موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهندسی مکانیک در استرالیا

مهندسی مکانیک در استرالیا

مهندسی مکانیک در استرالیا جزو شغل‌هایی است که در حال حاضر، کمبود نیروی ماهر در این حوزه به‌شدت حس می‌شود و جزو شغل‌های موردنیاز این کشور است.

از طرفی شرکت‌هایی که به‌دنبال استخدام مهندس مکانیک استرالیا هستند، حقوق بسیار خوبی برای آن پرداخت می‌کنند. لذا اگر مهارت و تخصص کافی در این حوزه را دارید، نباید این فرصت به دست آمده را از دست بدهید.

در این مقاله از پارسی کانادا درباره نحوه و شرایط مهاجرت مهندس مکانیک به استرالیا است. همچنین وضعیت شغلی و درآمدی این حرفه را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مهاجرت به استرالیا به عنوان مهندس مکانیک

مهندسی مکانیک با کد شغلی 233512 در استرالیا در حال حاضر تقاضای بالایی دارد.

نگاه کلی به مهندسی مکانیک در استرالیا و بازار کار

مهندسی مکانیک با کد شغلی 233512، در لیست مهارت‌های استراتژیک میان مدت استرالیا (MLTSSL) قرار دارد. این لیست معمولاً شامل مشاغلی است که در ایالت‌ها و قلمروهای متعدد تقاضای بالایی دارند. برای اطلاعات بیشتر مطلب در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا بخوانید.

همچنین این حرفه با توجه به نیاز شدید استرالیا، به‌عنوان یکی از مشاغل دارای اولویت برای مهاجرت به استرالیا محسوب می‌شود که استرالیا آن‌ها را در لیست PMSOL یا Priority Migration Skilled Occupation List منتشر می‌کند.

در جدول زیر یک نگاه سریع به این شغل در استرالیا می‌پردازیم و در ادامه وظایف این حرفه را لیست می‌کنیم:

مهندس مکانیک (Mechanical Engineers) در استرالیا در یک نگاه
کد شغلی233512
حداکثر درآمد در ماه11900 دلار استرالیا
حداقل درآمد د ماه3750 دلار استرالیا
پردرآمدترین شهر استرالیا برای مهندسین مکانیکشهر بریزبن (brisbane)

در واقع شغل مهندسی مکانیک در استرالیا به‌عنوان شغلی مهم و با ارزش شناخته می‌شود که نقش بسیار زیادی در رشد اقتصاد آن دارد. کشور استرالیا از افراد واجد شرایط برای مهاجرت به استرالیا استقبال می‌کند

این مهندسین قادر هستند در بخش‌های مختلف از جمله اتوماسیون، رباتیک، خودروسازی، هوافضا، داروسازی، بیوتکنولوژی، ابزارهای صنعتی و بخش‌های تولیدی مشغول به کار شوند. در ادامه به بررسی وظایف این حرفه می‌پردازیم.

وظایف مهندس مکانیک در استرالیا

مهندسی مکانیک قرار می‌گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است. این افراد وظایف متعددی دارند و هر چقدر میزان مهارت و دانش بیشتر باشد تاثیر زیادی در راحتی استخدام و حقوق خواهد داشت. این وظایف به‌طور کلی عبارت‌اند از:

  • به‌کارگیری برنامه‌های مهندسی برای طراحی، شبیه‌سازی، مدیریت و نگهداری تجهیزات
  • برنامه‌ریزی و تولید محصولات جدید
  • طراحی تجهیزات مکانیکی، ماشین‌آلات، قطعات، محصولات تولیدی
  • حل مسئله با استفاده از مهارت ریاضی و مهندسی
  • توانایی کار تیمی و رعایت استانداردهای مهندسی
  • ارائه گزارش و تحلیل داده‌ها
  • سازماندهی، مدیریت پروژه و تحویل ماشین‌آلات و تجهیزات

مسیر مهاجرت یک مهندس مکانیک به استرالیا با توجه به شرایطی که دارد کاملا متفاوت است. یعنی اگر مهارت کافی در این زمینه را دارید و می‌خواهید به‌عنوان مهندس مکانیک به استرالیا مهاجرت کنید محدود به یک روش نیستید. لذا شما می‌توانید شانس خود را از طریق روش‌های مختلف برای این کار اقدام نمایید که در ادامه بررسی کردیم.

مسیر مهاجرت مهندس مکانیک به استرالیا

انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی، به شرایط متقاضی بستگی دارد. در حالت کلی مهاجرت مهندسین مکانیک به استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر یا ویزای مهارتی استرالیا، سرمایه‌گذاری و تحصیلی امکان‌پذیر است. در ادامه این ویزاهای کاری را لیست کرده‌ایم:

همچنین لازم به ذکر است که افرادی که دارای سابقه کار مرتبط، پیمان‌کار یا سهام‌دار شرکتی هستند می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در استرالیا یا همان ویزای 188 استرالیا برای مهاجرت اقدام نمایید.

در صورتی که نیاز به مشاوره دارید، فرم زیر را پرکنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شرایط مهاجرت مهندس مکانیک به استرالیا

مهندسان مکانیک با دریافت ویزای کار به‌راحتی می‌توانند در این کشور مشغول به کار شوند و مجوز اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند. برای این کار لازم است از مرحله ارزیابی مهارت عبور کنید و مهارت کافی برای استخدام را داشته باشید.

ارزیابی مهارت مهندسان مکانیک توسط موسسه ارزیابی Engineers Australia (EA) انجام می‌شود. لذا اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی مکانیک را دارید، باید مهارت شما توسط این موسسه تایید شود. برای به دست آوردن یک ارزیابی مهارت مثبت از سازمان مهندسین استرالیا، ممکن است نیاز به ارائه گزارش اثبات شایستگی (CDR) داشته باشید.

مهندسی مکانیک دارای زیرشاخه‌های مختلفی است. لذا سطح مهارت و تخصص موردنیاز برای مهندس مکانیک در استرالیا به رشته تحصیلی و شغلی که انتخاب می‌کند بستگی دارد.

اکثر مشاغل این گروه دارای سطح مهارتی متناسب با مدرک لیسانس یا بالاتر هستند. اما در برخی موارد علاوه بر صلاحیت رسمی (سطح مهارت ANZSCO 1) ممکن است به سابقه کاری مرتبط یا آموزش در حین کار نیاز باشد.

امتیاز لازم برای مهاجرت مهندس مکانیک به استرالیا

فرد متقاضی برای اینکه واجد شرایط درخواست ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر باشد باید امتیازهای لازم یعنی 65 امتیاز را کسب کند. این امتیازدهی بر اساس سن، مدرک، توانایی زبان و سابقه اشتغال شما است. امتیازات برای مهاجرت عبارت‌اند از:

سن:

امتیازات برای سن عبارت است از:

  • سن 18 تا 24: 25 امتیاز
  • سن 25 تا 32: 30 امتیاز
  • سن 33 تا 39: 25 امتیاز
  • سن 40 تا 44: 15 امتیاز

سطح زبان انگلیسی:

امتیاز زبان انگلیسی برای مهاجرت به استرالیا به‌عنوان تکنسین مهندسی مکانیک عبارت است از:

  • سطح خوب: 20 امتیاز
  • سطح متوسط: 10 امتیاز
  • سطح پایه: 0 امتیاز

سابقه کاری:

امتیازات سابقه کاری برای مهاجرت به استرالیا به‌عنوان تکنسین مهندسی مکانیک عبارت است از:

  • سابقه کاری 3 تا 5 سال: 5 امتیاز
  • سابقه کاری 5 تا 8 سال: 10 امتیاز
  • سابقه کاری بیشتر از 8 سال: 15 امتیاز

سطح مدرک تحصیلی:

امتیاز برای مهاجرت به استرالیا به‌عنوان تکنسین مهندسی مکانیک عبارت است از:

  • مدرک دکتری: 20 امتیاز
  • مدرک دانشگاهی (لیسانس یا فوق لیسانس): 15 امتیاز
  • مدرک فنی‌وحرفه‌ای: 10 امتیاز

در ادامه این مقاله، حداقل و حداکثر درآمد، پردرآمدترین شهرها، شرکت‌های برتر و میانگین حقوق بر اساس میزان سابقه را برای این شغل بررسی کردیم.

درآمد مهندس مکانیک در استرالیا

با توجه به اهمیت این حرفه، می‌توان انتظار درآمد بالایی برای این شغل در استرالیا داشت. میزان درآمد مهندس مکانیک در استرالیا به عوامل متعددی از جمله سطح مهارت فرد، شهر و شرکتی که در آن استخدام می‌شود بستگی دارد.

فردی که به‌عنوان مهندس مکانیک در استرالیا کار می‌کند معمولاً حدود 7650 دلار استرالیا در ماه درآمد دارد. درآمدها از 3750 (کمترین) تا 11900 دلار استرالیا (بالاترین) متغیر است.

یک مهندس مکانیک با کمتر از دو سال سابقه کاری تقریباً 4440 دلار استرالیا در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می‌رود فردی با سابقه کاری بین دو تا پنج سال، 5710 دلار استرالیا در ماه درآمد کسب کند، که 29 درصد بیشتر از فردی با سابقه کاری کمتر از دو سال است.

در نهایت، افرادی که بیش از بیست سال سابقه کاری حرفه‌ای دارند، ماهانه 11200 دلار استرالیا حقوق دریافت می‌کنند که 7 درصد بیشتر از افراد با پانزده تا بیست سال سابقه است. در تصویر زیر میزان افزایش میانگین درآمد این حرفه را بر ساس افزایش سابقه کاری را می‌بینید.

درامد مهندس مکانیک در استرالیا بر اساس سابقه مقایسه شده است

مقایسه حقوق مهندس مکانیک استرالیا بر اساس میزان سابقه از سایت salaryexplorer.

در ادامه به برررسی میزان حقوق برای این شغل در شرکت های برتر و شهرهای مختلف در کشور استرالیا می‌پردازیم.

درآمد شرکت‌های برتر استرالیا برای مهندسین مکانیک

درآمد شرکت‌های برتر استرالیا برای مهندسین مکانیک نیز عبارت‌اند از:

  • شرکت NES Fircroft با درآمد سالانه 202491 دلار استرالیا
  • دانشگاه RMIT University با درآمد سالانه 157884 دلار استرالیا
  • شرکت Kinexus با درآمد سالانه 121787 دلار استرالیا

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای مهندسان مکانیک

میزان درآمد مهندسان مکانیک در شهرهای استرالیا کاملا با هم متفاوت است. در این بخش میانگین حقوق مهندسان مکانیک در شهرهای استرالیا را به شما معرفی می‌کنیم. این داده‌ها توسط وب‌سایت au.indeed.com گردآوری شده است.

نام شهرمیزان درآمد به ازای سال
بریزبن (Brisbane QLD)143767 دلار استرالیا
پرث (Perth WA)128803 دلار استرالیا
ملبورن (Melbourne VIC)126268 دلار استرالیا
سیدنی (Sydney NSW)115595 دلار استرالیا
نیوکاسل (Newcastle NSW)93959 دلار استرالیا
کانبرا (Canberra ACT)106796 دلار استرالیا
آدلاید (Adelaide SA)98571 دلار استرالیا

سخن آخر

مهندسی مکانیک جزو شغل‌های موردنیاز کشور استرالیا است که از اهمیت بالایی برخوردار است. کمبود نیروی ماهر در زمینه این زمینه و همچنین شرایط ایده‌آل زندگی در استرالیا شرایط لازم برای مهاجرت مهندس مکانیک به استرالیا را فراهم کرده است.

در این مقاله وضعیت استخدام و میزان حقوقی که برای این گروه شغلی در شهرهای مختلف پرداخت می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم. لذا اگر در این زمینه تخصص دارید، شرایط لازم برای مهاجرت به استرالیا را دارید و می‌خواهید زندگی بهتری را تجربه کنید، می‌توانید به عنوان یک مهندس مکانیک در استرالیا مشغول به کار و زندگی شوید.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید از لیست سایر مشاغلی که برای مهاجرت مناسب است، مطلب بهترین شغل‌ها برای مهاجرت را بخوانید.

سوالات متداول

مهندسی مکانیک جزو شغل‌های مهم و پردرآمد در کشور استرالیا است. میزان درآمد یک مهندس مکانیک به عوامل متعددی همچون سطح مهارت، شهر و شرکتی که در آن استخدام می‌شوید بستگی دارد.

شهر بریزبن (brisbane) با درآمد سالانه 146148 دلار استرالیا به‌عنوان پردرآمدترین شهر برای مهندسان مکانیک شناخته می‌شود.

مهندسی مکانیک در لیست مشاغل موردنیاز استرالیا قرار می‌گیرد و از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا مهندسین مکانیک می‌توانند در بخش‌های مختلف با حقوق بالا مشغول به کار شوند.

مهاجرت مهندسین مکانیک به استرالیا از طریق ویزای اسکیل ورکر استرالیا، سرمایه‌گذاری و تحصیلی امکان‌پذیر است.

guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها