موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مشاغل مورد نیاز انتاریو

مشاغل مورد نیاز انتاریو

بازار کار استان انتاریو (Ontario) در کانادا با 7.97 میلیون نیروی کار شاغل، سهم 39 درصدی از بازار کار کشور را از آن خود کرده است. علاقه‌مندان به کار در انتاریو اغلب از طریق برنامه استانی انتاریو (OINP) یا روش‌های دیگری مثل اکسپرس انتری (Express Entry) وارد بازار کار می‌شوند.

یکی از شرایط مهم برای ورود به این بازار کار، انتخاب یکی از مشاغل مورد نیاز انتاریو است که باید جزو مشاغل مورد نیاز ملی یا اصطلاحاً ناک (NOC) هم باشد. مشاغلی از جمله پرستاری، رانندگی کامیون، گارسونی رستوران و رانندگی اتوبوس از جمله این مشاغل مورد نیاز محسوب می‌شوند.

با توجه به اهمیت این موضوع برای نیروی کار ماهر، در این مطلب از پارسی کانادا به سراغ لیست بلندبالایی از 20 فرصت شغلی مورد نیاز در استان انتاریو رفته‌ایم. به یاد داشته باشید که نیازی نیست حتماً یکی از مشاغل موجود در این فهرست را دنبال کنید تا شغل خوبی در کانادا پیدا کنید.

اما مرور و آشنایی با این فهرست نقطه شروع خوبی برای ورود به بازار کار بزرگ انتاریو است. برای اطلاع دقیق‌تر در مورد شرایط مهاجرت کاری به کانادا و ورود به بازار کار انتاریو، اطلاعات خود را در فرم درخواست مشاوره وارد کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

1. کمک‌پرستاران، بهیاران و کارکنان خدمات بیمارستانی

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Nurse aides, orderlies and patient service associates
✓ کد ناک: 33102
✓ متوسط درآمد سالانه در کانادا: 47.680 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 21 درصدی تا سال 2031 همراه با اضافه شدن 67.495 موقعیت شغلی جدید

این دسته شغلی شامل نقش‌های مهمی مانند دستیاران پرستار، نظم‌دهندگان، مراقبان مراکز ویژه و کارکنان مراقبت‌های حمایتی است. همچنین، این فرصت شغلی تمامی مشاغل مرتبط با دستیاران پرستار، نظم‌دهندگان و همکاران خدمات بیمار را شامل می‌شود، اما تکنسین‌های اورژانس و پرستاران در این دسته قرار نمی‌گیرند.

در این نوع شغل، به بیماران در فعالیت‌های روزمره مانند پوشیدن لباس و غذا خوردن کمک می‌کنید و وظایفی مانند گرفتن فشار خون یا تب، انتقال پیام‌ها و گزارش‌ها بین بخش‌ها را انجام می‌دهید.

شغل پرستاری در انتاریو

2. پرستار ثبت‌شده و پرستار روان‌پزشکی ثبت‌شده

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Registered nurses and registered psychiatric nurses
✓ کد ناک: 31301
✓ متوسط درآمد سالانه در کانادا: 88.000 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 20 درصدی تا سال 2031 همراه با اضافه شدن 67.472 موقعیت شغلی جدید

مهم‌ترین وظیفه پرستار ثبت‌شده یا پرستار روان‌پزشکی ثبت‌شده در سیستم بهداشت و درمان کانادا، ارائه مراقبت‌های پرستاری به بیماران است. همچنین، پرستاران ثبت‌شده در انتاریو وظیفه اجرای برنامه‌های آموزشی بهداشتی و خدمات مشاوره‌ای مرتبط با پرستاری را هم بر عهده دارند.

سایر وظایف این حرفه شامل معاینه بیماران برای ارائه خدمات پرستاری مناسب، تجویز دارو، انجام درمان‌های تجویز شده توسط پزشک و کمک در انجام خدمات درمانی است. برای انجام این وظایف به تحصیلات دانشگاهی یا اخذ دیپلم از یکی از کالج‌های استان انتاریو نیاز دارید.

3. رانندگان کامیون حمل‌ونقل

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Transport truck drivers
✓ کد ناک: 73300
✓ متوسط درآمد سالانه در کانادا: 56.400 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 13 درصدی تا سال 2031 همراه با اضافه شدن 43.753 موقعیت شغلی جدید

این شغل شامل رانندگی کامیون‌های سبک یا تریلرهای حمل بار است که در سیستم حمل‌ونقل بار استان انتاریو مشغول به فعالیت هستند. این شغل شامل رانندگی در مسیرهای طولانی یا کوتاه می‌شود و رانندگان باید با خودروهایی با وزن ۴۵۰۰ کیلوگرم یا بیشتر در مراکز شهری یا مسیرهای بین استانی و حتی بین‌المللی رانندگی کنند.

برای ورود به این شغل مورد نیاز انتاریو لازم است که گواهینامه ویژه کامیون سنگین را داشته باشید یا آموزش‌های مورد نیاز را پشت سر بگذارید.

شغل آی تی در انتاریو

4. متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Information systems specialists
✓ کد ناک: 21222
✓ متوسط درآمد سالانه در کانادا: 94.400 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 14 درصدی تا سال 2031 همراه با اضافه شدن 32.225 موقعیت شغلی جدید

مهم‌ترین وظایف متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی شامل طراحی، توسعه، آزمایش و پیاده‌سازی سیستم‌های فناوری اطلاعات (IT) است. این دسته از متخصصان آی‌تی به بهبود زیرساخت‌ها مشغول‌اند، داده‌ها را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند، به‌روزرسانی فرایندها را برعهده دارند و مسئولیت نگهداری سیستم‌های فناوری را نیز به عهده می‌گیرند.

به طور کلی، نقش متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی روی بهینه‌سازی حوزه IT برای برآورده کردن نیازها و اهداف سازمانی متمرکز است. برای ورود به این فرصت شغلی در انتاریو لازم است، مدرک تحصیلی یا مدرک آموزش حرفه‌ای در زمینه سیستم‌های کامپیوتری را داشته باشید.

5. سرپرستان یا سوپروایزرهای فروشگاه

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Retail sales supervisors
✓ کد ناک: 62010
✓ متوسط درآمد سالانه در کانادا: 49.480 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 10 درصدی تا سل 2031 همراه با اضافه شدن 26.770 موقعیت شغلی جدید

سرپرستان فروشگاه‌ها یا خرده‌فروشی‌ها مسئولیت «نظارت و هماهنگی فعالیت‌های کارکنان» را برعهده دارند. سایر وظایف مهم این شغل شامل کارهایی مانند برنامه‌ریزی کاری، مدیریت موجودی حساب، استخدام پرسنل، آموزش آن‌ها و سایر اقدامات مشابه است.

سرپرستان یا سوپروایزرهای فروشگاه می‌توانند، در مکان‌های دیگری از جمله فروشگاه‌های کوچک، عمده‌فروشی‌ها و حتی آژانس‌های بازاریابی تلفنی کار کنند. برای ورود به این فرصت شغلی در بازار کار انتاریو نیاز است که تجربه کار یا دیپلم بازاریابی و مدیریت را داشته باشید.

6. نظافتچیان سبک‌کار

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Light duty cleaners
✓ کد ناک: 65310
✓ درآمد متوسط سالانه: 37.240 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 10 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 25.815 فرصت شغلی در کانادا

نظافتچیان سبک‌کار در مکان‌های مختلف فعالیت می‌کنند و کارهای سبکی مانند جاروکشی، تی کشی، گردگیری و شست‌وشوی ملحفه‌ها را انجام می‌دهند. این دسته از نظافتچیان اغلب در مکان‌هایی مانند دفاتر، لابی‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مکان‌ها مشغول به کار می‌شوند.

این شغل معمولاً نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد اما داشتن دیپلم دبیرستان از جمله شرایط آن است. همچنین، آموزش‌های مورد نیاز برای نظافت محیط معمولاً در محل کار ارائه می‌شوند.

7. مشاغل حرفه‌ای در زمینه تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Professional occupations in advertising, marketing and public relations
✓ کد ناک: 11202
✓ درآمد متوسط سالانه: 78.200 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 13 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 25.339 فرصت شغلی در کانادا

متخصصان در این حوزه‌ها در زمینه تبلیغ محصولات، خدمات و حتی ایده‌پردازی تبلیغاتی کار می‌کنند. این دسته از افراد اغلب در سازمان‌های مختلفی مانند آژانس‌های تبلیغاتی، شرکت‌ها، سازمان‌های دولتی و هر کسب‌وکاری که نیاز به تبلیغات دارد استخدام می‌شوند.

برای این شغل معمولاً به مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج در زمینه بازاریابی یا رشته‌های مرتبط نیاز دارید. همچنین، شرکت در دوره‌های تخصصی مانند بازاریابی دیجیتال، ارتباطات شرکتی و مدیریت ارتباطات دیجیتال به پیشرفت در این حوزه کمک می‌کند.

8. کارمندان اداری

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Administrative officers
✓ کد ناک: 13100
✓ درآمد متوسط سالانه: 61.000 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 11 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 24.929 فرصت شغلی در کانادا

کارمندان اداری مسئول هماهنگی مدیر دفتر، اجرای روش‌های اداری، تنظیم اولویت‌های کاری و مدیریت اطلاعات و سوابق یک مجموعه یا سازمان هستند. این افراد در انواع کسب‌وکارها و سازمان‌های انتاریو در هر 2 بخش عمومی و خصوصی استخدام می‌شوند. برای ورود به این فرصت شغل معمولاً به دیپلم دبیرستان و همچنین مدرک دانشگاهی یا دیپلم کالج نیاز است.

شغل آشپزی در انتاریو

9. کارکنان غذاخوری، دستیاران آشپزخانه و مشاغل پشتیبانی مرتبط

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Food counter attendants, kitchen helpers and related support occupations
✓ کد ناک: 65201
✓ درآمد متوسط سالانه: 34.040 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 6 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 24.666 فرصت شغلی در کانادا

کارکنان غذاخوری‌ها یا دستیاران آشپزخانه در تهیه غذاهای ساده، سرو مشتریان، تمیز کردن میزها، نظافت آشپزخانه و سایر فعالیت‌های پشتیبانی مثل آماده‌سازی غذا کمک می‌کنند. این افراد اغلب در کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها مشغول به کار می‌شوند و افرادی که هنوز تجربه کاری یا تحصیلات زیادی ندارند، با کسب تجربه در این محیط‌ها پیشرفت می‌کنند.

برای این شغل به دیپلم دبیرستان نیاز دارید و آموزش‌های لازم را نیز در حین کار دریافت خواهید کرد. شرکت در دوره‌های مهارت‌های آشپزی به پیشرفت شما در این حوزه کمک قابل توجهی می‌کند.

10. قفسه‌چینی در فروشگاه و مسئولیت دریافت سفارش‌ها

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Store shelf stockers, clerks and order fillers
✓ کد ناک: 65102
✓ درآمد متوسط سالانه: 37.800 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 9 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 21.669 فرصت شغلی در کانادا

نیروی کار فعال در شغل معمولاً مسئولیت پر کردن قفسه‌ها را برعهده دارند و همچنین، سفارش‌های مشتریان را بسته‌بندی و قیمت‌گذاری می‌کنند.

همچنین، ممکن است وظایفی همچون نظافت، کار با صندوق‌های الکترونیکی و استفاده از ماشین‌آلات برای جابه‌جایی محصولات نیز برعهده این دسته از نیروی کار گذاشته شود. برای دسترسی به این شغل در انتاریو به دیپلم دبیرستان نیاز دارید.

11. مربیان و دستیاران مراقبت از کودک

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Early childhood educators and assistants
✓ کد ناک: 42202
✓ درآمد متوسط سالانه: 37.400 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 8 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 20.988 فرصت شغلی در کانادا

این دسته از مربیان با کودکان از نوزادی تا ۱۲ سال سروکار دارند و برنامه‌ها و فعالیت‌هایی را برای کمک به رشد آن‌ها در محیطی امن طراحی و اجرا می‌کنند.

این شغل برای افرادی که به کودکان علاقه نشان می‌دهند، صبر و مهربانی دارند و از دانش تخصصی در زمینه رشد کودکان برخوردار هستند، مناسب است. برای این شغل نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهی در زمینه آموزش کودکان نیاز دارید.

12. معلمان ابتدایی و مهد کودک

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Elementary school and kindergarten teachers
✓ کد ناک: 41221
✓ درآمد متوسط سالانه: 74.000 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 9 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 19.652 فرصت شغلی در کانادا

معلمان دوره‌های ابتدایی و مهد کودک، موضوعاتی مانند خواندن، نوشتن و ریاضیات را به کودکان آموزش می‌دهند. برای ورود به این شغل در بازار کار انتاریو به مدرک لیسانس در زمینه آموزش و دریافت گواهی‌نامه‌های تخصصی نیاز دارید.

افراد علاقه‌مند به تدریس، مهربان و صبور و دارای مهارت‌های مدیریت کلاس و ارتباط با کودکان، برای این شغل مناسب هستند.

13. نیروی کار بارگیری و تخلیه مواد

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Material handlers
✓ کد ناک: 75101
✓ درآمد متوسط سالانه: 57.800 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 8 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 18.634 فرصت شغلی در کانادا

این دسته از نیروی کار مسئولیت جابه‌جایی، بارگیری و تخلیه مواد با دست یا استفاده از تجهیزات را در یک مجموعه، کارگاه یا سازمان برعهده دارند. این شغل برای افرادی که وضعیت بدنی خوبی دارند و دارای مهارت‌هایی مانند توجه به جزئیات، مدیریت زمان و کار تیمی هستند، مناسب است.

14. گارسون سرو غذا و نوشیدنی

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Food and beverage servers
✓ کد ناک: 65200
✓ درآمد متوسط سالانه: 27.000 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 10 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 18.540 فرصت شغلی در کانادا

این فرصت شغلی در بازار کار انتاریو شامل پذیرش سفارش‌های غذا و نوشیدنی از مشتریان و ارائه خدمات به آن‌ها است. افرادی که مهارت‌های مدیریت زمان، سازماندهی و ارتباط با مشتری را دارند و به کار در محیط‌های پرسرعت علاقه‌مندند، برای این شغل مناسب هستند.

داشتن تجربه کاری مرتبط یا فارغ‌التحصیلی در زمینه رستوران‌داری، مدیریت کسب‌وکار و شرکت در دوره‌های آموزشی، به ورود در این فرصت شغلی کمک می‌کنند.

شغل راننده اتوبوس در انتاریو

15. رانندگان اتوبوس و اپراتورهای مترو و حمل‌ونقل عمومی

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Bus drivers, subway operators and other transit operators
✓ کد ناک: 73301
✓ درآمد متوسط سالانه: 68.200 دلار
✓ آینده شغلی: انتظار رشد 18 درصدی تا سال 2031 و ایجاد بیش از 18.120 فرصت شغلی در کانادا

وظایف مربوط به این شغل شامل رانندگی اتوبوس‌ها، متروها و وسایل نقلیه حمل‌ونقل عمومی در انتاریو می‌شوند. این شغل برای افرادی که به رانندگی و خدمات به مشتریان علاقه‌مندند و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان و رعایت نکات ایمنی را دارند، مناسب است.

برای این شغل به مدرک دیپلم و مجوزهای خاص در زمینه رانندگی از جمله گواهینامه‌های کلاس B، C و E کانادا لازم دارید.

16. فرستندگان یا گیرندگان کالا در بندر

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Shippers and Receivers
✓ کد ناک: 14400
✓ درآمد متوسط سالانه: 68.490 دلار

نیروی کار فعال در بندرهای انتاریو مسئولیت دریافت و ثبت جابه‌جایی قطعات، لوازم، مواد، تجهیزات، کالا و موجودی بین یک مکان و مکان دیگر را برعهده دارند. این دسته از نیروی کار ماهر در بخش دولتی، فروشگاه‌های خرده‌فروشی و عمده‌فروشی، شرکت‌های تولیدی، و سایر مشاغل تجاری و صنعتی استخدام می‌شوند.

برای ورود به این شغل به دیپلم دبیرستان، تجربه کار مرتبط و مجوزهایی مثل گواهینامه رانندگی نیاز دارید.

17. نیروی کار لجستیک در بخش تولید

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Production logistics workers
✓ کد ناک: 14402
✓ درآمد متوسط سالانه: 42.152 دلار

نیروی کار متخصص لجستیک در شرکت‌های تولیدی و صنعتی کار می‌کنند و مسئول تنظیم و هماهنگی جریان تولید و ارسال کالاها هستند. این دسته از نیروی کار ماهر معمولاً در شرکت‌های تولیدی و ساختمانی، شرکت‌های چاپ و انتشارات و سایر مشاغل صنعتی استخدام می‌شوند.

یکی از شرایط الزامی برای ورود به این شغل داشتن مدرک فارغ‌التحصیلی دوره دبیرستان است.

18. نیروی کار خشکشویی، لباسشویی و مشاغل مرتبط

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Dry cleaning, laundry and related occupations
✓ کد ناک: 65320
✓ درآمد متوسط سالانه: 32.663 دلار

اپراتورها و نیروی کار فعال در خشکشویی‌ها و لباسشویی‌ها در زمینه شستن لباس‌ها و سایر وسایل با استفاده از تجهیزات و ماشین‌های شست‌وشو کار می‌کنند. این گروه شغلی همچنین شامل نیروی کار ماهری است که لباس‌ها و وسایل خانگی را اتو می‌زنند، پرس می‌کنند یا به روش‌های دیگری شست‌وشو می‌دهند.

این دسته از نیروی کار در خشکشویی‌ها، لباسشویی‌ها و مراکز تمیز کردن خز، بخش لباسشویی هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مؤسسات استخدام می‌شوند. برای ورود به این شغل به تحصیلات دبیرستان، سابقه خشکشویی یا لباسشویی انواع لباس‌ها نیاز دارید.

19. نیروی کار تعمیر و نگهداری خطوط ریل قطار و ایستگاه‌ها

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Railway yard and track maintenance workers
✓ کد ناک: 74200
✓ درآمد متوسط سالانه: 76.377 دلار

نیروی کار تعمیر و نگهداری خطوط ریل قطار مسئولیت تنظیم ایستگاه راه‌آهن را برعهده دارند، واگن قطارها را به هم متصل یا از هم جدا می‌کنند و فعالیت‌های مرتبط با راه‌آهن را انجام می‌دهند. این دسته از نیروی کار در شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی استخدام می‌شوند و برای ورود به دیپلم دبیرستان، تجربه کار مرتبط، شرکت در دوره کارآموزی و گواهینامه عملی راه‌آهن کانادا (Canadian Rail Operating Rules certificate) نیاز دارند.

20. نصابان و سرویس‌کاران قطعات خودرو، کامیون‌های سنگین و تجهیزات آن‌ها

✓ عنوان شغل به انگلیسی: Automotive and heavy truck and equipment parts installers and servicers
✓ کد ناک: 74203
✓ درآمد متوسط سالانه: 43.339 دلار

نصابان و سرویس‌کاران، اغلب قطعات خودرو از جمله کامیون‌های سنگین و تجهیزات قطعات مکانیکی جایگزین خودرو مانند صداخفه‌کن‌ها، لوله‌های اگزوز، کمک‌فنرها، فنرها و رادیاتورها را نصب می‌کنند. نصابان و سرویس‌کارهای قطعات خودرو در تعمیرگاه‌های خودرو و کامیون، بخش‌های خدمات مراکز صنعتی و شرکت‌های ساختمانی، معدنی و جنگلداری استخدام می‌شوند.

برای ورود به این شغل به چند هفته آموزش عملی و همچنین ارائه مدرک فارغ‌التحصیلی دبیرستان نیاز دارید.

شرایط مهاجرت به انتاریو با این مشاغل

همه مشاغل مورد نیاز که تحت پوشش برنامه نامزدی استانی انتاریو یا OINP (Ontario Immigrant Nominee Program) هستند، شرایطی دارند که در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

شرایط مورد نیازجزئیات
حداقل سن متقاضیزیر 49 سال
ساختن پروفایل اکسپرس انتری (Express Entry)نیاز نیست
راه برقراری ارتباط با کارفرماهای انتاریواز طریق تجربه کاری مرتبط
پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (Job-Offer)جاب آفر تمام‌وقت (full-time) و غیر فصلی
تسلط بر مهارت‌های زبانحداقل سطح CLB 4 (معیار ارزیابی زبان کانادایی) معادل با نمره آیلتس 3.5
سطح تحصیلاتحداقل دیپلم دبیرستان
تجربه کاری مورد نیازیک سال تجربه (برای همه موارد لیست مشاغل مورد نیاز انتاریو)
سرمایه‌گذارینیاز نیست

جدول امتیازبندی کار در مشاغل مورد نیاز انتاریو

جدول امتیازبندی کار در مشاغل مورد نیاز انتاریو به این منظور است که متقاضیان بر اساس عواملی مانند تجربه کاری، سن، زبان و سازگاری با زندگی در انتاریو امتیازشان را برای مهاجرت محاسبه کنند. برای واجد شرایط شدن، متقاضی باید حداقل 67 امتیاز کسب کند و سپس در سیستم اکسپرس انتری ثبت‌نام کند.

نحوه امتیازدهی به فاکتورهای مهم برای مشاغل مورد نیاز انتاریو را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

بخش‌های امتیازدهیامتیاز
مهارت‌های زبان فرانسوی یا انگلیسی28
تجربه کاری مرتبط15
تحصیلات25
سن متقاضی12
سازگاری با زندگی در کانادا و انتاریو10
پیشنهاد شغلی یا جاب آفر در کانادا10
مجموع امتیازات100

مراحل مهاجرت به انتاریو از طریق مشاغل مورد نیاز این استان

برای مهاجرت به استان انتاریو کانادا از طریق مشاغل مورد نیاز این استان مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید:

✓ با یک کارفرمای کانادایی در استان انتاریو ارتباط برقرار کنید و جاب آفر انتاریو یا پیشنهاد شغلی بگیرید.
✓ مطمئن شوید که واجد تمامی شرایط هستید و شغل مورد نظرتان جزو مشاغل ملی کانادا (NOC) و مورد نیاز بازار کار انتاریو است.
✓ برای ارسال درخواست وارد سایت Ontario.ca شوید و فرم ابزار علاقه (expression of interest) را تکمیل کنید.
✓ فرم ابزار علاقه به همراه مشخصات، نوع شغل مورد نظر و به طور کلی «درخواست» توسط سایت و مسئولین برنامه استانی انتاریو بررسی می‌شوند.
✓ در صورتی که بیشترین امتیاز را دریافت کنید و واجد شرایط باشید، یک دعوتنامه رسمی (invitation) دریافت خواهید کرد.
✓ با داشتن دعوتنامه رسمی می‌توانید به استان انتاریو مهاجرت کنید!

مروری بر آخرین امتیازات مهاجرین انتخاب‌شده

در حال حاضر سایت رسمی استان انتاریو تعداد دعوت‌نامه‌ها، بازه زمانی ایجاد پروفایل‌ها و حداقل امتیازات برای قرعه‌کشی متقاضیان را منتشر کرده است. این اطلاعات مهم را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

تاریخ قرعه‌کشیتعداد دعوت‌نامه‌هابازه زمانی ایجاد پروفایل‌هاحداقل امتیاز
10 سپتامبر 20241510 سپتامبر 2023 – 10 سپتامبر 2024نامعلوم
13 آگوست 202442013 آگوست 2023 – 13 آگوست 202450 به بالا
13 آگوست 202495813 آگوست 2023 – 13 آگوست 202454 به بالا
16 ژوئیه 2024516 ژوئیه 2023 – 16 ژوئیه 2024نامعلوم
17 ژوئن 202410617 ژوئن 2023 – 17 ژوئن 202439 به بالا
11 ژوئن 202412411 ژوئن 2023 – 11 ژوئن 202443 به بالا
23 آوریل 202420923 آوریل 2023 – 23 آوریل 202453 به بالا
23 آوریل 2024223 آوریل 2023 – 23 آوریل 2024نامعلوم
12 مارس 20241112 مارس 2023 – 12 مارس 2024نامعلوم
24 ژانویه 20241224 ژانویه 2023 – 24 ژانویه 2024نامعلوم
19 ژانویه 20241,65419 ژانویه 2023 – 19 ژانویه 202450 به بالا
9 ژانویه 20246309 ژانویه 2023 – 9 ژانویه 202433 به بالا
9 ژانویه 20248219 ژانویه 2023 – 9 ژانویه 202440 به بالا

مهاجرت به کانادا از طریق مشاغل مورد نیاز انتاریو

استان انتاریو با بازار کار پررونق و نیاز به نیروی کار ماهر در حوزه‌های مختلف، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت کاری به کانادا است. همانطور که در این مطلب گفتیم، مشاغلی همچون پرستاری، رانندگی کامیون و متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی از جمله مشاغل مورد نیاز انتاریو هستند.

شما هم با انتخاب بهترین فرصت برای ورود به بازار کار این استان می‌توانید مهاجرت به انتاریو و موفقیت در مسیر شغلی را تجربه کنید. مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا با سال‌ها تجربه همراهتان است تا بهترین مسیر را برای ورود به بازار کار و مهاجرت به کانادا پیدا کنید. برای دریافت مشاوره رایگان و تخصصی، با ما تماس بگیرید یا فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید و منتظر تماس همکاران ما باشید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

پاسخ به سؤالات متداول

بسته به نوع شغل و روش مهاجرتی مانند اکسپرس انتری یا برنامه اسکیل ورکر انتاریو مدت‌زمان مهاجرت می‌تواند بین 6 ماه تا یک سال متفاوت باشد. انتخاب شغل‌هایی که در لیست مشاغل مورد نیاز استان قرار دارند، می‌تواند فرآیند را سریع‌تر کند.

برخی از پرتقاضاترین مشاغل در استان انتاریو شامل پرستاران، رانندگان کامیون، متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی و سوپروایزرهای فروشگاه هستند.

خیر، نیازی نیست حتماً یکی از مشاغل مورد نیاز را انتخاب کنید، اما آشنایی با لیست مشاغل پرتقاضا می‌تواند به شما کمک کند شانس خود را در پیدا کردن شغل مناسب در انتاریو افزایش دهید.

متوسط درآمد سالانه برخی مشاغل مورد نیاز انتاریو به شرح زیر است:

  • کمک‌پرستاران: 47.680 دلار
  • پرستاران ثبت‌شده: 88.000 دلار
  • رانندگان کامیون: 56.400 دلار
  • متخصصان سیستم‌های اطلاعاتی: 94.400 دلار

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال