موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره زندگی در کلگری

اگر انتخاب‌تان زندگی در کلگری است، ما در ادامه اطلاعات مفیدی از شرایط زندگی در این شهر زیبای کانادا ارائه کرده‌ایم.

همه چیز درباره زندگی در کلگری

کلگری (Calgary)، جزو شهرهای منحصربه‌فرد کانادا به شمار می‌رود و یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجران است. اگر قصد مهاجرت به کلگری کانادا را دارید، باید درباره زندگی در این شهر، هزینه ها، مزایا و معایب و مواردی از این دست بیشتر بدانید. به همین جهت در این مقاله از پارسی کانادا هر آنچه که باید درباره شرایط زندگی در کلگری بدانید را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید…

مزایا و معایب زندگی در کلگری

انتخاب یک محل برای زندگی و مهاجرت به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی هر فرد به شمار می‌رود. به همین جهت در این بخش تمام مزایا و معایب زندگی در کلگری را برای شما ذکر می‌کنیم. شناخت این موارد به شما کمک می‌کند که بتوانید تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرید. قبل از پرداختن به مزایا و معایب زندگی در کلگری، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد این شهر بدانید، مطلب شهر کلگری کانادا را مطالعه کنید.

مزایا و معایب زندگی در کلگری

مزایای زندگی در کلگری

زندگی در بزرگترین شهر آلبرتا مزایا و نکات مثبت زیادی دارد. مزایای زندگی در کلگری عبارت‌اند از:

  • قیمت خانه‌ها در مقایسه با شهرهای محبوب همچون ونکوور (Vancouver) و تورنتو (Toronto) مناسب‌تر است.
  • در این شهر مالیات کمتری دریافت می‌شود.
  • کلگری شهری تمیز و زیباست.
  • این شهر دارای جاذبه‌ها و مکان‌های جذاب و منحصربه‌فرد همچون رودخانه‌های پرپیچ‌وخم، کوه‌های صخره‌ای و … است.
  • هوای پاکی دارد.
  • آب‌وهوای آفتابی دارد.
  • در فصل زمستان می‌توانید از بادهای ملایم شینوک (chinook) لذت ببرید.
  • مردمی مهربان و صمیمی دارد.
  • ورزش‌های زمستانی متنوعی دارد.
  • فرصت‌های تفریحی فراوانی در کلگری وجود دارد.
  • امکانات درمانی و بهداشتی بسیار خوب به‌همراه پزشکان متخصص در این شهر وجود دارد.
  • موقعیت مکانی خوبی دارد.
  • پارک‌های متنوعی دارد.

معایب زندگی در کلگری

زندگی در شهر کلگری همیشه سرشار از مزیت نیست، بلکه معایبی نیز دارد. باید معایب زندگی در کلگری را نیز در نظر بگیرید، چون ممکن است برخی موارد برای شما آزار دهنده باشد و زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد. به‌طور کلی معایب زندگی در کلگری عبارت‌اند از:

  • دارای زمستان‌های سرد و طولانی است.
  • تابستان‌های کوتاهی دارد.
  • بدون داشتن ماشین، رفت‌وآمد خیلی سخت است.
  • ترافیک کلگری دیوانه کننده است.
  • تعداد مدارس به نسبت تعداد دانش آموزان، کاهش یافته است.
  • طبق آمار سایت creastats.crea.ca نرخ بیکاری در کلگری تا سپتامبر 2022، 5.2 درصد بود که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش داشت.

هزینه زندگی در کلگری

طبق گزارشات به دست آمده توسط سایت moving2canada، هزینه زندگی در کلگری در مقایسه با سایر شهرهای کانادایی در سطح متوسط قرار دارد. هزینه زندگی در بزرگترین شهر آلبرتا بر اساس هزینه‌های مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، سلامتی، حمل و نقل و درمان محاسبه می‌شود. اگر قصد مهاجرت به کلگری را دارید باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

طبق آمار سایت livingcost، میانگین حقوق دریافتی در کلگری پس از کسر مالیات 4161 دلار است. لذا می‌توان نتیجه گرفت که حقوق کارکنان کلگری به‌راحتی می‌تواند هزینه بیش از 2 ماه زندگی در شهر کلگری را پوشش دهد. همچنین این شهر در فهرست بهترین مکان‌ها برای زندگی در جهان، رتبه 48، رتبه پنجم بهترین شهر برای زندگی در کانادا و اولین رتبه در آلبرتا را دارد.

برای محاسبه هزینه زندگی در Calgary باید هزینه‌های حدودی زندگی در این شهر را بدانید. در جدول زیر لیستی از هزینه‌های زندگی در شهر کلگری را برای شما آماده کردیم.

طبق آمار سایت numbeo.com، هزینه خوراک در کلگری عبارت است از:

هزینه خوراک در کلگری
رستوران‌هامتوسط هزینه غذا (دلار کانادا)
غذا در رستوران ارزان قیمت23.5
غذا برای دو نفر در رستوران‌های متوسط82.50

طبق آمار سایت numbeo.com، هزینه حمل‌ونقل در کلگری عبارت است از:

هزینه حمل‌ونقلمتوسط هزینه (دلار کانادا)
بلیط یک طرفه برای حمل‌و‌نقل محلی3.6
تاکسی معمولی4
1 لیتر بنزین1.71

طبق آمار سایت numbeo.com، هزینه پوشاک در کلگری عبارت است از:

خرید پوشاکمیانگین قیمت پوشاک (دلار کانادا)
1 شلوار جین71.15
خرید لباس تابستانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای59
1 جفت کفش ورزشی معمولی نایک101.06
1 جفت کفش چرم مردانه136.05

طبق آمار سایت numbeo.com، هزینه اجاره خانه در کلگری عبارت است از:

اجاره آپارتمانقیمت (دلار کانادا)
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر1438.02
آپارتمان تک خوابه بیرون از مرکز شهر1198.69
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر2634.42
آپارتمان 3 خوابه در بیرون از مرکز شهر1981.96

مقایسه هزینه زندگی در کلگری و تورنتو

مقایسه زندگی در تورنتو و کلگری

زندگی در کلگری بهتر است یا تورنتو؟

انتخاب بین زندگی در کلگری یا تورنتو کار بسیار سختی است. هر دوی این شهرها از لحاظ استانداردهای زندگی و تعداد موقعیت شغلی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارند. تورنتو و کلگری از جنبه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت‌اند. اما موضوعی که به انتخاب راحت‌تر شما کمک می‌کند، مقایسه هزینه زندگی در کلگری و تورنتو است.

زندگی در تورنتو بسیار عالی است ولی نیاز به پول زیادی دارد. برخی از کارشناسان معتقدند زندگی در کلگری بسیار گران است، اما با توجه به میانگین حقوق دریافتی در کلگری این موضوع تغییر پیدا می‌کند. دریافت حقوق بالا توسط مردم کلگری، این شهر را به یک مکان مقرون‌به‌صرفه برای زندگی تبدیل می‌کند.

طبق گزارش هایی که توسط سایت Numbeo به دست آمده است، قیمت اجاره خانه در تورنتو 49.19 درصد گران‌تر از کلگری است. قیمت مصرف کننده در تورنتو 4.73 درصد بالاتر از کلگری است (بدون در نظر گرفتن اجاره خانه). با توجه به این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که کلگری شهری مقرون‌به‌صرفه و ایده‌آل برای زندگی بوده و نسبت به تورنتو گزینه بهتری است.

تورنتو اقتصاد قوی‌تری نسبت به کلگری دارد و فرصت‌های شغلی متنوعی دارد. اما هزینه کمتر زندگی در کلگری باعث می‌شود که اکثر مهاجران کلگری را به‌عنوان گزینه بهتری برای مهاجرت به کانادا در نظر بگیرند. اگر به شهر تورنتو علاقه دارید و می‌خواهید از شرایط زندگی در آنجا مطلع شوید، کافی است به صفحه زندگی در تورنتو مراجعه کنید.

کار در کلگری و بررسی حقوق و دستمزد

بر اساس آماری که از سایت livingin-canada به دست آمده است، کلگری جزو شهرهای ثروتمند کانادا شناخته می‌شود. مالیات‌های پایین بسیاری از مشاغل را در کلگری ایجاد کرده است. اگر تصمیم به مهاجرت و زندگی در کانادا گرفته‌اید باید از وضعیت شغلی در شهر موردنظر خود مطلع شوید.

کلگری از افراد ماهر و با دانش کافی استقبال می‌کند و فرصت‌های متنوعی را برای مهاجران اختصاص داده است. شناخت مشاغل موجود در کلگری و آگاهی از میزان حقوق‌ آن‌ها به شما کمک می‌کند که بتوانید به‌راحتی شغل متناسب با مهارت و نیاز خود را انتخاب نمایید. مشاغل زیر از سایت teleport جمع‌آوری شده است:

نام شغلمیانگین حقوق
پزشک (Physician)139051 دلار
دندان‌پزشک (Dentist)127804 دلار
داروساز (Pharmacist)83246 دلار
توسعه دهنده کسب‌وکار (Business Development)81989 دلار
مهندس فناوری اطلاعات (IT Manager)77549 دلار
وکیل (Attorney)71460 دلار
مهندس سخت‌افزار (Hardware Engineer)71250 دلار
مدیر پروژه (Project Manager)68874 دلار
مدیر محصول (Product Manager)68151 دلار
مهندس مکانیک (Mechanical Engineer)66225 دلار
مهندس عمران (Civil Engineer)65820 دلار
مهندس نرم‌افزار (Software Engineer)56009 دلار
معمار (Architect)55863 دلار
پرستار (Nurse)52332 دلار

زندگی دانشجویی در کلگری

کلگری به‌عنوان بزرگترین شهر آلبرتا، هر ساله پذیرای دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان است. کلگری دارای 10 دانشگاه متنوع است به همین جهت گزینه مناسبی برای تحصیل و گرفتن مدرک معتبر است. پس اگر قصد تحصیل در شهر کلگری را دارید باید از شرایط زندگی دانشجویی در این شهر مطلع شوید. متوسط هزینه زندگی در کلگری 1881 دلار به ازای هر ماه برآورد شده است. همچنین این شهر دارای فرصت‌های شغلی متنوعی است و شرایط لازم برای کار کردن دانشجویان را فراهم کرده است. لذا با کار پاره وقت در کلگری به‌راحتی می‌توانید از پس هزینه‌های دانشجویی خود بربیایید.

هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های کلگری داوطلب می‌شوند. به همین خاطر کلگری میزبان دانشجویان مختلفی از سراسر جهان بوده و سطح علمی در دانشگاه‌های کلگری بالا است. دانشگاه‌های کلگری از رشته‌های تحصیلی متنوعی پشتیبانی می‌کنند، به همین جهت به‌راحتی می‌توانید در رشته‌های مورد‌علاقه خود ثبت‌نام کرده و تحصیل خود را ادامه دهید. با توجه به این تفاسیر زندگی دانشجویی در کلگری هزینه مقرون به صرفه‌ای دارد و شما به راحتی می‌توانید هزینه‌های دانشجویی را پرداخت کنید. به طور کلی دانشگاه‌های کلگری و کیفیت آن‌ها به شرح زیر هستند:

سخن پایانی

کلگری یکی از شهرهای بزرگ و معروف کانادا است که به‌دلیل داشتن ذخایر غنی نفت مورد توجه جهانیان قرار گرفته است. این شهر با بیش از یک میلیون نفر جمعیت و مزایای متنوعی که دارد یکی از گزینه‌های مناسب برای مهاجرت به کانادا است. اگر مهارت و دانش کافی برای کار کردن را دارید و می‌خواهید در یک مکان زیبا و منحصربه‌فرد زندگی کنید، مهاجرت به کلگری کانادا انتخاب مناسبی برای شماست. از طرفی در این مقاله هزینه زندگی در کلگری و همچنین مزایا و معایب زندگی در کلگری را مورد بررسی قرار دادیم. با کسب اطلاع از شرایط زندگی در کلگری، به‌راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که این شهر برای شما مناسب است یا خیر.

سوالات متداول

کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا در کانادا است که در داخل یک چمنزار بزرگ در شرق کوه‌های راکی، جایی که رودخانه‌های Bow و Elbow به هم متصل می‌شوند، قرار دارد.

میانگین هزینه زندگی در کلگری 1881 دلار است و در مقایسه با سایر شهرهای کانادایی در سطح متوسط قرار دارد.

بیشترین حقوق در کلگری متعلق به شغل پزشک با حقوق 139051 دلار است.

تورنتو اقتصاد قوی‌تری نسبت به کلگری دارد و فرصت‌های شغلی متنوعی دارد. اما هزینه کمتر زندگی در کلگری باعث می‌شود که اکثر مهاجران کلگری را به‌عنوان گزینه بهتری برای مهاجرت به کانادا در نظر بگیرند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها