موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آدلین وبر (Adeline Webber)؛ کمیسر یوکان

آدلین وبر (Adeline Webber)؛ کمیسر یوکان

آدلین وبر (Adeline Webber)، کمیسر یوکان کانادا که در وایت هورس (White Horse)، متولد و بزرگ شده است. او در طول زندگی خود با عزمی راسخ برای به رسمیت شناختن حقوق مردمان بومی به‌ویژه زنان، تلاش کرده است. آدلین از سال 2018، به‌عنوان مدیر یوکان مشغول به کار بود تا اینکه در 31 می 2023، توسط نخست‌وزیر جاستین ترودو (Justin Trudeau)، به‌عنوان سی و هفتمین کمیسر یوکان منصوب شد.

جاستین ترودو، از این فرصت استفاده کرد و از آدلین وبر قدردانی کرد. او چنین گفت: «من به آدلین وبر به‌خاطر انتصابش به‌عنوان کمیسر بعدی یوکان تبریک می‌گویم. خانم وبر درک قابل‌توجهی از نیازهای منحصربه‌فرد مردم منطقه یوکان کانادا دارد. من مطمئن هستم که او در نقش جدید خود به آنها خدمت خواهد کرد.»

اوایل زندگی آدلین وبر، کمیسر یوکان کانادا، چگونه بوده است؟

در سن پنج سالگی، وبر در مدرسه، Whitehorse Baptism Mission، مشغول به تحصیل شد. اگرچه وبر و خواهرش، وینی پترسون (Winnie Peterson)، در کنار هم ماندند، اما سیستم مدارس یوکان، اعضای خانواده آنها را از هم جدا کرد و برادرانش را به مدارسی در آلبرتای شمالی و کارکراس (Carcross) فرستاد. پس از هفت سال تحصیل، درست قبل از اینکه اولین شغل خود را در یک آشپزخانه پیدا کند، با بیل وبر (Bill Webber) ازدواج کرد. محل اقامت او در مدرسه بود که بعدا به دفاتر شورای ملل یوکان، تبدیل شد.

آدلین وبر، سی و هفتمین کمیسر یوکان

آدلین وبر، در نقش کمیسر

مسئولیت‌های آدلین وبر، به‌عنوان کمیسر یوکان، به شرح زیر است:

  • تضمین تداوم حکومت و حفظ آزادی‌های دموکراتیک
  • ارائه موافقت به لوایح تصویب‌شده توسط مجلس قانون‌گذاری یوکان و تبدیل به قانون
  • نمایندگی منافع مردم یوکان با حضور در مراسم رسمی
  • شرکت در رویدادهای اجتماعی و اهدای جوایز و افتخارات

آدلین وبر چه جوایزی دریافت کرده است؟

آدلین وبر، در طول زندگی حرفه‌ای خود چندین جایزه دریافت کرده است که عبارت‌اند از:

  • کسب مدال جوبیلی الماس ملکه الیزابت دوم در 7 فوریه 2012
  • کسب جایزه کمیسر یوکان برای خدمات عمومی
  • جایزه خدمات مرکز دوستی Skookum Jim

انتشارات آدلین وبر

کتاب Finding Faces، شامل بیش از شصت صفحه عکس و داستان است که سیستم مدرسه در Whitehorse را مستند می‌کند.

حرفه Adeline Webber

آدلین وبر، انجمن زنان هندی یوکان را در سال 1974 تاسیس کرد. هدف او، آموزش و کمک به همه افرادی بود که در جستجوی فرصت‌های شغلی در دولت در سطح فدرال بودند. وبر در راستای این هدف، یک کمیته سیاست آموزشی و برنامه اعتماد آموزشی را ایجاد کرد تا افراد در ابتدا بتوانند آموزش ببینند. در بهار 2022، وبر یکی از اعضای هیئت مجمع ملل اول بود که با پاپ فرانسیس (Pope Francis) در رم ملاقات کرد.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال