موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هزینه دولتی ویزای دانشجویی استرالیا 2 برابر شد!

2 برابر شدن هزینه دولتی ویزای دانشجویی استرالیا

دولت استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد که از اول جولای 2024، هزینه دولتی درخواست ویزای دانشجویی استرالیا را از 710 دلار به 1600 دلار استرالیا افزایش داده است.

همچنین از این تاریخ، افرادی که دارای ویزای توریستی (ویزای 600 استرالیا) و دانشجویانی که دارای ویزای فارغ التحصیلی موقت (ویزای 485 استرالیا) هستند، دیگر نمی‌توانند از داخل خاک استرالیا برای ویزای دانشجویی (Student Visa) اقدام کنند.

این آخرین اقدام دولت این کشور برای مهار افزایش بی‌سابقه‌ مهاجرت به استرالیا است که فشار را بر بازار مسکن تشدید کرده است.

کلر اونیل (Clare O’Neil) وزیر امور داخله استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد “این تغییرات، یکپارچگی و کیفیت را به سیستم آموزشی استرالیا باز می‌گرداند و کمک خواهد کرد سیستم مهاجرتی این کشور، عادلانه‌تر، کوچکتر و کارآمدتر شود.”

بر اساس این اقدام، هزینه ویزای دانشجویی استرالیا، از کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا (185 دلار) و کانادا (110 دلار) گران‌تر خواهد شد.

پس از این‌که در سال 2022-2023، تعداد دانشجویانی که ویزای دانشجویی خود را برای بار دوم یا بیشتر تمدید کرده‌ بودند، بیش از 30 درصد افزایش یافت و به بیش از 150 هزار نفر رسید، دولت استرالیا اعلام کرد قصد دارد قوانین ویزای دانشجویی را اصلاح کند. چرا که به دانشجویان خارجی اجازه داده می‌شد به طور مداوم اقامت خود را در استرالیا تمدید کنند.

افزایش هزینه، از جدیدترین اقدامات دولت استرالیا از اواخر سال گذشته برای سخت‌تر کردن شرایط دریافت ویزای دانشجویی است. از دلایل این اقدامات سخت‌گیرانه، افزایش بی سابقه مهاجرت به استرالیا پس از لغو محدودیت‌های COVID-19 در سال 2022 عنوان می‌شود. همچنین دولت استرالیا پیش از این اقدامات زیر را برای سخت‌تر کردن شرایط ویزای دانشجویی در نظر گرفته بود:

  • افزایش نمره زبان انگلیسی (از آیلتس 5.5 به 6)
  • افزایش تمکن مالی (از ۲۴،۵۰۵ دلار استرالیا به ۲۹،۷۱۰ دلار استرالیا)

برای اطلاعات بیشتر از سایر شرایط ویزای تحصیلی این کشور، مطلب ویزای دانشجوی استرالیا را مطالعه کنید.

پایان خبر: منبع خبر

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال