موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

فرماندار انتاریو کانادا خانم ادیت دومون (Edith Dumont)

فرماندار انتاریو کانادا خانم ادیت دومون (Edith Dumont)

در تاریخ 3 آگوست 2023، انتصاب خانم ادیت دومون (Edith Dumount) به عنوان سی‌امین فرماندار کل استان انتاریو توسط مری سایمون ( Mary Simon)، فرماندار کل کانادا (به نمایندگی از چارلز سوم، پادشاه کانادا) و به توصیه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، اعلام شد.

خانم ادیت دومون (Edith Dumount) اولین فرماندار کل فرانسوی زبان انتاریو است و چهارمین زنی است که در این سمت خدمت می‌کند، پس از فرمانداری پالین میل مک‌گیبون، هیلاریستون و الیزابت داودسول، او در تاریخ 14 نوامبر 2023 طی مراسمی در مجلس قانون‌گذاری در ساختمان مجلس انتاریو به مقام خود منصوب شد.

خانم دوموند در مراسمی در کاخ فرمانداری انتاریو سوگند یاد کرد. او جانشین خانم الیزابت دادزول (Elizabeth Dowdeswell) شد.

خانم ادیت دومون (Edith Dumount) فرماندار فعلی استان انتاریو کانادا
زندگینامه ادیت دومون (Edith Dumont) فرماندار انتاریو کانادا

خانم ادیت دومونت (Edith Dumont) در سال ۱۹۶۴ در شهر سالابری-دو-والی-فیلد در استان کبک کانادا به دنیا آمد. او در دانشگاه اوتاوا تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۵ در رشته روانشناسی لیسانس گرفت و در سال ۱۹۹۷ در رشته علوم تربیتی فوق لیسانس خود را اخذ کرد.

خانم ادیت دمون همچنین در دانشگاه مونترال در رشته روانشناسی تخصص گرفت و در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه کبک در اوتاوآ در رشته اورتوپرداگوژی (آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه) لیسانس گرفت.

فرماندار کل انتاریو نماینده نایب السلطنه پادشاه کانادا، ملکه الیزابت دوم است. او مسئول اجرای قانون و حفظ نظم عمومی در استان انتاریو است. او همچنین مسئول اعطای نشان‌ها و افتخارات به شهروندان انتاریو است.

او به دلیل مشارکت‌هایش در جلب توجه بین‌المللی به حوزه تخصصی آموزش در انتاریو، توسط جمهوری فرانسه به عنوان شوالیه نظم(Palmes académiques) نامگذاری شد.

خانم دوموند همچنین عضو افتخاری استان انتاریو است. علاوه بر این، او با دریافت جایزه Médaille de l’Ordre de la Pléiade de l’Ontario، Médaille de l’Ordre de la ville d’Ottawa و جوایز متعدد دیگر، مورد تقدیر قرار گرفته است.

او با همسرش تونی ویسکاردی (Tony Viscardi) زندگی می‌کند. آن‌ها سه فرزند به نام‌های الوئیز، آنتوان و گابریل دارند. مادام دومون در اوقات فراغت خود از شنا در آب‌های آزاد، پیاده روی، اسکی صحرایی و اسکیت در بزرگترین پیست اسکیت طبیعی جهان: کانال ریدو لذت می‌برد.

فعالیت‌های خانم ادیت دوموند ( Edith Dumont ) قبل از فرمانداری انتاریو

خانم دمونت ۳۰ سال برای شورای مدارس دولتی شرق انتاریو خدمت کرد و به عنوان مدیر آموزش و خزانه‌دار آن منصوب شد. او اولین زنی بود که رهبری این شورا را بر عهده گرفت. از‌آوریل ۲۰۲۰ تا زمان انتصاب وی به عنوان فرماندار کل انتاریو، او به عنوان معاون رئیس دانشگاه فرانسوی زبان انتاریو در شهر تورنتو در امور مشارکت‌ها، جوامع و روابط بین‌المللی خدمت کرد.

او همچنین در هیئت مدیره انجمن ملی مدیران کل آموزش، دفتر ارتباطات آموزشی زبان فرانسه انتاریو و شبکه آموزش اتاوا عضویت داشته است.

فرمانداری کل (The lieutenant governor) در انتاریو چگونه است؟

فرماندار کل انتاریو وظایف دولتی مختلفی دارد و همچنین انتظار می‌رود که نقش‌های تشریفاتی مختلفی را بر عهده بگیرد. به عنوان مثال، فرماندار کل به عنوان حامی مؤسسات خاصی مانند موزه سلطنتی در انتاریو فعالیت می‌کند.

همچنین، فرماندار کل خود عضو و مسئول اعطای نشان افتخار انتاریو است. و در هنگام نصب معمولاً به عنوان شوالیه یا بانوی عدالت و نایب السلطنه انتاریو از معظم‌ترین فرمانداری بیمارستان سنت جان می‌شود.

فرماندار کل همچنین نشان انجمن انسانیت سلطنتی کانادا را اهدا می‌کند، جایزه لنکولن‌ام. الکساندر، جایزه خدمات داوطلبی انتاریو، جایزه دستاورد برجسته برای داوطلبی در انتاریو، نشان انتاریو برای جوانان داوطلب و بسیاری دیگر از افتخارات و نشان‌های استانی، همچنین جوایز مختلف به نام فرماندار کل و توسط وی اهدا می‌شود.
این جوایز معمولاً با همکاری دولت یا سازمان خیریه دیگری در نظر گرفته می‌شوند و به طور خاص به هدف آن‌ها مرتبط هستند. این افتخارات در مراسم رسمی ارائه می‌شوند.

وظایف خانم ادیت دوموند به عنوان فرماندار استان انتاریو چیست؟

فرماندار انتاریو نماینده نایب السلطنه پادشاه کانادا، ملکه الیزابت دوم است که منحصراً درون این استان فعالیت می‌کند. فرماندار کل انتاریو به همان شیوه دیگر نواب سلطنه در کانادا منصوب شده و عهده دار وظایف قانونی و تشریفاتی پادشاه است.

وظایف قانونی فرماندار انتاریو (ontario) کانادا

  • دعوت از رهبر حزب اکثریت در مجلس عوام انتاریو برای تشکیل دولت
  • تأیید انتصابات وزرا و مقامات ارشد دولتی
  • ابلاغ قوانین جدید
  • اعطای عفو و تخفیف مجازات
  • حکم به برگزاری انتخابات عمومی
  • وظایف تشریفاتی فرماندار انتاریو
  • افتتاح رسمی مجلس عوام انتاریو
  • میزبانی از مراسم رسمی و تشریفاتی
  • نمایندگی استان انتاریو در سطح ملی و بین‌المللی

فرماندار انتاریو همچنین نقش مهمی در تقویت دموکراسی و جامعه مدنی ایفا می‌کند. او از طریق سخنرانی‌ها، سفر‌ها و ملاقات‌ها با مردم، آگاهی از مسائل اجتماعی و سیاسی را ارتقا می‌دهد.

برخی از وظایف خاص فرماندار انتاریو

در مراسم افتتاحیه مجلس عوام انتاریو، فرماندار کل انتاریو سخنرانی می‌کند و از برنامه‌های دولت برای سال جدید پرده برمی‌دارد.

  • فرماندار کل انتاریو به طور منظم با رهبران احزاب سیاسی و مقامات ارشد دولتی دیدار می‌کند.
  • فرماندار کل انتاریو از سازمان‌های غیرانتفاعی و جوامع مختلف در سراسر استان بازدید می‌کند.
  • فرماندار کل انتاریو از طریق سفر‌های خارجی، استان انتاریو را در سطح بین‌المللی نمایندگی می‌کند.
  • فرماندار کل انتاریو یک مقام غیر حزبی است و باید از احزاب سیاسی و سیاست‌های آن‌ها بی‌طرف باشد. او باید همیشه منافع استان انتاریو را در نظر داشته باشد.
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها