موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آیا می‌توانم پس از ارائه درخواست شهروندی خود به خارج از کانادا سفر کنم؟

آیا می‌توانم پس از ارائه درخواست شهروندی خود به خارج از کانادا سفر کنم؟

به گزارش cicnews به نقل از پارسی کانادا همه مقیمان دائم کانادا (PR) می‌توانند پس از ارسال درخواست شهروندی خود به اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC)، از این کشور خارج شده و مجدد برگردند.

با این حال، IRCC تأکید می‌کند که گام‌های مشخصی وجود دارد که افراد دارای PR باید در مواقعی که از کانادا خارج می‌شوند برای سیتیزنشیپی واجد شرایط باشند.

حالا جهت اینکه در حالت واجد شرایط شهروندی کانادا بمانید، اداره مهاجرت کانادا توصیه می‌کند که افراد دارای PR باید:

در زمان درخواست شهروندی، اقامت دائم (PR) کانادا داشته باشند

فقط افراد دارای اقامت دائم می‌توانند برای شهروندی درخواست دهند. دانشجویان و نیرو‌های کار خارجی، شهروند محسوب نمی‌شوند.

شرایط اقامت برای حفظ وضعیت اقامت دائم را داشته باشند

برای حفظ وضعیت اقامت دائم، باید حداقل ۷۳۰ روز طی ۵ سال گذشته در کانادا زندگی کرده باشید. این روز‌ها نیازی نیست پشت سر هم باشند و بعضی از سفر‌های خارج از کانادا هم محاسبه می‌شوند.

تا زمان ادای سوگند شهروندی، اقامت دائم خود را حفظ کنند

علاوه بر شرایط اقامت، نباید پیش از ادای سوگند شهروندی، اقامت دائم خود را از دست بدهید.

برای اینکه ورود راحتری به کانادا داشته باشند با کارت PR خارج شوند

سفر به خارج از کانادا با کارت PR، ورود مجدد به این کشور را بسیار آسان‌تر می‌کند. به این دلیل است که IRCC ملزم می‌کند که افراد دارای PR هنگام بازگشت به کانادا با هواپیما، قطار، اتوبوس یا کشتی، یک کارت PR معتبر داشته باشند.

بنابراین، اداره مهاجرت کانادا به هم افرادی که دارای PR کانادا هستند توصیه می‌کند که در صورتی که کارت pr‌ شان در طول سفر منقضی می‌شود، کارت خود را قبل از ترک کانادا تمدید کنند. IRCC خاطرنشان می‌کند که کارت‌های PR فقط در کانادا قابل تمدید هستند.

سفر بدون مدارک ذکر شده ممکن است با ممانعت از ورود همراه باشد

اداره مهاجرت هشدار می‌دهد که تلاش برای ورود به کانادا بدون کارت اقامت دائم یا سند مسافرتی دائم، ممکن است منجر به ممانعت از ورود به هواپیما، قطار، اتوبوس یا کشتی شود.

نکات مهم از اداره مهاجرت کانادا درباره فرایند شهروندی

اداره مهاجرت معمولاً نامه‌ها و اطلاعیه‌ها را فقط به آدرس‌های داخل کانادا ارسال می‌کند. اداره مهاجرت ممکن است با شما از طریق‌ ایمیل هم در ارتباط باشد و پاسخ به‌ایمیل‌ها یا نامه‌ها در زمان مشخص الزامی است.

عدم پاسخ یا ارائه نکردن دلیل موجه برای عدم حضور در قرار ملاقات یا ارائه اطلاعات درخواستی، ممکن است منجر به توقف بررسی درخواست شما شود.

حضور در تمام قرار ملاقات‌ها و رویداد‌های مرتبط با شهروندی، از جمله آزمون، مراسم، مصاحبه یا جلسه استماع در ادارات مهاجرت سراسر کانادا الزامی است.

در صورت عدم توانایی حضور، باید از طریق‌ایمیل یا نامه با اداره‌ی مربوطه که برای شما اطلاعیه ارسال کرده، ارتباط برقرار کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این لینک فرم آنلاین با اداره مهاجرت کانادا تماس بگیرید.

انتهای خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال