موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز درباره شهر اتاوا کانادا

همه چیز درباره شهر اتاوا کانادا

شهر اتاوا (ottawa)، پایتخت کانادا، در جنوب استان انتاریو، در محل تلاقی رودخانه‌های اتاوا و ریدو (Rideau) واقع شده است. این شهر با جمعیتی حدود 1.051.790 میلیون نفر ( آمار 2023 ) و مساحتی حدود 2.790 میلیون کیلومتر مربع، چهارمین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ استان انتاریو (پس از تورنتو) به شمار می‌رود.

نام اتاوا از کلمه “adawe” در زبان آلگونکین به معنای تجارت گرفته شده است و به سابقه طولانی تجارت در این منطقه اشاره دارد. اتاوا به عنوان یک مرکز سیاسی، محل استقرار پارلمان کانادا، دیوان عالی، اقامتگاه فرماندار کل و دفتر نخست وزیر است.

اقتصاد اتاوا بر پایه فعالیت‌های دولتی، خدمات، گردشگری و فناوری پیشرفته بنا شده است. اتاوا یکی از بزرگترین مراکز تحقیقاتی و فناوری در کانادا به حساب می‌آید و به دلیل وجود دانشگاه‌های معتبر و شرکت‌های فناوری پیشرفته، به “Silicon Valley North” نیز معروف است.

اتاوا به عنوان تنها شهر دو زبانه رسمی در کانادا، از فرهنگ و زبانی غنی برخوردار است. انگلیسی و فرانسوی به اندازه یکسان در این شهر صحبت می‌شوند.

پرچمپرچم اتاوا
ایالتانتاریو (Ontario)
جمعیت (2023)1,052,275
مساحت2,790 km²
زبان رسمیانگلیسی - فرانسوی
آب و هوانیمه‌قاره‌ای (تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد)
شهردارMark Sutcliffe
منطقه زمانیGMT-5
وب سایت

ottawa.ca

شعارAdvance-Ottawa-En Avant
(با مفهوم کلی پیشرفت)
نمادنماد شهر اتاوا
فرماندارماری سیمون (Mary Simon)

نقشه اتاوا کانادا

آب‌وهوای شهر اتاوا کانادا

اتاوا دارای آب و هوای قاره‌ای مرطوب با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های گرم است. میانگین دمای ماه ژانویه در اتاوا حدود منفی ۶ درجه سانتی‌گراد است که شبیه به زمستان‌های سرد شهر تبریز در ایران است، با این حال بارش برف در اتاوا بیشتر از تبریز است.

تابستان‌های شهر اتاوا گرم هستند و دما اغلب از ۲۵ درجه سانتی‌گراد فراتر می‌رود، تقریبا  شبیه به شرایط معتدل‌تر تابستانی در شهر تهران.

بهترین آب و هوا در اتاوا، فصل بهار است؛ دما افزایش می‌یابد، روزها طولانی‌تر، گل‌ها شکفته و شهر سبز می‌شود. همچنین زمان جشنواره سالانه لاله‌ها فرا می‌رسد. بارش باران عمدتا در فصل بهار به‌طور ملایم و مداوم ادامه دارد. بهترین تجربه از مناظر پاییزی کانادا در شهر اتاوا رقم می‌خورد. پاییز زمانی است که دما در شهر اتاوا به آرامی شروع به کاهش می‌کند، روزهای شگفت‌انگیزی که خورشید می‌درخشد، هوا خنک و آسمان آبی روشن است.

نمودار آب‌وهوای شهر اتاوا

با وجود بارش برف در 120 روز سال و زمستان‌های خشن، مردم در شهر اتاوا کانادا با این سردی کنار آمده‌اند و زندگی بدون سختی در جریان است. زمستان‌های شهر اتاوا فرصت‌هایی را برای اسکیت، اسکی روی یخ و ماشین برفی را فراهم می‌کند. کانال ریدو (Rideau Canal) بزرگترین محوطه اسکیت بازی در دنیا است که بازدیدکنندگان را از سراسر جهان برای اسکیت‌سواری به شهر اتاوا جذب می‌کند.

فضای زیبای شهری

فضای شهر اتاوا از رودخانه زیبای این شهر، محله‌های بی‌نظیر، امن و مناسب برای پیاده‌روی وجود دارد. با قدم زدن در سطح این شهر، می‌توانید نوشیدنی‌های دست‌ساز و غذاهای تازه را امتحان کنید، از برندهای بزرگ یا طراحان محلی خرید کنید و از مناطق توریستی و هنرهای دستی رنگارنگ شهری، لذت ببرید. به‌عنوان مثال، می‌توانید به منطقه تاریخی بازار بای‌وارد، بازار کشاورزان، رستوران‌ها، کافه‌ها و بسیاری از مکان‌های دیدنی دیگر بروید. اتاوا یکی از بهترین شهرهای کانادا برای سفر یا زندگی است.

فضای زیبای شهر اتاوا کانادا

در کنار رودخانه زیبای شهر اتاوا کانادا می‌توانید قدم بزنید و از فضای بی‌نظیر این شهر لذت ببرید.

اقتصاد اتاوا کانادا

اتاوا موتور اصلی اقتصادی کانادا است که فرصت‌های شغلی متنوعی را در صنایع پیشرفته، دولت و بخش‌های مهمی مانند بهداشت و آموزش ارائه می‌کند. این شهر دارای مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی است. یکی از معیارهای موفقیت اقتصادی یک شهر، ارزش دلاری برای مجوزهای ساختمانی صادر شده است؛ این نشان می‌دهد که چقدر رشد در شهر اتاوا اتفاق می‌افتد.

سایت رسمی ottawa درباره بودجه مالی سال 2023 این‌گونه نوشت:”سرمایه‌ای که برای شهر اتاوا در نظر گرفته شده است به‌عنوان عاملی برای تقویت اقتصاد عمل می‌کند و از طریق ساخت‌وساز باعث ایجاد اشتغال بیشتر می‌شود.” اولویت‌های اصلی شهر سلامت اقتصادی، زیست محیطی، رفاه و ایمنی ساکنان است. اگرچه هزینه زندگی در اتاوا بیشتر از هزینه زندگی در شهرهای هم‌رده است، افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا شهر اتاوا را انتخاب می‌کنند.

زندگی در شهر اتاوا برای مهاجرن و تازه واردان

زندگی در اتاوا، پایتخت کانادا، مزایای متعددی برای مهاجران و تازه‌واردان دارد. این شهر نه تنها از نظر اقتصادی و فرهنگی پویا است، بلکه از نظر کیفیت زندگی و امنیت نیز در سطح بالایی قرار دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه زندگی در اتاوا را بخوانید.

حمل‌ونقل در شهر اتاوا کانادا

خرید خودرو در اتاوا کانادا امری غیرضرروی تلقی می‌شود؛ چرا که با داشتن سرویس حمل‌ونقل عمومی OC Transpo به تمامی مسیرهای داخلی اتاوا می‌توان رفت‌وآمد کرد. همچنین یک خط ریلی به نام O-Train وجود دارد که سیستم حمل‌ونقل اتاوا کانادا را بهبود بخشیده است. یک سرویس اختصاصی به نام Para Transpo برای کسانی که به‌دلیل ناتوانی خود قادر به سوار شدن به اتوبوس و قطار نیستند، وجود دارد.

در صورت نیاز به استفاده خودرو شهری، می‌توانید از سیستم آنلاین خودرو به نام UBER که مشابه اسنپ در ایران است، استفاده کنید. اگر به فکر مهاجرت به اتاوا هستید، بهتر است بدانید بسیاری از مردم در اتاوا پیاده یا با دوچرخه به محل کار خود می‌روند. طبق آمار سایت شهر اتاوا بیش از 31000 نفر از ساکنان آن پیاده به محل کار خود می‌روند و حدود 9000 نفر نیز دوچرخه‌سواری می‌کنند. همچنین از طریق قطارها برای سفر به شهرهای اطراف می‌توانید استفاده کنید که به‌طور کلی مقرون‌به‌صرفه، تمیز و راحت هستند.

تصویری از خیابان های اتاوا

تصویری از خیابانی در شهر اتاوا

وضعیت کار در اتاوا

طبق آمار سایت Etalent Canada، اتاوا کانادا یکی از برترین مراکز فناوری پیشرفته در آمریکای شمالی (North America) است که بیش از 70000 شغل با فناوری بالا دارد. تمرکز شرکت‌ها در این صنعت باعث شد تا شهر لقب «Silicon Valley North» (دره سیلیکون شمالی) را به خود اختصاص دهد. اکثر این شرکت‌ها در ارتباطات راه دور، توسعه نرم‌افزار و فناوری زیست‌محیطی تخصص دارند.

طبق آمار  KPMG survey برخی از متداول‌ترین مهارت‌های فنی موردنظر کارفرمایان در شهر اتاوا سال 2023 عبارت‌اند از:

  • هوش مصنوعی/یادگیری ماشینی (Artificial intelligence/machine learning)
  • علوم داده/مهندسی (Data science/engineering)
  • امنیت سایبری (Cyber security)
  • توسعه‌دهنده فول استک (Full-stack development)
  • توسعه‌دهنده UX / UI
  • جاوا اسکریپت (Javascript)
  • بازاریابی فنی (Technical marketing (SEO, CRO))
  • رایانش ابری (Cloud computing)

حقایقی جالب درباره شهر اتاوا

در سال 1857، ملکه ویکتوریا از انگلستان، شهر اتاوا را به عنوان پایتخت کانادا انتخاب کرد.

نام اتاوا از کلمه Algonquin “adawe” گرفته شده که به معنی تجارت است، پس همیشه مرکز مهمی برای کسب و کار بوده است.

اتاوا هفتمین پایتخت سرد دنیا است. البته جای نگرانی نیست، این شهر دارای 4 فصل مجزا است. در تابستان دما تا 33 درجه سانتیگراد (میانگین 25 درجه) و در زمستان تا 25- درجه سانتیگراد (میانگین 10- درجه) می‌رسد.

در زمستان، کانال ریدو در مرکز شهر اتاوا به طولانی‌ترین پیست اسکی روی یخ طبیعی جهان با طول 7.8 کیلومتر تبدیل می‌شود.

نزدیک به نیمی از جمعیت اتاوا زیر 35 سال سن دارند و این شهر را به یکی از جوان‌ترین شهرهای کانادا تبدیل کرده است.

اتاوا بیش از 14 موزه دارد. موزه تمدن کانادا پربازدیدترین موزه این شهر است.

اتاوا میزبان 35 جشنواره مهم است. جشنواره گل لاله‌های کانادا که هر ماه مه برگزار می‌شود، یکی از مشهورترین آنهاست.

جالب است بدانید گردشگران در اتاوا می‌توانند در هتلی اقامت داشته باشند که در گذشته، یعنی قرن نوزدهم، زندان بوده است.

تحصیل در اتاوا

اتاوا کانادا با پذیرش دانشجو بیش از 150 کشور جهان، شهری دلپذیر برای دانشجویان بین‌المللی است. بیش از نیمی از جمعیت بزرگسال (51 درصد) در این شهر دارای مدرک دانشگاه هستند و به‌عنوان تحصیل‌کرده‌ترین شهر کشور کانادا رتبه‌بندی می‌شود. دانشگاه‌های زیادی در شهر اتاوا کانادا برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه اتاوا (University of Ottawa) است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی سال 2023 یا QS WUQ، جایگاه 199 را در بین بهترین دانشگاه‌های جهانی کسب کرد. همچنین دانشگاه‌های دیگر این شهر در رتبه‌های بین‌المللی جایگاه خوبی دارند که عبارت‌اند از:

  • دانشگاه کارلتون (Carleton University)
  • کالج دانشگاه دومینیکن (Dominican University College)
  • دانشگاه سنت پل (Université Saint Paul)

اتاوا، شهری زیبا برای سفر و زندگی

کشور کانادا و شهر اتاوا؛ مقصد نهایی بسیاری از مهاجران است. در این مقاله درباره اتاوا و شرایط مختلف آن برای مهاجرت یا سفر صحبت کردیم. با توجه به اینکه اتاوا کانادا از شرایط اقتصادی و فرهنگی خوب برخوردار است قطعا در لیست انتخابی شما برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. برای انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی با توجه به شرایط خود با کارشناسان موسسه پارسی کانادا در ارتباط باشید.

سوالات متداول

درباره اتاوا می‌توان گفت که  آب‌وهوای آن نیمه قاره‌ای، یعنی تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد است.

با سرویس حمل‌ونقل عمومی OC Transpo می‌توان به تمامی مسیرهای داخلی اتاوا سفر کرد. همچنین می‌توانید از سیستم آنلاین خودرو به نام UBER که مشابه اسنپ در ایران است، استفاده کنید.

یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا، دانشگاه اتاوا (University of Ottawa) است که در QS WUR 2023 رتبه 199 را در بین بهترین دانشگاه‌های جهانی کسب کرد.

هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، علم داده، مهندسی، امنیت سایبری، توسعه UX / UI، جاوا اسکریپت، سئو و پردازش ابری از مهارت‌های مورداستقبال کارفرایان برای استخدام هستند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال