موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی شهر مونکتون کانادا (Moncton)

معرفی شهر مونکتون کانادا (Moncton)

مونکتون، یکی از شهرهای مهم استان نیوبرازنویک کانادا است که در کنار رودخانه زیبای پتیکودیاک (Petitcodiac River)، واقع شده است. شهر مونکتون کانادا، یک شهر دو زبانه است که به‌خاطر ترکیب منحصربه‌فردش از فرهنگ‌های انگلیسی و  آکادی‌های فرانسوی (AKADIAN)، زبان زد خاص و عام است. این شهر، از نظر زیبایی و طبیعت بی‌نظیر است. این شهر به دلیل جزر و مد معروف در رودخانه پتیکودیاک، گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند.

شهر مونکتون کانادا، اغلب به‌دلیل زیبایی‌های رودخانه پتیکودیاک، مورد تحسین قرار می‌گیرد. مونکتون دارای تاریخی غنی و مملو از صحنه‌های هنری هیجان‌انگیز است که هرساله میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی می‌شود و استعدادهای محلی و هنرهای بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.

علاوه‌براین اسن شهر به‌سرعت درحال رشد در حوزه‌های تجارت و آموزش است و همین باعث شده دانشجویان و تجار و سرمایه‌گذاران زیادی را از سراسر جهان به سمت خود جذب کند. در جدول زیر می‌توانید نگاهی کلی به شهر مونکتون داشته باشید:

اطلاعاتی درباره شهر مونکتون کانادا (Moncton)
نام شهرمونکتون (Moncton)
پرچمپرچم شهر مونکتون کانادا
استاننیوبرانزویک
جمعیت (2023)76,024
مساحت141.92
زبان رسمیانگلیسی / فرانسوی
آب‌وهواتابستان‌های معتدل همراه با زمستان‌های سخت و سرد
شهرداردان آرنولد (Dawn Arnold)
وب سایت

www.Moncton.ca

نمادنماد شهر مونکتون کانادا

نقشه مونکتون کانادا

آب‌وهوای شهر مونکتون کانادا

آب‌وهوای شهر مونکتون نسبت به دیگر شهرهای کانادا معتدل‌تر است و همین موضوع باعث شده تا زمستان‌های قابل‌تحمل‌تری داشته باشد. طبق نمودار زیر، بهترین فصل برای سفر به مونکتون، از اوایل ماه جون تا اواخر اگوست است. به‌طور متوسط کمترین میزان دما در این ماه‌ها، 5 درجه و بالاترین میزان دما، 25 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

نمودار آب و هوای مونکتون کانادا

گرمترین ماه سال، جولای با 19 درجه سانتی گراد و سردترین ماه سال، ژانویه است با دمای منفی 8 درجه سانتی گراد.

اقتصاد شهر مونکتون کانادا

پیش‌بینی می‌شود در سال 2024، اقتصاد شهر مونکتون، 0.6 درصد رشد داشته باشد. تولید ناخالص داخلی مونکتون در سال گذشته 3.5 درصد رشد کرده و جمعیت شهر کمی بیش از شش درصد افزایش یافته است. همچنین به علت ورود تعداد زیاد مهاجر به این شهر و تقاضا برای مسکن، باعث شده بازار مسکن نیز رشد خوبی پیدا کند. به همین دلیل، مونکتون در حال سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مرکز شهر و ساخت واحدهای مسکونی جدید است.

انتظار می‌رود نرخ تورم نیز تا پایان سال 2025، کاهش دو درصدی داشته باشد. رشد دستمزدها در سال 2022، حدود 5.4 درصد بود و تقویت بازار کار نیز تا سال 2023 به همان میزان ادامه داشت. مونکتون در سال 2022 حدود 350 موقعیت شغلی ایجاد کرد و باعث مهاجرت 8800 نفر به این شهر شد. علاوه‌براین پیش‌بینی می‌شود که میزان ایجاد موقعیت‌های شغلی در سال 2024، بیشتر شده و باعث کمک به اقتصاد این شهر شود.

مشاهیر شهر مونکتون

در جدول زیر، لیست برخی از افراد مشهوری که در شهر مونتون متولد شده‌اند را آورده‌ایم:

در جدول زیر، لیست افراد مشهوری که در شهر مونتون متولد شده‌اند را آورده‌ایم:
نامعلت معروفیت
راب ولز (Robb Wells)بازیگر، تهیه‌کننده
کری اسمیت (Kerri Smith)بازیگر
هالی الیسا (Holly Elissa)بازیگر، تهیه‌کننده
الدون تیل (Kevin Munroe)بازیگر، آهنگساز
جولیان لبلان (Julian LeBlanc)بازیگر، تهیه‌کننده
کوین مونرو (Kevin Munroe)دپارتمان هنر، نویسنده
جنیفر فریس (Jennifer Ferris)بازیگر، مدیر کارگردان
ایزابل سیر (Isabelle Cyr)بازیگر، آهنگساز

وضعیت کار در مونکتون کانادا

اگر دارای مهارت هستید، مطمئن باشید که در مونکتون، شغل خوبی پیدا خواهید کرد، زیرا این شهر دارای یکی از پایین ترین نرخ‌های بیکاری در کانادا است و مشاغل زیادی در آن وجود دارد. همچنین مونکتون از افراد کارآفرین و کسانی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکار و ایجاد شغل در کانادا را دارند، حمایت خواهد کرد.

نکاتی که باید برای زندگی در شهر مونکتون کانادا بدانید!

مونکتون شهری فوق‌العاده با مردمانی مهربان و صنعتی رو به پیشرفت است. با این حال، موارد مهمی وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید برای زندگی در این شهر، بهترین تصمیم را بگیرید.

  • مونکتون شهری در حال رشد است که مردمانی مهربان و خوش قلب دارد.
  • این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای کانادا، بسیار ارزان و مقرون‎‌به‌صرفه است.
  • در فصل تابستان، شاهد موسیقی‌های زنده و کنسرت‌های خیابانی زیادی در سطح شهر خواهید بود.
  • اگر از یک شهر شلوغ و پر تلاطم به مونکتون مهاجرت می‌کنید، شاید به خاطر سکوت و آرامش این شهر تعجب کنید.
  • مونکتون دارای رستوران‌ها، کافه‌های فوق‌العاده‌ای در سطح شهر است که‌ می‌توانید همراه همسر و دوستان خود، شب‌های خاطره‌انگیزی را بسازید.
  • این شهر از نظر مراکز خرید و پایگاه‌های مراقبت‌های بهداشتی نیز رتبه خوبی در کانادا دارد.

مونکتون، انتخابی خوب برای مهاجرت به کانادا

در این مقاله در خصوص شهر مونکتون، آب و هوا، اقتصاد، مشاهیر، وصعیت کار و زندگی در آن صحبت کردیم. اگر در فکر زندگی در مونکتون هستید، باید بدانید این شهر کوچک به خاطر وجود فرهنگ متنوع و مردم دوست داشتنی خود، یک مکان فوق‌العاده برای کار و زندگی است. با دانش و آمادگی مناسب، می توانید مطمئن باشید که انتخاب این شهر برای زندگی، بسیار منطقی و درست است. همچنین، زندگی در  مونکتون، می‌تواند یک فرصت هیجان‌انگیز برای افرادی که به‌دنبال ماجراجویی هستند و از کشف مکان‌های جدید، لذت می‌برند، باشد. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در پارسی کانادا تماس بگیرید یا فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سوالات متداول

شهر مونکتون، یکی از مهم‌ترین شهرهای استان نیوبرانزویک کانادا است.

هزینه زندگی در مونکتون در مقایسه با شهرهای دیگر کانادا، نسبتاً کم است. این موضوع باعث می‌شود که شما پول خود را پس‌انداز کنید یا به تفریح و خوش‌گذرانی بپردازید.

بهترین زمان برای سفر به این شهر، از اوایل ماه جون تا اواخر ماه آگوست است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال