موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

شغل آشپزی در استرالیا

اگر فکر می‌کنید می‌توانید شغل آشپزی را در کشور استرالیا به عهده بگیرید و مهارت‌های شغلی خود را ارتقا دهید، با ما همراه باشید.

شغل آشپزی در استرالیا

امروزه بازار شغل آشپزی در استرالیا به‌شدت در حال رشد است‌ و فرصت‌های شغلی زیادی را برای متقاضیان فراهم می‌کند. استرالیایی‌ها عمدتا غذاهای سالم مصرف می‌کنند؛ به همین دلیل تقاضا برای سرآشپزهایی که می‌توانند غذاهای سالم طبخ کنند نسبتا زیاد است.

به نقل از سایت the.migration دولت مزایا و تشویقی‌های متعددی را برای افراد واجدالشرایط آشپزی در استرالیا در نظر گرفته است تا به‌راحتی در این کشور امرار معاش کنند. سرآشپزها در استرالیا جایگاه موفقی دارند.

اگر شما هم علاقه زیادی به آشپزی و دستورالعمل‌های جدید دارید و از مهارت‌های موردنیاز برخوردار هستید، شغل آشپزی در استرالیا یک فرصت طلایی برای رشد و شکوفایی شماست. می‌توانید با انتخاب استرالیا که یکی از بهترین مکا‌ن‌ها برای مهاجرت آشپز است از مهارت خود درآمد کسب کنید. مهاجرت آشپز به استرالیا مستلزم دانش، مهارت و تجربه کافی در این زمینه است.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید این شغل را در کشور استرالیا به عهده بگیرید و مهارت‌های آشپزی خود را ارتقا دهید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله تمام اطلاعات موردنیاز و شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور به‌عنوان آشپز را به شما ارائه می‌دهیم.

شغل آشپزی در استرالیا و شرایط مهاجرت

مهاجرت به عنوان سرآشپز یا آشپز در استرالیا

در حال حاضر سرآشپزان در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت و آشپزان در فهرست مشاغل ماهر کوتاه‌مدت قرار دارند.

آشپزان و سرآشپزان پس از دریافت ویزای اسکیل ورکر استرالیا (Skill workers) و مهاجرت به این کشور در موقعیت‌های مختلف مانند کافه‌ها، رستوران‌ها‌، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و غیره مشغول به کار می‌شوند. با درک آموزش‌ و مهارت‌های مربوط به آشپزی بهتر می‌توانید در مورد شغل آشپزی در استرالیا تصمیم بگیرید.

پس از مهاجرت به این کشور و چند سال کار کردن اگر مایل بودید می‌توانید حرفه خود را ارتقا دهید و مسئولیت بیشتری را بپذیرید. با گذشت زمان ممکن است به کمک سرآشپز (Sous Chef)، سرآشپز (Head Chef) و سرآشپز اجرایی (Executive Chef) ارتقاء جایگاه دهید.

دوره کارآموزی را نزد سرآشپز باتجربه‌ای بگذرانید و در مورد مدیریت رستوران‌ها و اصول مهمان‌نوازی مطالعه کنید. زمان مشخصی را به یادگیری این هنر و حرفه اختصاص دهید تا شانس خود را برای آشپزی در استرالیا افزایش دهید.

با آزمایش مواد اولیه و تکنیک‌های جدید و هم‌چنین ثبت‌نام در کلاس‌های آشپزی حرفه‌ای مهارت‌‌های خود را تا سطح مطلوبی افزایش دهید. اگر قصد راه‌اندازی رستوران خود را دارید، مهارت خود را با دریافت مدرک کسب‌وکار حرفه‌ای ارتقا دهید.

بازار کار شغل آشپزی در استرالیا

آشپزی جز لیست مشاغل مورد نیاز استرالیاست. دولت این کشور به‌دلیل پیشرفت سریع و تقاضای مداوم برای مهاجرت آشپز به استرالیا، رشد قابل‌توجهی را برای آینده آشپزان و سرآشپزان پیش‌بینی می‌کند.

طبق گزارش وب‌سایت labourmarketinsights در سال 2014 حدود 80200 سرآشپز در استرالیا مشغول به کار بودند و تا سال 2019 این رقم به 10100 نفر افزایش یافت. طبق آمار ممکن است تا سال 2024 این تعداد به 117300 نفر نیز برسد.

در ادامه این گزارش آمده است که حدود 48 درصد از افرادی که شغل آشپزی در استرالیا را انتخاب می‌کنند و سمت آشپز را دارند، در مجموع در تمام مشاغل به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنند. آشپزانی که ساعت کاری آنها تمام‌وقت است، به‌طور متوسط 43 ساعت در هفته مشغول به کار هستند.

حدود 72 درصد از افرادی که به‌عنوان سرآشپز مشغول به‌کار هستند، به‌صورت تمام‌وقت کار می‌کنند و میانگین ساعت کاری آن‌ها به‌طور متوسط 46 ساعت در هفته است.

بازار کار شغل سرآشپز در استرالیا

سرآشپزهای واجد شرایط و با تجربه در استرالیا تقاضای زیادی دارند.

شرایط مهاجرت آشپز به استرالیا

پس از اتمام موفقیت‌آمیز دوره‌های خود می‌توانید آشپزی در استرالیا را آغاز کرده و از مزایای فوق‌العاده آن استفاده کنید. برای واجدالشرایط بودن به‌عنوان سرآشپز باید به سطح مهارت 2 تحت طبقه‌بندی ANZSCO دست پیدا کنید که موارد زیر را شامل می‌شود:

  • دیپلم حرفه‌ای در زمینه هتل‌داری به‌‎همراه گواهی III و IV در آشپزی تجاری
  • داشتن حداقل سه سال سابقه کار مرتبط به سرآشپزی

برای واجدالشرایط بودن به‌عنوان آشپز باید به سطح مهارت 3 تحت طبقه‌بندی ANZSCO دست پیدا کنید که نیازمند موارد زیر است:

  • سه سال تجربه کارآموزی در یک موسسه رسمی به‌عنوان آشپز (گواهی سوم یا چهارم تجاری)
  • آموزش تمام‌وقت و اشتغال در سمت آشپز به‌مدت حداقل سه سال

همانطور که گفته شد، شغل آشپزی در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا و دارای کد ANZSCO است. برای مشغول شدن در شغل آشپزی در استرالیا باید ارزیابی مثبت مهارت داشته باشید؛ مرجع ارزیابی مدارک برای آشپز trade recognition Australia است که به‌اختصار TRI می‌گویند. نماینده TRA اسنادی را که شامل آموزش و سابقه کاری می‌شود بررسی می‌کند. سوالاتی که باید به آن‌ها پاسخ داده شود شامل موارد زیر است:

  • آیا متقاضی در صورت عدم داشتن مدارک رسمی کارآموزی، مدارکی دال بر شش سال سابقه کار به‌عنوان آشپز و سه سال سابقه کار به‌عنوان سرآشپز را دارد؟
  • آیا متقاضی مهارت‌هایش در سطح نیازهای موردنیاز استرالیاست؟
  • آیا متقاضی دانش فنی معادل شرایط استرالیا را دارد؟
  • آیا متقاضی برای برآورده‌کردن الزامات استرالیا در زمینه استانداردهای آموزشی و کارآموزی مهارت کافی را دارد؟
  • در چه تاریخی متقاضی فرآیند معادل‌سازی استانداردهای استرالیا را تکمیل کرده است؟ تاریخ دقیق باید مشخص شود.

ویزاهای مهاجرت آشپز به استرالیا

آشپزها کار برنامه‌ریزی، سازماندهی، آماده‌سازی و نظارت بر پخت غذا را در رستوران‌ها و موسسات پذیرایی بر عهده دارند. البته دقت کنید که ویزای مهاجرتی برای شغل آشپزی در استرالیا به‌عنوان سرآشپز، با ویزای مهاجرتی به‌عنوان آشپز متفاوت است.

لیست ویزاهای مهاجرتی برای آشپزی در استرالیا به‌عنوان سرآشپز شامل موارد زیر است:

لیست ویزاهای مهاجرتی برای عنوان شغلی آشپز شامل موارد زیر است:

  • ویزای 190 استرالیا (ویزای نامزدی ماهر)
  • ویزای 491 استرالیا (ویزای موقت کار ماهر منطقه‌ای)
  • ویزای 494 استرالیا (ویزای موقت منطقه‌ای کارفرما)
  • ویزای 489 استرالیا (ویزای موقت ماهر منطقه‌ای)
  • ویزای 482 استرالیا (ویزای موقت کمبود مهارت (TSS))
  • ویزای407 استرالیا (آموزشی)

به‌طور کلی مهاجرت آشپز به استرالیا از طریق ویزای مهارتی استرالیا و ویزای حمایت کارفرما ممکن است؛ البته در صورت داشتن سابقه کاری مرتبط می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این کشور اقدام به دریافت ویزای 188 استرالیا کنید. برای اطلاعات بیشتر، فرم زیر را پر کنید تا کاشناسان ما با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

پیش نیاز های شغلی برای آشپزان در استرالیا

همان طور که شغل آشپزی و سر آشپزی در هر کشوری موجود است و اصولا همه مردم به این گونه افراد نیاز دارند، اصطلاح سرآشپز فقط برای متقاضیان موسسات غذایی و فست فودی اعمال نمی شود، بلکه آن ها می توانند در همه مکان هایی همچون رستوران‌ها و هتل‌ها که وزارت بهداشت هر کشور آن‌ها را تایید کرده است، به فعالیت تخصصی خود بپردازند.

در ضمن علاقه‌مندان این حرفه بایستی بدانند که اخذ مدرک بین المللی که کشور استرالیا قبول دارد، بسیار الزامی و ضروری می‌باشد، زیرا در غیر این صورت دولت این کشور به این افراد اجازه ورود و کار در استرالیا را نخواهد داد.

بهتر است بدانید که تخصص های پذیرفته شده تحت عنوان سرآشپز، شامل، سرآشپز پارت، سرآشپز کمیس، دمی سرآشپز، سرآشپز دوم و سوس آشپز می شوند. همچنین بایستی بدانید که شغل سر آشپز و آشپز در SOL که لیست مشاغل مورد نیاز در استرالیا می باشد، ذکر شده است.

در هر صورت به متقاضیان این حرفه توصیه می شود که در ابتدا، پیشنهاد کار شغلی خود را از یک کارفرما در استرالیا بدست آورند و سپس برای مهاجرت به استرالیا اقدام فرمایند. وظایف شغلی آشپز ها و سر آشپز ها در ادامه بیان شده است.

وظایف شغل آشپزی در استرالیا

آشپز به‌طور کلی آماده‌سازی، طبخ و طعم‌دهی به مواد غذایی را بر عهده دارد. در لیست زیر به‌طور دقیق وظایف آشپز شرح داده شده است:

  • کنترل کیفیت مواد غذایی
  • کنترل دمای تجهیزات مانند اجاق، کوره و غیره
  • آماده‌سازی و طبخ غذا
  • مزه‌دار کردن غذا در طول پخت
  • سرو غذا در مقدار مناسب و تزیین ظرف غذا
  • ذخیره مواد غذایی در دمای کنترل شده در مکان مناسب
  • تهیه غذا برای رژیم‌های غذایی مختلف
  • آموزش کارکنان و کارآموزان آشپزخانه

سرآشپز نیز مسئول برنامه‌ریزی، سازماندهی و پخت غذا در مراکز پذیرایی، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری است. شرح دقیق وظایف سرآشپز شامل موارد زیر است:

  • برنامه‌ریزی و طراحی منوها و برآورد کردن هزینه‌های مربوطه
  • نظارت بر فعالیت آشپزها و دستیاران و تهیه کردن فهرست کارکنان
  • صحبت و بحث کردن در مورد مسائل غذایی با متخصصان تغذیه و مدیران
  • بررسی نیازهای مربوط به غذا، لوازم آشپزخانه و تجهیزات
  • آماده‌سازی، طبخ و مزه‌دار کردن غذاها
  • توضیح و نظارت بر اجرای مقررات پزشکی و بهداشتی
  • انتخاب پرسنل و کارکنان و آموزش آن‌ها
  • منجمد و نگهداری کردن مواد غذایی در صورت نیاز

حقوق آشپز در استرالیا

امروزه بسیاری از افراد از سراسر دنیا خواستار شغل آشپزی در استرالیا هستند. میانگین درآمد روزانه برای عنوان آشپز ساعتی 22.84 دلار و برای عنوان سرآشپز ساعتی 25.80 دلار است. استرالیا از بهترین کشورها برای کسب درآمد از طریق آشپزی است. این کشور برای کسب این عنوان شغلی یک دوره آشپزی تجاری برگذار می‌کند. پس از تکمیل این دوره می‌توانید علاوه بر استرالیا در تمام دنیا از این مهارت خود امرار معاش کنید.

سرآشپز شدن در کشور استرالیا که از زیباترین کشورهای دنیاست مزایای زیادی مثل دستمزد مناسب و امکانات رفاهی مطلوب دارد. تبدیل شدن به آشپز و آشپزی در استرالیا نیازمند مهارت و تجربه کافی در این زمینه است. در صورت برخورداری از این شرایط، درآمد خوبی را کسب خواهید کرد. با حمایت‌های دولت استرالیا از آشپزان و سرآشپزان، این کشور به یکی از مهاجرپذیرترین کشورها تبدیل شده‌است.

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای آشپزها

همان طور که ذکر شد مهاجرت آشپز به استرالیا بسیار رایج است، البته در شهرهای مختلف میزان حقوق دریافتی برای آشپزان و سرآشپزان متفاوت است. به نقل از سایت indeed.com حقوق دریافتی آشپزها و سرآشپزها در شهرهای مختلف این کشور به‌طور دقیق در جدول زیر به نمایش در آمده است:

پردرآمدترین شهرها برای آشپزدرآمد ساعتی (دلار استرالیا)
ایالت استرالیای غربی (Perth WA)32 دلار
بریزبن (Brisbane)31 دلار
ملبورن (Melbourne)29 دلار
مرکز غربی NSW
(central west NSW)
27 دلار
داروین (Darwin)26 دلار
بایرون بی Byron bay)23 دلار
سیدنی (Sydney)23 دلار
پنریت (Penrith)22 دلار
پردرآمدترین شهرها برای سرآشپزدرآمد ساعتی (دلار استرالیا)
ایالت استرالیای غربی (Perth WA)38 دلار
کوئینزلند (cairns QLD)32 دلار
داروین (Darwin)32 دلار
سیدنی منطقه مرکزی تجاری (Sydney)31 دلار
بریزبن (Brisbane)26 دلار
سیدنی (Sydney NSW)26 دلار
ملبورن (Melbourne)26 دلار
مانلی (manly)26 دلار

به طور کلی مانند سایر مشاغل پرتقاضا، می‌توانید به‌عنوان یک آشپز یا سر آشپز در یکی از بهترین کشورهای دنیا مانند استرالیا کار و زندگی کنید. همچنین در مطلب زیر می‌توانید بهترین کشور را بر اساس معیارهایی که از مقصد مهاجرت خود به عنوان آشپز دارید، انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به موضوع شغل آشپزی در استرالیا، مزایای مهاجرت به این کشور و معرفی ویزاهای مربوطه پرداختیم. در صورت داشتن علاقه، مهارت و تجربه کافی، آشپز بودن در استرالیا انتخاب شغلی مناسبی برای شماست.

با تحصیل در رشته آشپزی تجاری می‌توانید آشپز یا سرآشپز موفقی در این کشور باشید. بنابراین اگر در این زمینه مهارت و علاقه کافی را دارید، زمان را از دست نداده و با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله هرچه زودتر برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنید.

سوالات متداول

حداقل 3 سال سابقه کاری نیاز است.

درآمد سرآشپز در استرالیا به طور میانگین ساعتی 25 دلار و برای آشپز،میانگین ساعتی 22 دلار است.

ایالت استرالیای غربی از پردرآمدترین شهرها برای این گروه شغلی است.

guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها