موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

سیاست‌های جدید کانادا برای جذب فرانسوی زبان در سراسر کشور

سیاست‌های جدید کانادا برای جذب فرانسوی زبان در سراسر کشور

به گزارش CICNEWS و به نقل از پارسی کانادا، مارک میلر (Marc Miller)، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، در تاریخ 16 ژانویه 2024، از برنامه‌ها و سیاست‌های جدید دولت کانادا برای جذب مهاجران فرانسوی زبان به نقاطی خارج از استان کبک (Quebec) پرده‌برداری کرد.

این اقدامات، شامل حمایت از مهاجرت فرانسوی‌ زبان‌ها، تقویت و ادغام زبان‌های رسمی و سیاست‌های جدید در مهاجرت این گروه می‌شود. در این راستا، دولت کانادا برای تقویت زبان فرانسوی (تحت عنوان Canada’s Action Plan for Official Languages)، بیش از 80 میلیون دلار کانادا برای پنج سال (از 2023 تا 2028) اختصاص داده است و صرف اقدامات مختلفی مانند ساده‌سازی چارچوب‌های موجود برای مهاجرت فرانسوی زبان و استخدام معلمان فرانسوی زبان در سطح ابتدایی و متوسطه می‌شود.

مارک میلر، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این برنامه‌ها و سیاست‌های جدیدی که اخیرا اعلام شده است، به جذب نیروی کار ماهر فرانسوی زبان و تقویت جوامع اقلیت فرانسوی زبان در کانادا کمک خواهند کرد. همچنین افزود که دولت کانادا، قصد دارد حمایت مالی خود را از جوامع کانادایی که مهاجران فرانسوی زبان را جذب می‌کنند، افزایش دهد؛ بنابراین، بودجه بیشتری به 14 شهر کانادایی که از این برنامه پشتیبانی می‌کنند اختصاص داده و امکان انتخاب 10 جامعه دیگر برای مشارکت در این طرح فراهم شده است.

وزیر میلر، همچنین اشاره کرد که در سال 2023، تعداد مهاجران فرانسوی زبان در خارج از کبک، از هدف تعیین شده 4.4 درصد فراتر رفته و به 4.7 درصد رسیده است و دولت کانادا قصد دارد این هدف را در سال‌های آتی به تدریج افزایش دهد. (در سال 2024 به 6 درصد، در سال 2025 به 7 درصد و در سال 2026 به 8 درصد افزایش خواهد یافت.)

وی تأکید کرد که مهاجرت فرانسوی زبانان، برای تقویت هویت ملی کانادا، ضروری است و این اقدامات به جذب نیروی کار ماهر فرانسوی زبان کمک خواهد کرد.

در سال 2023، IRCC شرایط و معیار جدیدی را برای متقاضیان اکسپرس انتری معرفی کرد که در آن تسلط به زبان فرانسه به عنوان یکی از معیارهای مهم در نظر گرفته شده است. (تسلط به زبان فرانسوی در هر چهار مهارت یعنی مهارت‌های نوشتن (writing)، شنیدن (listening)، صحبت کردن (speaking) و خواندن (reading) در سطحی معادل سطح 7 یا بالاتر از زبان کانادایی (CLB) نیاز است.)

این اقدامات جدید، نشان‌دهنده تلاش دولت کانادا، برای تقویت جایگاه زبان فرانسه در سراسر کشور و تشویق مهاجرت فرانسوی زبانان به مناطقی خارج از استان کبک است. با این برنامه‌ها، دولت کانادا امیدوار است تا به افزایش تنوع فرهنگی و تقویت هویت ملی کانادا از طریق حمایت از جوامع فرانسوی زبان کمک کند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال