موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه‌چیز در مورد برنامه کارآفرینی مانیتوبا برای مهاجرت به کانادا

همه‌چیز در مورد برنامه کارآفرینی مانیتوبا برای مهاجرت به کانادا

برنامه کارآفرینی مانیتوبا (The Manitoba Entrepreneur Program)، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری تجاری در استان مانیتوباست. برنامه کارآفرینی مانیتوبا، از جمله برنامه‌های مهاجرتی کارآفرینی استانی (Provincial Nominee Program (PNP)) هم محسوب می‌شود. این برنامه مهاجرتی شرایط خاص خودش را دارد و هدف اصلی آن، جذب کارآفریان و سرمایه‌گذاران خارجی است. در این مقاله از موسسه مهاجرتی پارسی کانادا با الزامات و شرایط این برنامه، روش ثبت درخواست، سیستم رتبه‌بندی کارآفرینان (MPNP Entrepreneur Ranking System) و غیره آشنا می‌شوید. متقاضیان برنامه کارآفرینی مانیتوبا باید برای دریافت دعوت‌نامه از سمت کارآفرینان کانادایی تلاش کنند و واجد شرایط شوند.

استان مانیتوبا، از سال 2018 به‌ بعد، در حال اجرای تغییرات گسترده و بنیادین در برنامه کارآفرینی استانی (PNP) در شهرهای تابعه خود است. تمامی جزئیات مربوط به کارآفرینی در مانیتوبا، همه آن‌چیزهایی است که شما به‌عنوان متقاضی نیاز دارید. اگر پتانسیل سرمایه‌گذاری موفق در کانادا را دارید و می‌خواهید در مورد شرایط کاری خود در مانیتوبا مطلع شوید، به ما بپیوندید.

7 مزیت برجسته کارآفرینی در مانیتوبا

برنامه مهاجرتی کارآفرینی مانیتوبا، قبلاً با عنوان برنامه کسب‌وکار مانیتوبا یا The Manitoba Business Stream (MPNP-B) شناخته می‌شد. این برنامه مهاجرتی، به‌طور کلی دارای 7 ویژگی مثبت و قابل‌توجه است که عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های پایین کسب‎‌وکار: استان مانیتوبا به‌دلیل برخورداری از مالیات شرکتی پایین، نیروی کار حرفه‌ای معدود، هزینه پایین کیفیت حوزه بهداشت، حق بیمه پایین، هزینه‌های حمل‌ونقل کم و غیره برای راه‌اندازی تجارت، بسیار مقرون‌به‌صرفه است. همچنین، طبق اطلاعات سایت economicdevelopmentwinnipeg، هزینه مالیات بر مشاغل در کانادا به‌طور متوسط 47.6 درصد کم‌تر از ایالات متحده است.
  • جامعه تجاری پویا و قابل تکیه: به نظر بسیاری از متخصصین حوزه اقتصاد، یکی از چیزهایی که باعث متمایز شدن مانیتوبا از سایر استان‌های کانادا می‌شود، جامعه تجاری پویاست. کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در مانیتوبا برای شبکه‌سازی، ایجاد روابط حرفه‌ای، تجاری و خلق محیط حمایتی ارزش قائل هستند و برای شکل‌گیری آن تلاش می‌کنند.
  • نیروی کار: استان مانیتوبا در رتبه دوم رشد بهره‌بروی نیروی کار در کشور کانادا ایستاده است. نیروی کار در استان مانیتوبا مستعد، مقرون‌به‌صرفه، حرفه‌ای و همیشه آماده است.
  • سیستم کارآمد حمل‌ونقل: استان مانیتوبا یکی از برجسته‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل کانادا را دارد. به همین دلیل است که شهر وینییگ (Winnipeg) در استان مانیتوبا در آغاز قرن بیست‌ویک، به‌عنوان دروازه غرب (the Gateway to the West) نام گرفت.
  • تحقیق و توسعه: برنامه کارآفرینی مانیتوبا به‌دلیل پتانسیل تحقیق و توسعه در این استان، هدفمند و سودآور خواهد بود. یکی از اهداف سرمایه‌گذاران در برنامه کارآفرینی مانیتوبا، استفاده از پتانسیل تحقیق و توسعه برای معافیت‌های مالیاتی، پرورش استعدادها و گسترش منحصربه‌فرد شرکت‌های تجاری است.
  • انرژی: استان مانیتوبا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مصرف انرژی را در بین سایر استان‌های کانادا دارد. تقریباً تمامی برقی که مانیتوبا استفاده می‌کند، از طریق فرایند هیدرو (Hydro) و با بهره‌مندی از نیروی آب خود تجدیدپذیر (Self-renewing water power) تامین می‌شود.
  • کیفیت زندگی: برنامه کارآفرینی مانیتوبا، نه فقط برای سرمایه‌گذاری بهتر، بلکه برای یک زندگی با کیفیت هم طراحی شده است. شهرهای استان مانیتوبا علاوه بر این که مزایای بسیاری برای راه‌اندازی کسب‌وکار دارند، از مکان‌های باورنکردنی و سطح بالایی برای زندگی برخوردار هستند.

برنامه کشاورزی مانیتوبا

برنامه کشاورزی مانیتوبا (Manitoba’s Ag Industry Program)، یکی از برنامه‌های پردرآمد در کاناداست که با استفاده از چارچوب‌های تعیین‌شده و بودجه فدرال-استانی (Federal-Provincial) ارائه می‌شود. این برنامه، از 2 فاکتور نوآوری و پایداری در حوزه کشاورزی حمایت و علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش را به خود جذب می‌کند. برنامه جدید کشاورزی مانیتوبا، روشی برای به دست‌ آوردن فرصت‌های بیشتر و بهتر در سازمان‌هایی است که در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند و به‌دنبال رشد، نوآوری و شکوفایی هستند.

برنامه کارآفرینی مانیتوبا در حوزه کشاورزی، یک توافقنامه چندجانبه 3 میلیارد دلاری و 5 ساله است که در یکم آوریل سال 2018 اجرایی شد. بر اساس این توافقنامه، دولت‌های استانی کانادا و استان مانیتوبا، حدود 176 میلیون دلار کانادا را در طول 5 سال، به تامین هزینه‌های مشترک در بخش کشاوری اختصاص می‌دهند. برنامه کشاورزی مانیتوبا اصطلاحاً با عنوان Ag Action Manitoba هم شناخته می‌شود.

حتما بخوانید:
کشاورزی در مانیتوبا

کتی دی (Cathey Day)، مدیر بخش صنعتی و کشاورزی استان مانیتوبا طی اظهاراتی گفته است که چارچوب جدید برنامه کارآفرینی مانیتوبا در حوزه کشاورزی، ساختاری کاملاً متفاوت دارد. طبق این ساختار جدید، مشتریان و سرمایه‌گذاران می‌توانند در حوزه‌های مختلف کشاورزی پیشنهاد دهند و در سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک شرکت داشته باشند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی مانیتوبا

اگر متخصص حوزه کشاورزی هستید، استان مانیتوبا مکان خوبی برای کار و اخذ اقامت کاناداست

شرایط شرکت در برنامه کارآفرینی مانیتوبا

متقاضیان و علاقه‌مندان شرکت در برنامه کارآفرینی در مانیتوبا، باید با برخورداری از شرایطی ویژه برای این برنامه مهاجرتی اقدام کنند. در حال حاضر، 5 شرط مهم برای متقاضیان این برنامه در نظر گرفته شده‌اند. برای درک بهتر این شرایط، توضیحات موردنیازتان را در قالب یک جدول جمع‌آوری کرده‌ایم که عبارت است از:

4 شرط اصلیتوضیحات
مهارت‌های زبانیهمه داوطلبان باید در زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی و مطابق با معیارهای زبان کانادایی (CLB)، سطح 5 مهارت داشته باشند.
سطح تحصیلاتداوطلبان باید از حداقل تحصیلات در دوره دبیرستان کانادا یا معادل این دوره در خارج از این کشور برخوردار باشند.
تجربه کاریمتقاضی باید ثابت کند که اگر علاقه، توانایی و توان مالی کافی برای مالکیت و مدیریت یک کسب‌وکار در مانیتوبا برخوردار است. داشتن حداقل 3 سال سابقه کار به‌عنوان یکی از صاحبان یا مدیران کسب‌وکار الزامی است.
نیاز به سرمایه‌گذاری در مانیتوبا

  • حداقل از دارایی خالص (net worth) برابر با 500 هزار دلار کانادا (CAD) برخوردار باشید.

  • اگر متقاضی بخواهد برای برنامه کارآفرینی مانیتوبا در شهر وینیپگ اقدام کند، باید حداقل 250 هزار دلار کانادا سرمایه‌گذاری کند.

  • سرمایه‌گذاری در هر شهری به‌غیر از وینیپگ در مانیتوبا باید حداقل 150 هزار دلار کانادا باشد.

  • متقاضی باید توافقنامه عملکرد تجاری (BPA) را امضا کند و نحوه سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای مانیتوبا را توضیح دهد.
سنهیچ محدودیتی برای حداقل یا حداکثر سن متقاضیان این برنامه مهاجرتی تعیین نشده است. با این حال، امتیازبندی برای انتخاب متقاضیان، از سن 25 تا 49 سال شروع می‌شود

اگر می‌خواهید به‌عنوان یکی از متقاضیان برنامه کارآفرینی مانیتوبا اقدام کنید، توجه داشته باشید که این برنامه مهاجرتی، از سیستم رتبه‌بندی کارآفرین (MNPNP) برای ارزیابی واجدین شرایط استفاده می‌کند. ممکن است که برخورداری از حداقل شرایطی که در جدول بالا ذکر شدند، برای دریافت نامه مشاوره LAA کافی نباشد. نامه مشاوره Letter of Advice to Apply که اصطلاحاً LAA نامیده می‌شود، نامه‌ای است که متقاضی باید آن را برای ثبت درخواست برنامه کارآفرینی در مانیتوبا داشته باشد.

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای برنامه کارآفرینی در مانیتوبا

متقاضیان برنامه کارآفرینی در مانیتوبا، مدارک موردنیاز برای اخذ مجوز را باید در سایت MPNP Online آپلود کنند. البته، متقاضیان می‌توانند فرم‌های خود را از طریق ایمیل MPNP-BusinessStream@gov.mb.ca هم ارسال کنند. این مدارک به تفکیک مجوزهای کاری و فرم‌های تقاضای برنامه کارآفرینی مانیتوبا عبارت‌اند از:

  • مجوز معتبر کار پس از تحصیل (post-graduation work permit)
  • تاییدیه کافرما، مبنی بر 6 ماه کار تمام‌وقت و مستمر که در نامه پیشنهاد شغلی (job offer letter) متقاضی درج شده است
  • فرم مربوط به مفهوم کسب‌وکار متقاضی (Business Concept Form)
  • فرم خودارزیابی (Self-Assessment Form)
  • ارائه Code of Conduct یا منشور اخلاقی برای متقاضیان مهاجرت (کارمندان باید با صداقت بالا و قبول مسئولیت برای پاسخگویی در برابر همکاران، دولت منیتوبا و مردم مانیتوبا رفتار داشته باشند.)

پاسخ ایمیل حاوی مدارک موردنیاز برای برنامه کارآفرینی در مانیتوبا پس از بررسی ارسال خواهد شد. با تمامی این اوصاف، اگر از حداقل شرایطی که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره شد، برخوردار نباشید، مفهوم کسب‌وکاری که به دولت استانی مانیتوبا ارائه داده‌اید، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

چه کسانی نمی‌توانند در برنامه کارآفرینی مانیتوبا شرکت کنند؟

لازم است بدانید که همه متقاضیان نمی‌توانند به‌عنوان واجدین شرایط برنامه کارآفرینی در مانیتوبا محسوب شوند؛ این افراد عبارت‌اند از:

  • افرادی که می‌خواهند پناهنده شوند و یا افرادی که در جریان تجدیدنظر یا حذف فدرال (federal appeal or removal process) قرار دارند.
  • پرستاران خانگی (Caregivers) که در کانادا زندگی می‌کنند.
  • نیروهای کار خارجی که مجوز کاری موقت دارند و در حال حاضر در استانی به‌غیر از مانیتوبا کار و زندگی می‌کنند.
  • همسران شهروندان کانادایی که از این طریق، اقامت دائم گرفته‌اند.
  • افرادی که در 6 ماه گذشته توسط برنامه کارآفرینی مانیتوبا رد شده‌اند و نمی‌توانند دلیل آن را بیان کنند.
  • افرادی که برای مهاجرت دائمی یا مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا یا برنامه مهاجرت فدرال درخواست داده‌اند (توجه داشته باشید که پروفایل اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry Profile) یک برنامه مهاجرتی محسوب نمی‌شود).
  • اگر شما و یا همسرتان یک برنامه MPNP فعال دارید که روند آن در جریان است، واجد شرایط ارسال درخواست اضافه‌تر برای برنامه‌های جدید MPNP نیستید.

مراحل شرکت در کارآفرینی مانیتوبا

پروسه برنامه کارآفرینی در مانیتوبا، از 7 مرحله تشکیل شده است که معمولاً با عنوان MPNP Entrepreneur Pathway شناخته می‌شوند. سه مرحله اول، مربوط به ابراز علاقه متقاضی برای درخواست برنامه کارآفرینی مانیتوبا هستند و 4 مرحله بعدی، مربوط به الزامات موردنیاز محسوب می‌شوند.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی کانادامرحله اول: ارزیابی واجد شرایط بودن متقاضی

به‌عنوان یکی از متقاضیان شرکت در برنامه کارآفرینی استان مانیتوبا باید شرایط موردنظر را با شرایط خود بسنجید. فرم ارزیابی شرایط، شامل 4 عامل سرمایه‌های انسانی یعنی سن، سطح تحصیلات، مهارت‌های زبانی و تجربه کاری است. چهار عامل سرمایه‌گذاری هم شامل سرمایه‌گذاری تجاری، ارزش سرمایه یا دارایی خالص، تحقیقات تجاری در استان نیاتیبا و اولویت‌های اقتصادی هستند.

مرحله دوم: بازدید از استان مانیتوبا و ارائه مفهوم تجاری

باید درباره مفهوم کسب‌وکاری که در جریان برنامه کارآفرینی مانیتوبا ارائه می‌دهید، در مانیتوبا تحقیق و فرصت‌های مرتبط با کارتان را در این استان پیدا کنید. برای مثال، شرکت در سمینارهای تجاری که توسط برنامه‌های مهاجرتی و یا فرصت‌های اقتصادی ارائه می‌شوند، یکی از عوامل کمک‌کننده محسوب می‌شوند. ضمناً فرم مربوط به مفهوم کسب‌وکار (Business Concept Form) هم باید توسط متقاضی پر شود تا فرصت‌های تجاری و تلاش‌های تحقیقاتی لازم، مشخص شوند.

مرحله سوم: ارسال فرم خودارزیابی و فرم مفهوم کسب‌وکار به MPNP

می‌توانید پس از تکمیل یک دوره تحقیقاتی در مورد وضعیت بازار کار در مانیتوبا، فرم خود را از طریق ایمیل به MPNP ارسال کنید. توجه داشته باشید، فرمی که به‌عنوان کسب‌وکار پیشنهادی ارائه می‌دهید، به‌عنوان درخواست رسمی برای شرکت در برنامه کارآفرینی مانیتوبا محسوب نمی‌شود. بنابراین باید هرکدام از فرم‌ها و درخواست‌های مرتبط با این برنامه مهاجرتی را در شرایط مناسب ارائه دهید.

مرحله چهارم: درخواست تکمیل‌شده خود را به MPNP ارسال کنید

اگر پس از ارسال تمامی مدارک و برخورداری از شرایط لازم، نامه LAA را از MPNP دریافت کردید، یعنی در مراحل مربوط به سرمایه‌گذاری قرار دارید. نامه LAA، یک نسخه ایمیل حاوی دستورالعمل‌های دقیق مربوط به برنامه مهاجرتی MPNP است. پس از دریافت این نامه، لازم است چند نکته را در نظر بگیرید که عبارت‌اند از:

  • جزئیات آن را با دقت بخوانید و تمامی دستورالعمل‌های لازم را مدنظر قرار دهید.
  • تمامی فرم‌های استانی و فدرالی لازم را از طریق ایمیل ارسال کنید.
  • نسخه‌های فیزیکی فرم‌های ارسال‌شده به هیچ وجه موردتایید نیستند.
  • کپی نسخه‌های چاپی فرم‌ها باید از طریق پست یا به‌صورت حضوری ارسال شوند.
  • ارزش دارایی خالص شما باید تایید شود؛ بنابراین، تمامی مدارک لازم را ارسال کنید.
  • هزینه درخواست برنامه کارآفرینی مانیتوبا را طی مدت 120 روز (4 ماه) پس از دریافت نامه LAA پرداخت کنید تا درخواستتان کامل شود.

مرحله پنجم: ارزیابی برنامه کارآفرینی

ارزیابی درخواست تکمیل‌شده شما توسط MPNP انجام می‌شود و این پروسه ممکن است که شامل یک مصاحبه کاری هم باشد. در صورتی که درخواست شما با موفقیت انجام شود، نامه تاییدیه توسط MPNP برایتان ایمیل می‌شود. همچنین، باید قبل از دریافت نامه پشتیبانی برای مجوز کار (letter of support for work permit) قرارداد عملکرد تجاری یا Business Performance Agreement را امضا کنید.

مرحله ششم: مدیریت کسب‌وکار در استان مانیتوبا

پس از این که مجوز کاری یا Work Permit خود را به دست آوردید، می‌توانید اجازه اجرای طرح تجاری خود را در استان مانیتوبا داشته باشید. آفیسرهای پرونده مهاجرتی برنامه کارآفرینی مانیتوبا، می‌توانند با توجه به شعبه‌های تحت‌نظر برنامه MPNP و ارائه اطلاعات لازم، شما را در ثبت درخواستتان همراهی کنند.

مرحله هفتم: درخواست اقامت دائم

وقتی که برنامه مهاجرتی MPNP به‌صورت کامل برایتان تایید شد و از واجدین شرایط این برنامه قرار گرفتید، گواهی نامزدی برنامه کارآفرینی مانیتوبا (certificate of nomination) را دریافت می‌کنید. پس از دریافت نامزدی برنامه MPNP، می‌توانید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada) که اصطلاحاً IRCC نامیده می‌شود، مراجعه کنید و برای دریافت اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

در تمامی این مراحل موسسه مهاجرتی پارسی کانادا، کنار شما خواهد بود. پس جای نگرانی نیست! مشاورین متخصص ما با سال‌ها تجربه در لاین‌های مهاجرتی مختلف کانادا، تخصص و تجربه لازم برای رساندن شما به اهداف و رویاهای‌تان را دارد. کافی است از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مدت‌زمان اخذ ویزای کارآفرینی در مانیتوبا چقدر است؟

طبق اطلاعت سایت immigratemanitoba، ارزیابی کامل درخواست‌های مربوط به برنامه کارآفرینی مانیتوبا معمولاً تا 6 ماه طول می‌کشند. البته لازم به ذکر است بدانید که ارزیابی درخواست‌های ناقص یا مغایر با شرایط تعیین‌شده بیشتر از 6 ماه طول می‌کشند. در صورت نیاز به ارائه اطلاعات تکمیلی در مورد ویزای کارآفرینی کانادا و طول کشیدن دوره موردنظر، از طرف MPNP با شما تماس گرفته می‌شود. برای جلوگیری از تحمیل هرگونه زمان اضافه، بهتر است با متخصصین مهاجرتی ما مشورت کنید. توصیه می‌کنیم برای ارزیابی شرایط خود برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه کارآفرینی مانیتوبا، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنیدو  منتظر تماس ما باشید.

هزینه شرکت در برنامه کارآفرینی در مانیتوبا

طبق اطلاعات سایت canadim، برای تکمیل و ثبت درخواست شرکت در برنامه MPNP، باید حدود 500 دلار کانادا خرج کنید. شما حدود 60 روز (2 ماه) پس از تاریخ درخواست نامه LAA فرصت دارید که هزینه شرکت در این برنامه را پرداخت کنید. در نظر داشته باشید که پس از دریافت نامه LAA و پرداخت هزینه آن می‌توانید وارد حساب خودتان شوید و به‌صورت کامل به برنامه MPNP دسترسی پیدا کنید.

امتیازبندی کارآفرینی در مانیتوبا

سیستم رتبه‌بندی برنامه کارآفرینی مانیتوبا، متقاضیان شرکت در این برنامه را دسته‌بندی می‌کند و آن‌ها را طبق امتیاز دریافتی، در اولویت قرار می‌دهد. جالب است بدانید که فقط آن دسته از متقاضیانی که دارای بیشترین امتیاز و مشخصات رقابتی باشند، انتخاب می‌شوند. سیستم رتبه‌بندی برنامه MPNP عبارت است از:

امتیازعامل رتبه‌بندی
عوامل رتبه‌بندی نیروی انسانی
سن10
سطح تحصیلات10
سابقه کسب‌وکار30
مهارت‌های زبانی25
عوامل رتبه‌بندی در سرمایه‌گذاری
ارزش دارایی خالص10
سرمایه‌گذاری تجاری15
الویت‌های اقتصادی5
بازدیدهای تحقیقاتی و تجاری در مانیتوبا20

آیا امکان اخذ اقامت دائم با برنامه کارآفرینی مانیتوبا ممکن است؟

بله؛ افرادی که از جمله واجدین شرایط شرکت در برنامه MPNP محسوب می‌شوند و مدارک آن‌ها موردتایید قرار می‌گیرند، می‌توانند پس از شروع سرمایه‌گذاری، برای دریافت اقامت دائمی کانادا درخواست بدهند. از جمله روش‌هایی که افراد، پس از ورود به مانیتوبا برای اخذ اقامت دائمی کانادا درخواست می‌دهند، روش اکسپرس اینتری کانادا است.

شرایط اخذ اقامت برای همسر و فرزندان در روش کارآفرینی در مانیتوبا

همسر و فرزندان متقاضیان برای برنامه کارآفرینی مانیتوبا می‌توانند همراه او به کانادا بیایند، البته باید به‌عنوان اشخاص تحت تکفل متقاضی محسوب شوند. افراد تحت تکفل متقاضیان برنامه کارآفرینی مانیتوبا عبارت‌اند از:

  • همسر یا شریک قانونی که حداقل یک سال از رابطه رسمی او با متقاضی می‌گذرد.
  • فرزندان تحت تکفل که با ممکن است با متقاضی به استان مانیتوبا نقل مکان کنند و به‌عنوان یک شهروند مقیم کانادا ساکن شوند.

همچنین، طبق اطلاعات همین سایت، از 24 اکتبر سال 2017، کودکان واجد شرایط که تحت تکفل متقاضی قرار می‌گیرند، دارای مشخصاتی هستند که عبارت‌اند از:

  • زیر 22 سال هستند.
  • همسر یا شریک قانونی ندارند.

حوزه‌های کسب‌وکاری مناسب برای کارآفرینی در مانیتوبا

شهرهای مهم استان مانیتوبا (از جمله وینیپگ)، اخیراً به‌عنوان مکان‌هایی محسوب می‌شوند که سریع‌ترین رشد اقتصادی را در بین سایر شهرهای کانادا دارند. برای مثال، جذابیت شهر وینیپگ به‌عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری در برنامه کارآفرینی مانیتوبا، باعث شده است که محیط آن، متنوع و متشکل از چندین فرهنگ باشد.

شهرهای استان مانیتوبا، مکانی ایده‌آل برای شروع استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای جدید است؛ چرا که نرخ پایین نیروی کار ماهر، حق بیمه کم، مراقبت‌های بهداشتی مناسب و هزینه‌های معقولانه حمل‎ونقل باعث این فرصت‌ها شده‌اند. در ادامه به 20 حوزه مناسب برای حوزه‌های کسب‌وکار در مانیتوبا اشاره می‌کنیم.

  • خدمات مشاوره‌ای برای مهاجرت به کانادا
  • کسب‌وکار در حوزه ICT
  • پیست اسکی و امکانات تفریحی-خانوادگی
  • راه‌اندازی شرکت امنیت سایبری
  • خدمات میزبانی وب‌سایت
  • شرکت‌های مشاوره کامپیوتری
  • شرکت‌های توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری
  • خدمات دیجیتال مارکتینگ
  • راه‌اندازی وب‌سایت‌های تامین ملی
  • آژانس پرستاری کودکان
  • آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری
  • وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک
  • کارگزاری وام مسکن
  • کسب‌وکارهای مشاوره آموزشی
  • فروش دوچرخه
  • رستوران و فست‌فود
  • خدمات چاپ سه‌بعدی
  • خدمات لوله‌کشی و تعمیرات

معرفی 7 شاخص تاثیرگذار اقتصادی بر کارآفرینی در کانادا

در این بخش به 7 شاخص تاثیرگذار اشاره می‌کنیم که به‌طور کلی روی کارآفرینی تمام مناطق استان مانیتوبا و سرمایه گذاری در مانیتوبا تاثیر می‌گذارند. این فاکتورهای مهم عبارت‌اند از:

  • شاخص‌های سیاسی
  • شاخص‌های قانونی کارآفرینی
  • مالیات
  • سرمایه در دسترس
  • بازارهای کار
  • مواد خام و اولیه
  • زیرساخت لازم

سخن پایانی

کارآفرینی در مانیتوبا، از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری و اخذ مجوز کاری معتبر در خاک کاناداست. این روش از برنامه‌های مهاجرتی که در زیرمجموعه برنامه‌های مهاجرتی استانی قرار می‌گیرد، شرایط و الزاماتی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد. در این مقاله از مجموعه پارسی کانادا به سراغ این موضوع رفتیم و تمامی مسائل مهم یک کارآفرین مهاجر را بررسی کردیم.

با ما در مجموعه پارسی کانادا تماس بگیرید و با در میان گذاشتن شرایطتان به‌عنوان کارآفرین یا سرمایه‌گذاری برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید. راستی، می‌توانید با پذیرفته شدن در برنامه کارآفرینی مانیتوبا، برای اخذ اقامت دائمی کانادا هم درخواست بدهید و خیلی زود به یکی از شهروندان قانونی کانادا تبدیل شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مهاجرت به مانیتوبا را هم مطالعه کنید.

پاسخ به 3 پرسش متداول:

 خیر، برنامه کشاورزی مانیتوبا با استفاده از بودجه فدرال استانی انجام می‌شود.

 5 شرط اصلی سن، سطح تحصیلات، سابقه کاری، مهارت‌های زبانی و سرمایه‌گذاری در مانیتوبا

 معمولاً تا 6 ماه طول می‌کشد تا ویزای کارآفرینی مانیتوبا را دریافت کنید.

 خدمات پشتیبانی سایت، دیجیتال مارکتینگ، پرستاری کودکان، رستوران و فست فود، لوله‌کشی و غیره.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها