موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

زندگی در تورنتو چگونه است؟ نگاهی به قلب تپنده کانادا

زندگی در تورنتو چگونه است؟ نگاهی به قلب تپنده کانادا

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید و مقدصتان شهر همیشه ‌زنده تورنتو (Toronto) است؟ با ما در این مقاله همراه شوید تا تجربه زندگی در تورنتو را مرور کنیم. تورنتو، شهری بسیار بزرگ با امکانات مختلف برای یک زندگی ایده‌آل است. البته تورنتو هم مثل بسیاری از شهرهای دیگر جهان، خوبی‌ها و بدی‌های خاص خودش را دارد و پیش از سکونت، باید آن‌ها را در نظر گرفت.

شایعات مختلفی در مورد زندگی در تورنتو وجود دارند؛ بعضی‌ها می‌گویند که ساکنین این شهر نژادپرست و بداخلاق هستند و بعضی دیگر می‌گویند، تورنتو تمیزترین شهر دنیاست. واقعیت این است که تا کسب اطلاعات کامل در مورد زندگی در تورنتو نباید این شایعات را باور کرد. ایرانیان بسیاری در سرتاسر کانادا از جمله تورنتو زندگی می‌کنند و شما هم قرار است که به جمع آنها بپیوندید. پس، چای داغی که برای خودتان ریخته‌اید را بنوشید و برای اطلاع از هزینه زندگی در تورنتو با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید! در ضمن با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت در کمتر از دو دقیقه شرایط‌تان برای مهاجرت را ارزیابی کنید.

تصویری از شهر تورنتو

برای زندگی در تورنتو باید آماده هزینه‌های زیاد باشید

تورنتو، شهری برای یک زندگی تمام‌عیار

بیش از 100 محله در شهر تورنتو وجود دارند و شما می‌توانید بسته به موقعیت شغلی و شرایط‌تان در یکی از آنها ساکن شوید. اگر عاشق خانه‌های ویلایی کانادایی که حیاطتشان به جنگل‌های فراخ ختم می‌شود، هستید، گزینه‌های بسیاری برای اجاره یا خرید در شمال شهر وجود دارند. اگر هم اهل آپارتمان‌نشینی هستید که چه بهتر! مشاورین املاکی که در تورنتو فعالیت می‌کنند، همیشه گزینه‌های مناسبی برای آپارتمان‌نشین‌ها روی میزشان دارند.

مهاجرت به تورنتو خوبی‌های بسیاری دارد؛ محیط شهری آن هم امن و تمیز است و هم شرکت‌های مختلفی برای کار کردن وجود دارند. اگر هم از آن‌دسته افراد علاقه‌مند به فرهنگ و هنر هستید، پس دیگر واقعاً خوش‌به‌حالتان می‌شود؛ چرا که نقاط گردشگری و فرهنگی خیلی‌خیلی‌زیادی در تورنتو وجود دارند که انتظارتان را می‌کشند.

حتما بخوانید:
جاهای دیدنی تورنتو

مزایا و معایب زندگی در تورنتو

جالب است بدانید که تورنتو شهری است که همه آدم‌ها عاشقش نمی‌شوند. به‌عبارت ساده‌تر، تورنتو آنقدر شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد شکل گرفته که احتمالاً به مزاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید. به‌همین دلیل است که پیش از ورود به این شهر کانادایی باید معایب و مزایای آن را به‌خوبی مطالعه کرد. به‌همین دلیل ما هم دست‌به‌کار شده‌ایم تا برجسته‌ترین مزایا و معایب تجربه زندگی در تورنتو را در قالب دو پاراگراف جمع‌وجور در اختیارتان قرار دهیم.

مزایا:

  • تنوع فرهنگی و ملیتی جامعه
  • بزرگ‌ترین بازار کار در سرتاسر کانادا
  • سیستم کارآمد و مطلوب تحصیلی
  • برخورداری از مکان‌های تفریحی متعدد
  • کیفیت بالای زندگی
  • برخورداری از هنر و فرهنگ شگفت‌انگیز
  • سامانه حمل‌ونقل عمومی مطلوب
  • امنیت

معایب:

  • اجاره‌بهای سرسام‌آور
  • ترافیک وحشتناک
  • هزینه‌های بالا
  • آب‌وهوای نامتعادل
  • دشواری در پیدا کردن کار برای مهاجران
  • مردم نه‌چندان صمیمی
  • آلودگی شدید هوا (مخصوصاً در فصل تابستان)

هزینه‌های زندگی در تورنتو

طبق آمار منتشرشده توسط وب‌سایت numbeo، تورنتو هشتمین شهر گران‌قیمت دنیاست. طبق آمار همین سایت، هزینه زندگی کردن در تورنتو تقریباً 116 درصد از زندگی در تهران گران‌تر و سرسام‌آورتر بیشتر است. علاوه‌براین، تورنتو گران‌ترین شهر کانادا هم محسوب می‌شود و برای ادامه یک زندگی باکیفیت در آن باید مراقب خرج کردن پول خود باشید.

هزینه درمان و سلامت در تورنتو و به‌طورکلی در کانادا معمولاً از طریق خدمات بیمه‌های درمانی پرداخت می‌شود. البته شهروندان تورنتو می‌توانند با بهره‌مندی از بیمه تکمیلی، بیماری‌ها و معالجه‌هایی که توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند را به‌صورت رایگان درمان کنند. جزئیات کامل‌تر درباره هزینه‌ها را در مطلب هزینه زندگی در تورنتو بخوانید.

مقایسه زندگی در تورنتو با ونکوور

مقایسه تورنتو و ونکوور

بزرگترین تفاوت بین ونکوور (Vancouver) و تورنتو، اندازه آنهاست. تورنتو، 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ مساحت هم از ونکوور بزرگتر است. این در حالی است که ونکوور 675 هزار نفر جمعیت دارد و به نسبت تورنتو جمع‌وجورتر است. علاوه بر همه این‌ها، کارهای بسیار بیشتری برای انجام دادن در تورنتو وجود دارند و به ‌همین دلیل است که ترافیک وحشتناکی در کف خیابان‌های آن وجود دارد.

سخت است که در مقایسه زندگی تورنتو و ونکوور، یکی را انتخاب کنیم؛ چرا که نظر هر شخصی بسته به موقعیت زندگی‌اش با دیگران فرق دارد. اگر به‌دنبال هزینه‌های به‌مراتب کمتر و شهری آرام هستید، بهتر است که روی ونکوور تمرکز کنید. ونکوور هوای گرم‌تر و طبیعت بکرتری دارد، اما فرصت‌های شغلی آن به گردپای فرصت‌های موجود در تورنتو هم نمی‌رسند.

کار در تورنتو و بررسی میزان حقوق‌ و دستمزد

طبق آمار سایت ninaoutandabout.ca، میانیگین حقوق و دستمزد در تورنتو برابر با 66 هزار دلار کانادا در سال است. با این حال، از آنجایی‌که هزینه زندگی در تورنتو خیلی بالاست (100 درصد بالاتر از میانگین کشور)، بعضی‌ها با این حجم از حقوق باز هم برای تامین مخارج خود به دردسر می‌افتند. برای مثال، هزینه‌های ماهیانه یک خانواده 4 نفره به‌صورت میانگین، 4412 دلار کاناداست؛ البته این رقم بدون در نظر گرفتن اجاره‌بها محاسبه شده. ضمناً اگر مالیات را هم از حقوق ماهانه شهروندان تورنتویی کم کنیم، عملاً چیز خاصی باقی نمی‌ماند.

برای راحتی هرچه ‌تمام‌تر زندگی در تورنتو، باید سطح حقوق یک شهروند حداقل بین 90 تا 100 هزار دلار کانادا در سال باشد. این حجم از حقوق کار در تورنتو باعث می‌شود تا سطح زندگی باکیفیت‌تر شود و شهروندان بتوانند تمامی هزینه‌های خود را پوشش دهند.

حتما بخوانید:
کار در تورنتو

در جدول زیر، 6 شغل پردرآمد و میانگین حقوق سالانه آنها را (طبق آمار سایت grabjobs.co) در تورنتو مشاهده می‌کنید:

لیست مشاغل پردرآمد در تورنتو (از کم به زیاد)میانگین درآمد سالانه (به دلار کانادا)
مهندس نرم‌افزار (Senior Software Engineer)93503
فیزیوتراپیست (Physiotherapist)93600
توسعه‌دهنده نرم‌افزار (Senior Develops Engineer)94150
پرستار (Registered Nurse)94603
مدیر سرمایه‌گذاری (Investment Manager)95915


مدیر ساخت‌وساز در حوزه املاک و مستغلات
(Construction Manager)
98253
مدیر بازاریابی (Marketing Director)171401
پزشک جراح (Surgeon)196401
مدیریت پزشکی (Medical Director)327000

زندگی دانشجویی در تورنتو

اقامت تحصیلی یکی از محبوب‎‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا و شهرهای آن مثل تورنتو است. دلیل این محبوبیت، به سطح کیفیت آموزش و تحصیل در دانشگاه‌های تورنتو مربوط می‌شود. دانشگاه تورنتو (University of Toronto) بزرگترین و معتبرترین دانشگاه کانادا محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در مورد دانشگاه تورنتو، مقاله‌ای با همین عنوان را در پارسی کانادا مطالعه کنید.

این آمار، بر اساس اطلاعات سایت رسمی دانشگاه تورنتو (utoronto.ca) ارائه شده‌اند:

تعداد دانشجویان62864
تعداد اعضای هیئت علمی3246
سال تاسیس1827 میلادی
نوع دانشگاهعمومی
معروف‎‌ترین دستاوردهاکشف انسولین در سال 1921
کشف سلول‌های بنیادین در سال 1963

سخن پایانی

هزینه زندگی در تورنتو از جمله موضوعاتی است که مورد توجه علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. شهر تورنتو به‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و بازار کار قدرتمندی که دارد، بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته است. شما می‌توانید با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت پارسی کانادا، شرایط کسب اقامت در تورنتو را بررسی و برای دستیبابی به آن اقدام کنید. همچنین از طریق فرم زیر نیز می‌توانید منتظر تماس کارشناسان خبره موسسه مهاجرتی پارسی کانادا باشید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

برترین مزیت تجربه زندگی در تورنتو، بازار کار قدرتمند و بزرگ آن است.

بله؛ تورنتو هشتمین شهر گران جهان است و برای پرداخت هزینه‌ها باید حقوق بالایی داشت.

شغل مدیریت پزشکی با 327 هزار دلار حقوق سالانه، پردرآمدترین شغل در تورنتو محسوب می‌شود.

شهر تورنتو یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کاناداست و 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها