موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ثبت درخواست مهاجرت برای جوامع روستایی کانادا و اقلیت فرانسوی زبان باز شد!

ثبت درخواست مهاجرت برای جوامع روستایی کانادا و اقلیت فرانسوی زبان باز شد!

به گزارش اداره مهاجرت کانادا و به نقل از پارسی کانادا از آنجایی که جوامع روستایی کانادا و اقلیت فرانسوی زبان، چالش‌های اقتصادی و جمعیتی زیادی دارند، دولت کانادا تصمیم گرفته است دو برنامه پایلوت یا آزمایشی جدید را در پاییز امسال (2024) اجرا کند تا نیروهای کار ماهری که برای رونق اقتصادی خود به آن‌ها نیاز دارند را جذب کنند.

در تاریه 22 می 2024 آقای مارک میلر وزیر مهاجرت کشور کانادا، روند رسیدگی به برنامه آزمایشی جوامع روستایی و اقلیت فرانسوی زبان را آغاز کرد. طی جلسه‌ای که برگزار شد از سازمان‌های توسعه اقتصادی علاقه‌مند در سراسر کانادا دعوت شد تا برای هر دو یا یکی از این برنامه‌های مهاجرتی اعلام آمادگی کنند.

این سازمان‌ها باید درخواستی را از طرف جامعه روستایی یا اقلیت فرانسوی زبان خود ارسال کنند و البته نشان دهند که واجد شرایط این دو برنامه هستند و برنامه ویژه‌ای برای رونق اقتصادی دارند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) بر اساس نیازهای اقتصادی، در دسترس بودن خدمات و برنامه‌ها برای کمک به تازه‌واردان، و ظرفیت سازمان‌های توسعه اقتصادی آنها برای مشارکت با IRCC، حداکثر 15 جامعه روستایی و اقلیت زبان فرانسوی را برای شرکت در این دو برنامه آزمایشی انتخاب می‌کند. IRCC شرکت‌کنندگان منتخب را در ماه‌های آینده اعلام خواهد کرد و در پاییز امسال عضویت و آموزش آنها را آغاز خواهد شد.

همه سازمان‌های علاقه‌مند باید با استفاده از پرسشنامه IRCC تا 2 ژوئیه 2024 درخواست دهند.

“ترویج رشد و سرزندگی در جوامع روستایی و فرانسوی برای هویت ملی ما بسیار مهم است و ما کمک‌های اقتصادی، زبانی و فرهنگی منحصر به فردی را که تازه واردان به این مناطق می‌آورند، می‌شناسیم. به همین دلیل است که ما این برنامه‌های آزمایشی جدید را معرفی می‌کنیم و از جوامع روستایی و اقلیت فرانسوی زبان خارج از کبک دعوت می‌کنیم تا برای آن درخواست دهند. من مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر برای رفع نیازهای متنوع این جوامع در سراسر کانادا هستم.”

– مارک میلر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی

توضیحات بیشتر درباره این دو برنامه مهاجرتی را در صفحات زیر بخوانید:

مروری بر چند نکته

  • پایلوت مهاجرت به جوامع روستایی و پایلوت مهاجرت به جوامع فرانسوی زبان به IRCC اجازه می‌دهد تا حداکثر 5500 درخواست اقامت دائم را در سال پردازش کند.
  • گنجاندن جوامع جدید فرانسوی زبان در برنامه‌های مهاجرت اقتصادی منطقه‌ای معیار اصلی سیاست IRCC در مورد مهاجرت فرانسوی زبان است.
  • در 31 اکتبر 2023، IRCC سیستم مهاجرتی برای آینده کانادا را منتشر کرد – گزارشی که مسیری را برای تقویت سیستم مهاجرتی ما برای پاسخگویی بهتر به نیازهای کشورمان و تازه واردان ارائه می‌کند. به عنوان بخشی از کار برای اجرای اقدامات مشخص شده در گزارش، IRCC به بررسی فرصت‌ها برای افزایش مهاجرت منطقه‌ای، از جمله از طریق پایلوت مهاجرت جامعه روستایی، ادامه می‌دهد.

پایان خبر – منبع IRCC

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال