موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

متقاضیان تحصیل در کبک باید گواهی‌نامه (CAQ) و نامه تاییدیه دریافت کنند

متقاضیان تحصیل در کبک باید گواهی‌نامه (CAQ) و نامه تاییدیه دریافت کنند

به گزارش ‌ CICNEWS و به نقل از پارسی کانادا، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، تأیید کرده است دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در استان کبک (Quebec) را دارند، باید علاوه بر گواهی پذیرش کبک (CAQ)، یک گواهی‌نامه (attestation letter) نیز از این استان دریافت کنند تا بتوانند برای مجوز تحصیلی (study permit) درخواست دهند. 

گواهی پذیرش کبک (CAQ)، تأیید می‌کند که متقاضیان تحصیل در یک مؤسسه آموزشی تعیین‌شده (DLI) در کبک، با استانداردهای استانی کبک مطابقت دارند و مجاز به تحصیل در این استان هستند.

IRCC، در 22 ژانویه 2024، اعلام کرد که برای تعداد درخواست‌های مجوز تحصیلی که در سال 2024 تأیید می‌شوند، سقفی در نظر گرفته است. همچنین اخذ گواهی‌نامه برای کلیه درخواست‌های مجوز تحصیلی که پس از 22 ژانویه ارسال می شود، الزامی است، بنابراین، استان‌ها و مناطق تا 31 مارس 2024، فرصت دارند تا سیستمی برای صدور گواهی‌نامه برای متقاضیان ایجاد کنند.

هدف از این اقدامات، مدیریت ورود دانشجویان بین‌المللی غیرقانونی یا دانشجویانی که از استانداردهای آموزشی استان کبک برخوردار نیستند، خواهد بود. همچنین با این اقدامات، فشارهای موجود بر خدمات ارائه شده توسط دولت کانادا از جمله مسکن، مراقبت‌های بهداشتی و سایر خدمات کاهش می‌یابد.

استان کبک، به دلیل داشتن هزینه‌های زندگی و تحصیل پایین، تاریخ و فرهنگ غنی فرانسوی زبان و دانشگاه‌های عالی رتبه، سومین جمعیت دانشجویی بین‌المللی را در کشور کانادا دارد. دانشجویان بین المللی که در استان کبک تحصیل می‌کنند، می‌توانند پس از کسب تجربه کاری در این استان، از طریق برنامه‌های مهاجرتی خاص استان مانند برنامه تجربه کار کبکی (PEQ) و برنامه اسکیل ورکر کبک (Quebec Skilled Worker Program)، برای اخذ اقامت این استان اقدام کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال