موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی شهر ساسکاتون (Saskatoon) کانادا

معرفی شهر ساسکاتون (Saskatoon) کانادا

ساسکاتون (Saskatoon)، یکی از شهرهای پرجمعیت استان ساسکاچوان کانادا است که به پایتخت فرهنگی کانادا نیز معروف است. این شهر نزدیک به 317,480 نفر جمعیت دارد و به دلیل قرارگیری مراکز علمی و تحقیقاتی مختلف در آن، تقاضای دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های مختلف نیز، جهت تحصیل در شهر ساسکاتون بسیار بالا است! در این مقاله از پارسی کانادا به معرفی و بررسی شهر ساسکاتون کانادا، هزینه‌های زندگی، فرصت‌های شغلی، شرایط مهاجرت و موارد دیگر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه شهر ساسکاتون

شهر ساسکاتون در سال 1883 میلادی، توسط مهاجرین غیر بومی تاسیس شد و طبق روایات مردم بومی، نام این شهر از کلمه Mis-sask-quah-toomina که در زبان محلی نام یک توت قرمز خوارکی است، برگرفته شده؛ اما مستندات تاریخی، برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

در سال 1890 با ورود راه‌آهن به این شهر، ساسکاتون رشد سریعی را تجربه کرد و به‌عنوان پر جمعیت‌ترین شهر در منطقه، به مرکز اقتصادی استان ساسکاچوان تبدیل شد. از سال 1907 به‌ بعد نیز، در این شهر دانشگاه‌های مختلفی تأسیس شد که منجر به رشد علمی و مهاجرت دانشجویان بین‌المللی به شهر شد.

در دهه‌های اخیر، ساسکاتون با توسعه‌های شهری و اقتصادی مداوم، به یکی از شهرهای مهم کانادا در زمینه‌های تجارت، فرهنگ و آموزش تبدیل شده‌ است. در حال حاضر ساسکاتون یکی از جذاب‌ترین شهرهای کانادا برای ادامه تحصیل، زندگی و کار به‌شمار می‌رود.

تصویری از طبیعت و آب هوای ساسکاتون کانادا

آب و هوای شهر ساسکاتون

شهر ساسکاتون یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کانادا است که براساس آمارهای داخلی کانادا، بهترین کیفیت آب‌وهوا در کشور را دارد.

میانگین دمای هوا در این شهر، برای فصل زمستان برابر با 20- درجه سانتی‌گراد و در ماه‌های ژوئیه و آگوست که ماه‌های گرم سال هستند، 25+ درجه سانتی‌گراد است. البته در برخی از روزهای تابستان، ممکن است دمای هوا به بالاتر از 30 درجه نیز برسد.

بهار و پاییز در ساسکاتون معمولاً کوتاه است و آب‌وهوای شهر در این فصول، تغییرات دما نسبتاً ملایمی را تجربه می‌کند. این فصول، اغلب با باران‌های متناوب و گذر سریع از هوای سرد به گرم یا بالعکس همراه است.

اقتصاد و کار در شهر ساسکاتون

اقتصاد شهر ساسکاتون از گذشته تاکنون، بر 2 بخش کشاورزی و معادن متمرکز بوده است؛ اما اخیراً بخش‌های مرتبط با فناوری و خدمات مالی نیز در این شهر رشد چشمگیری داشته است. ساسکاتون یکی از مهم‌ترین تولید کنندگان کود پتاس در کانادا است. این شهر به‌عنوان قلب کشاورزی در کانادا شناخته می‌شود، به‌گونه‌ای که 28% از غلات و 54% گندم کانادا در این شهر تولید می‌شود. این شهر به‌عنوان یکی از پیشروهای بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان نیز محسوب‌ می‌شود.

همچنین شرکت کامیکو (Cameco) در این شهر قرار دارد که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده اورانیوم و انرژی اتمی در جهان است. در یک نگاه می‌توان دریافت که شهر ساسکاتون، اقتصادی پویا و روبه‌رشد دارد و همین موضوع باعث شده تا این شهر، هیچ مشکلی از نظر کار و اشتغال نداشته باشد.

هزینه‌های زندگی در ساسکاتون

به‌صورت کلی میانگین هزینه‌ی زندگی یک خانواده 4 نفره در ساسکاتون، بدون هزینه اجاره‌خانه حدود 3853.4 دلار کانادا که تقریبا همان 4000 دلار در ماه است که این مقدار برای یک نفر، بدون احتساب اجاره‌خانه تقریبا 1098.8 دلار کانادا برآورد می‌شود.

در جدول زیر، برآوردی از هزینه‌های زندگی در ساسکاتون را در قالب یک جدول کاربردی ارائه کرده‌ایم که شامل هزینه‌های مسکن، حمل و نقل، غذا و سایر هزینه‌های ضروری برای افرادی است که در این شهر زندگی می‌کنند.

جدول هزینه زندگی در ساسکاتونهزینه به دلار کانادا
هزینه یک وعده غذایی در مرکز شهر14
هزینه یک وعده غذایی فست‌فود10
هزینه خریدهای سوپرمارکتی ماهانه141.35
هزینه کفش و لباس486
یک واحد آپارتمانی 1 خوابه در مرکز شهر1466.67
یک واحد آپارتمانی 1 خوابه در حاشیه شهر1228.33
یک واحد آپارتمانی 3 خوابه در مرکز شهر2150.00
یک واحد آپارتمانی 3 خوابه در حاشیه شهر1866.67
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر3707.79
قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در حاشیه شهر2432.64
میانگین هزینه ماهانه مصرف برق، آب، گاز و... در یک آپارتمان 85 متری300.00
هزینه تلفن و اینترنت موبایل ماهانه (10 گیگابایت)86.54
بلیط حمل و نقل عمومی (یک طرفه)3.00
تعرفه عمومی تاکسی5.00
1 کیلومتر مسیر با تاکسی2.00
یک لیتر بنزین1.51

تحصیل در ساسکاتون

ساسکاتون یکی از شهرهای مهم کانادا به لحاظ قرارگیری مراکز آموزشی است. در این شهر حدود 78 مدرسه ابتدایی و 14 دبیرستان وجود دارد که به‌صورت رایگان تا مقطع دانشگاه خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

از دانشگاهای مهم شهر ساسکاتون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که محبوبیت زیادی دارند و مقصد فوق‌العاده‌ای برای دانشجویان بین‌المللی است. این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

علاوه‌بر دانشگاه‌های معرفی شده در بالا، موسسات و دانشگا‌ه‌های مختلف و متعدد دیگری نیز در ساسکاتون وجود دارد که با مراجعه به وبسایت رسمی شهر ساسکاتون در کانادا می‌توانید درباره این دانشگاه‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بهداشت و درمان در ساسکاتون

خدمات درمانی ساسکاتون در کانادا، مطابق با قانون دولت کانادا، به صورت رایگان و بدون هزینه به مردم ارائه می‌شود. البته جراحی پلاستیک و عمل‌های زیبایی جزو خدمات رایگان تحت پوشش بیمه نیستند.

در ساسکاتون 4 بیمارستان بزرگ قرار دارد که در کنار آن‌ها مراکز بهداشتی و درمانی متعددی وجود دارد. لیست بیمارستان‌های معتبر شهر ساسکاتون به شرح زیر است:

  • بیمارستان سنت پل «St. Paul’s Hospital»
  • بیمارستان شهر ساسکاتون «Saskatoon City Hospital»
  • بیمارستان دانشگاه رویال «Royal University Hospital»
  • بیمارستان کودکان جیم پتیسون «Jim Pattison Children’s Hospital»

در این شهر انواعی از مراکز مراقبت‌های طولانی مدت مانند: آسایشگاه‌ها و مراکز بهداشت روانی و مرکز ترک اعتیاد هم وجود دارد که منجر به افزایش کیفیت خدمات درمانی و بهداشت اجتماعی ساسکاتون نسبت به استاندارد جهانی شده است.

تصویری از فرهنگ شهر ساسکاتون

فرهنگ شهر ساسکاتون کانادا

از جمله جنبه‌های فرهنگی مورد توجه در شهر ساسکاتون در کانادا می‌توان به فرهنگ بومی، تئاتر و هنرهای نمایشی، جشنواره‌ها و رویدادها، هنر خیابانی، موسیقی، موزه‌ها و جشن‌های چند فرهنگی اشاره کرد.

به طور کلی، شهر ساسکاتون دارای جمعیتی از گروه‌های مختلف است و این تنوع و تقابل فرهنگ‌های گوناگون منجر به افزایش سطح فرهنگ و تعامل مردم شهر شده است. به طور کلی این شهر، مردمانی خونگرم و مهمان‌ نواز دارد.

انجمن‌ها و کمیته‌های مختلف این شهر، تأکید ویژه‌ای بر جهت‌گیری در مقابل نژادپرستی و تبعیض دارند؛ به همین دلیل برنامه‌های آموزش ضد نژادپرستی و استقبال از مهاجران در این شهر انجام‌ می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی شهر ساسکاتون

در ادامه برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر ساسکاتون را به‌اختصار معرفی کرده‌ایم:

1. پارک تاریخی Wanuskewin

این پارک یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی ساسکاتون است که بیش از 6,000 سال تاریخ بومیان کانادا را به نمایش می‌گذارد. بازدیدکنندگان می‌توانند از مکان‌های باستانی، بازدید کرده و در فعالیت‌های سنتی مانند کارگاه‌های هنری و داستان‌گویی در این پارک، شرکت کنند.

2. باغ‌ها و پارک‌های ساسکاتون

شهر ساسکاتون دارای فضاهای سبز و پارک‌هایی است که مکان‌های مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و لذت بردن از طبیعت هستند. از جمله این مکان‌ها، می‌توان به پارک دره می‌واسین (Meewasin Valley) اشاره کرد.

3. موزه‌ها و گالری‌ها

ساسکاتون میزبان گالری‌ها و موزه‌های متعددی است که هنرهای بصری، تاریخی و فرهنگی را به نمایش می‌گذارند. گالری هنری رمای مدرن کانادا (Remai Modern) از جمله این موزه‌ها است که آثار هنرمندان محلی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد.

4. ساختمان‌ها و بناهای تاریخی

ساسکاتون دارای بناهای تاریخی و معماری منحصر به فردی است که نشان‌دهنده تاریخ غنی شهر هستند. بازدید از ساختمان‌های تاریخی مانند سالن تئاتر برادوی (Broadway theatre) و دانشگاه ساسکاچوان می‌تواند تجربه‌ای جذاب باشد.

5. جشنواره‌ها و رویدادها

ساسکاتون طیف گسترده‌ای از جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی را برگزار می‌کند که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. جشنواره شکسپیر در ساسکاچوان و جشنواره فولک فست (Folk Fest) از جمله این رویدادها هستند.

6. رودخانه ساسکاچوان جنوبی

این رودخانه که از میان شهر عبور می‌کند، مکانی عالی برای فعالیت‌های فضای باز مانند: قایق‌رانی، ماهیگیری و پیک‌نیک است. همچنین، پیاده‌روی‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری کنار رودخانه، جای عالی برای لذت بردن از مناظر شهری و طبیعی هستند.

رودخانه ساسکاچوان جنوبی

7. جشنواره جاز ساسکاتل (sasktel jazz festival)

یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی ساسکاتون، جشنواره جاز ساسکاتل (Saskatchewan Jazz Festival) است که هر ساله هنرمندان معروف جاز را از سراسر جهان به این شهر می‌کشاند و فضایی پر از موسیقی و شادی ایجاد می‌کند.

8. منطقه تاریخی برادوی (Broadway)

این منطقه که با مغازه‌های بوتیک، کافه‌ها و گالری‌های هنری شناخته می‌شود، فرصتی عالی برای گشت‌وگذار و تجربه فرهنگ متنوع و زنده‌ ساسکاتون است.

شرایط مهاجرت به ساسکاتون کانادا

به‌طور کلی شرایط مهاجرت به شهر ساسکاتون برای هر روشی که متقاضیان اقدام می‌کنند؛ متفاوت است و مدارک و شرایط خاص خود را دارد. متقاضیان می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی، کاری، نامزدی استانی ساسکاچوان یا سرمایه‌گذاری، به این شهر مهاجرت کنند. در زیر به شرایط عمومی که برای مهاجرت به کانادا و ساسکاتون لازم است اشاره کرده‌ایم:

  •  داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 7 یا آزمون زبان فرانسه مانند TEF (معادل CLB)
  •  1 سال تجربه کاری در یکی از تخص‌های مورد نیاز استان (روش مهاجرت کاری)
  •  کسب حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز در گزینش ابتدایی استانی (روش نامزدی استانی)
  •  ارائه تاییدیه سابقه کار در مشاغل مورد نیاز دولت کانادا (روش مهاجرت کاری)
  •  داشتن سرمایه مورنیاز برای راه‌اندازی یا خرید بیزنس (روش سرمایه‌گذاری)
  •  اثبات تمکن مالی
  •  عدم سوء پیشینه

همچنین، پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (Job Offer)، حرفه‌ای بودن در یک مهارت خاص یا به اصطلاح تِک تلنت (Tech Talent Pathway)، اقدام از طریق مشاغل مورد نیاز و غیره، از جمله روش‌های پرطرفدار مهاجرت کاری به ساسکاتون است.

روش‌های موفقیت‌آمیز مهاجرت به ساسکاتون بیشتر مهاجرت کاری است. با شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به راحتی می‌توان از روش کاری اقدام به مهاجرت به ساسکاتون کرد. مشاغلی مانند: کارگر، مهندس اجرایی، پزشک متخصص، کارشناس فروش و… از مشاغل پرتقاضا کشور کانادا و شهر ساسکاتون است.

ساسکاتون شهری عالی برای مهاجرت و زندگی

در این مقاله از پارسی کانادا، به معرفی کاربردی و کوتاه شهر ساسکاتون در ایالت ساسکاچوان کانادا پرداختیم. این شهر فوق‌العاده و پرجمعیت، دارای فرهنگی غنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان است. ساسکاتون شهری با هزینه‌های متوسط محسوب می‌شود و اقتصاد خوب و روبه‌رشد، دانشگاه‌های معتبر و خدمات درمانی و بهداشتی متعدد رایگان، از مهم‌ترین نکات درباره این شهر است.

اگر قصد مهاجرت به ساسکاتون را دارید، می‌توانید با مشاوران ما تماس گرفته یا فرم مشاوره زیر را تکمیل کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و به سؤالاتتان پاسخ خواهند داد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

به طور کلی برای عزیزانی که شرایط عمومی را داشته باشند، مهاجرت تحصیلی شانس موفقیت بیشتری دارد، اما افراد واجد شرایط مهاجرت کاری نیز به راحتی می‌توانند برای مهاجرت اقدام کنند.

همانطور که در جدول هزینه‌ها درج شد، هزینه زندگی در شهر ساسکاتون برای یک خانواده 4 نفره تقریبا 4 هزار دلار کانادا و برای فرد مجرد حدود هزار دلار است.

باتوجه‌به نوع مهاجرت و اینکه افراد دارای چه شرایطی باشند این زمان متغیر است اما به طور عمومی، پروسه مهاجرت حداقل 1 سال زمان لازم دارد.

یکی از بهترین شهرهای کانادا در استان ساسکاچوان، شهر ساسکاتون با اقتصادی روبه‌رشد است. این شهر مراکز صنعتی مختلفی را در خود جای داده است و به قلب کشاورزی کانادا نیز شناخته می‌شود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها