موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

یکی از رشته‌های جذاب ارائه شده در دوره‌های آوسبیلدونگ، رشته مکانیک هواپیما است. کارآموزی در آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما نه تنها از جذابیت زیادی برخوردار است، بلکه متخصصان این رشته از درآمد خوبی نیز برخوردار هستند. به‌عنوان یک استادکار یا تکنسین مکانیک هواپیما می‌توانید تا 4200 یورو درآمد ناخالص ماهیانه در آلمان داشته باشید. این در حالی است که حداکثر درآمد یک مکانیک خودرو، تنها حدود 2300 یورو است.

کار در حوزه صنایع مربوط به پرواز و هواپیماها، رویای کودکی بسیاری از ما بوده و هست. این دوره‌های آوسبیلدونگ فرصتی را فراهم می‌کند تا بدون داشتن هیچ پیش‌زمینه خاصی، در رشته مکانیک هواپیما تحصیل کرده و هرآنچه که برای کار لازم است، در طول دوره آموزش داده می‌شود. در ادامه این مطلب بیشتر درباره شرایط آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان توضیح داده و به بررسی جزئیاتی از جمله نحوه آموزش، درآمد، بهترین شهرها برای کار و آینده شغلی آن می‌پردازیم.

آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان 3 سال و نیم طول می‌کشد.

درباره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

مکانیک‌های هواپیما متخصصان تولید هواپیماهای مختلف و موتورهای آن‌ها بوده و قادر به تعمیر، نگهداری و سرویس قطعات هستند. تنوع وظایفی که این متخصصان برعهده دارند، به زمینه خاص آموزش که به سه دسته مجزا تحت‌عنوان «فناوری تولید»، «فناوری تعمیر و نگهداری» و «فناوری موتور» تقسیم می‌شود، بستگی دارد.

پس از آن که آموزش‌های خود را در آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما به پایان برسانید، می‌توانید در صنایع هوانوردی و هوافضا کار کنید. کارفرمایان شما ممکن است سازندگان هواپیما یا هلیکوپترها بوده و یا کارگاه‌های تعمیر و نگهداری در خطوط هوایی و فرودگاه‌ها داشته باشند. همچنین می‌توانید در پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش نیز مشغول به کار شوید. در جدول زیر برخی اطلاعات کلی درباره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان را می‌بینید.

نگاهی کلی به آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان
نوع آموزشدوگانه تئوری و عملی
مدت‌زمان آموزش3 سال و نیم
کمک هزینه آموزشیاز 979 تا 1113 یورو

شرایط مهاجرت به آلمان با آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما

برای آن که بتوانید در آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما شرکت کنید، باید الزامات اولیه ثبت‌نام را رعایت کنید. با بررسی مطالب گفته شده در ویزای آوسبیلدونگ آلمان می‌توانید ببینید که این دوره‌ها شرایط سخت یا پیچیده‌ای برای مهاجرت ندارند. برخی از الزامات اولیه آوسبیلدونگ در رشته مکانیک هواپیما عبارت است از:

  • شرایط سنی؛ اکثر شرکت‌ها و موسسات آموزشی، حداکثر 30 و حداقل 17 سال سن را برای کارآموزان در نظر می‌گیرند.
  • تمکن مالی؛ متقاضیان کافی است تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه‌های زندگی خود در طول دوره را داشته باشند.
  • مدرک تحصیلی؛ حداقل مدرک لازم، دیپلم دبیرستان است.
  • طول دوره؛ آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان 3 سال و نیم طول خواهد کشید.
  • مدرک زبان؛ متقاضیان باید به زبان انگلیسی تسلط داشته و مدرک زبان آلمانی B1 یا B2 داشته باشند.

آموزش‎ها حین آوسبیلدونگ به زبان آلمانی انجام می‌شود و متقاضیان با داشتن مدرک B2 زبان آلمانی می‌توانند به خوبی آموزش‌های لازم را دریافت کنند. در صورتی که تسلط کافی به آلمانی دارید، مدرک زبان آلمانی در سطح B1 نیز کافی است. از آنجایی که بسیاری از دستورالعمل‌های مکانیک هواپیما به زبان انگلیسی است، متقاضیان به تسلط کافی به زبان انگلیسی هم نیاز داشته و یکی از مهمترین نیازهای این حرفه به شمار می‌رود.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

وظایف یک مکانیک هواپیما در آلمان در یک نگاه

زمانی که در دوره‌های آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان شرکت کنید، کلیه وظایف و مسئولیت‌های یک فرد متخصص در این حرفه را می‌آموزید. برای کار در آلمان در رشته مکانیک هواپیما، باید به وظایف زیر تسلط کافی داشته باشید.

  • تشخیص مشکلات مکانیکی یا الکتریکی
  • تعمیر بال، ترمزها، سیستم‌های الکتریکی و سایر اجزای هواپیما
  • تعویض قطعات معیوب با استفاده از ابزارهای دستی یا برقی
  • بررسی قطعات جایگزین هواپیما از نظر داشتن نقص
  • شناسایی مراحل تعمیر با بررسی راهنماهای تعمیر و نگهداری
  • تست قطعات هواپیما با تجهیزات عیب‌یابی
  • ثبت سوابق کار تعمیر و نگهداری

درآمد مکانیک هواپیما در آلمان

برای تحصیل در دوره‌های آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان نه تنها لازم نیست شهریه‌ای بپردازید، بلکه حتی کمک هزینه نیز دریافت می‌کنید. این یکی از جذاب‌ترین مزایای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان است. در نتیجه درآمد متخصصان مکانیک هواپیما با شرکت در آوسبیلدونگ را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ درآمد در طول دوره و درآمد پس از ورود به بازار کار.

درآمد در طول دوره

شرکت‌هایی که آموزش‌های آوسبیلدونگ توسط آن‌ها ارائه می‌شود، به کارآموزان مبالغی را تحت‌عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنند. این هزینه‌ها به نسبت سال‌های آموزش متفاوت بوده و به‌صورت زیر است:

درآمد کارآموزان آوسبیلدونگ رشته مکانیک هواپیما
سال اول آموزش1000 یورو
سال دوم آموزش1050 یورو
سال سوم آموزش1150 یورو
سال چهارم آموزش1200 یورو

درآمد متخصصان پس از ورود به بازار کار

پس از آن که آموزش‌های شما به پایان رسیده و وارد بازارکار شوید، درآمد شما در آلمان به‌عنوان یک مکانیک هواپیما به‌صورت زیر خواهد بود.

درآمد آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما
حداقل درآمد ماهیانه850 یورو
حداکثر درآمد ماهیانه2,930 یورو
متوسط درآمد در ماه1,840 یورو
متوسط درآمد در سال22,100 یورو

دوره آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

آموزش آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان به شکل دوگانه در آموزشگاه‌های حرفه‌ای و در شرکت‌ها انجام می‌شود. پس از پایان سال دوم آموزش، باید در یک آزمون شرکت کرده و پس از آن، در یکی از سه حوزه زیر تخصص پیدا کنید.

مهارت های آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان

متخصصان در حوزه فناوری تعمیر و نگهداری

متخصصان در حوزه فناوری تعمیر و نگهداری، وظایف متنوعی برعهده دارند، اما در درجه اول، در زمینه تست و ایمن‌سازی هواپیماها و اجزای آن‌ها کار می‌کنند. یعنی این افراد کارهای مربوط به تعمیر، نگهداری و بررسی هواپیماهای نظامی و غیرنظامی را انجام می‌دهند. چنانچه عیب یا نقصی وجود داشته باشد، این متخصصان می‌دانند که چگونه قطعات را با استفاده از ابزارهای فنی مانند تجهیزات جوشکاری، دستگاه‌های پرچ و یا ماشین‌های پردازش با فناوری CNC را حذف و یا دوباره نصب کنند.

متخصصان مکانیک هواپیما در حوزه فناوری تولید

در حوزه مهندسی تولید، با مونتاژ هواپیماها و اتصالات داخلی آن سروکار دارید. یعنی آنچه را مهندسان روی کاغذ ترسیم کرده‌اند، متخصصان حوزه تولید اجرا کرده و با استفاده از نقشه‌های فنی، قطعات را مونتاژ می‌کنند.

متخصصان مکانیک هواپیما در زمینه فناوری موتور

در بخش فناوری موتور نیز، جزئیات بیشتر شده و متخصصان عمدتاً با مونتاژ و کنترل سیستم‌های موتور درگیر هستند.

آموزش‌های عملی در آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما شامل کار در کارگاه‌های بزرگ مونتاژ هواپیما و یا فضاهای باز در باند فرودگاه است. آموزش‌های تئوری، شامل آموزش مبانی نظری از جمله مهندسی برق، آیرودینامیک و مهندسی مواد در مدارس فنی-حرفه‌ای است. همچنین آموزش زبان انگلیسی فنی و تخصصی مکانیک هواپیما نیز آموزش داده می‌شود زیرا بسیاری از دستورالعمل‌ها و توضیحات کاربردی به این زبان نوشته شده است. برای این آموزش‌ها نیازی به تحصیلات خاصی ندارید، اما باید درک فنی خوبی داشته و روابط ریاضی-فیزیک و فنی را به سرعت درک کنید. برای بررسی سایر رشته‌های اوسبیلدونگ می‌توانید لیست آوسبیلدونگ آلمان را مرور کنید.

کدام شهرها برای مکانیک هواپیما مناسب‌ترند

یکی از عواملی که روی میزان درآمد شما پس از اتمام دوره‌های آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان تأثیر می‌گذارد، شهری است که در آن مشغول به کار می‌شوید. در جدول زیر، شهرهای مختلف آلمان به‌ترتیب بیشترین میزان درآمد برای متخصصان مکانیک هواپیما بررسی شده‌اند. پیش از آن می‌توانید با مطالعه مطلب بهترین آوسبیلدونگ ها در آلمان دوره‌های کارآموزی با بیشترین درآمد را بررسی کنید.

درآمد مکانیک هواپیما در آلمان در شهرهای مختلف به‌ترتیب بالاترین درآمد
برلین (Berlin)2,170 یورو
مونیخ (Munchen)2,170 یورو
هامبورگ (Hamburg)2,070 یورو
کلن (Koln)2,070 یورو
دوسلدورف (Dusseldorf)2,070 یورو
اشتوتگارت (Stuttgart)2,020 یورو
فرانکفورت (Frankfurt)1,960 یورو
برمن (Bremen)1,890 یورو
لایپزیگ (Leipzig)1,880 یورو
اسن (Essen)1,860 یورو
دورتموند (Dortmund)1,840 یورو
درسدن (Dresden)1,870 یورو

آینده شغلی برای مکانیک هواپیما در آلمان

همان طور که می‌دانید، دوره‌های آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما در آلمان یکی از راه‌های ساده برای مهاجرت به این کشور است. تنها کافی است برای ویزای آوسبیلدونگ که یکی از انواع ویزای کار آلمان است اقدام کرده و به این کشور بروید. علاوه‌بر راهی ساده برای مهاجرت، یک چشم‌انداز شغلی متنوع پیش‌روی متخصصان مکانیک هواپیما در آلمان قرار دارد. برخی از فرصت‌های شغلی پس از اتمام آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان عبارت است از:

  •  می‌توانید در حوزه مهندسی ادامه تحصیل دهید.
  • می‌توانید در حین آموزش در مدارس آموزشی، گواهینامه حرفه‌ای خود را تکمیل کنید.
  • امکان تحصیل به‌عنوان مهندس هوانوردی با آموزش بیشتر وجود دارد.
  • علاوه‌بر مدیریت عملیات تولید و مونتاژ، می‌توانید در سمت‌های مدیریتی به‌‍‌عنوان ناظر صنعتی ساخت هواپیما و مهندس هوانوردی کار کنید.
  • مکانیک‌های هواپیما از طریق این آموزش‌ها به ارزیابی عناصر جدید نصب شده از نظر ایمنی، کیفیت و عملکرد پرداخته و مانند یک تکنسین تعمیر و نگهداری کار می‌کنند، اما بیشتر در روند بازرسی شرکت دارند.
  • یک مکانیک هواپیما می‌تواند آموزش‌های تخصصی را تکمیل یا مجوزهای بیشتری را دریافت کرده و کارهایی در زمینه تعمیرات، مونتاژ و تولید انجام دهند.
  • می‌توانید به‌عنوان مسئول آموزش کارآموزان در این حوزه مشغول به فعالیت شوید.

***جالب است بدانید که در بسیاری از شرکت‌های سازنده یا سرویس‌دهنده هواپیما، فناوری‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش انتشار CO2 اهداف مهمی برای سال‌های آینده است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

کار با هواپیماها و شرکت در فرآیند تولید، تعمیر و مونتاژ قطعات آن، یک شغل هیجان‌انگیز است. آموزش‌های آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما آلمان یک فرصت استثنایی برای علاقمندان به این شغل ایجاد کرده تا بدون هیچ زمینه کاری یا تحصیلی خاصی آموزش‌های لازم را فراگیرند. در این مطلب با بررسی شرایط دقیق آوسبیلدونگ مکانیک هواپیما دیدیم که متقاضیان ورود به این دوره‌ها باید چه الزاماتی را رعایت کنند. همچنین به درآمد مکانیک‌های هواپیما در این کشور پرداخته و دیدیم که چشم‌انداز شغلی پیش‌روی آن‌ها به چه صورت است.

سوالات متداول

این دوره‌ها به‌مدت سه سال و نیم طول کشیده و به‌صورت دوگانه تئوری و عملی برگزار می‌شوند.

کارآموزان در طول دوره کمک هزینه آموزشی دریافت می‌کنند که از 979 تا 1113 یورو است.

شرایط سنی خاصی برای دوره‌های آوسبیلدونگ وجود ندارد، اما اغلب شرکت‌ها متقاضیان بالای 17 سال و یا حداکثر سن 30 سال را می‌پذیرند.

در اغلب شهرها درآمد این متخصصان مناسب است، اما در سه شهر برلین، مونیخ و هامبورگ بیشترین درآمد را دارند.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها