد که از 60500 (کمترین) تا 209000 (بالاترین) دلار استرالیا متغیر است. بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، درآمد بانوان حدود 7 درصد کمتر از آقایان در این حرفه است.

میانگین درآمد ساعتی متخصص سلامت و روان: 50.77 دلار استرالیا

2- پرستار (Nurse)

پرستاران، دارای طیف گسترده‌ای از وظایف هستند و مشاغل زیادی برای این حرفه وجود دارد. مشخصاً پرستارانی که تجربه بیشتر یا تحصیلات تکمیلی دارند، درآمد بیشتری خواهند داشت. به‌عنوان مثال، یک پرستار با مدرک لیسانس درآمد بیشتری نسبت به یک پرستار ثبت‌نام شده یا دستیار پرستاری دارد. علاوه‌براین، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته پرستاری می‌تواند منجر به افزایش پتانسیل درآمد شود.

این شغل به‌دلیل حقوق و پتانسیل رشد خوبی که دارد جز مشاغل برتر برای زنان در استرالیا است. بر اساس سایت salaryexplorer، پرستاران مرد در استرالیا به‌طور متوسط 5 درصد کمتر از همتایان زن خود درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه پرستاران برای بانوان : 28,600 دلار استرالیا

برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و روش‌های مهاجرت پرستاران به استرالیا مطلب زیر را بخوانید:

3- مددکار اجتماعی (Social Worker)

مددکاران اجتماعی از مراجعین مختلف از جمله کودکان حمایت می‌کنند و به آن‌ها مشاوره می‌دهند. این حرفه برای بانوانی که می‌خواهند از دیگران حمایت و مراقبت کنند، می‌تواند شغل خوبی باشد. جالب ات بدانید که بر اساس داده‌های سایت salaryexplorer، حقوق کارمندان مرد مددکار اجتماعی در استرالیا، 5 درصد کمتر از بانوان است.

میانگین درآمد سالیانه بانوان مددکار اجتماعی در استرالیا: 30,000 دلار استرالیا

4- طراح UI/UX یا (UI/UX Designer)

این حرفه، یکی دیگر از مشاغل برتر برای زنان در استرالیا است که علاقه‌مند هستند در یک زمینه فناوری در حال رشد، فعالیت کنند. (UI (User Interface Design به معنای طراحی رابط کاربری و (UX (User Experience Design به معنای طراحی تجربه کاربری وب‌سایت یا اپلیکیشن است. طراحان UI UX، تجربه و رابط کاربری مناسبی را برای یک اپ، وب سایت یا دیگر رسانه‌های تعاملی ایجاد می‌کنند.

طبق داده‌های سایت salaryexplorer، کارمندان مرد در این حرفه در استرالیا به‌طور متوسط 6 درصد بیشتر از همکاران زن خود درآمد دارند.

میانگین درآمد سالیانه طراح UI/UX برای بانوان: 30,000  دلار استرالیا

از کجا بهترین مشاغل برای زنان در استرالیا را پیدا کنیم؟

خب اکنون که با بهترین مشاغل زنان استرالیا بر اساس حقوق و پتانسیل رشد آشنا شدیم، این سؤال مطرح می‌شود که چگونه می‌توانیم شغل موردنظر خود را پیدا کنیم؟

امروزه برای کاریابی در استرالیا روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به مهارت و تخصص خود برای شغل موردنظر درخواست دهید. توجه داشته باشید شغلی را پیدا کنید که به رزومه و تخصص‌تان نزدیک‌تر باشد، زیرا هم شانس شما برای اخذ ویزا بیشتر می‌شود و هم از کار خود لذت می‌برید.

در ادامه نکاتی را برای پیداکردن شغل بیان می‌کنیم:

  • رزومه خود را به روز کنید: رزومه اولین تصور کارفرما از شما است. رزومه خود را به‌روزرسانی کنید و مهارت‌ و تجارب مرتبط خود را برجسته کنید.
  • رزومه خود را تقویت کنید: مهارت‌های خود را تقویت کنید. داشتن یک رزومه قوی و مرتبط یکی از مهم‌ترین بخش‌های پیدا کردن شغل مناسب است.
  • استفاده از سایت‌های کاریابی: از پلتفرم‌ها و منابع متعددی می‌توانید برای جستجوی کار استفاده کنید. مانند لینکدین، Indeed، Glassdoor و غیره.
  • برای مصاحبه آماده باشید: سوالات متداولی که ممکن است در جلسه مصاحبه از شما پرسیده شود را تمرین کنید و برای پاسخگویی به سوالات، مثال‌هایی خاص را که مبتنی بر تجربیات گذشته‌تان است، آماده کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه پیدا کردن کار در استرالیا می‌توانید به مقاله کاریابی در استرالیا در وب‌سایت پارسی کانادا مراجعه کنید. همچنین اگر در زمینه مهاجرت به استرالیا نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

استرالیا از امن‌ترین کشورها برای مهاجرت زنان است. از مهم‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از زنان در هنگام مهاجرت به این کشور با آن روبه‌رو هستند، پیدا کردن شغل و حرفه‌ای مناسب است. از این رو قبل از مهاجرت به استرالیا باید بتوانید شغلی را پیدا کنید که هم دارای حقوق و مزایای بالایی باشد و هم متناسب با مهارت و توانایی‌های شما باشد.

در استرالیا مشاغل مختلفی برای زنان وجود دارد که در این لیست سعی کردیم شما را با پردرآمدترین و بهترین مشاغل زنان در استرالیا آشنا کنیم تا با توجه به استعداد و توانایی‌های خود شغل موردنظر را پیدا کنید.

اگر تجربه کار در استرالیا را دارید می‌توانید از طریق کامنت‌ها تجربیات خود را در مورد نحوه پیدا کردن آن با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پارسی کانادا سؤالات خود را با ما به اشتراک بگذارید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

سوالات متداول

بهترین و پردرآمدترین مشاغل در استرالیا عبارت‌اند: متخصص بیهوشی، جراح، روان‌پزشک، مدیریت IT، مدیر عامل و…

برای پیدا کردن بهترین شغل در استرالیا می‌توانید به موسسات یا سایت‌های کاریابی معتبر مانند لینکدین و Indeed مراجعه کنید.

داده‌های اخیر نشان می‌دهند که زنان 47.4 درصد در استرالیا مشغول به کار هستند که از این آمار 26.1 درصد به‌صورت تمام‌وقت و 21.3 درصد به‌صورت نیمه‌وقت کار می‌کنند.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها