موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک (University of New Brunswick) یا به‌اختصار UNB در سال 1785 در فردریک (Fredericton) و سنت جان (Saint John) شهر نیوبرانزویک کانادا تأسیس شد. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کانادا محسوب می‌شود.

معرفی دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه UNB با بیش از 230 سال قدمت تأثیر بسیاری در رشد علم، اقتصاد و تحقیق داشته است. این دانشگاه بیش از 75 رشته تحصیلی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. از هر دو دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه UNB یکی از آن‌ها برای تحصیل بورسیه می‌شوند.

این دانشگاه با 35 کشور در سطح جهان تبادلات علمی و اقتصادی دارد. همچنین هرساله دانشجویان بسیاری را از سراسر دنیا جذب می‌کند. در واقع 7.7 درصد از دانشجویان دانشگاه UNB را دانشجویان بین‌المللی شامل می‌شوند.

درصورتی‌که دانشگاه UNB یکی از گزینه‌های تحصیلی شما نیز به شمار می‌آید، ما را تا پایان این متن همراهی کنید که با دانشکده‌ها، رشته‌های تحصیلی، شرایط خوابگاه، شرایط پذیرش، هزینه و بورسیه و … آن آشنا شوید.

نام دانشگاهدانشگاه نیوبرانزویک (University of New Brunswick)
لوگولوگویدانشگاه نیوبرانزویک
شهرنیوبرانزویک
رتبه ملی26
رتبه جهانی954
سال تأسیس1785
تعداد دانشجو8628
وب‌سایتwww.unb.ca

موقعیت دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

رنکینگ دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

رنکینگ دانشگاه فاکتوری مهم و مؤثر در انتخاب دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی است. رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر حسب شاخص‌های بسیاری انجام می‌شود که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • مقالات و کتاب‌های منتشر شده
  • کنفرانس و همایش‌های علمی دانشگاه
  • شهرت علمی اساتید
  • همکاری با سایر دانشگاه‌ها
  • همکاری با بخش‌های دولتی و مشاغل
  • و …

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا بر اساس شاخص‌های معتبر جزو 1000 دانشگاه برتر در سطح جهان شناخته می‌شود. در ادامه در قالب جدولی رتبه‌بندی دانشگاه UNB را در چند رنکینگ مهم بررسی کرده‌ایم.

فاکتور رتبهشاخص رتبه‌بندی THE در سال 2023رتبه‌بندی USNEWS در سال 2023
رتبه جهانی601954
رتبه در کانادا826

اگر قصد دارید در یکی از دانشگاه‌های کانادا تحصیل خود را ادامه دهید، می توانید مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا را مطالعه کنید. در این مطلب به تمامی جزئیاتی پرداخته شده است که قبل از مهاجرت باید بدانید.

حتما بخوانید:
ویزای تحصیلی کانادا

 دانشکده‌های دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

پردیس دانشگاهی نیوبرانزویک

نمایی از دو پردیس دانشگاه نیوبرانزویک: سنت جان و فردریک

دانشگاه UNB کانادا از دو پردیس اصلی فردریک (Fredericton) و سنت جان (Saint John) تشکیل شده است. هر دو این پردیس‌ها در مناطقی با این نام واقع شده‌اند. برخی از دانشکده‌های سنت جان با دانشکده‌های فردریک یکسان است، ولی بیشتر دانشکده‌های آن‌ها متفاوت از یکدیگر هستند که در ادامه به طور مجزا به معرفی هر یک از آن‌ها پرداخته‌ایم.

دانشکده‌های پردیس دانشگاهی سنت جان

دانشکده‌های پردیس سنت جان این دانشگاه به شرح زیر هستند:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده کسب‌وکار
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مهندسی

دانشکده‌های پردیس دانشگاهی فردریکتون

تعداد دانشکده‌های پردیس دانشگاهی فردریکتون بیشتر از پردیس سنت جان است. این دانشکده‌ها عبارت هستند از:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده کسب‌وکار
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده پرستاری
  • دانشکده جنگلداری و مدیریت محیط‌زیست
  • دانشکده آموزش
  • دانشکده علوم
  • دانشکده فلسفه
  • دانشکده جرم‌شناسی
  • دانشکده حقوق

رشته‌های دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه نیوبرانزویک با ارائه 75 رشته دانشگاهی موفق شده که تمامی حوزه‌های تحصیلی را به‌خوبی پوشش دهد. رشته‌های ارائه شده در این دانشگاه به طور کامل در سایت رسمی آن قید شده است. ازاین‌رو برای اطلاع از رشته‌های تحصیلی دانشگاه می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن به آدرس  www.unb.ca مراجعه نمایید.

رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در 11 دپارتمان دسته‌بندی شده‌اند که این دپارتمان‌ها به شرح زیر هستند:

دپارتمان هنر شامل 18 رشته تحصیلی مختلفدپارتمان تجارت شامل 2 رشته تحصیلی مختلف
دپارتمان علوم کامپیوتری شامل 2 رشته تحصیلی متفاوتدپارتمان آموزش شامل 1 رشته تحصیلی
دپارتمان مهندسی شامل 7 رشته تحصیلی مختلفدپارتمان جنگلداری شامل 1 رشته تحصیلی
دپارتمان حقوق شامل 1 رشته تحصیلیدپارتمان حرکت‌شناسی شامل 1 رشته تحصیلی
دپارتمان پرستاری شامل 2 رشته تحصیلیدپارتمان علوم پایه شامل 8 رشته تحصیلی

هزینه تحصیل در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های کانادا به عوامل مختلفی از قبیل مقطع تحصیلی، طول دوره تحصیل، رشته تحصیلی، محل اقامت، میزان بورس و … بستگی دارد. دانشگاه UNB نیز از این قاعده مستثنی نیست و هزینه‌های آن متأثر از فاکتورهای ذکر شده است. پیشنهاد می‌دهیم که برای اطلاع دقیق از هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه نگاهی به صفحه هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بیندازید.

البته بیشتر خدمات دانشگاه‌ها نیز در قبال پرداخت هزینه ارائه می‌شوند. خدماتی همچون شرکت در انجمن‌های دانشجویی، باشگاه‌های ورزشی و … در دانشگاه UNB همراه با هزینه است. البته هزینه‌های متغیر در دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی از چند صد دلار تا چند هزار دلار متفاوت خواهد بود.

اما بیشترین هزینه‌ای که در دوران دانشجویی دارید، مربوط به شهریه دانشگاه است. در متن زیر میزان شهریه دانشجویان (دلار کانادا) به‌صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت را بیان کرده‌ایم:

  • دانشجویان کانادایی تمام‌وقت: ترمی 3,912,50 تا 5,419,50
  • دانشجویان کانادایی پاره‌وقت: ترمی 783,00 تا 2,168,00
  • دانشجویان بین‌المللی تمام‌وقت: ترمی 9,161,50 تا 10,668,50
  • دانشجویان بین‌المللی پاره‌وقت: ترمی 1,832,00 تا 4,268,00

منبع: دانشگاه رسمی UNB بر اساس شهریه تحصیلی رشته‌های هنر و مهندسی در سال (2022-2023)

توجه داشته باشید که آمار فوق تنها به شهریه ترمی دانشگاه دلالت دارد و هزینه‌های تحصیل در دانشگاه UNB شامل مواردی از قبیل بیمه خدمات اضطراری بین‌الملل، بیمه سلامت مسافرتی، اتحادیه دانشجویی و … نیز می‌شود. در واقع هزینه‌های متفرقه دانشجویی برای هر کس متفاوت است.

شرایط بورسیه دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

دانشگاه UNB با اعطای 10.2 میلیون دلار کمک‌هزینه و بورسیه در سال 2022-2021 امکان تحصیل برای بسیاری از دانشجویان را فراهم کرده است. اعطای بورسیه موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های دانشجویان مهاجر نیز می‌شود. فارغ از این که در چه مقطعی قصد تحصیل دارید، در صورت نیاز می‌توانید درخواست کمک مالی کنید.

دانشگاه UNB وام‌هایی را برای سایر هزینه‌های دانشجویان نیز در نظر گرفته است. شش ماه پس از فارغ‌التحصیلی پرداخت اقساط وام‌های دانشجویی شروع می‌شود. دانشجویان پس از پذیرش باید تا 1 مارس درخواست کمک‌هزینه مالی‌شان را برای دانشگاه ارسال کنند. در اواخر آوریل به‌تمامی درخواست پاسخ داده خواهد شد.

میزان کمک‌هزینه مالی این دانشگاه در سال 2023-2022 در حدود 500 تا 5000 دلار برای هر ترم است. در واقع اگر شما فاند 100 درصد بگیرید، شامل کمک 5000 دلاری می‌شوید. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی برای مقاطع مختلف متفاوت است. بااین‌حال شرایط مشترک اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد عبارت هستند از:

  • دانشجویان جدید باید به طور مستقیم از دبیرستان وارد دانشگاه نیوبرانزویک کانادا شده باشند.
  • دانشجویان بین‌المللی که ویزای دانشجویی دارند.
  • دانشجویانی که پیشرفت تحصیلی قابل قبولی داشته و مقالات بین‌المللی با نمره بالایی را منتشر کرده‌اند.
  • دانشجویانی که نامزد دریافت جوایز بین‌المللی در محافل علمی بوده‌اند.

شرایط پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا

زمانی درخواست پذیرش شما به‌عنوان دانشجو بین‌المللی توسط دانشگاه UNB قبول می‌شود که شرایط ابتدایی آن را دارا باشید. بخشی از این شرایط به مهارت‌های زبان انگلیسی و بخشی دیگر به نمرات مدرسه یا دانشگاهی شما مربوط می‌شود. همچنین شرایط پذیرش این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. در ادامه به طور کامل شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را توضیح داده‌ایم.

شرایط پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا؛ مقطع کارشناسی

دانشجویانی که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست، لازم است تسلط نسبی به این زبان داشته باشند. دانشگاه UNB تنها دانشجویانی را می‌پذیرد که شرایط زیر را دارا باشند:

شرایط پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا؛ مقطع کارشناسی
حداقل نمره کلی 85 در آزمون تافل
حداقل نمره کلی 6.5 در آزمون آیلتس
حداقل نمره کلی 60 در CAEL Online
حداقل نمره 59 در تست Peardon Vue
حداقل نمره 176 در مهارت زبان انگلیسی کمبریج C1 یا C2
حداقل امتیاز کلی 115 در آزمون دولینگو

علاوه بر شرایط فوق دانشگاه UNB دانش‌آموزان باید مقطع دبیرستان یا معادل آن را به طور کامل گذرانده باشند.

شرایط پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا؛ مقطع تحصیلات تکمیلی

دانشجویان که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه UNB را دارند، به حداقل نمرات آزمون‌های زبان انگلیسی زیر نیاز دارند:

شرایط پذیرش دانشگاه نیوبرانزویک کانادا؛ مقطع تحصیلات تکمیلی
حداقل نمره کلی 7 در آزمون آیلتس
حداقل نمره 85 در آزمون MELAB
حداقل نمره 4.5 در آزمون CanTest
حداقل نمره 65 در آزمون پیرسون
حداقل نمره 120 در آزمون دولینگو
حداقل نمره 550 در آزمون کتبی، حداقل نمره 21 در آزمون کامپیوتری و حداقل نمره 92 در آزمون آنلاین تافل (تافل ITP پذیرفته نمی‌شود.)

علاوه بر موارد فوق تنها دانشجویانی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه UNB پذیرفته خواهند شد که در آزمون GRE (آزمون سوابق تحصیلات تکمیلی) شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کنند. آزمون GRE به رشته تحصیلی خاصی مربوط نیست و به‌صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

علاوه بر این اگر در انتخاب دانشگاه کانادایی معتبر مردد هستید، پیشنهاد می‌دهیم که مطلب بهترین دانشگاه‌های کانادا را مطالعه کنید. پس از خواندن این مطلب نگاه واقع‌بینانه‌تری نسبت به دانشگاه‌های کانادایی خواهید داشت.

شرایط خوابگاه دانشگاه نیوبرانزویک کانادا و زندگی دانشجویی

خوابگاه دانشگاه نیوبرانزویک

نمایی از سوئیت‌های خوابگاه دانشگاه نیوبرانزویک

دانشگاه UNB کانادا گزینه‌های اقامتی بسیاری را پیشروی دانشجویانش قرار داده است. شما بر اساس میزان بودجه و سلیقه خود می‌توانید اتاق‌های تک‌نفره یا چندنفره با دکوراسیون مدرن و سنتی یا سوئیت را انتخاب کنید.

خوابگاه‌های این دانشگاه به‌صورت مختلط، خوابگاه مخصوص دختران و خوابگاه مخصوص پسران وجود دارند. هزینه خوابگاه‌های این دانشگاه شامل موارد زیر می‌شود:

  • اجاره اتاق
  • اینترنت
  • وعده‌های غذایی
  • وسایل سرمایشی و گرمایشی

خوابگاه‌ها در پردیس فردریکتون، سنت جان و خارج از دانشگاه قرار دارند. هزینه اجاره خوابگاه و هزینه‌های متفرقه مربوط به آن یکسان نیست و به طور حدودی بین 1000 تا 11000 دلار برای یک سال تحصیلی محاسبه می‌شود.

مشاهیری که در دانشگاه نیوبرانزویک کانادا تحصیل کرده‌اند

مشاهیر تحصیل کرده در دانشگاه نیوبرانزویک

تعدادی از افراد سرشناس تحصیل‌کرده در دانشگاه نیوبرانزویک

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها همیشه جزئی از اعتبار آن‌ها به شمار می‌آیند، چرا که موقعیت فعلی هر یک از آن‌ها نشان‌دهنده کیفیت علمی، رفاهی و … آن دانشگاه است. باتوجه‌به این که دانشگاه‌های کانادا از سطح کیفی بالایی برخوردار هستند، مشاهده مشاهیر سرشناس در بین فارغ‌التحصیلان هر یک از این دانشگاه‌ها کار چندان سختی نخواهد بود. این قاعده در خصوص دانشگاه UNB نیز صدق می‌کند. برخی از مشاهیر و فارغ‌التحصیلان به نام این دانشگاه به شرح زیر هستند.

  1. فرانسسکو بلینی، کارآفرین، دانشمند و بنیان‌گذار بیوشیمی داروسازی
  2. الیزابت بروستر: شاعر
  3. جوزف دیگل: رئیس دادگستری نیوبرانزویک
  4. دارل دافی: اقتصاددان و استاد دانشکده کسب‌وکار استنفورد در مقطع تحصیلات تکمیلی
  5. جرج بست: اولین رئیس دانشگاه کینگ
  6. سم هیند: نخست‌وزیر سابق گایان
  7. آلفرد بیلی: مربی، تاریخ‌دان و شاعر
  8. شاون گراهام: نخست‌وزیر سابق نیوبرانزویک
  9. آن ماری: برنده جایزه خواننده گرمی
  10. دیوید باشو: استاد و خلبان

سخن پایانی

دانشگاه نیوبرانزویک کانادا قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیسی‌زبان کانادا است که با ارائه 75 رشته تحصیلی دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان پذیرش می‌کند. در این متن سعی کردیم ضمن آشنایی شما با دانشگاه UNB تمامی اطلاعات مورد نیازتان از قبیل شرایط پذیرش، نحوه دریافت بورسیه، خوابگاه، رشته‌های تحصیلی و … را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم مطالب فوق مورداستفاده شما قرار گرفته باشد. برای مطالعه دیگر روش‌های مهاجرت به نیوبرانزویک مطلب مهاجرت به نیوبرانزویک را مطالعه فرمائید. جزیئات کامل درباره تحصیل در کانادا را هم می‌توانید در مطلب زیر مطالعه کنید:

حتما بخوانید:
تحصیل در کانادا

سؤالات متداول

دانشگاه نیوبرانزویک در کشور کانادا و در استان نیوبرانزویک واقع شده که شامل دو پردیس فردریک (Fredericton) و سنت جان (Saint John) است.

هزینه تحصیل به‌صورت تمام‌وقت‌ترمی 9,161,50 تا 10,668,50 (دلار کانادا) و به‌صورت پاره‌وقت‌ترمی 1,832,00 تا   4,268,00 (دلار کانادا) محاسبه می‌شود.

این دانشگاه در حدود 75 رشته تحصیلی در زمینه‌های مختلف از قبیل پزشکی، پرستاری، علوم پایه، مهندسی، علوم‌انسانی و … را ارائه می‌کند.

میزان بورس تحصیلی این دانشگاه از 500 تا 5000 دلار برای هر ترم متفاوت است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال