موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ساده شدن روند کاغذبازی در استرالیا؛ برای پزشکان مهاجر

ساده شدن روند کاغذبازی در استرالیا؛ برای پزشکان مهاجر

شناسایی و بررسی مدارک پزشکانی که قصد مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت این کشور را دارند، کار بسیار سخت و زمان‌بری است و حدود 135 هفته به‌طول می‌‍انجامد. از آنجایی که کشورهای رقیب مانند کانادا، روند ثبت نام تخصصی سریع و فرآیندهای درخواست آنلاین ساده‌ای دارند، نظرسنجی از 1700 متقاضی پزشکی خارجی نشان داد که بیش از نیمی از آنها استرالیا را به دوستان یا خانواده ها توصیه نمی کنند. بنابراین دولت فدرال استرالیا مجبور شده تا روند کاغذبازی را برای مهاجرت پزشکان، ساده‌ و آسان‌ کند تا علاوه‌بر کاش هزینه‌ها، کمبود نیروی خدمات درمانی و بهداشتی خود را بهبود دهد.

متخصصان بهداشت بین‌المللی (internationally qualified health)، سیستم مهاجرتی استرالیا را اینگونه توصیف کرده‌اند: تخریب کننده، ناامیدکننده و زمان‌گیر! رابین کروک؛ رئیس سابق بهداشت NSW؛ به کالج‌های متخصص پزشکی محافظه‌کار، محدودیت‌های سنی، فقدان عدم اصلاح قوانین پیچیده، تمرکز ضعیف بر تجربه افراد و هزینه‌های بالا متخصصان پزشکی واجد شرایط اشاره کرد. وی طی یک نظرسنجی، دریافت که زمان دریافت مجوز کار در استرالیا برای یک پزشک مجرب، حدود 70 هفته است و ممکن است تا 130 هفته نیز طول بکشد. همچنین هزینه‌های متقاضی بین 34000 الی 56000 دلار تخمین زده شده است. این درصورتی است که کار برای درمانگران حوزه توانبخشی (occupational therapists) نیز سخت‌تر و طولانی تر بوده و حدود 135 هفته به‌طول می‌انجامد.

در پاسخ به این مشکل، دولت فدرال در آغاز سال 2024، 28 میلیون دلار را به‌عنوان بخشی از یک برنامه سه ساله مقرر کرد تا با همکاری ایالت‌ها بتواند فرآیندهای ورود نظارتی تکراری و طاقت فرسا را ​​کاهش دهد و مهاجرت پزشکان به استرالیا را از طریق یک پورتال، ساده تر کند. از دیگر اولویت‌های این اصلاحات، می‌توان به حذف شهادت فیزیکی از اظهارات قانونی، حذف محدودیت‌های سنی ویزا و باز کردن راه برای انجام خدماتی مانند تمدید گذرنامه به‌طور کاملا آنلاین، اشاره کرد.

شرکت اکسنچر (Accenture) که در زمینه‌ فرایندهای تجاری و مالی فعالیت می‌کند؛ تخمین زده است که اگر مجموعه کامل اصلاحات انجام شود، این اقدامات می تواند منافع اقتصادی سالانه تا 850 میلیون دلار یا بیشتر را برای کشور استرالیا، به‌همراه داشته باشد. این منافع شامل 345 میلیون دلار عدم پرداخت حق بیمه برای پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی مردم استرالیا است که حدود 60 درصد از کل هزینه سیستم نظارتی فعلی را شامل شود.

پس از اگر پزشک هستید و قصد دارید به استرالیا مهاجرت کنید، این فرصت را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت یا تکمیل فرم مشاوره زیر، با کارشناسان ما مشاوره شوید.

پایان خبر 

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال