موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت به تورنتو

تورنتو پرطرفدارین شهر کانادا برای مهاجرت است. در این مطلب همراه ما باشید تا زیر و بم مهاجرت به تورنتو را بررسی کنیم.

مهاجرت به تورنتو

تورنتو (Toronto) یک شهر پرجنب‌وجوش و بسیار مهاجرپذیر است. هرساله ده‌ها هزار نفر از سراسر دنیا این شهر را به‌عنوان خانه جدید خود انتخاب کرده و به آن مهاجرت می‌کنند. این اتفاق سبب می‌شود که تنوع فرهنگی در این منطقه بیشتر از سایر نقاط دنیا باشد. شهر تورنتو به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر کانادا، مقصد بالقوه اکثر افرادی است که در فکر مهاجرت به کشور کانادا هستند.

روش‌های متنوعی برای مهاجرت به تورنتو وجود دارد. اگر شما نیز در فکر مهاجرت به کانادا و سکونت در شهر تورنتو هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط مهاجرت به تورنتو را بررسی کرده و با این شهر بیشتر آشنا شویم.

روش‌های مهاجرت به تورنتو

فرایند مهاجرت به کانادا آسان نیست! متقاضیان بایستی مراحل زیادی را برای موفقیت در این مسیر طی کنند. اما نگران نباشید، پارسی کانادا راهنمای کاملی برای شما تدوین کرده است. در ضمن با پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت هم می‌توانید بررسی شرایط خود را برای مهاجرت به تونتو به ما بسپارید. برای مهاجرت به کشور کانادا و شهر تورنتو روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

روش اول – اکسپرس انتری (Express Entry):

اکسپرس انتری یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا است که به افراد ماهر اجازه می‌دهد فرایند مهاجرت را ساده‌تر طی کنند، است. این سیستم به اداره شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اجازه می‌دهد تا مهاجرانی را که در برنامه‌های مختلف مهاجرتی بوده و دارای شرایط لازم هستند، به‌صورت فعال ارزیابی و انتخاب کنند. این برنامه همچنین به استان‌ها و مناطق مجزا اجازه می‌دهد، تا به‌منظور برآورده کردن خواسته‌های بازار کار، از این سیستم برای استخدام نامزدهای مناسب به‌عنوان بخشی از برنامه‌های نامزدی استانی استفاده کنند.

حتما بخوانید:
اکسپرس انتری کانادا

روش دوم – برنامه نامزدی استانی (PNP):

برنامه نامزدی استانی یا PNP (Provincial Nominee Programs) در حال تبدیل شدن به یکی از محبوب‌ترین مسیرهای مهاجرتی به کانادا و شهر تورنتو است. استان‌هایی مانند آلبرتا (Alberta)، انتاریو (Ontario)، بریتیش کلمبیا (British Columbia) و غیره برنامه‌های مهاجرتی خود را توسعه داده‌اند که اغلب منجر به سریع‌تر شدن روند مهاجرت خواهد شد. با این حال برنامه‌های نامزدی استانی عموما مستلزم اقامت متقاضیان در استان مربوطه هستند. به‌علاوه به‌منظور اینکه متقاضی واجد شرایط PNP باشد، نیاز به یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی دارند. برای آشنایی بیشتر با برنامه‌های نامزدی استانی بهتر است مطلب برنامه نامزی استانی را  مطالعه کنید.

روش سوم – تحصیل در تورنتو (study in Toronto):

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به تورنتو تحصیل در این شهر است. طبق گزارش سایت AECC Global، شهر تورنتو در رتبه سیزدهم شهرهای برتر دانشجویی جهان بوده و پذیرای دانشجویان بین‌المللی از بیش از 160 کشور جهان است. دانشگاه ‌بین‌المللی تورنتو از شناخته‌شده‌ترین دانشگاه‌های کانادا است. شما می‌توانید با طی فرایند پذیرش و اپلای دانشگاه تورنتو و یا کالج‌های این شهر، ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنید. اگر شرایط مهاجرت به تورنتو را دارید و علاقه‌مند به تحصیل در این شهر هستید، بهتر است مطلب دانشگاه تورنتو را مطالعه کنید.
روش های مهاجرت به تورنتو

روش چهارم – برنامه حمایت مالی خانواده (Family Class Sponsorship):

خانواده سنگ‌بنای سیاست مهاجرتی کانادا است. خانواده‌ها در کانادا می‌توانند از بستگان خود حمایت مالی کنند تا به‌طور دائم به این کشور مهاجرت کنند. شما برای اینکه واجد شرایط حمایت از خانواده خود در کانادا باشید، بایستی شهروند یا مقیم دائم کشور کانادا باشید. همسر و فرزندان زیر 22 سال شما در این برنامه گنجانده خواهند شد.

روش پنجم – ویزای کار LIMA (LMIA Work Visa):

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا ابتدا پیشنهادهای کاری کانادا را دریافت کرده و برای ویزای کاری اقدام می‌کنند. پس از آن بر اساس این ویزای کاری به کانادا مهاجرت می‌کنند. مجوز LIMA شامل تضمین یک پیشنهاد شغلی در کانادا است که می‌تواند منجر به دریافت اقامت دائم کانادا شود. اگر روش مهاجرت کاری هدف شماست، مطلب پیشنهادی زیر را بخوانید:

حتما بخوانید:
کار در تورنتو

روش ششم – مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری (Canadian Investor Immigration):

این برنامه برای افرادی که دارای شرایط خرید یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا هستند طراحی شده است. اساسا دو برنامه سرمایه‌گذاری در کانادا وجود دارد که عبارت‌اند از: برنامه سرمایه‌گذاری فدرال (Federal Investor Program) و برنامه کبک (Quebec program). این دو برنامه تا حدودی مشابه هم هستند. در هر دو متقاضی بایستی برای یک دوره 5 ساله، در یک صندوق سرمایه‌گذاری تایید شده سرمایه‌گذاری کند. متقاضیان در این برنامه می‌توانند همسر و فرزندان خود را به‌عنوان افراد تحت تکفل به‌‌همراه بیاورند.

هزینه مهاجرت به تورنتو

یکی از موارد مهمی که ذهن مهاجران را به خود مشغول می‌کند، هزینه‌های مهاجرت است. به‌طور کلی هزینه مهاجرت به تورنتو به دو بخش هزینه‌های مربوط به فرایند مهاجرت و اخذ ویزا و هزینه‌های زندگی در شهر تورنتو. به‌طور کلی، متقاضیان برای مهاجرت به کانادا به حدود 15500 دلار کانادا نیاز دارند. همچنین زوج‌ها به حدود 21000 دلار کانادا و خانواده‌های دارای فرزند بین 25000 تا 30000 دلار کانادا نیاز خواهند داشت. البته این هزینه نهایی نیست و در طول فرایند مهاجرت‌تان ممکن است هزینه‌های جانبی دیگری هم پیش آید. جدول زیر هزینه‌ مهاجرت به تورنتو را نشان می‌دهد:

نوع هزینهتوضیحات1 نفر1 زوج1 زوج و 1 فرزند1 زوج و 2 فرزند
آزمون‌های زبانمیانگین هزینه300600600600
هزینه‌های ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA)بدون احتساب هزینه‌های پست بین‌المللی200400400400
هزینه‌های بیومتریکهزینه‌ها برای 2 نفر یا بیشتر ثابت است.85170170170
معاینات پزشکیمیانگین هزینه100200300400
هزینه پردازش درخواستمیانگین هزینه850170019302160
هزینه حق اقامت دائممیانگین هزینه515103010301030
هزینه‌های متفرقهمیانگین هزینه250500600700
هزینه کل 15498210192525230013

*اطلاعات جدول برگرفته از گزارش وب‌سایت arrivein.com بوده و در 10 می سال 2022 به‌روزرسانی شده‌اند.

همچنین افرادی که از طریق برنامه نامزدی استانی اقدام به مهاجرت می‌کنند، ملزم به پرداخت هزینه‌های درخواست اضافی بر اساس استان مورد تقاضا هستند. با توجه به‌ اینکه تورنتو در استان انتاریو (Ontario) قرار دارد، به هزینه مهاجرت به تورنتو از طریق برنامه نامزدی استانی 1500 یا 2000 دلار کانادا اضافه خواهد شد.

شرایط مهاجرت به تورنتو

برای مهاجرت به تورنتو شما بر اساس عوامل و شرایط مختلفی مورد ارزیابی قرار خواهید گرفت. در ادامه به بیان این شرایط می‌پردازیم:

  1. تحصیلات: شما در فرایند مهاجرت به تورنتو با توجه به مدرک تحصیلی‌تان امتیازی را دریافت خواهید کرد. هرچه تحصیلات بالاتری داشته باشید، امتیاز شما نیز بیشتر خواهد بود.
  2. زبان: اگر به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط داشته باشید می‌توانید بیشترین امتیاز را به‌دست آورید.
  3. سابقه کاری: بسته به میزان سابقه کاری شما در حرفه مورد تقاضا، امتیازی به شما اختصاص داده خواهد شد.
  4. سن: اگر سن شما بین 25 تا 32 سال باشد، حداکثر امتیاز را دریافت خواهید کرد.
  5. پیشنهاد شغلی دریافتی: اگر از سوی یک بیزنس در تورنتو پیشنهاد شغلی داشته باشید، امتیاز بیشتری را کسب خواهید کرد.
  6. سازگاری: در صورتی که نشان دهید که توانایی انطباق و سازگاری سریع با محیط کانادا و تورنتو را دارید، امتیاز بالاتری را کسب می‌کنید.
ملیت های مختلف تورنتو

از مزایای مهاجرت به تورنتو، هم‌زیستی با ملیت‌های متنوع است.

مزایای مهاجرت و زندگی در تورنتو

کار، زندگی و تحصیل در شهر تورنتو محاسن زیادی دارد. جمعیت مهاجران در کشور کانادا بیشتر از سایر کشورها است. اگر بخواهید با خانواده خود به یک کشور پیشرفته مهاجرت کنید، تورنتو به شما این فرصت را می‌دهد تا زندگی خود را بسازید و از آن لذت ببرید. به‌علاوه میزان جرم و جنایت در شهر تورنتو پایین است، برای عموم مردم مدارس و کالج‌های خوب وجود دارد و مناطق مسکونی در نزدیکی حمل‌ونقل عمومی قرار دارند. همچنین خدمات بهداشتی در این شهر در دسترس عموم است. این مزایا زندگی در تورنتو را آسان‌تر خواهند کرد. عواملی که سبب جذاب‌تر بودن شهر تورنتو نسبت به سایر شهرهای کانادا می‌شود عبارت‌اند از:

خدمات ایمنی

در تورنتو به‌عنوان یک شهر ایده‌آل با تعداد زیاد مهاجر، وجود خدمات ایمنی مناسب برای همه ضروری است. برای افراد تازه‌وارد در این شهر آموزش رایگان از طریق مدارس دولتی، تمیز کردن زباله رایگان، کتابخانه‌های رایگان و سیستم حمل‌ونقل شگفت‌انگیز را فراهم می‌کند. به‌علاوه کلاس‌های رایگان آموزشی یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. می‌توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به تورنتو از مزایای این شهر استفاده کنید. اگر شرایط مهاجرت به تورنتو و تحصیل در این شهر را دارید بهتر است پیش از ادامه ، مطلب ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

جامعه مشابه

شما می‌توانید افرادی با فرهنگ خودتان در شهر تورنتو پیدا کنید. به‌دلیل تعداد مهاجران زیاد این شهر پیدا کردن افرادی با فرهنگ مشابه خودتان اتفاق خوبی خواهد بود.

تسهیلات مسکن

خرید ملک در تورنتو بسیار گران است، اما از طرف دیگر بازار اجاره املاک برای همه فراهم است. شما می‌توانید انواع مختلف خانه‌ها را با اجاره‌ای مقرون‌به‌صرفه دریافت کنید. هزاران نوع مسکن وجود دارد تا بتوانید انتخاب کنید کدام‌یک از آن‌ها برای شما و خانواده‌تان مناسب است. جزئیات کامل درباره هزینه‌ها را در مطلب هزینه زندگی در تورنتو بخوانید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

"*" indicates required fields

سخن پایانی

تورنتو یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور کانادا است. هرساله تعداد زیادی از افراد از سراسر دنیا به این شهر مهاجرت می‌کنند. مهاجرت به تورنتو مزایای زیادی برای افراد و خانواده‌ها خواهد داشت. روش‌های متنوعی برای مهاجرت به این شهر وجود دارد و شرایط مهاجرت به تورنتو برای هریک از این روش‌ها متفاوت است. اگر شما هم علاقه‌مند به مهاجرت به این شهر و زندگی در آن هستید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که با روش‌ها، شرایط و هزینه‌های مهاجرت به تورنتو و همچنین مزایای مهاجرت و زندگی در این شهر آشنا شوید.

سوالات متداول

اکسپرس انتری، برنامه نامزدی استانی، تحصیل در تورنتو، برنامه حمایت مالی خانواده، ویزای کار LIMA و مهاجرت به تورنتو از طریق سرمایه‌گذاری.

 هزینه کل مهاجرت به تورنتو برای یک نفر 15498 دلار، برای یک زوج 21019 دلار، برای یک زوج به همراه یک فرزند 25252 دلار و برای یک زوج همراه با دو فرزند 30013 دلار است.

 زندگی در شهر تورنتو مزایای زیادی دارد، شما می‌توانید در این شهر از امکاناتی نظیر امنیت خوب، مدارس و خدمات تحصیلی مناسب و خدمات بهداشت و درمان خوب استفاده کنید. همچنین افرادی با فرهنگ مشابه خود را یافته و از تسهیلات ارائه شده برای خرید و اجاره مسکن نیز بهره ببرید.

 به‌طور کلی افرادی که دارای مدرک دانشگاهی یا کالج، تجربه کاری خوب و تسلط متوسط به زبان انگلیسی یا فرانسوی هستند، می‌توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال