موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت پرستاران به استرالیا

مهاجرت پرستاران به استرالیا

پرستاری در استرالیا، جز مشاغل موردنیاز این کشور است. به همین علت، کشور استرالیا، گزینه‌های ویزای موقت و دائم را برای پرستاران ماهری که دارای مدارک محلی یا بین‌المللی، مهارت زبان و تجربه کاری مرتبط هستند، ارائه می‌دهد. با این اوصاف مهاجرت پرستاران به استرالیا یک گزینه عالی به نظر می‌رسد. اگر خواندن این مطلب از حوصله شما خارج است، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

درآمد 5000 دلار در ماه برای پرستار ساده و تازه وارد در نظر گرفته است. پس اگر به‌عنوان یک پرستار دارای شرایط لازم هستید و به دنبال فرصتی برای مهاجرت به استرالیا هستید، اکنون بهترین زمان است. در این نوشته ما شرایط مهاجرت پرستاران به استرالیا، میزان درآمد شما به‌عنوان یک پرستار و تمام مواردی که قبل از مهاجرت به استرالیا نیاز دارید بدانید را شرح داده‌ایم.

شرایط مهاجرت پرستاری در استرالیا

برای کار به‌عنوان پرستار در استرالیا، باید از طریق AHPRA (آژانس تنظیم مقررات سلامت پزشکان استرالیا) ثبت‌نام کنید؛ اما برای ثبت‌نام باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • ویزای کار استرالیا
  • مدرک معتبر کاری
  • شرط زبان برای کار در استرالیا

AHPRA : آژانس تنظیم مقررات سلامت پزشکان استرالیا (AHPRA) یک سازمان ملی است که مسئولیت تایید قوانین و استانداردهایی برای پزشکان و پرستاران ثبت نام شده را با هدف حفظ سلامت مردم در سراسر استرالیا به عهده دارد. این آژانس  ثبت نام و تمدید پرستاران را انجام میدهد.

انواع ویزای کار مهاجرت پرستاران به استرالیا

برای مهاجرت پرستاران به استرالیا، ویزاهای مختلفی وجود دارد. از جمله:

ویزای مهارت عمومیحمایت کارفرما
ویزای دائمیویزا 491ویزا دائمیویزا 482
ویزا 189ویزا 191ویزا 190ایالتی / فامیلیویزا 186ویزا 494همه بخش‌هامناطق

ویزای موقت شامل:

  • ویزای 491 استرالیا: اگر سطح زبان انگلیسی پایینی دارید یا سنتان از مرز مورد درخواست بالاتر است، ابتدا شرایط لازم برای ویزای ساب کلاس 190 را یعنی حداقل امتیاز 65 را کسب کنید. سپس با ویزای زیر کلاس 491 حمایت مالی خانوادگی یا آژانسی دولتی را دریافت کنید تا در یک منطقه مشخص‌شده در استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنید. این ویزا دائمی نیست اما می‌تواند به ویزای دائم منجر شود. شرایط به صورت زیر است:
  • ویزای 494 استرالیا: اگر کارفرمای منطقه‌ای دارید که مایل به حمایت مالی از شما است، می‌توانید برای زیر کلاس 494 درخواست دهید. برای واجد شرایط این ویزا بودن، باید حداقل 3 سال تجربه کاری در شغل معرفی‌شده و گواهی ارزیابی مهارت‌های مربوطه را داشته باشید. با داشتن این ویزا، فقط برای کارفرمایی می‌توانید کار کنید که شما را حمایت می‌کند.
  • ویزای 482 استرالیا: ویزای 482 TSS یک ویزای موقت است که به کارفرمای اجازه می‌دهد تا پرستارانی را از خارج کشور استخدام کند. مدت اعتبار ویزا می‌تواند تا 4 سال باشد. با رعایت معیارهای مربوطه می‌توان ویزا را تمدید کرد. پس در این روش از مهاجرت پرستاران به استرالیا، آنها پس از مدتی می‌توانند برای ویزای 186 درخواست اقامت دائم دهند.

ویزای دائمی شامل:

  • ویزای 189 استرالیا: ویزای دائم و مستقل نیروی ماهر رایج‌ترین مسیری است که پرستاران برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. در این مسیر شما با ارزیابی مهارت شغلی‌تان، دعوت‌نامه Skill Select دریافت می‌کنید. ویزا کلاس 189، به شما امکان اقامت دائم در استرالیا زندگی، کار و تحصیل را می‌دهد. درنتیجه برای دعوت‌نامه حداقل 65 امتیاز نیاز دارید؛ که بر اساس تجربه بهتر است امتیاز بالای 90 دریافت کنید. چراکه دولت در اختصاص مکان‌های این زیرمجموعه محدودیت دارد و رقابت متقاضیان در این گروه بالاست، در نتیجه دریافت دعوت‌نامه نیاز به امتیاز بالایی دارد.
  • ویزای 190 استرالیا: ویزای 190 از دسته ویزاهای دائم زندگی، کار و تحصیل در استرالیا است که مانند ویزای 189، امتیازی است. با این تفاوت که باید ایالتی باشد که شما را نامزد کند. هر ایالتی فهرست مشاغل خود را دارد. اگر پرستار ثبت‌نام‌شده در لیست مشاغل ایالتی است و شما تمام معیارهای واجد شرایط بودن ایالت را دارید، می‌توانید برای معرفی خود به ایالت درخواست دهید.
  • ویزای 186 استرالیا: برای شغل پرستاری در استرالیا، اگر کارفرمایی دارید که مایل است از شما حمایت مالی کند، ممکن است واجد شرایط ویزای ساب کلاس 186 باشید. این ویزا دائمی معمولاً زمانی که به مدت 2 سال برای کارفرمای خود کار کرده باشید، درخواست می‌شود. همچنین در صورت داشتن ارزیابی مهارت و حداقل 3 سال سابقه کار در شغل خود، امکان درخواست مستقیم وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره این ویزا، مقاله 186 استرالیا را مطالعه کنید.

ویزای کار پرستاری در استرالیا

امتیاز لازم برای مهاجرت پرستار به استرالیا

برای مهاجرت پرستاران ثبت‌نام‌شده به استرالیا، از طریق ویزاهای مهارتی، حداقل امتیازی را باید در سیستم امتیازبندی استرالیا کسب کنید که عبارتند از:

نام ویزانوع ویزاحداقل امتیاز
ویزای ساب کلاس 189مهارتی-مستقل65 امتیاز
ویزای ساب کلاس 190مهارتی – نامزد شده65 امتیاز
ویزای ساب کلاس 491مهارتی ایالتی (موقت)65 امتیاز

ممکن است کسب حداقل امتیاز برای درخواست ویزای مهارت کافی نباشد. درخواست موفق ویزا به این بستگی دارد که متقاضی معیارهای مانند ارزیابی مهارت، نامزدی ایالت، معاینات پزشکی و … را هم داشته باشد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

معادل‌سازی مدرک برای مهاجرت پرستاران به استرالیا

مدارک تحصیلی لیسانسی که از کشورهای زیر هستند، توسط AHPRA، به رسمیت شناخته می‌شوند:

کشورهایی که مدارکشان توسط AHPRA مورد قبول است و نیاز به معادل سازی مدرک ندارند.
بلژیکشیلیایرلندپاپوآ گینه نوسنگاپور
کاناداهنگ کنگپاکستانایالات‌متحده آمریکاانگلستان

بر این اساس، ایرانیان باید برای تبدیل مدرک خود به معادل استرالیایی، یک دوره آموزشی در استرالیا بگذرانید. معادل‌سازی مدرک از طریق شورای پرستاری استرالیا (ANMC) انجام می‌شود. مراحل معادل‌سازی به‌صورت زیر است:

  • تکمیل فرم درخواست
  • تحویل مدارک لازم
  • شرکت در آزمون پرستاری (RN) برگزار شده توسط شورای ANMAC (آزمون تئوری، آزمون عملی، آزمون زبان)
  • گذراندن دوره 6 ماه الی 1 ساله انترنی پس از قبولی در آزمون

شورای ANMAC وظیفه ایجاد استانداردهای باکیفیت آموزشی را به عهده دارد و مسئول ارزیابی مهارت های پرستاران و ماماهایی است که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند.

امتحان RN پرستاری استرالیا

پرستاری در استرالیا، جزو مشاغل مورد نیاز است و در لیست مشاغل مهارتی (SOL) قرار دارد. فعالیت به‌عنوان پرستار ثبت نام شده (Registered Nurse) در استرالیا نیاز به کسب امتیاز برای ویزای کار و سپس معادل‌سازی مدرک پرستاری از طریق شورای پرستاری استرالیا (ANMAC)دارد. شرکت در آزمون RN یکی از مراحل لازم برای معادل سازی مدرک در استرالیا است. پرستاری در استرالیا در دوسطح است.

  • Registered Nurse این دسته پرستاران دارای مدرک 4 ساله پرستاری هستند و در تمام زمینه ها می‌توانند کار کنند.
  • Enrolled Nurse معادل با کاردانی پرستاری هستند و درآمدی پایین‌تر از Registered Nurse دارند.

دسته اول پرستاران ثبت نام شده (RN) پس از دریافت نتیجه موفقیت‌آمیز از سوی مرجع ارزیابی مهارت، می‌توانید برای درخواست ویزا در استرالیا اقدام کنید.

امتحان rn پرستاری استرالیا

مدرک زبان برای مهاجرت پرستاران به استرالیا

برای مهاجرت پرستاران به استرالیا، مدارک زبانی که مورد تائید AHPRA هستند، به ترتیب زیر است:

آزمون زبانامتیاز مورد نیاز
IELTSحداقل نمره 7
OETحداقل نمره B
PTE ACADEMICنمره 65
TOEFL IBTحداقل نمره 84 با امتیاز 26 اسپیکینگ

امکان شرکت در 2 جلسه آزمون برای گرفتن مدارک انگلیسی وجود دارد. این آزمون‌ها به فاصله 6 ماه از یکدیگر انجام می‌شوند. نتایج آزمون به مدت 2 سال معتبر است. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب مدرک زبان مورد‌نیاز برای مهاجرت به استرالیا را مطالعه کنید.

نکته: اگر تحصیلات یا مدارک تحصیلی شما از برخی از کشورهای انگلیسی‌زبان باشد، از آزمون انگلیسی معاف هستید.

لیست مشاغل مرتبط با پرستاری

مشاغل مورد نیاز استرالیا متنوع است. اما افرادی که دنبال مهاجرت به استرالیا از طریق پرستاری هستند، می‌توانند هرکدام از مشاغل زیر را به عنوان شغل برای ورود به استرالیا انتخاب کنند.

شغل هاکد ANZSCOلیست
پرستار ثبت شده
Enrolled Nurse
411411STSOL
مربی پرستاری
(Nurse) Educator
411411STSOL
مدیر پرستاری
(Nurse Manager)
411411STSOL
پرستار با صلاحیت پزشک
(Nurse Practitioner)
411411MLTSSL
پرستاران محقق
(Nurse Researcher)
411412STSOL
پرستار مراقب سالمند
Registered Nurse (Aged Care)
411412MLTSSL
پرستار بهداشت کودک و خانواده
(Registered Nurse (Child and Family Health))
411413MLTSSL
پرستار بهداشت اجتماعی
Registered Nurse (Community Health)
411414MLTSSL
پرستار اورژانس
Registered Nurse (Critical Care and Emergency)
411415MLTSSL
پرستار فیزیوتراپی
Registered Nurse (Developmental Disability)
411416MLTSSL
پرستار معلولان
Registered Nurse (Disability and Rehabilitation)
411417MLTSSL
پرستار اقدامات پزشکی
Registered Nurse (Medical Practice)
411421MLTSSL
Registered Nurse (Medical)411418MLTSSL
پرستار سلامت روان
Registered Nurse (Mental Health)
254422MLTSSL
پرستار اطفال
Registered Nurse (Paediatrics)
254425MLTSSL
پرستار مراقبت بعد از عمل
Registered Nurse (Perioperative)
254423MLTSSL
پرستار جراحی
Registered Nurse (Surgical)
254424MLTSSL
Registered Nurses nec254499MLTSSL
پرستار مدیر بالینی
Nursing Clinical Director
134212MLTSSL
پرستار کودک
Mothercraft Nurse
411412ROL
پرستار دامپزشکی
Veterinary Nurse
361311STSOL

برای بررسی لیست مشاغل کار پرستاری در استرالیا، بهتر است با این اصطلاحات هم آشنا شوید:

  • ANZSCO یا کد طبقه‌بندی استاندارد مشاغل استرالیا و نیوزلند: کدی است که اطلاعاتی در مورد سطح مهارت مشاغل، صلاحیت ها و یا تجربه مورد نیاز برای کار در هر کد شغلی ارائه می‌دهد.
  • STSOL یا مشاغل حرفه‌ای کوتاه مدت: فهرستی 215 تایی از مشاغل ماهر است که می‌توان از طریق این مشاغل برای ویزای TSS حمایت مالی کرد و هر شش ماه یک‌بار بررسی می‌شود.
  • MLTSSL یا مشاغل حرفه‌ای میان‌مدت و بلندمدت: فهرستی 212 تایی مشاغل ماهر است که از طریق این مشاغل می‌توان برای ویزای ساب کلاس 485 اقدام کنید.

میانگین حقوقی پرستاران در استرالیا چقدر است؟

پرستاری در استرالیا یک شغل بسیار مورد احترام است. پرستاران اکثراً تمام‌وقت هستند و میانگین 42 (الی 44) ساعت در هفته کار می‌کنند.میانگین حقوق پرستاران در استرالیا رایج‌ترین سؤالی است که در ذهن افرادی که قصد مهاجرت به‌عنوان پرستار را دارند مطرح می‌شود.

درآمد ساعتیدرآمد ماهانهدرآمد سالانهحقوق پرستاران تازه‌واردحقوق پرستاران باتجربه
41.03 دلار4800 دلار80.000 دلار75875 دلار112248 دلار

سایت‌های مناسب جستجوی شغل پرستاری در استرالیا

  • Stackoverflow
  • Seek
  • Indeed
  • Jobactive
  • LiveHire
  • Linkedin
  • Glassdoor

سخن پایانی

پرستاری در استرالیا به عنوان یکی از پرطرفدارترین شغل‌ها برای مهاجرت است. با توجه حضور بیماری کوید 19 در سال های اخیر تمایل به جذب پرستار و مهاجرت کاری پرستاران در سال های اخیر بیشتر هم شده است. برای پذیرش به عنوان پرستار در استرالیا شرایطی لازم است. معادل سازی مهارت، گواهی مهارت زبان و ویزا مواردی است که هر ایرانی برای حضور به عنوان پرستار در استرالیا نیاز دارد. در این مقاله ویزاهایی که مسیر مهاجرت پرستاران به استرالیا را بسیار ساده تر می‌کند را بررسی کرده‌ایم. شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در استرالیا را هم آورده‌ایم.

مهاجرت پرستاران به کشورهای توسعه‌یافته، بخصوص در چند سال اخیر با شیوع ویروس کرونا شدت گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد حقوق و دستمزد و شرایط مهاجرت این حرفه در خارج می‌توانید مطلب مهاجرت پرستاران را مطالعه کنید. در ضمن می‌توانید با مطالعه لینک‌های زیر درباره شرایط مهاجرت پرستاران به دیگر کشورها هم اطلاعات کاملی دست پیدا کنید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

استرالیا فرصت‌های شغلی عالی برای پرستاران ثبت‌نام‌شده ارائه می‌دهد. گزینه‌های ویزای استرالیا برای پرستاران شامل ویزای تعطیلات کاری، حمایت کارفرما یا ویزای مهاجرت مهارتی است. هر ویزا دارای معیارهای مختلفی است که متقاضیان برای درخواست و دریافت ویزا باید رعایت کنند.

ویزای دائم 189 رایجترین ویزای مورد درخواست است. ویزای ساب کلاس 489 هم گزینه‌ای برای پرستارانی است که خویشاوندانی در مناطق تعیین‌شده دارند و می‌توانند اسپانسر شوند. گرفتن ویزا برای پرستاران در استرالیا در مقایسه با مشاغل دیگر ساده‌تر است.

پرستاران ثبت‌نام‌شده (RN) در استرالیا به‌طور متوسط 73000 دلار در سال حقوق دریافت می‌کنند. دستمزد پرستار بر اساس موقعیت مکانی، صلاحیت، تجربه و سابقه کار متفاوت است.

guest
18 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها