موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

همه چیز در مورد رفع ریجکتی ویزای شینگن

همه چیز در مورد رفع ریجکتی ویزای شینگن

طبق آخرین آمار در سال 2023، حدود 16 درصد درخواست‌های ویزای شینگن، به دلایل مختلفی رد یا ریجکت شده است. دلایل مختلفی برای ریجکت کردن این ویزا وجود دارد که با دانستن و رفع آن‌ها، می‌توانید شانس خود را برای اخذ ویزای شینگن، افزایش دهید.

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی بوده‌اید که برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرده و درخواستتان رد شده است، این مطلب را مطالعه کنید. زیرا به بررسی تمام نکاتی که برای رفع ریجکتی ویزای شینگن باید بدانید پرداخته‌ایم و مراحل آن را به‌صورت کامل شرح داده‌ایم.

رفع ریجکتی ویزای شینگن

دلایل ریجکتی ویزای شینگن

1- تکمیل نبودن مدارک ارسالی: چک لیست مدارک موردنیاز ویزای شینگن را به‌خوبی بررسی کنید. عدم وجود هریک، باعث رد شدن درخواست ویزا خواهد شد.

2- عدم ارائه بیمه مسافرتی معتبر: بیمه درمانی مناسب سفر برای همه مسافرانی که قصد سفر به یکی از کشورهای شنگن را دارند اجباری است.

3- ارائه پاسپورت جعلی یا غیر معتبر: پاسپورت شما باید واقعی و دارای 6 ماه اعتبار و حداقل 2 صفحه خالی باشد. همچنین هرگونه مخدوشی، پارگی یا خیس خوردگی در پاسپورت، باعث ریجکت شدن آن می‌شود.)

5- نداشتن تمکن مالی کافی: شما باید اثبات کنید که توانایی تامین هزینه‌های زندگی خود را در طول سفر به کشورهای حوزه شینگن دارید.

6- تکمیل فرم درخواست اشتباه: مطمئن شوید که فرم درخواست ویزای شینگن را از سایت سفارت دانلود کرده و به‌درستی تکمیل کرده‌اید.

7- عدم رعایت قوانین ویزای شینگن قبلی: درصورتی که با ویزای شینگن قبلی خود، بیش از 90 روز در مدت‌زمان 180 روز، در یکی از کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته‌اید، به این معناست که قوانین را نقض کرده و درخواست جدید شما رد خواهد شد. این قانون برای ویزای اقامت کوتاه مدت (نوع c) اعمال می‌شود.

8- داشتن سابقه سوء‌پیشینه: اگر دارای سابقه سوء‌پیشینه کیفری هستید و افیسر تشخیص دهد که برای عموم مردم خطر و تهدید جانی دارید، بدون شک شما را رد خواهد کرد.

نحوه اعتراض به رد ویزای شینگن

در ماده 32 بند 3 قانون روادید موافقتنامه ویزای شینگن آمده است:

“متقاضیانی که درخواست ویزای آن‌ها رد شده است، حق دارند نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.”

ریجکتی ویزای شینگن 2 حالت دارد:

1- بررسی کنید که آیا رد شدن درخواست به دلیل کمبود یا تکمیل نبودن مدارک رخ داده (در این حالت باید مدارک را تکمیل کرده و مجدداً درخواست دهید)

2- یا از کامل‌بودن درخواست و مدارک اطمینان دارید. (در این حالت باید نامه اعتراض یا تجدیدنظر بنویسید)

💡یک نکته مهم

البته قبل از شروع روند اعتراض و تجدیدنظر، باید مطمئن شوید که اجازه این کار را دارید. برای فهمیدن این موضوع، لازم است با سفارت کشور عضو اتحادیه شینگنی که درخواست ویزای شما را رد کرده است، تماس بگیرید و بپرسید که آیا حق اعتراض به تصمیم آن‌ها را دارید یا خیر! اگر پاسخ آن‌ها مثبت بود، می‌توانید نامه تجدیدنظر خود را بنویسید.

ویژگی‌های نامه اعتراض برای رفع ریجکتی ویزای شینگن

اگر درخواست شما رد شد و فکر می‌کنید هیچ دلیل محکمی برای آن وجود ندارد، باید یک نامه اعتراضی برای رفع ریجکتی بنویسید. در این نامه باید:

در خصوص دلایلی که باعث ریجکتی شما شده، به‌وضوح صحبت کنید و برای آن‌ها دلایل منطقی بیاورید.

تمام مدارکی که جهت تبرئه خود نیاز دارید را جمع‌آوری کرده و به‌ نامه اعتراض ضمیمه کنید.

برنامه‌های سفر، تراول هیستوری، رزرو هتل، بستگانی که قصد دیدن آن‌ها را دارید و تاریخ بازگشت خود را به‌صورت صادقانه شرح دهید تا آفیسر مطمئن شود.

از قوانین به‌روز سفارت‌ها اطلاع داشته باشید و نامه خود را طبق آن‌ها بنویسید.

لحن نامه باید مؤدبانه و رسمی باشد. هرگونه تندی یا توهین، باعث ریجکتی مجدد شما خواهد شد.

به‌طورکلی نامه شما باید حاوی اطلاعات و دلایل ارزشمندی باشد تا آفیسر را قانع کند که در خصوص ریجکت شما، اشتباه کرده است.

چگونه نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن بنویسم؟

برای نوشتن نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن، باید نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید. ساختار نامه اعتراض باید شامل موارد زیر باشد:

1. اطلاعات شخصی خود که شامل موارد زیر می‌شود را در ابتدای نامه وارد کنید:

• نام و نام خانوادگی

• تاریخ و محل تولد

• شماره پاسپورت

• آدرس پستی و ایمیل

• تاریخ ریجکت ویزا

2. دلیل ریجکتی به همراه توضیحات مرب.ط به آن را قید کنید:

• به طور دقیق همان دلیلی که در نامه ریجکتی ذکر شده است را بیان کنید. این بخش مهم‌ترین قسمت نامه است. باید به‌وضوح توضیح دهید که چرا فکر می‌کنید ریجکتی شما نادرست بوده و دلایل خود را با مدارک مستند ارائه کنید.

نمونه نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

نمونه نامه اعتراض به رد ویزای شینگن

مدت‌زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن

مدت‌زمان رفع ریجکتی ویزای شینگن به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد. به‌طورکلی، این فرایند ممکن است چند هفته تا چند ماه به طول بینجامد.

بهترین زمان اقدام مجدد پس از ریجکت ویزای شینگن

بهترین زمان برای اعتراض: معمولاً ۱ الی ۲ ماه پس از اعلام ریجکتی، می‌توانید برای اعتراض به رد درخواستتان، اقدام کنید.

بهترین زمان برای درخواست مجدد: هیچ محدودیت زمانی رسمی برای ارسال درخواست مجدد وجود ندارد، اما پیشنهاد می‌شود که پس از رفع نواقص پرونده قبلی اقدام کنید. برخی مشاوران توصیه می‌کنند حداقل ۴ تا ۶ ماه پس از ریجکتی صبر کنید.

هزینه رفع ریجکتی ویزای شینگن

هزینه رفع ریجکتی ویزای شینگن به دو حالت بستگی دارد:

1- خودتان اقدام کنید: اگر خودتان اقدام کنید، هزینه درخواست مجدد به‌ازای متقاضی اصلی بالای 18 سال، 90 یورو و به‌ازای کودکان بین 6 الی 12 سال، 35 یورو است.

2- از طریق کمک از مؤسسات مهاجرتی اقدام کنید: اگر از مؤسسات مهاجرتی کمک بگیرید، بین 1500 الی 2000 یورو ممکن است هزینه داشته باشد.

وکیل و مؤسسه برای رفع ریجکتی ویزای شینگن

برای رفع ریجکتی ویزای شینگن، انتخاب وکیل و مؤسسه مناسب، اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم، نوشتن نامه اعتراض به ریجکتی شینگن، بسیار مهم است و باید دقیق باشد. اگر خودتان در این زمینه تجربه و اطلاعات کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات یک وکیل یا مؤسسه مهاجرتی معتبر استفاده کنید.

ما در پارسی کانادا با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزای شینگن و رفع ریجکتی ویزاها، آماده خدمت‌رسانی به شما هستیم. تنها کافی‌ است با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید یا فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

فیلد های "*" اجباری هستند

سؤالات متداول

هیچ محدودیتی در تعداد دفعات درخواست برای ویزای شینگن وجود ندارد. بااین‌حال، هر بار که درخواست می‌کنید، باید دلایل جدید ارائه کنید تا شانس خود را برای تأیید ویزای خود افزایش دهید.

در هر زمانی می‌توانید برای ویزای شینگن اقدام کنید. هیچ قانونی وجود ندارد که فرد را ملزم کند قبل از درخواست مجدد برای ویزای شینگن صبر کند. بااین‌حال، توصیه می‌شود ابتدا دلایل ریجکتی خود را بررسی کنید و سپس در فرصت مناسب، اقدام کنید.

در این موارد، می‌توانید پس از 30 روز مجدداً درخواست دهید یا نامه تجدیدنظر بنویسید. طبق بند 3 ماده 32 قانون روادید موافقتنامه شینگن، شما حق دارید پس از رد ویزا نسبت به تصمیم خود اعتراض کنید.

این موضوع کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. مواردی وجود دارد که درخواست تجدیدنظر، بهتر از درخواست مجدد است. معمولاً اگر دلایل محکمی برای ریجکت شما وجود نداشته باشد، بهتر است که درخواست تجدیدنظر بدهید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم برای فهمیدن این موضوع، با یک وکیل یا مؤسسه مهاجرتی مشورت کنید.

اگر اولین درخواست شما موفقیت‌آمیز باشد، دریافت ویزای شینگن برای بار دوم، آسان‌تر خواهد بود. این به این دلیل است که افسران سفارت اکنون مدرکی دال بر قصد سفر شما دارند.

با رعایت قوانین شینگن و کامل‌بودن و درست بودن مدارک خود، می‌توانید شانستان را برای دریافت ویزای شینگن، افزایش دهید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال