موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

دیدنی‌های ملبورن استرالیا

دیدنی‌های ملبورن استرالیا

اگر یک سفر تفریحی به استرالیا داشته باشید قطعاً بازدید از دیدنی‌های ملبورن بخشی از آن خواهد بود. دیدنی های ملبورن استرالیا کجاست و چرا این شهر تا این اندازه مشهور است؟

شهر ملبورن استرالیا پایتخت ایالت ویکتوریا (Victoria) و در رأس خلیج فیلیپ (Philip Island) قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی ملبورن شامل انواع پارک، موزه‌ها، مناطق فرهنگی است. به‌صورت کلی این شهر قلب فرهنگی استرالیا است که هرساله هزاران توریست برای دیدن جاذبه‌های گردشگری ملبورن به این شهر سفر می‌کنند.

اگر قصد بازدید از این شهر را دارید، ماه‌های مارس تا می و سپتامبر تا نوامبر به دلیل برخورداری از آب‌و‌هوای معتدل بهترین زمان برای سفر به ملبورن در نظر گرفته می‌شوند. در ادامه به معرفی 10 تا از زیباترین جاذبه ‌های گردشگری شهر ملبورن می‌پردازیم:

1- باغ‌وحش ملبورن (Melbourne Zoo):

باغ‌وحش ملبورن، یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های ملبورن است که در سال 1862 افتتاح‌شده و قدیمی‌ترین باغ‌وحش استرالیا است.

برخلاف دیگر باغ‌وحش‌های جهان در این منطقه تمامی حیوانات بومی و غیربومی در زیست‌گاه‌های منحصربه‌فرد خود به‌صورت آزادانه زندگی می‌کنند. این مجموعه دارای بیش از 300 گونه جانور است و همگی در محلی مشابه زیستگاه طبیعی خود زندگی می‌کنند.

باغ وحش ملبورن یکی از جاذبه‌های پگردشگری استرالیا است.

در باغ وحش ملبورن می‌توانید فیل‌ها، اورانگوتان، کانگوروها، کوآلاها و… را ببینید.

این باغ‌وحش دقیقا در قلب شهر ملبورن واقع شده است و از طریق اتوبوس و همچنین با خطوط راه‌آهن آنجا که به تراموا مشهور هستند می‌توان به آن ناحیه رسید.

2- باغ‌‌ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن (Royal Botanic Gardens)

باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن که در سال ۱۸۴۶ توسط فرماندار وقت به نام Charles La Trobe تأسیس شد، این منطقه یک باغ شهری و با مساحت نزدیک به 94 هکتار است و دارای بیش از 50000 گونه درختی و گیاهی است که از این تعداد 8500 عدد از آن‌ها بومی و یا نادر هستند.

تمامی محل باغ گیاه‌شناسی که امروزه یکی از دیدنی‌های شهر زیبای ملبورن استرالیا است، در ابتدا یک باتلاق بوده و بعد از آن با استفاده از تکنوژی‌های شهری و شهرسازی به زیباترین باغ جهان تبدیل شد. شما می‌توانید در ساعات معین اوقات‌فراغت خود را به‌همراه خانواده آنجا بگذارنید و لذت ببرید.

باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن از جاذبه‌های گردشگری ملبورن است.

در این باغ از یک سفر کوتاه در دریاچه، یا یک پیک‌نیک آرامش بخش در زیر درختان بلوط، تا یک پیاده روی فرهنگی لذت ببرید.

3- گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ملبورن استرالیا گالری ملی ویکتوریا است که با نام اختصاری NGV شناخته می‌شود. این موزه هنری در سال 1861 با 70000 اثر هنری افتتاح‌شده است. مجموعه‌های هنر اروپایی، آسیایی، اقیانوسی و آمریکایی در گالری ملی ویکتوریا به نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه هنری زیبا دارای دو گالری جداگانه است، که یک مسیر کوتاه آن‌ها را از هم جدا می‌کند. ورود به این گالری‌های زیبا رایگان بوده و هر دوی این گالری‌های زیبا به‌صورت دائمی دایر هستند.

گالری ملی ویکتوریا از جاهای دیدنی شهر ملبورن در استرالیا

گالری ملی ویکتوریا به تالار بزرگ‌اش مشهور است، جایی که بازدیدکنندگان روی زمین دراز می‌کشند و به سقف رنگی شیشه‌ای خیره می‌شوند.

4-ورزشگاه کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground)

یکی از جاهای دیدنی ملبورن، ورزشگاه کریکت ملبورن است. این ورزشگاه دارای ظرفیت ۱۰۰ هزار نفر است و بزرگ‌ترین استادیوم ورزشی کشور استرالیا و بزرگ‌ترین زمین کریکت در سراسر جهان است. در این ورزشگاه انواع مختلف ورزش مانند فوتبال، کریکت و غیره انجام می‌گیرد و به‌صورت کلی یک زمین ورزشی چند منظوره است. هرساله تماشاچیانی از کشورهای مختلف برای تماشای بازی‌های مختلف به این محل می‌آیند.

5-برج ایورکا (Eureka Tower)

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری استرالیا در شهر ملبورن، برج ایورکا یا یوریکا است که دارای 92 طبقه است و مردم و توریست‌ها می‌توانند ضمن بازدید از برج به بالاترین طبقه آن رفته و از محوطه 360 درجه و شیشه‌ای آن تمامی ملبورن را از آن ارتفاع خیره‌کننده تماشا کنند.
برج ایوریکا با 3,680 پله، یکی از بلندترین برج‌های مسکونی جهان است. بر بالای این برج ‌یک قاب از طلای 24 عیار را قراردادند که موجب درخشش برج و دیدن آن در تمامی شهر می‌شود.

برج ایورکا (Eureka Tower) از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی ملبورن استرالیا است.

با آسانسورهای دوقلوی برج ایورکا، در کم‌تر از ۴۰ ثانیه، از سطح زمین تا طبقه 88‌ام را می‌توانید مشاهده کنید.

6-بازار کوئین ویکتوریا (Queen Victoria Market)

بازار ملکه ویکتوریا یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های شهر ملبورن است که دارای عمری بیش از 140 سال است. تعداد بیش از 600 کسب‌وکار کوچک که همگی آن‌ها در حال ارائه محصولات تولید روز و تازه هستند.

در این بازار بزرگ علاوه بر خریدوفروش انواع محصولات، نمایش‌های خیابانی، انواع موسیقی و غیره به‌صورت شبانه در حال انجام بوده و همین امر لذت خرید در این بازار را برای شما چندین برابر می‌کند.

7- میدان فدراسیون (Federation Square)

در ادامه به یکی از زیباترین دیدنی‌های ملبورن استرالیا می‌رسیم. به‌عبارت ‌دیگر قلب فرهنگی این شهر زیبا، میدان فدراسیون است. از زمان افتتاح این میدان در سال 2002، به‌عنوان “محل ملاقات” ملبورن شناخته شده است. میدان فدراسیون تابحال میزبان بیش از 8 میلیون بازدیدکننده قرار گرفته است.

میدان فدراسیون (Federation Square) یکی از زیباترین دیدنی‌های ملبورن

“میدان فدراسیون” در شهر ملبورن به بخشی جدایی‌ناپذیر از شهر و مکانی عالی برای گردشگران تبدیل شده است

8- ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building)

یکی از زیباترین جاذبه‌های توریستی ملبورن ساختمان نمایشگاه سلطنتی است که در سال 1880 با مساحتی بالغ ‌بر 12 هزار متر مربع ساخته شده است.

تمامی طراحی این ساختمان توسط معمار معروف جوزف رید (Joseph Reed) انجام شده است. طراحی گنبد ساختمان نمایشگاه سلطنتی ترکیبی از سبک‌های بیزانسی، رومی و رنسانس ایتالیایی، تحت‌تأثیر گنبد کلیسای جامع برونلسکی (Brunelleschi) در فلورانس (Florence) قرار گرفت.

در حدود سال 1953 بخش‌هایی از این ساختمان آتش‌گرفته و در سال 2000 با بازسازی آن در لیست آثار جهان استرالیا قرار گرفت.

ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building) از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی شهر ملبورن

ساختمان نمایشگاه سلطنتی، یکی از قدیمی‌ترین غرفه‌های نمایشگاهی باقی مانده در سطح جهان است.

9- ساحل سنت کیلدا (St. Kilda Beach)

ساحل St. Kilda، زمین بازی ساحلی ملبورن است و موردعلاقه ساکنان و بازدیدکنندگان است. سنت کیلدا به خاطر منظره وسیع خلیج پورت فیلیپ (Port Phillip)، ساحل شنی، درختان نخل، طیف وسیعی از فعالیت‌های ساحلی، غروب‌ زیبا، رستوران‌های عالی، ساختمان‌های قدیمی و شگفت‌انگیز شهرت دارد.

فاصله ساحل سنت کیلدا با مرکز شهر 20 دقیقه است و فرصت مناسبی برای یک سفر یک روزه به ساحل سنت کیلدا و برنزه کردن است.

ساحل سنت کیلدا (St. Kilda Beach) در ملبورن

ساحل سنت کیلدا با حمام‌های نمادین و رنگارنگ اوایل سال ۱۹۰۰ خود یکی از شناخته شده‌ترین مناطق شهر ملبورن است.

10- معبد یادبود (Shrine of Remembrance)

زیارتگاه یادبود مکانی برای سوگواری و یادآوری ویکتوریایی‌های کشته شده در جنگ جهانی اول (1914-1918) ساخته شد. شاهزاده هنری (Prince Henry) پسر شاه جورج پنجم (King George V)، در نوامبر 1934، معبد را در حضور 300000 نفر به‌طور رسمی افتتاح کرد.

طراحی و ساخت این ساختمان با استفاده از طرح‌های یونانی و رومی بوده و یکی از دیدنی‌های گردشگری ملبورن است.

معبد یادبود (Shrine of Remembrance) در ملبورن

معبد یادبود (Shrine of Remembrance) در باغ‌های Kings Domain قرار دارد.

سخن پایانی:

شهر ملبورن از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری زیادی برخوردار است و هرساله هزاران توریست به این شهر مسافرت نموده و سعی در بازدید از جاذبه‌های گردشگری ملبورن استرالیا را دارند. با اخذ ویزای توریستی استرالیا می‌توانید از این فرصت ایده‌آل بهره‌مند شوید. در این مطلب با ارائه توضیحاتی به بررسی زیباترین دیدنی‌های ملبورن در استرالیا پرداختیم.

سوالات متداول

این شهر جاذبه‌های زیادی دارد، باغ‌های گیاه‌شناسی سلطنتی، باغ‌وحش ملبورن و موزه‌ها از پرطرفدارترین دیدنی‌های این شهر است.

میدان فدراسیون (Federation Square)، قلب فرهنگی این شهر زیبا است.

ماه مارس تا می و ماه سپتامبر تا نوامبر به‌دلیل وجود آب‌و‌هوای معتدل بهترین زمان برای سفر به ملبورن است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها