موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اوسبیلدونگ رانندگی در آلمان

اوسبیلدونگ رانندگی در آلمان

دوره آوسبیلدونگ راننده حرفه‌ای، یکی از دوره‌های آموزشی کشور آلمان است که در آن متقاضیان، رانندگی با وسایل نقلیه سنگین مانند اتوبوس و انواع کامیون را یاد می‌گیرند. پس از پایان آموزش‌های این دوره می‌توانید به‌عنوان یک راننده حرفه‌ای افراد و کالاها را در مسیرهای شهری و بین شهری کشور آلمان جابه‌جا کنید. اگر به رانندگی در مسیرهای طولانی و ارتباط با افراد مختلف علاقه‌مند هستید، این دوره برای شما مناسب خواهد بود.

متقاضیان در این دوره آموزش می‌بینند که افراد و کالاها را به‌موقع و بدون هیچ آسیبی به مقصد برسانند. پس از اتمام دوره آموزشی نیز می‌توانند به‌عنوان یک راننده وسیله نقلیه عمومی و یا راننده کامیون برای حمل‌ونقل کالاها مشغول به‌کار شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم شرایط کلی مهاجرت به آلمان با دوره آوسبیلدونگ رانندگی آلمان، وظایف و وضعیت اشتغال رانندگان در آلمان را بررسی کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

دوره آوسبیلدونگ رانندگی در آلمان

درباره آوسبیلدونگ رانندگی در آلمان

یک راننده حرفه‌ای در آلمان در درجه اول باید تمرکز بالایی داشته و بدون هیچ مشکلی توانایی هدایت و کنترل وسیله نقلیه را داشته باشد. شما به‌عنوان یک راننده در سیستم حمل‌ونقل کشور آلمان سفرهای زیادی خواهید داشت و تجربه‌های زیادی کسب می‌کنید. رانندگان اتوبوس مسیرهای طولانی را در سراسر آلمان طی می‌کنند، اما لازم نیست که تمام روزهای هفته را  به‌صورت تمام‌وقت کار کنند.

یکی از مسیرهای یادگیری این حرفه در آلمان استفاده از دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان است. پس از پایان این دوره می‌توانید در موقعیت‌های ذکر شده کار خود را شروع کنید. ممکن است در یک شرکت حمل‌ونقل بار مشغول به کار شوید که با کامیون در بزرگراه رانندگی خواهید کرد. همچنین اگر در یک شرکت حمل‌ونقل مسافر مشغول به کار شوید، با اتوبوس رانندگی خواهید کرد و مسافران را با خیال راحت به مقصد می‎رسانید.

اطلاعات کلی دوره آوسبیلدونگ رانندگی حرفه‌ای آلمان عبارت‌اند از:

درباره آوسبیلدونگ رانندگی در آلمان
نوع آموزشآموزش دوگانه (Dual)
مدت‌زمان آموزش3 سال (امکان کاهش به 2 یا 2 سال و نیم وجود دارد)
کمک هزینه آموزشی850 تا 1010 یورو

شرایط مهاجرت به آلمان با آوسبیلدونگ رانندگی

برای مهاجرت به آلمان از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ، لازم است شرایط اولیه موردنیاز این دوره‌ها را داشته باشید. پس از پایان دوره آموزشی نیز می‌توانید در آلمان مشغول به‌کار شوید. برای آگاهی کامل از شرایط و روند مهاجرت از طریق دوره‌های آوسبیلدونگ مطلب ویزای اوسبیلدونگ را مطالعه کنید.

شرایط مهاجرت به آلمان با اوسبیلدونگ رانندگی عبارت‌اند از:

  • حداکثر 25 سال سن
  • اثبات تمکن مالی برای زندگی یک‌ماهه در آلمان (600 تا 700 یورو)
  • مدرک زبان آلمانی، سطح B2
  • گواهی دیپلم
از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

وظایف یک راننده حرفه‌ای در آلمان در یک نگاه

رانندگان در آلمان در موقعیت‌های مختلفی مشغول کار می‌شوند و در هر موقعیت وظایف متنوعی را برعهده خواهند داشت. به‌طور کلی اگر وظیفه شناس هستید، از رانندگی کردن لذت می‌برید و می‌توانید برای ساعات متوالی پشت فرمان بنشینید، رانندگی به‌صورت حرفه‌ای یک شغل مناسب برای شما خواهد بود. به‌عنوان یک راننده حرفه‌ای در آلمان بهتر است توانایی تعمیرات جزئی وسیله نقلیه خود را داشته باشید. همچنین داشتن مدرک زبان آلمانی و تسلط بر آن به شما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با مسافران و مشتریان خود داشته باشید.

به‌عنوان یک راننده اتوبوس یا کامیون در آلمان وظایف شما عبارت‌اند از:

  • بررسی فنی خودرو مانند باد لاستیک‌ها، سطح روغن، سیستم ترمز و آب رادیاتور پیش از شروع رانندگی
  • تعامل خوب با مسافران
  • بررسی و نظارت بر بارها
  • چک کردن مدارک لازم برای عبور از مرزهای بین‌المللی
  • انتخاب درست مسیر و برنامه‌ریزی سیستم ناوبری
  • رساندن مسافران به‌ مقصد و یا تخلیه بار و تهیه گزارش

درآمد راننده حرفه‌ای در آلمان

رانندگی در آلمان یک حرفه پردرآمد و با ساعات کاری منعطف است. متقاضیان این شغل در آلمان که از طریق دوره آوسبیلدونگ به این کشور مهاجرت کرده‌اند، در طول دوره آموزشی خود نیز حقوق دریافت می‌کند. بر اساس گزارش وب‌سایت meinestadt، میزان حقوق دریافتی رانندگان در طول دوره آموزشی عبارت است از:

میانگین درآمد راننده در طول دوره
سال اول آموزش664 تا 748 یورو
سال دوم آموزش713 تا 809 یورو
سال سوم آموزش769 تا 868 یورو

علاوه بر این پس از پایان دوره آموزشی، رانندگان حرفه‌ای در موقعیت‌های شغلی مختلف درآمدهای متفاوتی خواهند داشت. اگر علاقه‌مند به این حرفه هستید، لازم است اطلاعاتی درباره مهاجرت کاری به‌ آلمان داشته باشید، مطالعه مطلب ویزای کاری آلمان در این زمینه برای شما مفید خواهد بود. بر اساس گزارش وب‌سایت salaryexplorer میانگین حقوق رانندگان حرفه‌ای در آلمان به شرح زیر است:

میانگین درآمد راننده در آلمان
متوسط حقوق ماهانه1150 یورو
کمترین حقوق دریافتی در ماه530 یورو
بیشترین حقوق دریافتی در ماه1820 یورو

سطح تجربه رانندگان مهم‌ترین عامل تعیین کننده میزان حقوق آن‌ها است. طبیعتا هرچه سابقه کاری افراد بیشتر باشد، دستمزد بیشتری را نیز دریافت خواهند کرد. در کشور آلمان یک راننده با کمتر از دو سال سابقه تقریبا 600 یورو در ماه درآمد دارد. انتظار می‌رود که فردی با 2 تا 5 سال سابقه در این حرفه ماهانه 800 یورو درآمد داشته باشد. همچنین برای رانندگان با سطح سابقه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 1180 یورو در ماه برآورد می‌شود.

دوره آوسبیلدونگ راننده حرفه‌ای در آلمان

سرفصل‌های آموزشی هریک از دوره‌های آوسبیلدونگ به‌صورت تخصصی طراحی شده‌اند. شما در طول دوره آموزشی آوسبیلدونگ راننده حرفه‌ای، در دو بخش تئوری و عملی، یاد می‌گیرید که چگونه با وسایل نقلیه سنگین مانند کامیون و اتوبوس برای مدت طولانی رانندگی کنید. در ادامه مهم‌ترین مطالبی که در این دوره آموزشی ارائه می‌شوند، آورده شده است.

سال اول آموزش آشنایی با شرکت و وسیله نقلیه 
نگهداری، کنترل و تعمیر وسایل نقلیه
آموزش قوانین و مقررات ترافیکی برای رانندگی در جاده
رفتار درست در هنگام تصادف و سایر مشکلات
سال دوم آموزش آشنایی با فرایندهای عملیاتی 
برنامه‌ریزی لجستیک و پردازش قراردادها
سال سوم آموزشبرنامه‌ریزی و اجرای تورهای گردشگری با مقاصد خارجی
حمل‌ونقل کالاهای بسیار خاص
مطالب تکمیلی در زمینه ترافیک و جاده 

کدام شهرها برای راننده‌ها مناسب‌ترند؟

به‌طور کلی رانندگی یکی از مشاغل با درآمد مناسب در کشور آلمان است. شما می‌توانید لیست دوره‌های ارائه شده برای سایر مشاغل مناسب در کشور آلمان را در مطلب بهترین آوسبیلدونگ‌ها در آلمان مشاهده کنید. رانندگان در آلمان با توجه به شهر محل کارشان، درآمدهای متفاوتی خواهند داشت. بر اساس گزارش وب‌سایت salaryexplorer بهترین شهرها برای رانندگان حرفه‌ای از نظر میزان درآمد عبارت‌اند از:

  • هامبورگ (Hamburg) 1280 یورو
  • برلین (Berlin) 1270 یورو
  • فرانکفورت (Frankfurt) 1210 یورو
  • کلن (Koln) 1200 یورو
  • مونیخ (Munchen) 1180 یورو

آینده شغلی برای راننده حرفه‌ای در آلمان

میزان رشد اقتصادی و افزایش میانگین درآمد هر شغل در آلمان به‌طور کلی ارتباط تنگاتنگی با وضعیت اقتصادی کشور آلمان دارد. بر اساس گزارش وب‌سایت salaryexplorer، نرخ افزایش حقوق سالانه رانندگان در آلمان در حدود 6 درصد است. برای یک راننده حرفه‌ای در آلمان فرصت‌های شغلی مختلفی وجود دارد. آوسبیلدونگ آلمان یک مسیر خوب برای آموزش و اشتغال در این حوزه هستند. برای آشنایی بیشتر با عناوین شغلی این دوره‌ها لیست آوسبیلدونگ آلمان را مطالعه کنید.

مشاغلی که رانندگان می‌توانند  در کشور آلمان بعد از گذراندن دوره آوسبیلدونگ را داشته باشند، عبارت‌اند از:

  • راننده کامیون (Truck Driver)
  • ناظر حمل‌ونقل
  • راننده قطار (Train Driver)
  • راننده اتوبوس مدرسه (School Bus Driver)
  • راننده لیموزین (Limousine Driver)
  • کارشناس تحویل بار (Delivery Specialist)
  • کمک راننده (Shuttle Driver)

و غیره

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

آوسبیلدونگ راننده حرفه‌ای یکی از دوره‌های آموزشی ارائه شده برای متقاضیان اشتغال به کار در زمینه رانندگی حرفه‌ای است. شما می‌توانید با شرکت در این دوره و گذراندن آموزش‌های تئوری و عملی به‌طور کامل با این حرفه آشنا شده و نهایتا به کار در آلمان مشغول شوید. ساعات کاری رانندگان حرفه‌ای در آلمان منعطف بوده و میزان درآمد دریافتی آن‌ها نسبتا خوب است. اگر دوست دارید از این طریق به آلمان مهاجرت کنید، مطالعه این مطلب کمک می‌کند تا به‌طور کامل با دوره آوسبیلدونگ راننده حرفه‌ای در آلمان آشنا شوید.

سوالات متداول

در طول سه سال آموزش میزان حقوق دریافتی متقاضیان بر اساس سال آموزش بین 664 تا 868 یورو است.

رانندگان پس از گذراندن دوره آوسبیلدونگ راننده حرفه‌ای می‌توانند در یک شرکت حمل‌ونقل بار مشغول به کار شوند که با کامیون در بزرگراه رانندگی خواهند کرد. همچنین می‌توانند در یک شرکت حمل‌ونقل مسافر مشغول به کار شوند که با اتوبوس رانندگی خواهند کرد.

از نظر میزان درآمد شهر هامبورگ آلمان با میانگین حقوق دریافتی 1280 یورو در ماه، بهترین شهر برای رانندگان حرفه‌ای است.

افزایش درآمد هر شغل با وضعیت اقتصادی این کشور ارتباط دارد. به‌طور کلی نرخ افزایش حقوق سالانه رانندگان در آلمان در حدود 6 درصد است.

guest
10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها