موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

استان اتاوا؛ اخیرا یک مسیر مهاجرتی جدید ویژه کادر درمان اعلام کرده است!

اعلام برنامه مهاجرتی ویژه کادر درمان، توسط اتاوا

سایت cbc.ca اعلام داشته که اخیرا شهر اتاوا (Ottawa) واقع در استان انتاریو (Ontario)، به‌همراه دولت فدرال، قصد دارد یک مسیر مهاجرتی جدید را در برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا باز کند. این کشور با کمبود شدید برخی از متخصصان حوزه بهداشت و سلامت؛ مانند پزشکان خانواده؛ دست و پنجه نرم می کند و انتظار می رود که کمبود پزشک و نیروی کار در حوزه مراقبت‌های بهداشتی در پنج سال آینده نیز حادتر شود. داده های فدرال نشان می دهد که کانادا تا سال 2028 با حدود 44000 پزشک از جمله بیش از 30000 پزشک خانواده و پزشکان عمومی با کمبود نیرو روبه‌رو خواهد بود.

آقای شان فریزر (وزیر مهاجرت) و آقای ژان ایو (وزیر بهداشت) در یک رویداد در بدفورد، از مسیر جدیدی تحت سیستم اکسپرس انتری (Express Entry) برای ورود کارکنان بهداشتی سخن گفتند. همچنین اظهار داشتند که برای 500 نفر از کادر درمان و 1500 نیروی کار در حوزه پزشکی، دعوتنامه ارسال خواهد شد که شامل پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان، داروسازان، فیزیوتراپیست‌ها و اپتومتریست‌های خارجی می‌شود که به کانادا آمده و در این کشور، مشغول به‌کار شوند.

لازم به‌ذکر است بدانید برای پزشکانی که از کشورهای دیگر به کانادا مهاجرت می‌کنند، الزاماتی نیز وجود دارد که لازم است آن‌ها را انجام دهند. در غیر این صورت، حق کار و طبابت در حوزه تخصص خود را نخواهند نداشت. شرایط و الزامات مهاجرت پزشکان به کانادا و انجام طبابت در این کشور، به شرح زیر است:

  • یک پزشک تحصیل کرده خارجی باید از یک دانشکده پزشکی معتبر، مدرک دریافت کرده باشد.
  • دوره تحصیلات تکمیلی متناسب با رشته خود را کامل کند (دستیاری).
  • در یک تست جامع شرکت کرده و از شورای پزشکی کانادا مدرک اخذ کند.

از کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا تجربه کار کانادایی (RCPSC) یا کالج پزشکان خانواده کانادا تجربه کار کانادایی (CFPC)، گواهینامه معتبر دریافت کند.

پس از طی مراحل بالا، کالج پزشکان و جراحان استانی یا منطقه‌ای انتاریو، تصمیم می‌گیرند که آیا فرد متقاضی، واجد شرایط دریافت مجوز طبابت است یا خیر. فرآیند مهاجرت پزشکان از این طرق، ممکن است چندین سال به‌طول بیانجامد و برای متخصصان پزشکی که درگیر آن هستند، بسیار پرهزینه باشد.

پایان خبر

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها