موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

بررسی روش‌های مختلف مهاجرت به کبک

بررسی روش‌های مختلف مهاجرت به کبک

کبک (Quebec) یکی از استان‌های کشور کانادا و سومین مقصد مهاجرتی محبوب در این کشور است. تنها طی بازه زمانی 1 جولای 2021 تا 30 ژوئن 2022، تعداد 62,798 مهاجر به کبک وارد شده‌اند. زبان رسمی در کبک فرانسوی است و برای افرادی که از فعالیت‌های فرهنگی لذت می‌برند، یک مقصد مهاجرتی عالی است.

اگرچه زبان رسمی در این استان فرانسوی است، اما جمعیت انگلیسی زبان از حمایت دولتی و خدمات عمده‌ای برخوردار هستند. این استان روش‌های بسیار متعددی برای مهاجرت ارائه می‌دهد که هر یک شرایط و مزایای خاص خود را دارند. در این مطلب، به‌طور کامل به مزایا و شرایط مهاجرت به کبک پرداخته و می‌بینیم که چه روش‌های مهاجرتی برای رفتن به این استان وجود دارد.

چرا مهاجرت به کبک

همان‌طور که گفتیم، کبک به‌عنوان یکی از استان‌های مهاجرپذیر در کانادا شناخته می‌شود. این استان که دومین شهر بزرگ کانادا، یعنی شهر مونترال (Montreal) را در خود جای داده، یک مقصد محبوب برای افراد تازه‌وارد در کانادا است. بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، کبک بیش از یک میلیون جمعیت مهاجر دارد. ویژگی‌های مختلفی درباره کبک وجود دارد که باعث شده آمار بالایی برای مهاجرت داشته باشد. برخی از ویژگی‌ها و مزایای اصلی مهاجرت به کبک برای کار و زندگی عبارت است از:

  • اقتصاد پررونق
  • فرصت‌های شغلی فراوان
  • مقرون‌به‌صرفه بودن بازار خرید و اجاره مسکن نسبت به تورنتو (Toronto) و ونکوور (Vancouver)
  • تابستان‌های گرم و سرسبز با مناظر طبیعی از جمله دریاچه‌ها، کمپ‌ها و پارک‌ها
  • برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی مشهور در مونترال مانند جشنواره بین‌المللی موسیقی جاز، جشنواره “the Just For Laughs Comedy Festival” و جشنواره موسیقی “the Osheaga Music Festival”

شرایط مهاجرت به کبک

کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی بسیار متنوعی را ارائه می‌دهد که هر یک شرایط خاصی دارند. این برنامه‌ها انواع مقاصد مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه‌گذاری و غیره را دربرمی‌گیرند. در مطلب مهاجرت به کانادا می‌توانید جزئیات بیشتر درباره این برنامه‌ها را بررسی کنید.

نحوه درخواست و شرایط مهاجرت به کبک در برنامه‌های مختلف و پذیرش در آن‌ها، متفاوت است. به همین دلیل، اگر قصد دارید به این استان مهاجرت کنید، باید قبل از هر چیز هدف خود را مشخص کرده و ببینید کدام روش برای شما بهتر است. در ادامه، این روش‌های مهاجرتی را بیشتر معرفی می‌کنیم. اگر هم فرصت مطالعه این مطلب را ندارید، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید، تا ما شرایط خاص را بررسی کنیم و بهترین راهنمایی را به شما ارائه کنیم.

3 روش اصلی مهاجرت به کبک: تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری

روش های مهاجرت به کبک

همان طور که گفتیم، استان کبک روش‌های متنوعی را برای مهاجرت ارائه می‌دهد. برنامه‌های متنوع مهاجرتی این استان را تحت‌عنوان برنامه‌های مهاجرت استانی کبک معرفی می‌کنیم زیرا این برنامه‌ها و شرایط شرکت در آن‌ها مختص کبک است. هر یک از این دسته‌بندی‌ها، خود شامل برنامه‌های متنوعی است که شرایط خاص خود را دارند. انواع روش های مهاجرت به کبک عبارت است از:

  • مهاجرت تجاری به کبک؛ شامل مهاجرت سرمایه‌گذاری (investor)، کارآفرینی (entrepreneur) و خوداشتغالی (self-employed worker)
  • مهاجرت کاری موقت به کبک؛ شامل برنامه جابجایی بین‌المللی (International Mobility Program) و برنامه موقت نیروی کار خارجی (Temporary Foreign Worker Program)
  • مهاجرت از طریق اسکیل ورکر کبک (Immigration programs for skilled workers)؛ شامل برنامه‌های نیروی کار منظم (Regular Skilled Worker Program) و برنامه تجربی کبکی (Programme de l’expérience québécoise)
  • مهاجرت تحصیلی به کبک

در ادامه تعدادی از این روش‌ها را توضیح خواهیم داد:

مهاجرت به کبک از طریق سرمایه‌گذاری

چنانچه تمکن مالی کافی برای سرمایه‌گذاری را دارید، این روش یکی از روش های مهاجرت به کانادا است که اقامت دائم را به‌همراه دارد. حداقل دارایی لازم برای شرکت در این برنامه، 2,000,000 دلار کانادا است که می‌توانید آن را با همسر یا شریک زندگی که شما را در کبک همراهی می‌کند، به اشتراک بگذارید. مراحل اصلی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کبک عبارت است از:

  • تهیه و تکمیل فرم‌ها و مدارک موردنیاز
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست
  • ارسال درخواست (و یا کمک گرفتن از یک نماینده برای ارسال درخواست)

برای اطلاع از مدارک و شرایط دقیق برای این روش مهاجرتی، می‌توانید صفحه مهاجرت سرمایه گذاری در کبک را بررسی کنید.

مهاجرت کارآفرینی

مهاجرت به کبک از طریق کارآفرینی، به دو برنامه مجزا تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • راه‌اندازی یک کسب‌وکار نوآورانه در کبک با کمک یک سازمان پشتیبان
  • راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا خرید بیزنس موجود

اطلاعات بیشتر درباره این روش مهاجرت را می‌توانید در مطلب برنامه کارآفرینی کبک بررسی کرده و ببینید شرایط مهاجرت به کبک از طریق خرید یا راه اندازی یک بیزینس به چه شکل است.

مهاجرت به کبک از طریق خوداشتغالی

خوداشتغالی یکی دیگر از برنامه‌های مهاجرت به کبک است که فرد متقاضی باید فعالیت‌های تجاری کسب‌وکار خود را در کبک، به صورت تنهایی یا با دیگران و بدون کمک مالی انجام دهد. حداقل دارایی خالص مهاجرت به کبک از طریق خوداشتغالی 100,000 دلار کانادا است. این مبلغ را می‌توانید همراه با همسر یا شریک زندگی خود به اشتراک گذاشته و اثبات کنید کل پول از یک منبع قانونی کسب شده است. سایر جزئیات در صفحه ویزای خوداشتغالی کبک بررسی شده‌اند.


یکی از موارد مهم برای شرکت در برنامه خوداشتغالی کبک این است که فرد متقاضی باید حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد.

روش مهاجرت کاری جابجایی بین‌المللی (International Mobility Program)

یکی از روش های مهاجرت به کبک از طریق کار، شرکت در برنامه بین‌المللی جابجایی است. طی این برنامه، یک کارفرمای کانادایی می‌تواند بدون نیاز به ارائه درخواست ارزیابی تأثیر در بازار کار یا LMIA (Labour Market Impact Assessment)، یک نیروی کار خارجی را استخدام کند. برنامه مهاجرت کاری جابه‌جایی بین‌المللی یک برنامه مهاجرتی موقت است.

برنامه موقت نیروی کار خارجی (Temporary Foreign Worker Program)

روش دیگر مهاجرت به کبک که جزو روش‌های مهاجرت کاری به این استان محسوب می‌شود، برنامه نیروی موقت خارجی است. اگر یک کارفرما در کبک بخواهد نیروی کار موردنیاز خود را از بین متقاضیان خارجی استخدام کند، می‌تواند از طریق این برنامه اقدام کند. در برنامه مهاجرت نیروی کار خارجی کبک می‌توانید ببینید که شرایط مهاجرت از طریق این برنامه به چه صورت است. متقاضیان شرکت در این برنامه باید دو مدرک اصلی شامل گواهی پذیرش از کبک (Québec Acceptance Certificate یا CAQ) و مجوز کار را دریافت کرده باشند. گواهی CAQ از سوی دولت کبک و مجوز کار، از سوی دولت کانادا صادر می‌شود.

برنامه مهاجرت نیروی کار ماهر منظم یا RSWP (Regular Skilled Worker Program)

برای کسانی که قصد دارند برای مهاجرت به کبک به شکل دائمی اقدام کنند، شرکت در برنامه نیروی کار منظم یا RSWP مناسب است. برای شرکت در این برنامه باید ابتدا علاقه خود برای مهاجرت کاری به کبک را اعلام کنید. سپس در صورتی که پروفایل شما با معیارهای مورد نیاز در کبک تطابق داشته باشد، یک دعوتنامه برای درخواست انتخاب دائم دریافت می‌کنید. آموزش و مهارت‌های حرفه‌ای در کنار مهارت زبان، سن، ویژگی‌های همسر و … برای پذیرش در این برنامه در نظر گرفته می‌شود.

داشتن تجربه کار کبکی، یکی از روش های مهاجرت به کبک

اگر تجربه کار و تحصیل در کبک دارید، اخذ اقامت کانادا برای شما راحت‌تر است

برنامه تجربه کبکی یا PEQ (Programme de l’expérience québécoise)

این برنامه از روش های مهاجرت به کبک برای متقاضیانی مناسب است که یا در کبک فارغ‌التحصیل شده و یا به‌عنوان یک نیروی کار خارجی و موقت در این استان کار کرده‌اند. این روش برای متقاضیان امکان اقدام جهت اخذ اقامت دائم را فراهم می‌کند. شرایط پذیرش در این برنامه و نحوه اخذ اقامت را می‌توانید در تجربه کار کبکی بررسی کنید.

مهاجرت تحصیلی به کبک

تحصیل در این استان می‌تواند شرایط مهاجرت به کبک را برای متقاضیان کار و زندگی در این شهر ساده‌تر کند. این استان به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در کانادا شناخته می‌شود. در دانشگاه های کبک بیش از 3000 برنامه آموزشی و تحصیلی مختلف وجود دارد که نیمی از آن‌ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. همچنین در کبک بیش از 700 مرکز تحقیقاتی دانشگاهی وجود دارد که در زمینه هوش مصنوعی، هوافضا، مهندسی پزشکی، هنرهای تجسمی، فناوری کوانتومی و غیره فعالیت می‌کنند.

از جمله مزایای دیگر تحصیل در این استان، پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی به نسبت آمریکای شمالی است. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی چنانچه قصد دارید در یک برنامه تحصیلی در کبک شرکت کنید، باید قبل از آن موسسات آموزشی و برنامه‌های آموزشی آن‌ها را بررسی کرده و آن‌ها را با علایق و اهداف خود مطابقت دهید. در مطلب تحصیل در کبک همه این اطلاعات درباره نحوه درخواست برای مراکز آموزشی، هزینه‌ها و … بررسی شده است.

محاسبه امتیاز مهاجرت به کبک

در کانادا، کبک تنها استانی است که در زمینه ارائه برنامه‌های مهاجرتی خود استقلال کامل دارد. کسانی که قصد مهاجرت به کبک و اخذ اقامت دائم را دارند، می‌توانند از طریق برنامه اسکیل ورکر یا QSWP اقدام کنند. با کمک این برنامه، کبک نیروی مهاجر جوان و ماهر را جذب کرده و از طریق اقامت دائم آن‌ها، به توسعه اقتصادی و پر کردن موقعیت‌های خالی شغلی کمک می‌کند. شرایط این روش مهاجرتی و نحوه درخواست را در اسکیل ورکر کبک بررسی کرده‌ایم.

حتما بخوانید:
اسکیل ورکر کبک

برنامه اسکیل ورکر QSWP جزو روش های مهاجرت به کبک است که متقاضیان را از طریق یک سیستم امتیازدهنده جامع، ارزیابی می‌کند. برای آن که یک متقاضی واجد شرایط شرکت در برنامه باشد، باید حداقل 50 امتیاز کسب کند. متقاضیانی که همراه با همسر یا شریک زندگی خود اقدام می‌کنند، باید حداقل 59 امتیاز کسب کنند. نحوه محاسبه امتیازات در جداول زیر بررسی شده است.

امتیاز آموزش (حداکثر 26 امتیاز)

انواع روش‌های آموزش در دسته‌های مختلف بررسی می‌شود که شامل بخش‌های A، B، C، D است و در هر بخش یکسری مهارت وجود دارد که اگر واجد شرایط آن‌ها هستید، امتیاز آن طبق جدول زیر است:

حوزه تحصیلات
بخش A12
بخش B9
بخش C6
بخش D2

لیست کامل مدارک دانشگاهی مربوط به هر بخش را می‌توانید اینجا ببینید.

امتیاز مدرک تحصیلی (حداکثر 14 امتیاز)

مدارک تحصیلی در سطوح مختلف امتیازات متفاوتی دارند که عبارت است از:

سطح تحصیلاتامتیاز
دیپلم عمومی دبیرستان2
دیپلم دبیرستان فنی حرفه‌ای6
دیپلم عمومی پس از دوره متوسط (تمام وقت 2 ساله)4
دیپلم فنی پس از متوسطه (تمام وقت 1 ساله)6
دیپلم فنی پس از متوسطه (تمام وقت 2 ساله)6
دیپلم فنی پس از متوسط در بخش آموزشی A یا B (تمام وقت 1 ساله)10
دیپلم فنی پس از متوسطه (تمام وقت 3 ساله)8
دیپلم فنی پس از دبیرستان در بخش آموزشی A یا B (تمام وقت 3 ساله)10
مدرک کارشناسی (تمام وقت 1 سال به بالا)4
مقطع کارشناسی (تمام وقت 2 سال به بالا)6
مقطع کارشناسی (3 سال به بالا)10
مدرک کارشناسی ارشد12
مدرک دکتری14

امتیاز تجربه کاری (حداکثر 8 امتیاز)

تجربه کاری جزو معیارهای امتیازدهی در روند مهاجرت است. امتیازها بر اساس تعداد سال‌های تجربه عبارت است از:

میزان سابقه کاریحداکثر امتیاز
کمتر از 6 ماه0
6 ماه تا 1 سال4
1 تا 2 سال4
2 تا 3 سال6
3 تا 4 سال6
بیشتر از 4 سال8

امتیاز سن (حداکثر 16 امتیاز)

برای اغلب روش‌های مهاجرتی، سن متقاضی در نحوه امتیازبندی درخواست تأثیر دارد. بر این اساس، متقاضیان با سن پایین‌تر امتیاز بالاتری کسب کرده و در نتیجه شانس بیشتری برای پذیرش دارند.

سن (سال)حداکثر امتیاز
18 تا 35 سال16
3614
3712
3810
398
406
414
422
43 سال به بالا0

امتیاز مهارت زبان (حداکثر 22 امتیاز)

مهارت زبان فرانسوی و انگلیسی هر یک امتیازات مجزایی برای درخواست مهاجرت به کبک دارند. از آنجایی که زبان رسمی این استان فرانسوی است، امتیاز مهارت در این زبان بالاتر از زبان انگلیسی است.

  • مهارت زبان فرانسه (حداکثر 16 امتیاز)
سطوح مهارتخواندن (Reading)نوشتن (Writing)شنیدن (Listening)صحبت کردن (Speaking)
A1 (مبتدی سطح پایین)0000
A2 (مبتدی سطح بالا)0000
B1 (متوسط سطح پایین)0000
B2 (متوسط سطح بالا)1155
C1 (پیشرفته)1166
C2 (پیشرفته)1177
  • مهارت زبان انگلیسی (حداکثر 6 امتیاز)
سطوح مهارتخواندن (Reading)نوشتن (Writing)شنیدن (Listening)صحبت کردن (Speaking)
نمره CLB از 1 تا 40000
نمره CLB از 5 تا 81111
نمره CLB از 9 تا 121111

امتیاز ارتباط با کبک (حداکثر 8 امتیاز)

هرگونه ارتباط فرد با کبک، برای درخواست مهاجرت امتیاز جداگانه دارد. این امتیازها برای حضور هر یک از اعضای خانواده در کبک و یا سفر و اقامت قبلی در این استان، امتیاز جداگانه دارد.

  • حضور اعضای خانواده در کبک (حداکثر 3 امتیاز)
اعضای خانوادهحداکثر امتیاز
همسر3
خواهر و برادر3
والدین3
فرزند3
پدربزرگ و مادربزرگ3
  • سفر به کبک (حداکثر 5 امتیاز)
معیارهاامتیازات
کار در کبک به‌مدت حداقل 3 ماه5
کار در کبک به‌مدت حداقل 6 ماه5
تحصیل در کبک به‌مدت حداقل 3 ماه5
تحصیل در کبک به‌مدت حداقل 6 ماه5
سکونت در کبک به‌مدت بیشتر از 2 هفته1
سکونت در کبک به‌مدت بیشتر از 3 ماه2
سفر به کبک به‌مدت کمتر از 2 هفته0

امتیاز همسر (حداکثر 17 امتیاز)

زمانی که برای مهاجرت به کبک همراه همسر خود درخواست می‌دهید، مهارت‌ها، تحصیلات و غیره درباره همسر نیز بررسی خواهند شد. هر یک از این معیارها امتیازات مجزای خود را دارند.

  • تحصیلات همسر – حداکثر 4 امتیاز
سطح تحصیلاتامتیاز
دیپلم عمومی دبیرستان1
دیپلم دبیرستان فنی حرفه‌ای2
دیپلم عمومی پس از دوره متوسط (تمام وقت 2 ساله)1
دیپلم فنی پس از متوسطه (تمام وقت 1 ساله)2
دیپلم فنی پس از متوسطه (تمام وقت 2 ساله)2
دیپلم فنی پس از متوسطه (تمام وقت 3 ساله)3
مدرک کارشناسی (تمام وقت 1 سال به بالا)1
مقطع کارشناسی (تماموقت 2 سال به بالا)2
مقطع کارشناسی (3 سال به بالا)3
مدرک کارشناسی ارشد4
مدرک دکتری4
  • امتیاز بخش آموزش همسر (حداکثر 4 امتیاز)

انواع روش‌های آموزش در دسته‌های مختلف بررسی می‌شود که شامل بخش‌های A، B، C، D و … است.

لیست کامل مدارک دانشگاهی مربوط به هر بخش را می‌توانید اینجا ببینید.

حوزه تحصیلات 
بخش A4
بخش B3
بخش C2
بخش D1
بخش E0
بخش F0
بخش G0
  • امتیاز سن همسر (حداکثر 3 امتیاز)
سن (سال)حداکثر امتیاز
35 – 18 سال3
362
372
382
392
401
411
421
بالای 43 سال0
  • امتیاز مهارت زبان فرانسه همسر (حداکثر 6 امتیاز)
سطوح مهارتخواندن (Reading)نوشتن (Writing)شنیدن (Listening)صحبت کردن (Speaking)
A1 (مبتدی سطح پایین)0000
A2 (مبتدی سطح بالا)0000
B1 (متوسط سطح پایین)0000
B2 (متوسط سطح بالا)0022
C1 (پیشرفته)0033
C2 (پیشرفته)0033

امتیاز دریافت پیشنهاد شغلی معتبر (حداکثر 10 امتیاز)

  • جاب آفر معتبر از خارج از منطقه مونترال: 10 امتیاز
  • جاب آفر معتبر از منطقه مونترال: 8 امتیاز

امتیاز کودکان همراه (حداکثر 8 امتیاز)

  • به ازای هر کودک زیر 13 سال: 4 امتیاز
  • هر کودک 13 تا 19 سال: 2 امتیاز

امتیاز تمکن مالی

داشتن خودکفایی و تمکن مالی برای داوطلبان 1 امتیاز را به‌دنبال دارد و اخذ این امتیاز برای شرکت در برنامه مهاجرت اسکیل ورکر کبک یا QSWP (Quebec Skilled Worker Program) الزامی است.

1 نفر بزرگسال3,016 دلار کانادا
1 نفر بزرگسال و 1 کودک4,052 دلار کانادا
1 نفر بزرگسال و 2 کودک (کمتر از 18 سال)4,574 دلار کانادا
1 نفر بزرگسال و 3 کودک (کمتر از 18 سال)5,096 دلار کانادا
1 نفر بزرگسال و 4 کودک به بالا (کمتر از 18 سال)افزودن 522 دلار کانادا به ازای هر فرزند
1 نفر بزرگسال و 1 فرزند (بالای 18 سال)افزودن 1,406 دلار کانادا به ازای هر فرزند
2 نفر بزرگسال4,422 دلار کانادا
2 نفر بزرگسال و 1 کودک4,954 دلار کانادا
2 نفر بزرگسال و 2 کودک (کمتر از 18 سال)5,347 دلار کانادا
2 نفر بزرگسال و 3 کودک (کمتر از 18 سال)5,739 دلار کانادا
2 نفر بزرگسال و 4 کودک یا بیشتر (کمتر از 18 سال)393 دلار کانادا به ازای هر فرزند
2 نفر بزرگسال و 1 فرزند (بالاتر از 18 سال)1,406 دلار کانادا به ازای هر فرزند

زندگی در کبک

یکی از مهمترین عواملی که روی تصمیم افراد برای مهاجرت به کبک یا هر شهر و کشور دیگری در دنیا تأثیر می‌گذارد، سبک زندگی در آن مقصد مهاجرتی است. کبک استانی زیبا با مناظر بکر و طبیعی است که برای علاقمندان به طبیعت بسیار جذاب خواهد بود. همچنین یک مکان امن برای زندگی است که آمار پایین جرم و جنایات را دارد. برخلاف آنچه که از یک کشور کانادایی انتظار می‌رود، زبان اول مردم در کبک فرانسوی است و به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. در مطلب زندگی در کبک اطلاعات بیشتری درباره شرایط کار، آموزش، هزینه‌های زندگی و غیره را درباره این شهر بررسی کرده‌ایم. اگر برای سفر یا زندگی به این استان کانادایی می‎‌روید، بهتر است اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

حتما بخوانید:
زندگی در کبک

سخن پایانی

همه ما کانادا را به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی در دنیا می‌شناسیم. کبک که یکی از استان‌های بزرگ در این کشور است، برنامه‌های مهاجرتی مختص به خود را ارائه می‌دهد که افراد مختلف با اهداف مهاجرتی متنوع را در بر می‌گیرد. در این مطلب هرآنچه درباره مهاجرت به کبک و روش‌های آن لازم است بدانید، بررسی شده است. همچنین با برخی از اصلی‌ترین شرایط مهاجرت به کبک آشنا شده و دیدیم که متقاضیان برای شرکت در برنامه‌های مختلف باید چه معیارهایی داشته باشند. اما اگر هنوز سوالی در ذهن دارید، فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس مشاورین حرفه‌ای ما باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

متقاضیان باید حداقل 50 امتیاز برای پذیرش درخواست مهاجرت اسکیل ورکر کسب کنند. این حداقل امتیاز برای کسانی که با همسر یا شریک زندگی خود برای مهاجرت اقدام می‌کنند، 59 است.

سه روش کلی برای مهاجرت وجود دارد که شامل مهاجرت تحصیلی، کاری و تجاری است. برنامه‌های مهاجرت سرمایه‌گذاری، خوداشتغالی، تجربه کار کبکی و غیره در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار می‌گیرند.

افراد خوداشتغال دارایی خالص به ارزش 100,000 دلار داشته و اثبات کنند این مبلغ از یک روش قانونی به دست آمده است.

متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری باید حداقل مبلغ 2,000,000 دلار داشته باشند که می‌توانند آن را با همسر یا شریک قانونی خود به اشتراک بگذارند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها