موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در نیوبرانزویک

زندگی در نیوبرانزویک

نیوبرانزویک (New Brunswick)، یکی از بهترین استان‌های کانادا (Canada) است. زندگی در آن، یک گزینه ایده‌آل برای افرادی است که به‌دنبال پیشرفت شغلی و تحصیلی هستند. این استان چند زبانه است که بخشی از جمعیت خود را انگلیسی زبان و بخش دیگری فرانسوی زبان می داند. هزینه زندگی در نیوبرانزویک نسبت به هزینه زندگی در سایر استان‌های کانادا، کم‌تر است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هزینه‌ها، روش‌های مهاجرت، مزایا، معایب و شرایط زندگی در نیوبرانزویک آشنا شوید.

مزایا و معایب زندگی در نیوبرانزویک

با این که در مورد نیوبرانزویک کم صحبت می‌شود، اما مکانی فوق‌العاده برای زندگی و جواهری گران‌بها در جهت داشتن تصمیمی برای مهاجرت به کانادا است. اطلاع و آگاهی از مزایا و معایب این استان باعث می‌شود تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید.

مزایای زندگی در نیوبرانزویک

همه‌ی افراد بعد از اینکه تصمیم به مهاجرت گرفتند، جست‌وجو در مورد مکان مقصد را شروع می‌کنند. مزایای استان نیوبرانزویک عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های مناسب مسکن

مسکن، همواره از نیاز‌های اصلی مردم بوده است. هزینه‌های خرید مسکن در نیوبرانزویک نسبت به سایر استان‌های کانادا، ارزان‌تر است. به‌دلیل اینکه نیوبرانزویک به‌صرفه‌ترین منطقه در کانادا معرفی شده، پس در معاملات هم، هزینه‌های خرید و اجاره خانه را بسیار کم در نظر می‌گیرند.

  • شهروندان خونگرم و مهمان‌نواز

یکی از نگرانی‌های مهاجران، این است که فکر می‌کنند در آن جا کسی را نمی‌شناسند و تنها هستند. در حالی که شهروندان این استان، بسیار صمیمانه رفتار کرده و از آن‌ها مهمان‌نوازی می‌کنند.

  • طبیعت زیبا

از دیگر مزایای زندگی در نیوبرانزویک، محیط فوق‌العاده و فضای زیبای آن است. قطعاً همه افراد از دیدن طبیعت، لذت می‌برند. جنگل‌های زیبا، مکان‌هایی دوست‌داشتنی برای کمپ، مکان‌های تفریحی خانوادگی، جزایر ساحلی، باغ وحش، مسیرهای پیاده‌روی مناسب از جمله مواردی هستند که طبیعت این استان را زیباتر کرده‌اند.

  • هزینه کم زندگی روزمره

قبوض آب، برق، گاز، مواد غذایی و سایر نیازهای روزانه در این استان از قیمت بسیار مناسبی نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است. نیوبرانزویک، شهرهای ارزان قیمتی مثل سنت جان (Saint John)، فردریکتون (Fredericton) و دیپه (Dieppe) را شامل می‌شود. اکثر افرادی که به این شهرها مهاجرت می‌کنند، سریعاً صاحب‌خانه می‌شوند.

*نبود ترافیک و هزینه‌های کم رفت‌وآمد را می‌توان از دیگر مزایای زندگی در این استان دانست.

آب و هوای سرد عیب زندگی در نیوبرانزویک

اگر سرمایی هستید، درباره زندگی در نیوبرانزویک بیشتر فکر کنید

معایب زندگی در نیوبرانزویک

نیوبرانزویک، همانند سایر استان‌ها، علاوه بر مزایا، معایبی هم دارد که زندگی را کمی دشوار می‌کند، مانند:

  • بیکاری

بیکاری را می‌توان از معایب زندگی در هر مکانی دانست! در واقع اشتغال و بیکاری، یکی از عواملی هستند که توسط ساکنان منطقه تعیین می‌شوند. مثلاً بهترین شغل‌ در استان نیوبرانزویک، ماهیگیری و کشاورزی است. این دو شغل، جزو شغل‌های تخصصی محسوب می‌شوند. چون نیمی ‌از ساکنان این استان در شغل ماهیگیری و کشاورزی، متخصص نیستند، پس بیکار می‌شوند و باید به‌دنبال شغلی دیگر بروند.

  • زبان

مردم نیوبرانزویک به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. زبان رسمی ‌این استان، فرانسوی است، اما افرادی که به این استان مهاجرت می‌کنند، معمولاً در روابط اجتماعی از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند.

با این حال اگر قصد مهاجرت و زندگی در استان نیوبرانزویک را دارید، در یادگیری زبان فرانسوی کوتاهی نکنید. زیرا با یادگیری این زبان، درک و احساسات بهتری خواهید داشت. همچنین می‌توانید یک شغل خوب داشته باشید. یادگیری دو زبان، کمی‌ دشوار خواهد بود و نیازمند تلاش بسیار است.

  • آب‌وهوا

کانادا یکی از کشورهای آمریکای شمالی (North American) است. کشور‌های این قاره، آب‌وهوای بسیار سردی دارند. نزدیک ‌بودن نیوبرانزویک به اقیانوس اطلس، بارش برف و باران فراوان در زمستان، باعث شده دمای این استان در زمستان زیر صفر باشد. اما در تابستان، برعکس زمستان، آب‌وهوا بسیار خوب است. شاید به اندازه‌ای که آرزو کنید همیشه تابستان باشد!

هزینه زندگی در نیوبرانزویک

استان نیوبرانزویک، یک گزینه خوب برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند، اما لازم است قبل از مهاجرت، در مورد هزینه‌های زندگی مثل خوراک، قبوض ماهانه، حمل‌ونقل، بیمه خودرو، بیمه خانه، خرید و اجاره املاک و غیره آگاهی داشته باشند. هر کدام از این موارد به نوبه خود در تصمیم آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

طبق آمارهای وب‌سایت newcanadianlife اگر اجاره خانه را محاسبه کنید، هزینه ماهانه برای یک نفر، 1275 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 2893 دلار می‌شود.

در حالی که بدون محاسبه اجاره خانه، این مبالغ به ترتیب به 612 دلار و 1898 دلار کاهش می‌یابد. میانگین حقوق سالیانه در این استان، 65910 دلار است. از آن جایی که هزینه زندگی در این استان، زیاد نیست، انتخاب خوبی برای افرادی است که درآمد کم یا متوسط دارند.

طبق گفته دولت نیوبرانزویک، به‌طور متوسط ​​هزینه غذا برای یک سال 6082 دلار است. هزینه‌های مربوط به خوراک عبارت است از:

هزینه‌های مربوط به خوراکقیمت (دلار)
مواد غذایی (خواربارفروشی، گوشت، لبنیات و ...) در یک ماه200 تا 300
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت18
یک وعده غذا در رستوران شیک50 تا 80
یک وعده فست‌فود معمولی9.75
هزینه‌های مربوط به قبوض ماهانهقیمت (دلار)
خدمات ضروری مثل گرمایش، سرمایش، برق و آب برای یک فرد87.7
خدمات ضروری مثل گرمایش، سرمایش، برق و آب برای یک خانواده135
میانگین هزینه قبوض به‌صورت ماهانه131.7
هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقلقیمت (دلار)
بلیط حمل‌ونقل معمولی2.01
بلیط اتوبوس به‌صورت ماهانه53.5
بلیط تاکسی برای 5 مایل (8 کیلومتر) 11.4
میانگین قیمت بنزین و سایر سوخت‌ها برای ساکنین به‌صورت سالانه2623

هزینه‌های بیمه به سابقه راننده، نوع خودرو، موقعیت مکانی، مسافت پیموده شده، نوع پوشش و سابقه ایمنی کلی خودرو بستگی دارد. هزینه‌های مربوط به بیمه خودرو عبارت است از:

هزینه‌های مربوط به بیمه خودروقیمت (دلار)
میانگین هزینه بیمه خودرو به‌صورت ماهانه75
میانگین هزینه بیمه خودرو به‌صورت سالانه867

قیمت املاک در نیوبرانزویک یکی از ارزان‌ترین‌ها در کانادا است. هزینه‌های مربوط به خرید و اجاره مسکن عبارت است از:

هزینه‌های مربوط به خرید و اجاره املاکقیمت (دلار)
خرید خانه185200
اجاره آپارتمان یک خوابه ارزان487
اجاره آپارتمان سه‌خوابه ارزان749
اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر647
اجاره آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر1023

دولت کانادا برای تمامی شهروندان و ساکنان دائم زیر 20 سال تحصیل رایگان تا دبیرستان را د مدارس دولتی فراهم می‌کند. اما هزینه‌های مربوط به آموزش‌وپرورش در مدارس بین‌المللی به شرح زیر است:

هزینه‌های مربوط به آموزش‌وپرورشقیمت (دلار)
مدرسه ابتدایی بین‌المللی به‌صورت سالانه9153
پیش‌دبستانی یا مهدکودک به‌صورت ماهانه597
شهریه مقطع کارشناسی به‌طور متوسط5500

هزینه‌های مربوط به تفریحات و پوشاک عبارت است از:

تفریحاتقیمت (دلار)
بلیط فیلم 10.25 تا 11.50
فعالیت‌های تفریحی به‌صورت سالانه3156
کمپ و تجهیزات ورزشی کودکان به‌صورت سالانه770
پوشاکقیمت (دلار)
شلوار جین23 الی 51
لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره‌ای23 الی 51
کفش نایک73الی 71
کفش چرم مردانه96 الی 94

کار در نیوبرانزویک و بررسی حقوق و دستمزد

اگر زندگی در نیوبرانزویک را انتخاب کرده‌اید، همانند سایر استان‌ها، شغل‌های زیادی برای شما وجود دارد. برای هر یک از این شغل‌ها، حقوق ثابتی در نظر گرفته شده است. در ادامه با حداقل و حداکثر حقوق برخی از شغل‌ها به‌صورت ساعتی که از طریق سایت jobbank به دست آمده است، آشنا می‌شوید.

نام شغلحداقل دستمزد (دلار کانادا)حداکثر دستمزد (دلار کانادا)
مدیر مالی (Financial managers)24.0471.43
مدیران ساخت‌وساز (Construction managers)21.2560.10
مدیران در حمل‌ونقل (Managers in transportation)32.6952.88
مهندسین مکانیک (Mechanical engineers)28.5060.00
مهندسین صنایع و تولید (Industrial and manufacturing engineers)22.8852.96
مهندسین و طراحان نرم‌افزار (Software engineers and designers)31.2557.69
مدیران رستوران و خدمات غذا (Restaurant and food service managers)15.0024.52
پرستاران (nurse)00/3200/45
مدیران در مراقبت های بهداشتی (Managers in health care)96/2541/56
معلمان دبیرستان (Secondary school teachers)64/2579/42
معلمان دبستان و مهدکودک (Elementary school and kindergarten teachers)00/2458/44

با تجزیه‌وتحلیل بازار کار نیوبرانزویک، مشخص شد که آمار نیروی کار در بازه‌های زمانی مختلف بر اساس جنسیت و سن در شغل‌های متفاوت، متغیر است. اگر نگران کار و هزینه زندگی در نیوبرانزویک هستید، به نموداری که در ادامه آمده است توجه کنید.

همان طور که مشاهده می‌کنید، نرخ بیکاری در اکتبر 2022 کمتر از اکتبر 2020 است. ضمن اینکه نرخ اشتغال در اکتبر 2022 نسبت به اکتبر 2020 افزایش یافته است. در واقع با توجه به نمودار، با مهاجرت به این استان در یک بازه زمانی کوتاه می‌توانید شاغل شوید.

نمودار نرخ بیکاری و اشتغال در نیوبرانزویک

نرخ اشتغال و بیکاری نیوبرانزویک. منبع: jobbank

روش‌های مهاجرت به نیوبرانزویک

روش‌های زیادی برای مهاجرت به نیوبرانزویک وجود دارد. شرایط زندگی در نیوبرانزویک و مهاجرت به این استان، این است که بتوانید نیاز بازار کار و نیاز اقتصادی را برآورده کنید. NBPNP برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک است. طبق این برنامه افراد واجد شرایط می‌توانند به این استان مهاجرت کنند. این برنامه از پنج بخش که هر بخش، شرایط مخصوص به خود را دارد، تشکیل شده است. بخش های این برنامه مهاجرت استانی عبارت‌اند از:

  1. برنامه اکسپرس اینتری نیوبرانزویک (New Brunswick Express Entry Stream)
  2. برنامه نیروهای کار ماهر نیوبرانزویک (New Brunswick Skilled Worker Stream)
  3. برنامه نیروهای کار ماهر نیوبرانزویک برای رانندگان کامیون (New Brunswick Skilled Worker Stream for Truck Drivers)
  4. برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک (New Brunswick Entrepreneurial Stream)
  5. برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک (New Brunswick Post-Graduate Entrepreneurial Stream)

اگر قصد مهاجرت به نیوبرانزویک را دارید، به این صفحه مراجعه کنید و در مورد مهاجرت اطلاعات کامل را دریافت نمایید.

زندگی دانشجویی در نیوبرانزویک

نیوبرانزویک با داشتن مناظر طبیعی جذاب، شهروندان مهربان، سبک زندگی متفاوت، محیطی امن، بهترین مکان برای قدردانی از مهارت‌ها، تجربه‌ها و دانش تازه‌واردان است. مراقبت‌های بهداشتی جهانی که با بودجه دولت انجام می‌شود، یک زندگی مقرون‌به‌صرفه را به شما هدیه می‌دهد و مقصدی عالی برای زبان‌آموزان بین‌المللی محسوب می‌شود.

نیوبرانزویک از همه نظر یک استان کامل است. استانی که شامل مسیرهای کوهستانی، سواحل باشکوه، اقیانوس، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و غیره است. شگفتی‌های نیوبرانزویک از مناظر جالب این استان گرفته تا تجربیات فرهنگی منحصربه‌فرد، از تئاتر در سطح جهانی گرفته تا صحنه موسیقی هیجا‌ن‌انگیز است.

استان نیوبرانزویک با جمعیتی کمتر از هشتصد هزار نفر، میزبان عالی برای دانشجویان بین‌المللی است. اگر شما هم قصد دارید برای زندگی دانشجویی به این استان مهاجرت کنید، دانش خود را در مورد دانشگاه نیوبرانزویک با مراجعه به صفحه اختصاصی آن، تکمیل کنید.

دانشگاه‌های برتر این استان عبارت‌اند از:

نام دانشگاهرتبه در کانادارتبه در آمریکای شمالی
دانشگاه نیوبرانزویک (University of New Brunswick)26221
دانشگاه مونکتون (University of Moncton)46473
دانشگاه مونت آلیسون (Mount Allison University)48493
دانشگاه سنت توماس (St. Thomas University)74201

هزینه‌های زندگی در نیوبرانزویک برای دانشجویان عبارت‌اند از:

فاکتورهاهزینه‌ها در ماه (دلار کانادا)
اقامت400
غذا300
پوشاک150
تفریحات150
حمل‌ونقل40
قبض تلفن60
اینترنت50
برق، آب و گاز و غیره80

سخن پایانی

استان نیوبرانزویک، از بهترین استان‌های آمریکای شمالی است. اگر دوست دارید مناظر زیبا را هر روز هنگام رفتن به محل کار یا تحصیل ببینید، زندگی در نیوبرانزویک بهترین گزینه محسوب می‌شود. به محض اینکه به آن جا نقل مکان کردید، دوست‌های خوش‌برخوردی پیدا خواهید کرد. از آنجایی که هزینه زندگی در نیوبرانزویک کم است، سریعاً می‌توانید خود را با شرایط زندگی تطبیق دهید. اوقات فراغت شما در این استان، به خوبی پر می‌شود. مناظر جذاب، سواحل شگفت‌انگیز با یک رانندگی مقرون‌به‌صرفه، شما را به سمت تفریحات و بررسی چیز‌های جدید می‌کشاند.

سوالات متداول

میانگین هزینه زندگی ماهانه برای یک نفر با احتساب اجاره خانه، 1275 دلار و برای یک خانواده چهار نفره 2893 دلار است.

بله، شرایط زندگی مناسب، روش‌های مهاجرتی که این استان فراهم کرده و پذیرابودن نیروی کار ماهر، از جمله عواملی هستند که مهاجرت به این استان را تأیید می‌کنند.

دانستن زبان فرانسوی به‌عنوان زبان رسمی و زبان انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی جایگزین، لازم و ضروری است.

 برنامه اکسپرس اینتری نیوبرانزویک، برنامه نیروهای کار ماهر نیوبرانزویک، برنامه نیروهای کار ماهر نیوبرانزویک برای رانندگان کامیون، برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک و برنامه کارآفرینی پس از فارغ‌التحصیلی نیوبرانزویک

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها