موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

نیروهای کار موقت استان کبک کانادا باید زبان فرانسوی بلد باشند!

نیروهای کار موقت استان کبک کانادا باید زبان فرانسوی بلد باشند!

به گزارش پارسی کانادا به نقل از CBC NEWS، در صورتی که نیروهای کار قصد ماندن در کبک (Quebec) را دارند باید بتوانند به زبان فرانسوی صحبت کنند. کبک از برخی از نیروهای کار خارجی خود که به‌صورت موقت در این استان هستند، می‌خواهد که برای تمدید مجوز کار خود در آزمون فرانسوی قبول شوند. فرانسوا لگو (François Legault)، نخست‌وزیر کبک، کریستین فریشت (Christine Fréchette)، وزیر مهاجرت و ژان فرانسوا روبرژ ( Jean-François Roberge)، وزیر زبان فرانسه در تاریخ 1 نوامبر 2023، در یک کنفرانس خبری، از این اقدام صحبت کردند.

کنفرانس خبری برای اجباری کردن زبان فرانسوی برای نیروهای کار موقت کبک

کریستین فریشت در سمت چپ فرانسوا لگو و در سمت راست او، ژان فرانسوا روبرژ نشسته است (منبع: www.cbc.ca).

لگو اعلام کرد، اگر دانشجویان و نیروهای کار می‌خواهند بیشتر از سه سال در کبک بمانند، در صورت پذیرفته شدن به‌عنوان مهاجر دائم، باید بتوانند فرانسوی صحبت کنند.

بنابراین نیروهای کاری که تحت برنامه نیروهای کار خارجی موقت کبک (TFWP) در این استان قرار دارند، در صورت تمدید مجوز خود، باید آزمون زبان فرانسوی را بگذرانند و بتوانند در حد پایه (صحبت در رابطه با زندگی روزمره) به این زبان مسلط شوند. البته که نمره نوشتن یا writing در قبولی زبان فرانسوی برای نیروهای کار خارجی اهمیت ندارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد برنامه موقت نیروی کار خارجی، مقاله مهاجرت به کبک را مطالعه کنید.

این تغییرات باعث می‌شود که نیروهای کار خارجی که به‌صورت موقت در کبک هستند، تلاش بیشتری برای یادگیری زبان فرانسوی کنند. آن‌ها باید بتوانند در آزمون‌ موفق شوند تا اقامت دائم کبک را دریافت کنند. همچنین گفته شده است که باید کارفرمایان این مشاغل، بستری را برای یادگیری زبان فرانسوی نیروهای خود فراهم کنند که البته قطعی اعلام نشده است. در نظر داشته باشید که کشاورزان از آزمون فرانسوی معاف هستند. البته که ممکن است در آینده مشاغل بیشتری از این آزمون معاف شوند و این قضیه در حال بررسی بیشتر است.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال