موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

جاهای دیدنی تورنتو، 19مکان دیدنی که نباید آن‌ها را از دست بدهید

جاهای دیدنی تورنتو، 19مکان دیدنی که نباید آن‌ها را از دست بدهید

تورنتو Toronto به علت مهاجرپذیری یکی از متنوع‌ترین شهرهای کانادا از لحاظ جمعیتی شناخته می‌شود. بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا، پس از اخذ ویزا، شهر تورنتو را برای کار و زندگی انتخاب می‌کنند.

در کنار این تنوع جمعیتی، جاذبه‌های دیدنی تورنتو نیز تنوع بی‌نظیری دارند. از برج‌های جذاب CN در مرکز شهر گرفته تا آبشارهای نیگارا کمی دورتر از شهر از جاذبه‌های دیدنی تورنتو به حساب می‌آیند.

ما در ادامه شما را با نوزده جاذبه‌ دیدنی تورنتو از جمله جاهای دیدنی مرکز شهر، پارک‌ها و حیات وحش، موزه‌ها و گالری‌ها و همچنین مراکز خرید آشنا می‌کنیم.

1- برج CN تورنتو

برج CN تورنتو

برج Canadian Nation) CN) از نمادهای مشهور شهر تورنتو است. این برج در مرکز شهر قرار گرفته است و تقریبا از همه جای شهر قابل دیدن است. ارتفاع این برج ۵۵۳ متر است که زمانی بلندترین سازهٔ جهان به حساب می‌آمد اما اکنون دیگر رکورددار نیست.

ساخت برج CN بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ انجام شده است. بلندترین قسمتی که گردشگران امکان بازدید از آن را دارند ۴۴۷ متر است كه SKY POD نام دارد. از این قسمت امکان دیدن گسترهٔ وسیعی از منظره‌های شهری و همچنین دورتر از جمله ایالت نیویورک و آبشار نیاگارا وجود دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید با راه رفتن بر روی EDGE WALK میزان جرئت خود را محک بزنید. برج CN دارای دو رستوران گردان ۳۶۰ و هوریزون نیز هست که گردشگران می‌توانند در زمان نهار و شام از آن استفاده کنند.

2- راجرز سنتر

ورزشگاه راجرز سنتر تورنتو

راجرز سنتر یک ورزشگاه قدیمی است که به‌روز شده است و نزدیکی برج CN قرار گرفته است. این ورزشگاه که از جاهای دیدنی تورنتو است در سال ۱۹۸۹ ساخته شده و نزدیک به ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد و ویژگی برجستهٔ آن سقف جمع‌شونده است که با توجه به مساعد بودن آب‌وهوا می‌تواند باز شود. از این جاذبهٔ دیدنی تورنتو گاهی اوقات برای برگزاری کنسرت نیز استفاده می‌شود.

3- منطقهٔ تفریحی Entertainment District

منطقهٔ تفریحی Entertainment District

همانطور که گفتیم بسیاری از جاذبه‌های دیدنی تورنتو مانند برج‌های CN  و ورزشگاه راجرز در مرکز شهر قراردارند. همچنین منطقه‌ای به نام Entertainment District یا محله تفریحات نیز در مرکز شهر وجود دارد که جزو دیدنی‌‌های تورنتو به حساب می آید.

این مکان بهترین جا برای گذران وقت در بعد از ظهر و شب در تورنتو است. کافه‌ها،‌ رستوران‌ها، نمایش‌های خیابانی و همچنین سالن‌ها برای اجرای انواع تئاتر و کنسرت دیگر چیزی برای تفریح در این منطقه کم نمی‌گذارد. در واقع Entertainment District را می‌توان برادوی (Broadway) کانادا نامید.

4-  تالار شهر و میدان ناتان فیلیپس

تالار شهر و میدان ناتان فیلیپس تورنتو

احتمالاً میدان بزرگ ناتان فیلیپس (Nathan Philips) با مجسمهٔ برنزی را در عکس‌ها و کارت پستال‌های تورنتو دیده‌اید. در این قسمت از شهر که به تالار شهر(City Hall) معروف است دو ساختمان قوسی شکل بلند ۲۰ و ۲۷ طبقه‌ای قرارگرفته‌اند . در میدان جلوی تالار شهر یک دریاچهٔ مصنوعی ساخته شده است که در فصل زمستان به عنوان پیست اسکیت استفاده می‌شود. همچنین جالب است بدانید مجسمهٔ برنزی ناتان فیلیپس توسط یک معمار فنلاندی به نام ویلیو ریول (Viljo Revell) در سال ۱۹۶۵ طراحی و ساخته شده است.

5 – کوچه گرافیتی تورنتو

کوچه گرافیتی تورنتو

کوچهٔ گرافیتی یک مکان ساده‌ٔ شهری اما جذاب برای گردشگران در تورنتو به حساب می‌آید. این کوچه از خیابان اسپادینا آغاز می‌شود و تا خیابان پورتلند ادامه دارد.

دیوارهای دو طرف این کوچه پوشیده از نقاشی‌های گرافیتی است که حال و هوای متفاوتی به آن داده است و آن را به مکانی جذاب برای عکاسی و به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده است.

6- جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم تورنتو

جشنواره فیلم تورنتو

اگر اهل فیلم و سینما هستید و در اوایل ماه سپتامبر در تورنتو باشید،‌ می‌توانید شاهد یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی باشید. TIFF یا همان جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم تورنتو، هرساله با حضور طیف گسترده‌ای از فیلم‌های معروف و فرش‌ قرمز‌هایی از هنرمندان سراسر دنیا برگزار می‌شود که مطمئناً از دیدنی‌های تورنتو  که منحصربه‌فرد است به شمار می‌آید.

7 – های‌پارک (High Park)

های پارک تورنتو

های‌پارک بزرگ‌ترین پارک تورنتو به مساحت ۱۶۵ هکتار در شهر است. این پارک یک فضای سبز بزرگ با با‌غ‌های زیبا و مسیرها و پل‌های طبیعی است. های‌پارک امکانات تفریحی و سرگرمی زیادی برای خانواده‌ها و فرزندانشان فراهم می‌کند.

استخرها و نهرهای طبیعی، باغ‌وحش کوچک، زمین‌های بازی، مکان‌های مخصوص پیک‌نیک و تور قطار گردی از جاذبه‌های دیدنی تورنتو در High Park‌ به شمار می‌آید.

8- باغ وحش تورنتو

باغ وحش تورنتو

باغ‌وحش تورنتو بزرگ‌ترین باغ‌وحش کانادا است. این باغ‌وحش بیش از ۴۵۰ گونهٔ جانوری و متنوع را که شامل بیش از ۵۰۰۰ حیوان می‌شود را در خود جای‌داده است.

باغ‌وحش تورنتو به هفت بخش اصلی تقسیم می‌شود که در هر بخش فضای نگهداری حیوانات با توجه به اقلیم آن‌ها به‌صورت کاملاً طبیعی شبیه‌سازی‌شده است. بعید است به دنبال حیوانی باشید و در این باغ‌وحش آن را نبینید. این مکان گردشگری یکی از جاذبه‌های گردشگری تورنتو است که موردعلاقهٔ همه و مخصوصاً کودکان است.

9- آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley’s Aquarium of Canada)

آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley's Aquarium of Canada)

یکی از جدیدترین جاهای دیدنی تورنتو کانادا آکواریوم ریپلی است. این آکواریوم مدرن در نزدیکی برج CN واقع شده است. در این آکواریوم یک تونل بزرگ برای پیاده‌روی طراحی شده است تا شما هنگام قدم زدن بتوانید بیش از ۱۶۰۰۰ گونه از موجودات دریایی را از نزدیک‌ترین فاصله ممکن ببینید. از جمله: انواع ماهی‌های دریایی و اقیانوسی، کوسه‌ها، هشت‌پا، عروس دریایی،‌ طوطیا و دیگر جانداران دریایی .

10- باغ موسیقی تورنتو

باغ موسیقی تورنتو

یکی از جاهای دیدنی متفاوت در تورنتو باغ موسیقی در مرکز شهر است. این باغ با الهام گرفتن از موسیقی موزیسین آلمانی، یوهان سباستین باخ طراحی شده است.

این پارک یا باغ در مرکز شهر قرار دارد و می‌توانید برای گذران وقت در یک جای خلوت و ساکت از آن استفاده کنید. همچنین تورهای رایگان گیاه‌شناسی و کنسرت موسیقی کلاسیک آن هم به صورت رایگان به صورت فصلی در این پارک تورنتو برگزار می‌شود.

11- موزه رویال انتاریو

موزه رویال تورنتو

موزهٔ رویال اونتاریو یا همان ROM که مخفف Royal Ontario Museum است معروف‌ترین موزهٔ کانادا با شهرتی جهانی است. در این موزه هزاران قطعه در قالب بیست نمایشگاه نگهداری و نمایش داده می‌شود. نمایشگاه‌هایی متفاوت از دایناسورها گرفته تا آثاری از خاورمیانه، مصر باستان، منسوجات و بومیان کشور کانادا.

علاوه بر نمایشگاه‌ها، معماری خود موزه هم از جاذبه‌های تورنتو به حساب می‌آید به‌خصوص اینکه بخش جدیدی با طراحی به شکل الماس ساخته شده از شیشه، استیل و آلومینیوم به سازهٔ قدیمی اضافه شده است.

12- گالری هنر انتاریو

گالری هنر انتاریو

گالری هنر انتاریو با نام اختصاری Art Gallery of Ontario) AGO) از دیدنی‌های تورنتو به‌ویژه برای طرفداران هنر است. این گالری که یکی از بزرگ‌ترین گالری‌های آمریکای شمالی به حساب می‌آید، هم اکنون بیش از ۹۰ هزار اثر هنری از سراسر جهان و دوره‌های مختلف را در خود جای داده است.

آثار نقاشی، عکاسی، مجسمه‌سازی، معماری، پاپ آرت، ویدئو آرت، کشتی‌های مینیاتوری و اینستالیشن (INSTALLATION)‌ از جمله آثار هنری است که شما در این موزه می‌توانید مشاهده کنید.

13- کاسا لوما (Casa Loma)

قلعه کاسا لوما اونتاریو

عمارت یا قصر کاسا لوما (Casa Loma) یک ساختمان با معماری قلعه‌های قرون‌وسطی از جاهای دیدنی تورنتو است. این بنا که چندان قدیمی هم نیست در سال ۱۹۱۴ توسط یک میلیونر کانادایی به نام سِر هنری پلت (Sir Henry Mill Pellatt) ساخته شده است.

امکان بازدید از این ساختمان به صورت تورهای مولتی‌مدیا برای گردشگران وجود دارد. جالب است بدانید کاسا لوما حدوداً صد اتاق، ده حمام، سوئیت‌های تزیین شده، معابر زیرزمینی، اسطبل‌های متعدد و یک باغ بسیار بزرگ دارد.

14- تالار افتخارات هاکی

تالار افتخارات هاکی کانادا

ورزش هاکی شاید برای ایرانی‌های چندان جذاب نباشد اما تالار افتخارات هاکی از جاذبه‌های دیدنی تورنتو است که نباید آن را از دست بدهید. در این تالار شما می‌توانید اطلاعاتی راجع به بازیکنان، تیم‌ها، مسابقات لیگ ملی هاکی و جوایز و دستاوردهای آن‌ها به دست آورید. شاید بتوان گفت مهم‌ترین آیتم در تالار هاکی جام استنلی است.

15- محلهٔ چینی‌ها

محله چینی ها تورنتو

تورنتو هم مانند بسیاری از شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر یک محلهٔ چینی‌ها دارد که از دیدنی‌های تورنتو و مکان‌های مناسب برای خرید به حساب می‌آید. لباس، زیورآلات، صنایع‌دستی و بسیاری موارد دیگر در این محله پیدا خواهند شد. همچنین شما می‌توانید علاوه بر خوراکی‌ها و غذاهای چینی، از دیگر غذاهای آسیایی از جمله ویتنامی و تایلندی نوش جان کنید.

16- بازار سنت لارنس (St. Lawrence Market)

بازار سنت لاورنس تورنتو

بازار سنت لارنس در واقع در مکان سالن سنت لارنس که در سال ۱۸۵۰ ساخته شده و در سال ۱۹۶۷ مرمت و بازسازی‌شده قرار گرفته است. این مکان در گذشته برای برگزاری کنسرت‌ها استفاده می‌شد اما امروزه فروشگاه‌ها و بازارچه‌های متفاوتی برای محصولات غذایی، گل و گیاه و همچنین سوغاتی‌های کانادا در آن مشغول فعالیت هستند و از محله‌های خوب تورنتو به حساب می‌آید.

17- مرکز خرید ایتون (Eaton Center)

مرکز خرید ایتون تورنتو

اگر برای خرید در تورنتو به دنبال مکانی مدرن و لاکچری هستید مرکز خرید بزرگ ایتون را از دست ندهید. در کنار فروشگاه‌های برند و بوتیک‌ها، در این مرکز خرید رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های مجلل نیز وجود دارند.

18-آبشارهای نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشارهای نیاگارا داخل شهر تورنتو کانادا نیستند اما با توجه به اینکه در فاصلهٔ ۱/۵ ساعته از این شهر قراردارند، همواره جزو جاذبه‌های تورنتو مطرح می‌شوند. این جاذبهٔ طبیعی از سه آبشار به نام‌های آبشار نعل اسب (Horseshoe) در کانادا و آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس (Bridal Veil) در آمریکا تشکیل شده است. جزیرهٔ گوت آیلند این آبشار را بین دو کشور کانادا و آمریکا تقسیم کرده است.

درصورتی‌که در تورنتو به سر می‌برید یا به آنجا سفر کردید،‌ می‌توانید از آبشار نعل اسب نیاگارا دیدن کنید. تورهایی برای بازدید از این جاذبهٔ طبیعی همیشه وجود دارند که علاوه بر بازدید از آبشار،  باغ گیاه‌شناسی نیاگارا با بیش از ۲۴۰۰ گونهٔ گیاهی را هم شامل می‌شوند.

19- جزایر تورنتو

جزایر تورنتو

اگر کمی از شهر فاصله بگیرید می‌توانید با لنج به جزایر تورنتو سفر کنید. این جزایر در فاصلهٔ یک کیلومتری ساحل قرار دارند و تفریحات زیادی از جمله مسیرهای پیاده‌روی، شنا، قایق‌سواری و همچنین یک شهربازی مخصوص کودکان در جزیرهٔ اصلی به نام Centreville Amusement Park قرار دارد. همچنین امکان ماندن در خانه‌های ویلایی در جزیره‌های تورنتو نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی تورنتو تمام شدنی نیستند…

جاهای دیدنی تورنتو کانادا کم نیستند و همانگونه که در ابتدای مطلب گفتیم، تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های دیدنی در این شهر و خارج از آن وجود دارد. ما سعی کردیم 19 مکان شاخص، متنوع و دیدنی تورنتو را به شما معرفی کنیم تا در صورت اقامت یا سفر به آن‌جا، با توجه به سلیقه و علایق خود، بتوانید مناسب‌ترین مکان را برای گذران وقت انتخاب کنید. اگر قصد سفر به تورنتو را دارید، می‌توانید با اخذ ویزای توریستی کانادا و سفر به این کشور، از شهر زیبای تورنتو دیدن کنید.

سخن پایانی

همانطور که در قسمت انتهایی گفتیم، جاهای دیدنی تورنتو و جاذبه های دیدنی تورنتو، تمام نشدنی است. با این حال، تلاش ما این بود که 19 مکان دیدنی که در سفر به تورنتو نباید از دستشان بدهید را خدمتتان معرفی کنیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و برایتان کاربردی بوده باشد. مشتاق خواندن نظراتتان در قسمت کامنت‌ها هستیم. درضمن پیشنهاد می‌کنیم مطلب مهاجرت به تورنتو و زندگی در تورنتو را هم از دست ندهید.

سوالات متداول

شهر تورنتو مرکز استان اونتاریو در کشور کاناداست و بیش از 600 کیلومتر مربع وسعت دارد. (می‌توان گفت نزدیک به 10 برابر استان یزد خودمان!)

شهر تورنتو پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است که نزدیک به 3 میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. جاذبه های دیدنی تورنتو، از دلایلی است که این شهر را خاص و ویژه کرده است.

بله! عمدتاً در منطقه یورک شمالی که شامل بخش های ریچمند هیل،فیچ، بترست، ثورن هیل، شپرد ودیگر نقاط یورک شمالی!
اینطور که به نظر میرسد ایرانیان تورنتو و انتاریو خیلی زیادند!

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز بسیار مهم اقتصادی بزرگ جهان شناخته می‌شود. بازار بورس تورنتو هفتمین بازار بورس بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است. در تورنتو بیش از هر شهر دیگری در کانادا، شرکت‌های بزرگ حضور دارند؛ همچنین این شهر مقر پنج بانک بزرگ کانادا است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها