موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ICCRC چیست؟

ICCRC چیست؟

مطمئنا با شروع روند مهاجرتی و یا کسب اطلاعات اولیه برای مهاجرت به کانادا نام ICCRC را به دفعات شنیده‌اید. شاید هم شنیده باشید که وجود یکی از اعضای ICCRC، تاییدی بر قانونی بودن مراحل مهاجرتی و دریافت نتیجه مطلوب از پرونده است. اما منظور از ICCRC چیست و چرا باید به ICCRC اعتماد کرد؟ در ادامه به تعریف ICCRC چیست پرداخته‌ایم. همچنین کامل توضیح داده‌ایم که چرا برای روند مهاجرت به کانادا باید با مشاور یا وکیل ICCRC در ارتباط باشید. پس تا انتها همراه ما باشید.

تعریف ICCRC چیست؟

ICCRC مخفف عبارت Immigration Consultants of Canada Regulatory Council و به معنای شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرت کانادا است. ICCRC بر مشاوران مهاجرت در کانادا نظارت و مدیریت می‌کند تا مطمئن شود این مشاوران خدمات حرفه‌ای را به افرادی که به‌دنبال نمایندگی مهاجرت هستند، ارائه دهند. این شورا توسط دولت کانادا برای نظارت بر خدمات مشاوره مهاجرت به این کشور تاسیس شده است. از سال 2021، این شورا با نام کالج شناخته شد که از جمله وظایف آن، تحقیق و اجرای قوانین بر کار مشاورین و شناسایی مشاورین غیرمجاز و مجازات آن‌ها است.

اهمیت ICCRC آن‌جا مشخص می‌شود، که طبق قانون، همه مشاوران مهاجرتی در کانادا و خارج از این کشور برای ارائه خدمات مهاجرتی باید عضوی از این شورا باشند. یعنی در این شورا ثبت‌نام کرده و مجوز معتبری به‌عنوان مشاور قانونی مهاجرت به کانادا (RCIC) دریافت کرده باشند.

متقاضیانی که از مشاور مورد تایید ICCRC و دارای کد شناسایی کمک می‌گیرند، خاطرشان جمع‌تر است. این مشاور به جدیدترین قوانین و سیاست‌های مهاجرتی آگاه است، به درستی می‌داند دستورالعمل‌ها چه هستند و چگونه باید به آن‌ها عمل کرد.


نکته قابل‌توجه در رابطه با استخدام مشاور ICCRC این است که ویزا شدن یک پرونده کاملا به افسر اداره مهاجرت کانادا بستگی دارد و این مشاورین تنها راه درست و قانونی که بیشترین نتیجه را دارد، پیشنهاد و برای آن از سمت متقاضی اقدام می‌کنند.

وظیفه اصلی شورای ICCRC، حمایت از افرادی است که برای مهاجرت به کانادا و یا اخذ شهروندی این کشور درخواست مشاوره دارند. و اما این شورا چگونه از متقاضیان حمایت می‌کند؟

  • فراهم کردن لیستی از مشاوران و وکلای ICCRC
  • مدیریت شکایات و نظم‌دهی به پرونده‌های در جریان
  • گزارش مشاوران بدون مجوز و غیرقانونی به پلیس ملی کانادا (RCMP) و یا آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای پیگیری بیشتر
  • آموزش و آگاهی مردم از خطرات انتخاب وکیل غیرمجاز

تفاوت مشاور و وکیل ICCRC

در مسیر مهاجرت به دو عبارت بر خواهید خورد که ممکن است تا حدودی شما را در انتخاب فرد مناسب جهت پیگیری امور مهاجرتی‌تان گیج کند؛ مشاور و وکیل! در ادامه تفاوت مشاور و وکیل ICCRC را بررسی خواهیم کرد.

نکته اول که باید در نظر گرفت این است که تمامی کسانی که عضو ICCRC هستند، مشاور بوده و وکیل نیستند. تفاوت اصلی بین یک مشاور ICCRC و یک وکیل عبارت است از:

  • وکلا توسط یک کانون وکلای استانی و مشاوران توسط شورای ICCRC مدیریت می‌شوند و از مجوز RCIC برای به رسمیت شناختن خود استفاده می‌کنند.
  • وکلا باید حداقل مدرک لیسانس حقوق (تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق) داشته باشند، در حالی که مشاوران مهاجرت یک دوره 12 ماهه را برای دریافت گواهینامه تخصصی می‌گذارنند و صرفا در رابطه با موضوعات مهاجرتی است.
  • وکلا مجاز هستند از طرف شما در دادگاه فدرال وکالت کنند، در حالی که مشاوران نمی‌توانند در این شرایط حضور پیدا کنند.

در کل مشاوران ICCRC به‌صورت قانونی می‌توانند تمام امور مهاجرتی را انجام دهند ولی در صورت وجود مشکلات حقوقی نمی‌توانند در دادگاه حضور پیدا کنند. به همین دلیل، وجود وکیل مهاجرت به کانادا ضروری است. متقاضیانی که سابقه ریجکت شدن ویزا یا سوء‌پیشینه دارند و مدت زیادی است که موفق به دریافت ویزا نشدند باید از وکیل ICCRC کمک بگیرند.

مشاوره با مشاور ICCRC

چرا وکلای ICCRC را انتخاب کنیم؟

تصمیم به مهاجرت و اقدام برای آن، مهم‌ترین تصمیمی است که یک فرد برای آینده خود و فرزندانش می‌گیرد. جدایی از خانه و خانواده و رسیدن به اهداف در جایی که امکان تحقق آن‌ها وجود دارد، کاری پر استرس است. آنچه که می‌تواند تا حد زیادی این تنش‌ها را کم کند، وجود فردی با تجربه و آگاه به مراحل و روند امور مهاجرتی است. فرقی نمی‌کند این مشاور یا وکیل از کشور مقصد باشد یا مبدا، فقط مهم این است که به عنوان مشاور و وکیل ICCRC کد مخصوص و قابل استعلامی داشته باشد.

اگر مهاجرت به کانادا دغدغه شماست و به دنبال مشاور ICCRC می‌گردید، پارسی کانادا با داشتن مشاوران و وکلای مجرب صبورانه به سوالاتتان پاسخ و به شما کمک خواهند کرد. کافیست فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس ما باشید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

یک وکیل ICCRC با تجربه و فعال (Active) می‌تواند به شما بگوید که

  • چه روشی برای شما مناسب است
  • با توجه به داشتن تجربه، پروسه شما چقدر زمان بر است
  • در روند پروسه با چه مشکلاتی روبه‌رو خواهید شد
  • چه نتایجی ممکن است پیش آید
  • چه کارهایی برای کم کردن ریجکتی باید انجام شود
  • و غیره

طبق آمار منتشر شده توسط شورای ICCRC در سال 2015 ، 3600 مشاور ICCRC در داخل و خارج از کانادا مشغول به فعالیت هستند. این به این معناست که افراد می‌توانند به راحتی شخصی که مورد تایید این نهاد است را برای انجام امور خود انتخاب کنند. برای این کار کافیست که به سایت college-ic مراجعه و با ارائه اطلاعات مشاور، کد ICCRC بررسی و از فعال بودن وضعیت مشاور اطمینان حاصل شود. وکیل ICCRC که دارای وضعیت “revoked” یا ” suspended” باشد مادامی که به وضعیت” active” تغییر حالت ندهد، مجاز به ارائه پرونده به شورا نیست.

سخن پایانی

امید است بعد از خواندن این مطلب بدانید که ICCRC چیست و برای چه منظور وجود مشاور این شورا در پروسه مهاجرتی لازم است. طبق قانون کانادا، تمامی افرادی که قصد مهاجرت به این کشور یا درخواست شهروندی آن را دارند، باید از طریق وکیل ICCRC درخواست خود را ارائه دهند. این وکیل دارای کد مخصوص و قابل استعلام است و به تمامی روش‌ها و سیاست‌های مهاجرتی کانادا آگاه است.

سوالات متداول

ICCRC، شورای تنظیم مقررات مشاوران مهاجرت به کانادا است و به‌عنوان مرجعی نظارتی برای خدمات مشاوره مهاجرت به کانادا تاسیس شده است.

این شورا نهاد نظارتی بر خدمات مشاوره مهاجرت و شهروندی کانادا است. مشاورین ICCRC دارای یک کد قابل استعلام هستند و تمامی مراحل را به‌صورت قانونی انجام می‌دهند.

با مراجعه به سایت Collage-ic می‌توان با وارد کردن کد وکیل و سایر اطلاعات، وضعیت وکیل را بررسی کرد. وکیلی مورد تایید و مجاز است که دارای وضعیت فعال یا “active ” باشد.
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها