موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

راسل میراستی (Russell Mirasty) فرماندار ساسکاچوان

راسل میراستی (Russell Mirasty) فرماندار ساسکاچوان

راسل میراستی (Russell Mirasty)، فرماندار فعلی استان ساسکاچوان، کانادا است. او در سال 1976 به نیروی ملی پلیس کانادا (RCMP) پیوست و در سمت‌های مختلفی خدمت کرده است. او به عنوان معاون فرماندار، دارای یک پوزیشن قانونی است و نماینده ملکه در استان ساسکاچوان است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیشتر درباره او صحبت کنیم…

مختصری درباره فرماندار ساسکاچوان، راسل میراستی (Russell Mirasty)

سفر زندگی راسل میراستی در La Ronge، ساسکاچوان آغاز شد، جایی که او در قبیله Lac La Ronge Indian Band به دنیا آمد. با رشد در یک خانواده عمیقاً وفادار به این نقطه جغرافیایی، میراستی ارزش سخت کوشی، خدمت به جامعه و اهمیت میراث فرهنگی را آموخت. سال‌های ابتدایی زندگی او در جامعه شمالی ساسکاچوان، باعث شد درک عمیقی از سنت‌ها و ارزش‌های بومیان این منطقه به دست آورد.

انتصاب یک شغل برجسته در نیروی ملی پلیس کانادا

در سال 1976، میراستی در یک حرفه قابل توجه با نیروی پلیس ملی کانادا (RCMP) آغاز کرد و به عنوان یکی از اولین افسران بومی انتخاب شد. حضور 36 ساله او در RCMP باعث شد، در سراسر کانادا در عناوین مختلف خدمت کند، از جمله مدیر کل خدمات پلیس بومی ملی و فرمانده واحد “F” در ساسکاچوان. فداکاری و رهبری میراستی در نیروی انتظامی منجر به بازنشستگی او به عنوان معاون کمیسر شد و میراث شکستن موانع برای نمایندگی بومیان در اجرای قانون ملی را به جا گذاشت.

پس از بازنشستگی: ادامه تعهد خدمت به جامعه کانادایی

پس از بازنشستگی از RCMP، میراستی متوقف نشد. او به ادامه کمک به استان خود: ساسکاچوان، به ویژه در حوزه آموزش، ادامه داد. او فرآیند مشارکت قابل توجهی را برای اصلاح سیستم آموزشی استان، رهبری کرد و گفتگوهایی را تسهیل کرد که منجر به توسعه‌های عملی شد. تعهد او به خدمات عمومی به عناوین مختلف گسترش یافت، از جمله عضویت در هیئت مدیره اتحادیه مدیران آموزشی و اتحاد امنیت جامعه و همچنین مشارکت او در گروه مشاوره کاهش فقر ساسکاچوان.

افتخارات راسل میراستی

خدمات استثنایی میراستی به کانادا را از طریق جوایز متعددی که دریافت کرده است، می‌توان دید. او مدال‌های جشن طلایی و الماس ملکه و مدال خدمات شایستگی را در سال 2017 دریافت کرد. سهم او در خدمات عمومی در سال 2019 با فرمان Saskatchewan Order of Merit و انتصاب او به عنوان شوالیه عدالت در Order of St. John نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

انتصاب تاریخی به عنوان فرماندار ساسکاچوان

در سال 2019، به عنوان یک نقطه عطف مهم، راسل میراستی به عنوان فرماندار کل ساسکاچوان منصوب شد. انتخاب او برای نقش معاون پادشاه، باعث شد او اولین فرد بومی باشد که این سمت را در استان بر عهده دارد. انتصاب او توسط فرماندار کل ژولی پی‌ئت (Julie Payette)، به توصیه نخست وزیر جاستین ترودو، پس از درگذشت فرماندار کل سابق: W. Thomas Molloy، صورت گرفت. نقش میراستی به عنوان نماینده ملکه در ساسکاچوان، فداکاری او در تمام عمر برای خدمت و تعهد او به نمایندگی و دفاع از جوامع متنوع را در بر می‌گیرد.

میراث و تأثیر راسل میراستی بر جامعه کانادا

داستان زندگی راسل میراستی گواهی بر قدرت، استقامت، رهبری و خدمت است. سفر او از RCMP به فرماندار کل ساسکاچوان، نه تنها داستان موفقیت شخصی است بلکه پیشگامی برای رهبران آینده بومی نیز است. کار او همچنان الهام بخشیدن به جوانان، به ویژه در جامعه بومی، برای طی ادامه مسیر خدمت و رهبری به کانادا ادامه دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد Russell B. Mirasty، به وب سایت رسمی فرماندار کل کانادا مراجعه کنید.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها