موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مروری بر شرایط زندگی در اتاوا

اتاوا (Ottawa) پایتخت کشور کانادا (Canada) است که در بخش شرقی انتاریو جنوبی (Southern Ontario) و در مرز کبک (Quebec) قرار دارد. اگر قصد زندگی در اتاوا را دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

مروری بر شرایط زندگی در اتاوا

اتاوا اغلب به‌عنوان بهترین مکان برای زندگی در کانادا و همچنین یکی از 100 شهر برتر جهان رتبه‌بندی می‌شود. اقتصاد قوی، مدارس پیشرفته و فرهنگ متنوع اتاوا آن را به مکانی مناسب برای مهاجران و تازه‌واردان تبدیل کرده است. تقریباً نیمی از جمعیت به زبان انگلیسی و 30 درصد به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند.

در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا، اتاوا از نظر هزینه زندگی در رده متوسط روبه‌بالا قرار می‌گیرد. طبق نظر واقعی شهروندان اتاوا در سایت Reddit، قیمت مسکن، حمل‌ونقل و خوراک در اتاوا به‌مراتب ارزان‌تر از میانگین شهرهای دیگر کانادا است و بنابراین، مقصدی مقرون‌به‌صرفه‌تر برای مهاجران محسوب می‌شود.

هزینه زندگی در اتاوا کانادا

هزینه‌های زندگی در اتاوا حدود 129.3 درصد و هزینه اجاره خانه 168 درصد گران‌تر هزینه‌ها در تهران هستند.

آمار هزینه‌های زندگی اتاوا در مقایسه با بقیه شهرهای کانادا که نسبت به تهران گران‌تر هستند، به‌طور قابل توجهی پایین‌تر است.

همچنین، متوسط هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره بدون در نظر گرفتن اجاره خانه حدود 5457.5 دلار کانادا و برای یک شخص مجرد 1518.4 دلار کانادا برآورد می‌شود.

جدول زیر، بخشی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی روزمره در اتاوا را نشان می‌دهد:

دسته‌بندی هزینه‌هانوع هزینه‌ها در اتاوامیانگین هزینه (دلار کانادا)
غذا و خوراکیک وعده غذا در رستوران ارزان26.50
وعده غذا برای 2 نفر (رستوران متوسط)120.00
شیر (1 لیتر)2.90
نان (500 گرم)3.74
سیب (1 کیلوگرم)5.72
حمل و نقلبلیط یک‌طرفه (سیستم حمل و نقل محلی)3.79
کارت ماهانه برای استفاده از سیستم حمل و نقل شهری128.75
بنزین (1 لیتر)1.52
خدمات رفاهیهزینه‌های ماهانه آب، برق و گاز (برای آپارتمان 85 متر مربعی)236.50
هزینه ماهانه اینترنت تلفن همراه (مکالمه + 10 گیگابایت)55.07
اینترنت (60 مگابیت بر ثانیه+)71.91
اجاره و خرید مسکناجاره ماهانه (آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر)1,956.62
اجاره ماهانه (آپارتمان یک‌خوابه در بیرون شهر)1,790.46
قیمت خرید آپارتمان (به ازای هر متر مربع در مرکز شهر)7,068.26
قیمت خرید آپارتمان (به ازای هر متر مربع در بیرون شهر)6,460.24
سایر هزینه‌هاهزینه شهریه باشگاه تناسب اندام66.02
بلیط سینما15.00
شلوار جین برند Levis یا برندهای مشابه78.32
یک دست لباس تابستانی (خرید از فروشگاه زنجیره‌ای)65.92
یک جفت کفش ورزشی (نوع متوسط)136.84

هزینه خانه در اتاوا چقدر است؟ (معرفی بهترین مکان‌ها برای اجاره خانه)

هزینه خانه در بازار مسکن اتاوا گران نیست و متوسط قیمت بعضی از خانه‌ها در سال جدید با روند کاهشی روبه‌رو شده است.

به‌عنوان مثال، قیمت متوسط خانه‌های شهری (townhouse) حدود 0.6 درصد نسبت به فروردین ۱۴۰۲ (آوریل ۲۰۲۳) و 0.4 درصد نسبت به شروع سال 2024 کاهش داشته و به ۵۵۳,۷۴۰ دلار کانادا رسیده است.

همچنین، متوسط قیمت آپارتمان‌ها در فروردین ۱۴۰۳ (آوریل ۲۰۲۴) با کاهش ۱.۵ درصدی نسبت به فروردین ۱۴۰۲ (آوریل ۲۰۲۳) و ۰.۸ درصدی نسبت به چند ماه اخیر به ۴۴۴,۶۹۴ دلار کانادا رسیده است.

بازار اجاره خانه در اتاوا نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا مناسب‌تر است، اما با این حال پیدا کردن یک واحد با کیفیت، قیمت مناسب و در محله مورد نظر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

آگهی‌های اجاره خانه در اتاوا از طریق روش‌های مختلفی قابل دسترسی است:

  • اینترنت از جمله سایت‌های دولتی ottwa.ca و housinfregistry.ca
  • روزنامه‌های محلی
  • دوستان و آشنایان
  • آگهی‌ها و اعلانات نصب‌شده در جلوی بعضی از ساختمان‌ها

چگونه در اتاوا کار پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی در اتاوا در ابتدا نیاز است که در مورد بازار کار این شهر و مشاغل مورد تقاضای آن تحقیق کنید. همچنین، با استفاده از وب‎سایت‌های کاریابی معتبر مثل indeed و Workopolis می‌توانید با شرکت‌هایی که به مهارت‌های شما نیاز دارند، در ارتباط باشید. از جمله صنایع کلیدی در اتاوا که اغلب در حال جذب نیروی کار هستند، عبارت‌اند از:

  • حوزه فناوری اطلاعات و تکنولوژی
  • تجارت الکترونیک (E-commerce)
  • خدمات عمومی و کار در بخش‌های دولتی
  • ساخت‌وساز / ساختمان‌سازی
  • حوزه املاک و مستغلات

نرخ رشد اشتغال در اتاوا به طور مداوم بالاتر از سایر شهرهای استان انتاریو ارزیابی می‌شود.

نرخ بیکاری این شهر در مارس 2024، حدود 4.9 درصد اعلام شده که پایین‌تر از میانگین کشوری یعنی 6.1 درصد است.

همچنین، به لطف بخش‌های دولتی و صنایع پیشرفته، بالاترین میانگین حقوق در کانادا هم به اتاوا تعلق دارد.

بنابراین، شانس‌تان برای پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب در صورت برخورداری از شرایطی که صنایع و شرکت‌ها دارند، بالا است.

حقوق و درآمد در اتاوا

حقوق ماهیانه پس از کسر مالیات در اتاوا 3794 دلار است. در جدول زیر می‌توانید حقوق و درآمد مشاغل مهم اتاوا را ببینید.

15 شغل پردرآمد در شهر اتاوا
نام شغلمیانگین درآمد
پزشک (Physician)139051 دلار
دندان‌پزشک (Dentist)122926 دلار
طراح تجربه کاربری (Ux Designer)75311 دلار
مدیر فناوری اطلاعات (It Manager)69058 دلار
مهندس داده (Data Scientist)66981 دلار
مهندس سخت افزار (Hardware Engineer)66899 دلار
مدیر محصول (Product Manager)66276 دلار
وکیل (Attorney)63392 دلار
مهندس مکانیک (Mechanical Engineer)59551 دلار
دارو ساز (Pharmacist)59364 دلار
برنامه‌نویس موبایل (Mobile Developer)56390 دلار
مهندس نرم‌افزار (Software Engineer)56009 دلار
مدیر پروژه (Project Manager)55264 دلار
مهندس عمران (Civil Engineer)54150 دلار
بازاریابی محتوایی (Content Marketing)49576 دلار

بهترین مناطق اتاوا برای زندگی

اکثر محله‌ها و مناطق اتاوا به بیمارستان‌ها، مدارس و کسب‌وکارهای بزرگ از جمله رستوران و کافه دسترسی قابل قبولی دارند. از جمله محله‌های مناسب اتاوا برای زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

محله tunneys-pasture اتاوا

تصویری از محله tunneys-pasture

محله Tunney’s Pasture: شهروندان به سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر و فضاهای سبز دسترسی دارند. قیمت خانه یک‌خوابه در این محله از 300 هزار دلار کانادا و قیمت خانه‌های 3 خوابه یک میلیون دلار کانادا است.

محله westboro اتاوا

تصویری از محله westboro اتاوا

محله Westboro: فروشگاه محبوب Mountain Equipment Co-Op در این محله قرار دارد و خانه‌ها نسبت به محله‌های دیگر گران‌تر هستند. قیمت یک واحد آپارتمان مدرن یک‌خوابه در این محله 440 هزار دلار کانادا است.

محله downtown اتاوا

تصویر محله downtown اتاوا

مرکز شهر اتاوا (Downtown Ottawa): این بخش از اتاوا برای افرادی که می‌خواهند به جاذبه‌های گردشگری مثل پارک Major’s Hill و بازار ByWard نزدیک باشند، مناسب است. قیمت خانه یک‌خوابه در این محله از 300 هزار دلار شروع می‌شود.

بر اساس نظرات شهروندان اتاوا در سایت Quora، محله‌هایی مثل old Ottawa South و Heron Park برای دانشجویانی که در دانشگاه کارلتون (Carleton University) درس می‌خوانند، جای خوبی برای زندگی است.

همچنین، بهترین محله‌ها برای دانشجویان دانشگاه اتاوا (University of Ottawa) شامل Sandy Hill، Centretown و Lowertown می‌شوند.

محله‌هایی مثل Overbook، Old Ottawa East و Blackburn Hamlet هم از جمله بهترین مکان‌های اتاوا برای خانواده‌ها به‌شمار می‌روند.

آیا در اتاوا باید ماشین داشته باشیم؟

به‌طور کلی، خرید نقدی ماشین در اتاوا یک پروسه زمان‌گیر است؛ مخصوصاً وقتی که سابقه اعتباری (credit score) ضعیفی داشته باشید.

در عوض، اجاره یا خرید قسطی ماشین بهترین روش برای افرادی که در به‌تازگی وارد اتاوا شده‌اند یا قصد اقامت موقت دارند. شرایط عمومی خرید اقساطی ماشین در اتاوا ساده و راحت است و با حقوقی که دارید، می‌توانید هزینه خرید ماشین را به‌تدریج پرداخت کنید.

اینکه آیا به خرید ماشین در اتاوا نیاز خواهید داشت یا خیر، به ترجیحات، نزدیک بودن محل کار به خانه و البته، تمکن مالی خودتان بستگی دارد. از طرفی، سیستم حمل‌ونقل شهری در اتاوا پیشرفته است و ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی در اتاوا با یک علامت قرمز بزرگ “O” مشخص شده‌اند.

چند نوع وسایل حمل‌ونقل عمومی در اتاوا وجود دارند که قطار سبک O-Train یکی از آن‌ها است.

همچنین، سرویس اتوبوس اتاوا شامل چندین نوع اتوبوس است که بسیاری از آن‌ها شما را مستقیماً به ایستگاه‌های O-Train متصل می‌کنند. اتوبوس‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته و هفت روز در هفته حرکت می‌کنند، با این حال خدمات شبانه محدودتر است.

کارت “Presto card” کارت قابل شارژ برای پرداخت کرایه اتوبوس، قطار سبک O-Train و سرویس Para Transpo (سرویس ویژه افراد دچار معلولیت) در اتاوا است. استفاده از این کارت مزایای متعددی از جمله پرداخت سریع‌تر، تخفیف کرایه و ردیابی سفر را به همراه دارد.

نگهداری از حیوانات خانگی در اتاوا

آیا می‌توان حیوان خانگی در اتاوا داشت؟

بله، نگهداری از اکثر حیوانات خانگی رایج مثل سگ، گربه، خرگوش، همستر، ماهی و پرندگان در اتاوا مجاز است و افراد زیادی در این شهر حیوان خانگی دارند. با این حال، قوانین و مقرراتی برای اطمینان از رفاه حیوانات و ساکنان شهر تعریف شده‌اند.

به‌عنوان مثال، عقیم کردن سگ‌ها و گربه‌ها برای کنترل جمعیت حیوانات و رفاه حیوان ضروری است. همچنین، صاحبان حیوانات خانگی موظف هستند فضولات حیوان خود را در معابر عمومی و خصوصی جمع‌آوری کنند.

آیا فرصتی برای تقویت زبان انگلیسی در اتاوا وجود دارد؟ (اجتماعات مهاجران)

بله، تازه‌واردین یا اصطلاحاً نیوکامرز (newcomers) به خدمات حمایتی جامعه و برنامه‌های کمک‌آموزشی زبان انگلیسی در اتاوا دسترسی دارند. از جمله این منابع حمایتی و آموزشی عبارت‌اند از:

مرکز اطلاعات تازه‌واردین YMCA (YMCA Newcomer Information Centre): این مرکز خدمات ارزشمندی از جمله اطلاعات مربوط به مهاجرت و شهروندی، اشتغال، آموزش، بهداشت، مسکن و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. همچنین، مرکز YMCA پشتیبانی زبانی را به چندین زبان مختلف ارائه می‌دهند.

مهارت‌های جهانی اتاوا (Ottawa World Skills): این سازمان منابعی را در زمینه‌های مختلف مثل مسکن، کمک‌های حقوقی، حمایت از سلامت روان و مراکز جامعه در اختیار تازه‌واردین قرار می‌دهد.

وب‌سایت دولت کانادا: اگر به‌تازگی وارد اتاوا شده‌اید، وب‌سایت دولت کانادا فهرستی از خدمات رایگان برای تازه‌واردین را در نزدیکی محل زندگی‌تان ارائه می‌دهد. این خدمات شامل دسترسی به افراد با تجربه در زمینه اسکان، ارزیابی زبان، کلاس‌های زبان و موارد دیگر می‌شود.

برنامه حمایت زبانی در اتاوا یا LINC (the Language Instruction for Newcomers to Canada): این برنامه شامل کلاس‌های زبان رایگان است و توسط دولت تأمین مالی می‌شود. این کلاس‌ها از طریق سازمان‌های محلی و هیئت‌های مدارس در دسترس تازه‌واردین قرار می‌گیرند.

بعضی از سازمان‌ها در اتاوا به تازه‌واردین خدمات رایگان حمایت زبانی ارائه می‌دهند. علاوه بر این، دولت برای مهاجران جدیدی که به کمک زبان نیاز دارند، کلاس‌های رایگان آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌کند.

افتتاح حساب بانکی برای زندگی در اتاوا

برای افتتاح حساب بانکی در اتاوا، در ابتدا باید بانک مورد نظرتان را انتخاب کنید و با ارائه مدارک شناسایی به‌صورت حضوری و غیر حضوری (اینترنتی یا تلفنی) کارتان را انجام دهید. برای انتخاب بانک می‌توانید سراغ بانک‌های بزرگ مثل CIBC، Scotiabank و TD بروید.

در اتاوا، مدیریت امور مالی شخصی و خدمات بانکداری شامل طیف وسیعی از سرویس‌ها و گزینه‌ها می‌شود که عبارت‌اند از:

شرکت خدمات مالی پوتوین (Potvin Financial Services): این شرکت مجموعه‌ای گسترده از خدمات مالی از جمله برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی برای دارایی و برنامه‌ریزی برای درآمد بازنشستگی را در اتاوا ارائه می‌دهد.

شرکت خدمات مالی مک‌آولی (McAuley Financial Services): این شرکت برنامه‌های سرمایه‌گذاری شخصی‌سازی‌شده و مشاوره در زمینه برنامه‌ریزی مالی را ارائه می‌دهد.

دانشگاه اتاوا: دانشگاه اتاوا دوره‌های برنامه‌ریزی مالی ویژه‌ای را برای کمک به دانشجویان جهت مدیریت امور مالی برگزار می‌کند.

تصاویر دانش آموزان اتاوا

سیستم آموزشی در اتاوا برای فرزندان

نظام آموزشی اتاوا به‌دلیل داشتن سیستم قدرتمند مدارس دولتی همراه با معلمان مجرب و با انگیزه شناخته می‌شود. سیستم آموزشی اتاوا شامل برنامه‌های درسی مرتبطی را برای شکوفایی استعدادهای فردی است که نیازهای کاری، فرهنگی و آموزشی جامعه را پوشش می‌دهد.

به‌طور کلی، 4 شورای مدرسه‌ای با بودجه دولتی (publicly-funded school boards) به دانش‌آموزان اتاوا خدمات ارائه می‌دهند:

  1. مدارس دولتی انگلیسی‌زبان،
  2. مدارس کاتولیک انگلیسی‌زبان،
  3. مدارس دولتی فرانسوی‌زبان و
  4. مدارس کاتولیک فرانسوی‌زبان.

بسیاری از مدارس دولتی اتاوا برنامه‌های انگلیسی را به‌عنوان زبان دوم یا اصطلاحاً ESL (English as Second Language) ارائه می‌دهند که برای دانش‌آموزان غیر انگلیسی‌زبان مفید است.

دانشگاه‌های اتاوا

متوسط هزینه موردنیاز برای زندگی دانشجویی 1535 دلار به ازای هر ماه برآورد شده است. پس زندگی دانشجویی در اتاوا هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد و به‌راحتی می‌توانید از پس هزینه‌های آن بر بیایید.

کالج‌ها و دانشگاه‌های اتاوا هر ساله پذیرای دانشجویان بیش از صد کشور مختلف دنیا هستند. نکته قابل‌توجه درباره اتاوا این است که بیش از نیمی از مردم آن فارغ‌التحصیل هستند و این شهر بیشترین تعداد دانشمندان، مهندسان و دکترها در کشور کانادا را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه‌های این شهر بیش از 450 رشته تحصیلی را پوشش می‌دهند، لذا گزینه مناسبی برای تحصیل و گرفتن مدرک معتبر به شمار می‌روند.

نام دانشگاهتعداد دانشجورنکینگ جهانیتعداد رشته
دانشگاه اتاوا
(University of Ottawa)
35000 دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از 6000 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد141بیش از 450 رشته تحصیلی
دانشگاه کارلتون (Carleton University)23000 دانشجوی کارشناسی و 3500 دانشجوی کارشناسی ارشد32365

برای استفاده از خدمات بیمه درمانی در اتاوا چه کاری باید انجام داد؟

در اتاوا، تازه‌واردین می‌توانند از طریق خدمات و کلینیک‌های مختلف به مراقبت‌های پزشکی دسترسی داشته باشند. از جمله مراکز درمانی و خدمات بهداشتی اتاوا عبارت‌اند از:

  • کلینیک پزشکی رایدو (Rideau Medical Clinic): شامل ارائه خدمات درمانی به‌صورت مجازی، ویزیت بدون وقت قبلی، معاینات پزشکی مهاجرتی، واکسیناسیون و موارد دیگر
  • مرکز پزشکی کالج اسکوئر (College Square Medical Centre): امکان ویزیت بدون وقت قبلی
  • کلینیک پزشکی کارسون (Carson Medical Clinic): شامل مراقبت‌های اولیه درمانی و بهداشتی
  • بخش بهداشت عمومی اتاوا (Ottawa Public Health): شامل برنامه‌ها و خدمات بهداشتی عمومی

همچنین، برای پیدا کردن پزشک خانواده یا متخصص، می‌توانید وارد وب‌سایت Ontario.ca شوید و در برنامه «ارتباط با مراقبت‌های بهداشتی» (Health Care Connect) ثبت‌نام کنید.

ضمناً تازه‌واردین می‌توانند برای دریافت کارت سلامت، برای «طرح بیمه سلامت انتاریو» یا OHIP (Ontario Health Insurance Plan) درخواست دهند. فرآیند درخواست ساده است و به‌صورت آنلاین قابل انجام است.

پس از تأیید درخواست، تازه‌واردین بلافاصله تحت پوشش بیمه درمانی قرار خواهند گرفت. مهم است توجه داشته باشید که معمولاً یک دوره انتظار 3 ماهه هم قبل از شروع پوشش OHIP وجود دارد.

تصویر گالری ملی اتاوا

تصویر گالری ملی اتاوا

تفریحات خانوادگی در اتاوا برای مهاجرین!

زندگی روزمره در اتاوا معمولاً با فعالیت‌های شغلی و تفریحی همراه است. افرادی که به‌تازگی وارد اتاوا شده‌اند، دغدغه بیشتری برای کار کردن دارند و دانشجویان بین‌المللی هم مشغول ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اتاوا هستند.

با این حال، همیشه فرصت تفریح و گردش در اتاوا وجود دارد. از جمله تفریحات خانوادگی برای مهاجرین در این شهر عبارت‌اند از:

  • بازدید از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی از جمله گالری ملی کانادا (National Gallery of Canada)
  • تماشای مسابقات لیگ ملی هاکی (NHL)
  • شرکت در جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف از جمله جشنواره گل لاله کانادا (Canadian Tulip Festival)
  • فعالیت‌های بیرون از خانه از جمله اسکیت روی یخ در کانادا Rideau در زمستان

مزایا و معایب زندگی در اتاوا

اتاوا جزو شهرهای محبوب و زیبایی است که معمولا برای مهاجرت به کانادا مورد استقبال قرار می‌گیرد. زندگی در اتاوا مزایا و معایب خاص خود را دارد. بهتر است این موارد را به‌طور کامل بشناسید و با بررسی آن‌ها بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایای زندگی در اتاوا

در این بخش مزایای زندگی در اتاوا را به شما معرفی می‌کنیم. شناخت مزایای این شهر به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی درباره خصوصیات مثبت آن به دست آورید و با دید بهتری تصمیم بگیرید.

  • نرخ جرم و جنایت بسیار کم است.
  • اتاوا شهری زیبا و تمیز است.
  • کیفیت زندگی در این شهر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
  • امکانات بهداشتی کیفیت بالایی دارد.
  • شهری امن است.
  • به راحتی می‌توانید به فضای باز دسترسی داشته باشید.
  • مردمان خوش اخلاق و مودبی دارند.
  • به ایالات متحده و استان کبک نزدیک است.
  • فرصت‌های شغلی متنوعی در این  شهر وجود دارد.
  • دارای مدارس زیبا و با سطح علمی بالا است.
  • دارای محله‌های زیبا و سرسبز  است.
  • به‌راحتی می‌توانید سبک زندگی روستایی، شهری یا حومه شهری را برای زندگی کردن انتخاب کنید.
  • امکان شرکت در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی برای همه خانواده‌ها امکان‌پذیر است.
  • اتاوا تعداد زیادی دانشگاه باکیفیت دارد.

معایب زندگی در اتاوا

اتاوا در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد، دارای یک سری معایب نیز هست. وجود این معایب ممکن است تصمیم گیری شما را تحت تاثیر قرار دهد لذا باید معایب زندگی در اتاوا را به خوبی بشناسید.

  • این شهر دارای تابستان‌های گرم و مرطوب است.
  • زمستان‌های این شهر طولانی و سرد است.
  • ترافیک زیادی دارد.
  • قیمت خانه‌ها بسیار بالاست.

سخن پایانی

اتاوا، پایتخت کانادا است و به‌عنوان بزرگترین شهر این کشور شناخته می‌شود. مردم اتاوا به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند. لذا اگر به این دو زبان مسلط هستید، اتاوا گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این شهر منحصر به فرد زیبایی‌های زیادی دارد و هر ساله پذیرای مهاجران زیادی از سراسر دنیا است.

در این مقاله هزینه زندگی در اتاوا و همچنین مزایا و معایب زندگی در اتاوا را مورد بررسی قرار دادیم. پس از آشنایی با شرایط زندگی در اتاوا، تصمیم گیری برای مهاجرت به این شهر برای شما راحت‌تر خواهد شد. پس اگر قصد مهاجرت به اتاوا را دارید، اطلاعات داخل مقاله را به‌طور کامل مطالعه کنید.

سوالات متداول

اتاوا پایتخت کشور کاناداست و با جمعیت 14.4 میلیون نفری که دارد به‌عنوان چهارمین شهر بزرگ آن شناخته می‌شود.

متوسط هزینه ماهیانه زندگی در اتاوا برای خانواده سه نفره 1905 دلار، برای دانشجویان بین‌المللی 1535 دلار و برای یک فرد مجرد 1545 دلار است.

قیمت اجاره خانه در اتاوا 26.39 درصد کمتر، قیمت غذا خوردن در اتاوا 7.57 درصد کمتر و قیمت مواد غذایی در اتاوا 8.48 درصد کمتر از تورنتو است.

شغل‌های افرادی از جمله: پزشک، دندان‌پزشک، مدیر فناوری اطلاعات، مهندس سخت افزار و نرم افزار و غیره از مشاغل پردرآمد اتاوا هستند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال