موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

امنیت در کانادا

امنیت در کانادا

کانادا به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شناخته شده است، از جمله مهمترین دلایل آن هم امنیت و بی حاشیه بودن این کشور می باشد. نرخ جرم و جنایت بر علیه گردشگران و ویزای توریستی کانادا بسیار پایین می باشد، اما به هر حال در شهر های بزرگ، مانند هر کشور دیگری آمار جرم و جنایت بیشتر است. با این حال می توان گفت قدم زدن در کشور پهناوری مانند کانادا احساسی مانند قدم زدن و پیاده روی در پارک را در شما به وجود می آورد. بیشتر جنایات انجام شده در کانادا در قسمت غربی و در نزدیکی مرز آمریکا گزارش می شود و البته تنها شهر ساحلی شرقی که در میان ده رتبه اول جرم و جنایات کانادا می باشد، نُوا اسکوشیا است. بیشتر مناطق گردشگری از امنیت خوبی بر خوردار می باشند. آمار جنایات خشونت آمیز در کانادا بسیار اندک است و تقریبا در مراسم های معروف و جشنواره ها، هیچ گزارشی مبنی بر این جنایات ارائه نشده است. با این وجود در حالی که تهدید علیه شما بسیار کم می باشد، اما مانند هر جای دیگر از دنیا ، هستند افرادی که دزدی های کوچکی انجام می دهند. در مناطق شهری در مواقعی، سرقت از اتومبیل ها دیده شده است.

از آنجایی که کانادا بزرگترین محفل اسکی بازان جهان می باشد و همچنین میزبان المپیک زمستانی هم بوده است، ویسلر را به یکی از توریست پذیر ترین شهر های کانادا تبدیل کرده است. وجود خیل عظیمی از توریست ها در این شهر باعث شده است هرگز احساس نکنید که در غربت به سر می برید. این مکان برای اسکی باز ها خارق العاده می باشد و جو بسیار مطلوبی دارد.

به دلیل اینکه جمعیت این شهر بیشتر متشکل از توریست ها و گردشگرانی می باشد که به دنبال خلق اوقات خوش در این شهر هستند، می توان گفت این منطقه خالی از هرگونه جرم و جنایت است. اما بر خلاف این موضوع باید به خاطر داشته باشید در این مکان، سرقت تجهیزات اسکی، قایق ها، لباس، چوب های اسکی بسیار ساده می باشد، پس آنقدر ها هم اطمینان نکنید و مراقب وسایل خود باشید.

همانند دیگر شهر های شب زنده دار معروف، یک سری موضوعات امنیتی در این مواقع ممکن است رخ دهد. اما پلیس کانادا به خوبی توانسته است این ساعت از شهر های کانادا را کنترل کند. معمولا در زمان ارتکاب جرم تمام مجرمین توسط پلیس دستگیر می شوند و خسارات زیادی به بار نمی آرود.

امنیت در کانادا

امنیت در کانادا

امنیت در شهر ونکوور

ونکوور شهری است که به خاطر آمار زیاد جرم و جنایات نسبت به دیگر شهر های کانادا، به نام است. گروه های مصرف کننده مواد و فروشندگان مواد مخدر در این شهر زیاد دیده می شوند. اما این افراد در یک منطقه خاص در ونکوور حضور دارند که بین دو تا از مکان های پر بازدید و گردشگر پذیر Gastown و Chinatown قرار دارد به همین دلیل ترس و وحشت از جرم و جنایت در این منطقه کم تر می باشد و تلاش شده است به دلیل ارزش های گردشگری و تاریخی این دو منطقه، آمار جرم و جنایت را به حداقل رسانند. با وجود مصرف کنندگان مواد مخدر و اشاعه فقر در این منطقه باز هم می توان گفت شما در امان هستید چون آن ها آسیب و ضرری به شما نمی رسانند و حتی به دلیل ارزانی در این شهر شاید برای تان بسیار هم مقرون به صرفه باشد، زیرا می توانید از دست فروشان این محله خوراکی ها و سوغاتی های ارزان قیمتی خریداری کنید.

در طول روز، این منطقه کاملا امن می باشد، خصوصا که پلیس در تمام مناطق شهر حاضر می باشد. به هر حال شب ها بهتر است از تردد در این منطقه خودداری کنید اما اگر مجبور به بیرون رفتن شدید، باید آگاهانه و هوشیار در کوچه ها و خیابان های این منطقه راه بروید و مراقب اطرف تان باشید. یک توصیه کلی و همیشگی: سعی کنید دارایی ها و اشیای با ارزش خود را از دید عموم در امان نگه دارید. نه تنها در این منطقه بلکه در هر جای دیگری از این دنیا که هستید، باید به خاطر داشت باشید که افراد سودجو و خطرناک معمولا منتظر می شوند تا شما را در مکان خلوتی ببینند و اگر از دارایی های شما اطلاع داشته باشند، احتمال زورگیری و سرقت از اموال تان هم بیشتر می شود. از جمله بزرگترین معضلات این منطقه مشکلات ناشی از فقر زیاد می باشد که عموما رابطه مستقیمی با مصرف مواد مخدر دارد. پس بهتر است در این منطقه خودروی خود را پارک نکنید و چهار چشمی مراقب اموال و وسیله های ارزشمندتان باشید.

امنیت در شهر ادمونتون

ماسه های نفتی یا ماسه های قیر دارد در آلبرتای کانادا کارگران جوان زیادی را جذب خود کرده است. متاسفانه در میان آن ها مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی هم رواج دارد. واضح است که در پی این رفتار ها، جرائم دیگر هم قرار پیش می آید. ادمونتون در مرکز این صنعت قرار دارد و بیشترین کارگران ماسه های نفتی را به خود اختصاص داده است و البته در آمار جرم و جنایت هم پیشرو می باشد. خود ادمونتون فی نفسه کاملا امن می باشد البته تا زمانی که شما هم مراقب خودتان و اموال تان باشید. خیابان Whyte یکی از مکان های مناسب شب نشینی در ادمونتون است اما از ساعت دو به بعد بهتر است آن جا نباشید. همچنین بعد از تاریک شدن هوا بهColiseum ، Abbottsfield و خیابان 97 نروید. در غیر این صورت می توانید از امنیت در این شهر مطمئن باشید . مصرف مواد مخدر در کانادا ممنوع و قوانین خاص خود را دارد .البته درست است که کانادا نسبت به آن دیدگاه آزادی خواهانه ای دارد اما این بدین معنا نیست که مصرف مواد مخدر در این کشور قانونی است.

امنیت بانوان مسافر

کانادا یکی از مهمانپذیر ترین مقاصد گردشگری جهان برای بانوان می باشد. گرایشات لیبرالی و امنیت محیط به گونه ای تنظیم شده است که امنیت کاملی برای بانوانی که به این کشور پهناور سفر می کنند، فراهم کرده است. با این وجود متاسفانه یکی از موضوعات تاریک کشور کانادا این است که آمار قتل زنان در این کشور بیشتر از مردان می باشد. البته این آمار در میان زنان بومی پنج برابر بیشتر از زنان خارجی می باشد. پلیس کانادا تلاش های بسیاری در این زمینه انجام داده است و توانسته تا حد زیادی این موضوع را در کشور خود کنترل کند، به گونه ای که می توان گفت امنیت بانوان در این کشور به خوبی تامین شده است.

در خصوص آزادی و امنیت نژاد های مختلف می توان گفت، به دلیل اینکه کانادا کشوری مهاجر پذیر می باشد و افراد بومی در آن کمتر هستند و از نژاد ها و ملیت های مختلف در آن اقامت دارند، برخورد بسیار روشنفکرانه ای با نژاد های مختلف صورت می گیرد. در گذشته تبعیض های نژادی به دلیل عدم توازن میان جنسیت نیرو های کار بسیار دیده می شد. اگرچه امروزه نیز هنوز 70 درصد نیرو های کار صنعتی مرد هستند اما زنان نیز به خوبی توانسته اند وارد بازار کار شوند و مهاجرت به کانادا را یکی از اولویت های خود قرار دهند. به گونه ای که کمتر درگیر کار های خانه و بچه داری می باشند. به هر حال باید بدانید به عنوان یک بانو، از امنیت خوبی در کشور کانادا برخوردار هستید، ضمن اینکه می توانید شرایط کار مناسبی را هم برای خود فراهم کنید و دوشادوش مردان به کار و فعالیت های اجتماعی بپردازید. اگر علاقه‌مند به کار در کانادا هستید، مطلب بهترین شغل برای زنان در کانادا را از دست ندهید.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال