موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا

اسپانیا، کشوری در قلب اروپا است که بالغ بر 47.9 میلیون نفر جمعیت دارد که در حال حاضر، بیش از 12000 نفر از آن‌ها، ایرانی‌های مقیم اسپانیا (spain) هستند. فرهنگ پیشرفته، آب‌و‌هوای مطبوع، امکانات رفاهی، سیستم بهداشتی، شرایط کاری و اقتصادی مطلوب، باعث شده تا اسپانیا برای زندگی و مهاجرت، بسیار مناسب باشد. اسپانیایی‌ها بسیار شاد و خوشگذران هستند و خوشبختانه گزینه‌های فراوانی برای تفریح مخصوصاً گردش در سواحل زیبای آن وجود دارند.

این کشور با بیش از 350 روز آفتاب در سال، یکی از آفتابی‌ترین مکان‌های اروپا است. در واقع زندگی در اسپانیا، به معنی دسترسی به یک جامعه مهاجرپذیر بزرگ، هزینه زندگی پایین، طبیعت و غذاهای لذیذ است که مهاجرت به اسپانیا را بسیار ارزشمند می‌کند.

به‌طور کلی کشور اسپانیا در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهان برای مهاجرت و چهارمین کشور محبوب اروپا از نظر تعداد مهاجر است. به همین دلیل در این مطلب از پارسی کانادا، قصد داریم تا جنبه‌های مثبت و منفی کشور اسپانیا برای زندگی را به‌صورت عمیق‌تر بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

راهنمای جامع زندگی در اسپانیا

شرایط زندگی در اسپانیا

کشور اسپانیا در رتبه‌بندی جهانی کیفیت زندگی با نمره 180.81، رتبه 18 را در سال 2024 کسب کرده است. این رتبه‌بندی، بر اساس سیستم بهداشتی عالی، آب و هوای دل‌انگیز و فرهنگ پیشرفته این کشور داده شده است. سیستم بهداشتی اسپانیا در شرایط پیشرفته‌ای قرار دارد و خدمات درمانی با هزینه‌ای بسیار کمتر نسبت به سایر کشورهای اروپای غربی ارائه می‌شود.

علاوه بر این، هزینه زندگی نسبتاً پایین اسپانیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، بسیار پایین‌تر است. همچنین، موقعیت استراتژیک اسپانیا در اروپا، امکان سفر آسان به کشورهای دیگر اروپا را فراهم می‌کند. به‌طور کلی، درآمد و قیمت مسکن در این کشور ثابت است، به این معنی که هزینه‌های زندگی در مقایسه با میانگین درآمد، بالا نیست. سیستم حمل‌ونقل عمومی اسپانیا در سراسر کشور توسعه یافته است و تمام شهرهای بزرگ را به هم متصل می‌کند.

مهاجران باید بدانند که بسیاری از اسپانیایی‌ها، به زبان انگلیسی مسلط نیستند و برای مهاجرت به اسپانیا، تسلط به زبان اسپانیایی الزامی است. البته در برخی از مناطق زبان‌های مختلفی مانند کاتالانز (Catalans)، باسک (Basque) و گالیسین (Galician) نیز صحبت می‌شود.

از آنجایی که نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بالاست، احتمال اینکه متقاضیان زندگی در اسپانیا، موفق به پیدا کردن کار و دریافت ویزای کاری شوند، بسیار سخت است. به همین دلیل بهتر است قبل از ورود به این کشور برای دریافت پیشنهاد کاری اقدام کنند.

فرهنگ مردم کشور اسپانیا

اسپانیایی‌ها مردمان گرم، مهربان، پرشور و دوست‌داشتنی هستند. مردم اسپانیا، خانواده را در اولویت قرار می‌دهند و زمانی را برای لذت بردن از معاشرت با عزیزانشان به‌خصوص هنگام غذا خوردن اختصاص می‌دهند. آن‌ها زندگی می‌کنند تا از زندگی لذت ببرند، به همین دلیل است که همه چیز را آهسته پیش می‌برند و در انجام کارهای روزمره، هیچ عجله‌ای ندارند. برای برگزاری جشن‌های سنتی، کوتاهی نکرده و به میراث هنری، تاریخی و فرهنگی خود افتخار می‌کنند.

جالب است بدانید زندگی در اسپانیا برای افرادی که تا دیروقت بیدار می‌مانند نیز جذاب خواهد بود چرا که در این کشور مردم خیلی علاقه‌ای به سحر خیزی ندارند و اکثرا تا دیر وقت هم بیدار هستند. به طوری که اگر 8 صبح برای پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری به خیابان بروید، گویی تمام شهر دست شماست و بیشتر خیابان‌ها خلوت است. همچنین زمان‌های سرو صبحانه، ناهار و شام اکثرا در ساعاتی دیرتر از حد معمول است.

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا

زندگی در اسپانیا برای ایرانیان، یک تجربه جالب و هیچان‌انگیز خواهد بود. چرا که اسپانیا ترکیب بی‌نظیری از تاریخ، فرهنگ، کیفیت و سبک زندگی مخصوصی است. البته این کشور نیز مانند هر کشور دیگری، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مزایای زندگی در اسپانیا

✔ طبیعت و مناظر شگفت‌انگیز: اسپانیایی‌ها مرتباً به سواحل شنی می‌روند تا زیر آفتاب دراز بکشند، شنا کنند یا در ورزش‌های آبی شرکت کنند.

✔ خرید آسان ملک: اگر تصمیم به خرید ملک در اسپانیا داشته باشید، اقامت دائم یا ویزای طلایی این کشور را دریافت کنید.

✔ آب و هوای دلپذیر: اسپانیا آب و هوای معتدل و آفتابی دارد. مناطق ساحلی این کشور مانند کاستا دل سول (Costa del Sol) و جزایر قناری (Canary Islands) با بیش از 300 روز آفتابی در سال، بهشتی برای علاقه‌مندان به آفتاب هستند. اگرچه زمستان‌ها کمی سرد و بارانی است، اما اسپانیا به‌طور کلی آب‌وهوای معتدلی دارد.

✔ سیستم بهداشتی قوی و رایگان: یکی دیگر از مزایای اسپانیا دسترسی راحت شهروندان و مهاجران به خدمات پزشکی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه است.

✔ فرهنگ غنی و متنوع: تاریخ غنی اسپانیا از دوران امپراتوری روم تا دوره طلایی هنر و ادبیات، میراثی ارزشمند از بناهای تاریخی، موزه‌ها و جشن‌های رنگارنگ را به جا گذاشته است. همچنین وجود مهاجران بسیار در این کشور، باعث شده تا با زندگی در این کشور، با فرهنگ کشورهای مختلف نیز آشنا شوید.

✔ غذاهای سالم و لذیذ: غذاهای اسپانیایی با استفاده از مواد تازه و محلی پخته می‌شوند و طعمی بی‌نظیر دارند. از پائلا و تاپس گرفته تا جامون، برای هر ذائقه‌ای در اسپانیا غذا وجود دارد.

✔ هزینه زندگی مقرون‌به‌صرفه: نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در اسپانیا به‌ویژه در شهرهای کوچک‌تر، بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به‌عنوان مثال، کلان شهرهایی مانند مادرید (Madrid) و بارسلونا (Barselona) در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ اروپایی مانند لندن (Londan) و پاریس (Paris)، کیفیت زندگی بالایی را با هزینه کمتری را ارائه می‌دهند.

✔ شبکه حمل‌ونقل عمومی کارآمد: شبکه حمل‌ونقل عمومی در سرتاسر اسپانیا با قطارهای پرسرعت، مترو و اتوبوس‌ها بسیار گسترده و کارآمد است. همچنین هزینه حمل‌ونقل نیز در این کشور بسیار ارزان است.

✔ مردم مهربان و مهمان‌نواز: اسپانیایی‌ها به گرمی و صمیمیت خود معروف هستند و به‌راحتی با مهاجران ارتباط برقرار می‌کنند. این ویژگی، احساس تعلق و پذیرش را برای تازه‌واردان ایجاد می‌کند. مردم اسپانیا با حیوانات نیز رفتار بسیار معطوف و مهربانانه‌ای دارند.

عکسی از روزمره‌گی و زندگی در اسپانیا

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا

مشکلات زندگی در اسپانیا

✔ بازار کار رقابتی: پیدا کردن شغل مناسب در اسپانیا به‌خصوص برای افرادی که به زبان اسپانیایی مسلط نیستند یا مهارت‌های تخصصی ندارند، دشوار است.

✔ بروکراسی و سیستم اداری پیچیده: انجام کارهای اداری مانند اخذ اقامت، ثبت‌نام در خدمات شهری یا حتی پرداخت مالیات در اسپانیا نیازمند مراحل طولانی و کاغذبازی است.

✔ اهمیت زبان اسپانیایی: اگرچه در برخی مناطق توریستی مخصوصاً شهرهای بزرگ، بسیاری به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما تسلط به زبان اسپانیایی برای زندگی روزمره و پیشرفت شغلی در اسپانیا ضروری است.

✔ هزینه بالای زندگی در شهرهای بزرگ: شهرهای بزرگ اسپانیا مانند مادرید و بارسلونا به دلیل تقاضای بالا برای مسکن و امکانات، هزینه زندگی بالایی دارند، اما با این حال نسبت به دیگر شهرهای بزرگ جهان، مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند.

✔ تفاوت‌های فرهنگی: فرهنگ اسپانیا معمولاً با ساعات کاری نامنظم، اهمیت زیاد روابط اجتماعی و سبک زندگی خیلی آرام شناخته می‌شود. این سبک زندگی در اسپانیا برای افرادی که زندگی شلوغ، ساعت کاری منظم و تنها بودن را ترجیح می‌دهند، کمی چالش‌برانگیز است.

✔ نرخ بالای بیکاری: رکود اقتصادی سال 2008 به‌شدت اسپانیا را تحت تأثیر قرار داده که حتی در سال 2024 نیز، اثرات آن مشهود است. بسیاری از جوانان شغل خود را از دست دادند و فارغ‌التحصیلان، برای مدت طولانی نتوانسته‌اند شغلی پیدا کنند.

✔ سرعت آهسته زندگی: مردمان اسپانیا، اصلا در انجام کارهایشان عجله ندارند و بسیار صبور هستند. به همین دلیل اگر فرد عجولی باشید، ممکن است در انجام کارهای اداری یا انتظار برای سرو غذا در رستوران‌ها دچار مشکل شوید.

مزایا و معایب زندگی در کشور اسپانیا

شرایط زندگی در اسپانیا برای ایرانیان چگونه است؟

زندگی در اسپانیا آرام است و آب و هوای دلپذیر آن، مقصدی جذاب برای مهاجران ایرانیان رقم زده است. قدمت جامعه ایرانیان ساکن در اسپانیا به بیش از یک هزار سال می‌رسد و ایرانیان امروزی، در بخش‌های مختلف اسپانیا از جمله اداره‌ها، مشاغل فنی، تجارت و کشاورزی فعالیت می‌کنند.

بهترین شهر کشور اسپانیا برای زندگی

شهر بارسلونا به‌عنوان یکی از شهرهای برتر اروپا و بهترین شهر اسپانیا از نظر کیفیت زندگی رتبه‌بندی شده است. طبق آمار منتشرشده، شاخص کیفیت زندگی بارسلونا 2.141 است و این رقم، کیفیت بالای زندگی، امکانات قابل‌قبول و زیرساخت‌های پیشرفته را نشان می‌دهد. بارسلونا به میراث فرهنگی خود، از جمله جاذبه‌هایی مانند ساگرادا فامیلیا (Sagrada Familia) و پارک گوئل (Park Güell)، شهرت دارد و نرخ جرم و جنایت در آن پایین است.

متوسط هزینه‌های ماهانه (بدون اجاره خانه) برای یک خانواده 4 نفره در بارسلونا حدود 3211 دلار (2877.3 یورو) و برای یک شخص مجرد حدود 912.8 دلار (817.9 یورو) است. همچنین، هزینه‌های زندگی در بارسلونا تقریباً 100.5 درصد و هزینه‌های اجاره خانه 152.7 درصد نسبت به تهران گران‌تر ارزیابی می‌شوند.

هزینه‌های زندگی در بارسلونا

برای درک بهتر هزینه‌های زندگی در اسپانیا، به جدول زیر که شامل چند مورد از هزینه‌های روزانه در بارسلونا است، دقت کنید:

جدول هزینه‌های زندگی در بارسلونا
نوع هزینه‌های روزانهمقدار هزینه (یورو)
وعده غذایی در یک رستوران ارزان16.74
وعده غذایی برای 2 نفر در یک رستوران میان‌رده66.96
مک‌دونالد12.28
کاپوچینو2.57
شیر (1 لیتر)1.19
نان سفید تازه (1 پوند)1.93
تخم‌مرغ (12 عدد)3.31
پنیر محلی (1 کیلوگرم)16.07
اشتراک ماهانه برای حمل‌ونقل عمومی24.55

ایرانیان مقیم اسپانیا در کدام شهرها سکونت دارند؟

ایرانیان مقیم در کشور اسپانیا معمولاً در شهرهایی مانند بارسلونا، سویل و مادرید زندگی می‌کنند. انتخاب شهرهای محل سکونت برای ایرانیان مقیم اسپانیا نشان‌دهنده اهمیت آن‌ها به زندگی مرفه، باکیفیت و همراه با امکانات پیشرفته در شهرهای بزرگ این کشور است.

معروف‌ترین شهرهای کشور اسپانیا برای زندگی

اسپانیای زیبا به‌طور فزاینده‌ای برای جستجوگران نور خورشید و سبک زندگی جدید که به‌دنبال نقل مکان دائمی هستند، جذاب است. تعدادی از بهترین شهرهای اسپانیا برای ایرانیان را به شما معرفی می‌کنیم.

  • مادرید (Madrid)

سفر و زندگی در مادرید بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است، زیرا این شهر، سومین پایتخت آفتابی اروپا و بزرگترین قطب اقتصادی اسپانیا به‌حساب می‌آید. از آنجایی که مادرید میزبان 40 درصد از تجارت‌های بین‌المللی این کشوراست و یکی از بهترین شهرها برای یافتن شغل محسوب می‌شود.

عکسی از شهر مادرید

زندگی در شهر مادرید اسپانیا

  • بارسلونا (Barcelona)

بارسلونا رقیب همیشگی مادرید است. جذابیت اصلی بارسلون برای گردشگران معماری بی‌نظیر آن است. بیشتر ساختمان‌های مدرن آنتونی گائودی (Antoni Gaudí ) در بارسلونا هستند و معماری باورنکردنی آن مانند یک آهنربا گردشگران را جذب می‌کند.

عکسی از شهر بارسلونا

زندگی در بارسلونا اسپانیا

  • والنسیا (Valencia)

این شهر بزرگ و پر جنب‌وجوش از همه چیزهایی که یک شهر می‌تواند به ساکنانش ارائه کند؛ از جمله زیرساخت‌ها، امکانات، رویدادهای فرهنگی و سرگرمی‌ها برخوردار است. هزینه زندگی در والنسیا نسبت به مادرید و بارسلونا کمتر است. همچنین به‌دلیل جمعیت کم و جو آرام آن، دارای ترافیک بسیار کمی است.

عکسی از شهر والنسیا

زندگی در والنسیا اسپانیا

  • سویل (Seville)

سویل یکی از بهترین شهرها برای زندگی تحصیل، کار و آموزش است. اگرچه ساکنان بین‌المللی آن کمتر از بارسلونا یا مادرید است، اما به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و سبک زندگی آرام، همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای زندگی در اسپانیا است.

عکسی از شهر سویل

زندگی در سویل اسپانیا

  • بیلبائو (Bilbao)

بیلبائو شهری پرجنب‌وجوش در کنار رودخانه با گذشته صنعتی برجسته و امروزی مدرن از لحاظ معماری است. این شهر دارای نرخ بیکاری پایین و فرصت‌های شغلی بسیار خوبی است. در عین حال که شهر بزرگی است، اما شلوغی آزاردهنده‌ای ندارد و یک گزینه عالی برای زندگی شهری به‌حساب می‌آید.

عکسی از شهر بیلبائو

زندگی در بیلبائو اسپانیا

ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

باتوجه‌به تنوع شهرهای اسپانیا و تفاوت هزینه‌های زندگی در آن‌ها، انتخاب شهری مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. به همین دلیل، علاقه به زندگی در شهرهای ارزان‌تر در بین مهاجران بیشتر است. جدول زیر، برخی از ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا را برای زندگی نشان می‌دهد:

جدول ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی
نام شهرهزینه زندگی ماهانه تخمینی (یورو)
والنسیا1000
سویل900
گرانادا800
آلیکانته875
مالاگا700
جزایر قناری800

هزینه زندگی در اسپانیا

متوسط هزینه زندگی در اسپانیا (بدون پرداخت اجاره خانه) برای یک خانواده 4 نفره در اسپانیا حدود 2801.3 دلار (2510.3 یورو) و برای یک شخص مجرد حدود 794.4 دلار (711.8 یورو) در ماه است. ضمناً هزینه اقامت در اسپانیا در مقایسه با ایران، تقریباً 92 درصد و هزینه‌های اجاره خانه 173.9 درصد گران‌تر هستند.

این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که هزینه زندگی در بارسلونا به‌مراتب نسبت به میانگین هزینه‌های زندگی در کشور اسپانیا بیشتر است.

در جداول زیر، چند مورد از متوسط هزینه زندگی اسپانیا را در سال 2024 را آورده‌ایم:

در این جدول هزینه حمل‌ونقل در اسپانیا را آورده‌ایم.
هزینه حمل‌ونقل
بلیط یک‌طرفه (حمل‌ونقل محلی)1.50 یورو
هزینه رفت‌وآمد ۱ کیلومتر با تاکسی (تعرفه معمولی)1.21 یورو
بنزین (۱ لیتر)1.59 یورو
هزینه خرید مواد غذایی در اسپانیا
شیر(یک لیتر)1.04 یورو
نان تازه (500 گرم)1.29 یورو
برنج سفید (یک کیلوگرم)1.36 یورو
تخم مرغ (12عدد)2.53 یورو
پنیر محلی (یک کیلوگرم)12.09 یورو
فیله مرغ (یک کیلوگرم)7.14 یورو
گوشت گاو(یک کیلوگرم)13.49 یورو
سیب (یک کیلوگرم)2.02 یورو
موز(یک کیلوگرم)1.71 یورو
پرتقال (یک کیلوگرم)1.75 یورو
گوجه فرنگی (یک کیلوگرم)2.21 یورو
سیب زمینی (یک کیلوگرم)1.52 یورو
پیاز (یک کیلوگرم)1.61 یورو
قیمت اجاره‌ خانه در اسپانیا
آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر961.90 یورو ماهیانه
آپارتمان یک‌خوابه در حومه شهر716.35 یورو ماهیانه
آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر1505.86 یورو ماهیانه
آپارتمان سه‌خوابه در حومه شهر1061.11 یورو ماهیانه
قیمت خرید ملک در اسپانیا
هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر 3550.29 یورو
هر متر مربع آپارتمان در حومه شهر2094.30 یورو

شرایط اقتصادی اسپانیا

اسپانیا پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است. این کشور دارای رتبه 28 در تولید ناخالص داخلی سرانه در فهرست بانک جهانی قرار دارد، بنابراین به‌عنوان یک اقتصاد با درآمد بالا طبقه‌بندی شده است. همچنین طبق گزارش اکونومیست، اسپانیا دهمین رتبه کیفیت بالای زندگی در جهان را دارد. به همین دلیل می‌توان آن را بهترین کشور اروپایی برای زندگی هم در نظر گرفت.

انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی در سال 2024 به تدریج افزایش یابد و رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) به 2.5 درصد برسد.

تجربه زندگی در اسپانیا

بسیاری از دانشجویان و مهاجران ایرانی تجربیات مختلف خود را در مورد زندگی در اسپانیا در سایت‌هایی مثل Reddit به اشتراک گذاشته‌اند. یکی از کاربران در مورد تجربه زندگی دانشجویی در اسپانیا نوشته است که به جای اخذ اقامت دانشجویی اسپانیا، اقامت غیرفعال (Non-lucrative residency) را دریافت کنید.

زیرا هزینه‌های پایین‌تری برای دانشجو دارد و این نوع اقامت به افرادی که قصد کار کردن در اسپانیا را ندارند، اجازه زندگی در این کشور را می‌دهد. برخی دیگر از کاربران ایرانی نوشته‌اند که اگر به زبان اسپانیایی مسلط نباشید، در تعامل روزانه با افراد و ادغام در جامعه اسپانیا دچار چالش می‌شوید.

شرایط کار در اسپانیا

تعادل بین کار و زندگی در اسپانیا با هفته کاری 40 ساعته و قانون حداقل 12 ساعت استراحت در بین روزهای کاری، کاملاً مطلوب است. همچنین، کارمندان و نیروی کار استخدامی حق دارند سالانه 30 روز تعطیلات همراه با حقوق داشته باشند. قوانین کار اسپانیا تضمین می‌کنند که کارمندان و نیروی کار از حداقل حقوق خود از جمله شرایط کاری ایمن و سالم برخوردار باشند.

ضمناً برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار کافی است مراحل زیر را به‌ترتیب پشت سر بگذارید:

✔ دریافت پیشنهاد شغلی: ابتدا باید شغلی در اسپانیا داشته باشید و از یک کارفرمای اسپانیایی پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (job offer) دریافت کنید.

✔ درخواست مجوز کار توسط کارفرما: کارفرمای شما در اسپانیا باید برای مجوز کار (Work authorization) از وزارت کار اسپانیا درخواست کند.

✔ درخواست ویزای کاری: پس از تأیید مجوز کار، باید برای ویزای کاری (work visa) در کنسولگری یا سفارت اسپانیا در کشور خود درخواست دهید.

✔ دریافت ویزای کار و اقامت: پس از تأیید درخواست ویزای کاری، شما ویزای کار و ویزای اقامت (residence visa) دریافت خواهید کرد تا وارد خاک اسپانیا شوید.

کشور اسپانیا: مقصدی برای کار، رفاه و مهاجرت!

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا مانند آب و هوای مطبوع، سیستم بهداشتی قوی، فرهنگ غنی و هزینه زندگی نسبتاً پایین پرداختیم. همچنین، چالش‌هایی مانند بازار کار رقابتی، بروکراسی اداری و تفاوت‌های فرهنگی نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

شرایط زندگی ایرانیان در اسپانیا در حالت بسیار خوبی قرار دارد و در حال حاضر بسیاری از آن‌ها از طریق کار، تحصیل و سرمایه‌گذاری در این کشور، مشغول زندگی هستند.

تنوع فرهنگی، موقعیت خوب جغرافیایی، شرایط اقتصادی و هزینه‌های پایین زندگی، مزیتی است که باعث می‌شود کشور اسپانیا برای زندگی مردم سراسر جهان مناسب باشد. به‌طوری که این کشور، چهارمین کشور محبوب اروپا از نظر کیفیت زندگی است.

مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت، آماده همراهی شما در این مسیر است. همکاران ما با ارائه مشاوره‌های تخصصی و راهنمایی‌های لازم، به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را برای مهاجرت به اسپانیا بگیرید. برای دریافت مشاوره رایگان، فرم مشاوره آنلاین را تکمیل کنید یا با ما تماس بگیرید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

سوالات متداول

اسپانیا به‌طور کلی آب‌وهوای معتدلی دارد.

اسپانیایی‌ها زیاد انگلیسی صحبت نمی‌کنند، برای مهاجرت به اسپانیا تسلط به زبان اسپانیایی الزامی است.

اسپانیا به‌عنوان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، قوانین و مقررات مشخصی برای پناهندگان دارد. پناهندگان در اسپانیا می‌توانند از خدمات بهداشتی، آموزشی و اقامتی بهره‌مند شوند. با این حال، استفاده از روش پناهندگی به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

مزایایی مانند آب و هوای خوب، سیستم بهداشتی قوی، و جاذبه‌های گردشگری از جمله دلایلی‌اند که اسپانیا را به مقصدی جذاب برای زندگی تبدیل می‌کنند. با این حال، مانند هر کشور دیگری، اسپانیا نیز چالش‌هایی مانند بازار کار رقابتی، بروکراسی اداری و هزینه بالای زندگی در شهرهای بزرگ را دارد.

بارسلونا به‌عنوان بهترین شهر اسپانیا برای زندگی شناخته می‌شود. این شهر علاوه بر داشتن کیفیت بالای زندگی، امکانات رفاهی و زیرساخت‌های پیشرفته، از نظر فرهنگی نیز بسیار مترقی است.

ایرانی‌هایی که در کشور اسپانیا حضور دارند، معمولاً شهرهایی مانند بارسلونا، سویل و مادرید را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

متوسط هزینه زندگی در اسپانیا در سال 2024 برای یک خانواده چهار نفره بدون اجاره خانه حدود 2801.3 دلار و برای یک فرد مجرد حدود 794.4 دلار در ماه است.

ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی شامل والنسیا، سویل، گرانادا، آلیکانته، کوردوبا، مالاگا و جزایر قناری می‌شود.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال