موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو

مهاجرت به کشورهایی مثل کانادا، آلمان و استرالیا به‌دلیل فرصت‌های شغلی بیشتر و درآمد بالاتر نسبت به ایران برای مکانیک‌های خودرو فرصت مناسبی است. طبق برآوردها، یک مکانیک خودرو ایرانی، معمولاً حدود 30 تا 50 میلیون تومان (حدود 500 الی 800 دلار کانادا) در ماه درآمد دارد.

این در حالی است که درآمد یک مکانیک کانادایی، به‌طور میانگین حدود 4000 دلار کانادا (CAD) در ماه ارزیابی می‌شود که در مقایسه با درآمد مکانیک‌های ایرانی، تقریبا 4 برابر بیشتر است. در نتیجه، شانس یک مکانیک یا تکنسین خودرو برای داشتن زندگی بهتر در کشورهایی مثل کانادا و استرالیا، به‌مراتب بیشتر است.

با همه این اوصاف، کشورهای دیگری هم برای مهاجرت مکانیک‌های خودرو هستند که علاوه‌بر آموزش مهارت‌های تخصصی، شرایط ورود آسان‌تری را برای این افراد متخصص فراهم کرده‌اند. از جمله این شرایط ویژه می‌توان به طرح‌های مهاجرتی دولتی مثل برنامه‌های نامزدی استانی (the Provincial Nominee) یا اکسپرس اینتری (Express Entry) کانادا اشاره کرد. در ادامه با بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو بیشتر آشنا می‌شوید.

بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو کدام‌اند؟

با توجه به ساختار صنعتی و پیشرفته بسیاری از کشورهای بزرگ از جمله سوئیس، آلمان، استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا و نیوزلند، هرساله مکانیک‌ها و مهندسان بیشتر در این کشورها مشغول‌به‌کار می‌شوند.

کار کردن به‌عنوان یک تکنسین، مکانیک یا مهندس چه برای افراد تحصیل‌کرده و چه برای افراد متخصص و باتجربه در کشورهای پیشرفته، یک فرصت ایده‌آل محسوب می‌شود. چرا که شما به‌عنوان یک تکنسین یا مکانیک ماهر علاوه بر فرصت اقامت و مهاجرت، امکان دستیابی به فرصت‌های شغلی بهتر در کشورهای پیشرفته دیگر را هم دارید.

به‌طور کلی، 8 کشور به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو محسوب می‌شوند که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید. این کشورها عبارت‌اند از:

  • کانادا (Canda)
  • نیوزلند (New Zealand)
  • سوئیس (Switzerland)
  • آلمان (Germany)
  • انگلیس (England)
  • هند (India)
  • استرالیا (Australia)
  • ژاپن (Japan)

معرفی 8 کشور عالی برای مهاجرت مکانیک در سال 2024کانادا (Canda)

کانادا، کشوری پیشرفته با زیرساخت‌های قدرتمند، اقتصادی سالم و دارای فرصت‌های شغلی مناسب مخصوصاً برای مکانیک‌های خودرو است. همچنین، قانون‌گذاری محیطی و اجتماعی کانادا باعث شده است تا این کشور به مکانی مناسب برای مهندسان و مکانیک‌های خودرو تبدیل شود.
متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق مکانیکی خودرو می‌توانند از 3 طریق برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry)، برنامه نامزدی استانی (Provincial Nominee Program) و ویزای کاری موقت با ویزای گلوبال تلنت (Temporary Work Visa: Global Talent Stream) وارد این کشور شوند. به‌طور کلی، یک مکانیک خودرو در کانادا حدوداً 44.600 دلار کانادا (CAD) در سال درآمد دارد. البته دستمزد و درآمد پس از مهاجرت مکانیک خودرو به کانادا به عوامل مختلفی از جمله سطح تحصیلات، مهارت، شرایط کارفرما و موقعیت مکانی بستگی دارد.

 نیوزلند (New Zealand)

کشور نیوزلند بهترین کشور برای فرصت‌های شغلی مهندسی، مکانیکی و تکنسین حرفه‌ای است. نیوزلند، یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی برای تعمیرکاران خودرو است. نیوزلند به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو و 4 میلیون شهروند، هنوز هم با کسری نیروی کار در بخش مکانیکی خودرو مواجه است. بنابراین، فرصت‌های شغلی برای تکنسین‌ها و مکانیک‌های خودرو در این کشور بسیار زیاد و متنوع‌اند.
متقاضیان مهاجرت به نیوزلند برای کار به‌عنوان مکانیک خودرو، می‌توانند از طریق ویزاهای موقت کاری (temporary work visa) وارد این کشور شوند. تکنسین‌های خودروهای سنگین معمولاً بین 26 تا 45 دلار در ساعت درآمد دارند و حتی سرکارگران و مکانیک‌های ماهر، بیشتر از این مقدار درآمد خواهند داشت.

سوئیس (Switzerland)

سوئیس، به‌دلیل فرصت‌های شغلی بسیار زیاد برای مهندسان و تکنسین‌ها یکی دیگر از بهترین کشورها برای مهاجرت مکانیک خودرو محسوب می‌شود. سوئیس، از لحاظ سیاسی، کشوری بی‌طرف است و از جمله ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود. تحقیقات علمی و توسعه صنعت، 2 بخش مهم اقتصاد سوئیس محسوب می‌شوند و در نتیجه، مهندسان مکانیک و تکنسین‌های خودرو می‌توانند شانس زندگی بهتری را در این کشور داشته باشند.

به‌طور کلی درآمد سالانه یک مکانیک خودرو در سوئیس، حدود 67.956 همراه با حدود 2.120 فرانک سوئیس (CHF) پاداش است. البته این مبلغ با توجه به مهارت، تجربه، سابقه کاری خوب فرد و شرایط کارفرما بیشتر هم می‌شود. علاقه‌مندان به کار در سوئیس به‌عنوان مکانیک خودرو می‌توانند از طریق ویزای کاری این کشور (Switzerland Work Visa) اقدام کنند.

آلمان (Germany)

کم‌تر کشوری در دنیا به اندازه آلمان، سابقه درخشانی در زمینه‌های مکانیکی خودرو و کارهای صنعتی دارد. آلمان که به‌دلیل پیشرفت روزافزون در صنعت خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است، به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو در جهان معرفی می‌شود. همچنین، دانشگاه‌های آلمان از نظر تحقیقات علمی در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند و دستاوردهایشان را به بخش‌های صنعتی و حوزه خودروسازی منتقل می‌کنند.

متوسط درآمد سالانه یک مکانیک خودرو در آلمان بین 31.577 تا 51.948 یورو است که در مقایسه با سایر کشورها به‌مراتب بیشتر به‌نظر می‌رسد. همچنین، متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق مکانیک خودرو می‌توانند با روش‌های زیر وارد این کشور شوند:

  • ویزای کار (Employment Visa)
  • ویزای جاب سیکر (Jobseeker Visa)
  • ویزای کار خوداشتغالی (Self-employed) و فریلنسری (Freelancer)
  • اخذ کارت آبی (Blue Card) اتحادیه اروپا
  • برنامه‌های انتقال درون‌شرکتی یا ICT
  • برنامه کارآموزی آوسبیلدونگ مکانیک خودرو در آلمان (Ausbildung)

انگلیس (England)

با وجود اینکه مهندسان و تکنسین‌های ماهر برای کار در انگلیس به مجوز سطح 5 (Tier 5 licensed) نیاز دارند، اما کمی تلاش بیشتر می‌تواند شرایط مهاجرت کاری را بهتر کند. داشتن تجربه کاری در انگلستان، روی دریافت موقعیت‌های شغلی مناسب تاثیر ویژه‌ای دارد. به‌همین دلیل، اگر مکانیک باتجربه یا تکنسین بسیار ماهر خودروهای سبک و سنگین هستید، انگلیس می‌تواند بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو محسوب شود.

متوسط درآمد و حقوق یک تکنسین ماشین در انگلیس حدود 30 هزار پوند در سال است که به‌ازای هر ساعت برابر با 15.38 پوند محاسبه می‌شود. درآمد یک تکنسین و مکانیک تازه‌کار از 26.276 پوند در سال شروع می‌شود و یک تکنسین ماهر خودرو در این کشور می‌تواند 39 هزار پوند در سال درآمد داشته باشد. متقاضیان مهاجرت به انگلیس و کار در این کشور به عنوان تکنسین خودرو، می‌توانند از طریق ویزای اسپانسرشیپ کاری انگلیس (UK Visa Sponsorship) اقدام کنند.

مهاجرت مکانیک خودرو

هند (India)

کشور هند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کشورهای نوظهور در زمینه‌های صنعتی محسوب می‌شود. این کشور با برخورداری از جمعیت 1.3 میلیارد نفره، باز هم به نیروی کار ماهر در زمینه‌های مکانیکی خودرو و شغل‌های مهندسی مختلف نیاز دارد. هیچ کمبودی برای مشاغل مهندسی و مکانیکی در کشور هندوستان برای متقاضیان بین‌المللی و نیروی کار خارجی وجود ندارد.

در ضمن، زیرساخت قدرتمند و اقتصاد روبه‌پیشرفت هند، زمینه مهاجرت مکانیک خودرو به این کشور و پیشرفت شغلی برای این افراد را فراهم می‌کند.
در حال حاضر و در سال 2024، متوسط درآمد سالانه یک مکانیک خودرو در هند برابر با 900 هزار تا 1.000.000 روپیه است که برابر با 361 روپیه در ساعت محاسبه می‌شود.

البته، مقدار درآمد افراد بسته به نوع شغلی که دارند، متغیر است. مثلاً یک تکنسین سالانه 250 هزار روپیه و یک مکانیک خودرو 234 هزار روپیه در سال درآمد دارد. متقاضیان می‌توانند از طریق ویزاهای کاری هند از جمله Employment Visa برای ورود به این کشور به‌عنوان نیروی کار مکانیک خودرو درخواست دهند.

استرالیا(Australia)

استرالیا، یکی دیگر از کاندیداهای عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو در جهان محسوب می‌شود و دارای صنعت خودروسازی پیشرفته و بازار کار رقابتی است. شرایط عمومی مهاجرت مکانیک خودرو به استرالیا شامل شرایط خاصی مثل برخورداری از مهارت‌های زبان انگلیسی، شرکت در دوره‌های آزمون مهارت‌های عمومی و کسب امتیاز لازم در برنامه‌های مهاجرت کاری است.

به‌طور کلی، متوسط درآمد سالانه یک مکانیک و تکنسین خودرو در استرالیا بین 70 هزار تا 85 هزار دلار استرالیا (AUD) است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. همچنین، متقاضیان ورود به استرالیا به‌عنوان مکانیک یا تکنسین می‌توانند از طریق ویزاهای کاری موقت و دائمی این کشور از جمله ویزاهای زیر اقدام کنند:

  • ویزای دائمی مهارتی به‌صورت مستقل (skill Independent visa) یا ویزای 189
  • ویزای دائمی مهارتی با اسپانسر ایالتی (Skilled Nominated Visa) یا ویزای 190
  • ویزای موقتی تخصصی با اسپانسر مناطق کم‌جمعیت و اسپانسر فامیلی (Skilled Work Regional) یا ویزای 491
  • ویزای موقتی مهارتی اقامت موقت (Temporary Skill Shortage Visa) یا ویزای 482

ژاپن (Japan)

ژاپن، کشوری که برای دهه‌ها در نقش کشوری پیشرو در زمینه فناوری و صنعت خودروسازی در جهان ظاهر شده است، بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو در شرق آسیا محسوب می‌شود. ژاپن، به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو دارای زیرساخت‌های مناسبی برای توسعه خودروسازی است و بازار کار آن به نیروی کار مکانیک ماهر نیاز دارد. مکانیک، برق، بیومدیکال (biomedical) و شیمی از جمله موضوعات مهمی‌اند که دولت ژاپن همیشه روی آن‌ها سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام می‌دهد.

متوسط درآمد یک مکانیک ماشین در ژاپن، حدود 4.636.658 ین (JPY) در سال است که باید پاداش حدود 153.937 ینی را هم به آن اضافه کرد. با توجه به همین ارقام قابل توجه در دستمزد مکانیک‌هاست که ژاپن به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو در آسیا شناخته می‌شود.

همچنین، متقاضیان می‌توانند از طریق ویزای کاری ژاپن از جمله ویزاهای زیر وارد ژاپن شوند:

  • ویزای کاری مهندسی یا Engineer Vis
  • ویزای کاری تخصص انسانی یا Specialist in Humanities Visa
  • ویزای کاری خدمات بین‌المللی یا International Services Visa

مهاجرت به بهترین کشورها و داشتن آینده بهتر برای مکانیک خودرو

در این مقاله از پارسی کانادا با 8 مورد از صنعتی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان که بازار کار آن‌ها به تکنسین و مکانیک ماشین نیاز دارد، آشنا شدید. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو، بسته به اهداف، تمکن مالی و برخورداری از شرایط عمومی اخذ ویزا از این کشورهاست.

با توجه به شرایط اخذ ویزا در بین 8 کشوری که بررسی کردیم، 3 کشور استرالیا، کانادا و آلمان، نسبت به 5 کشور دیگر شرایط آسان‌تری را برای ایرانیان فراهم کرده‌اند.
اگر در حوزه خدمات خودرو فعالیت می‌کنید و قصد مهاجرت دارید، برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب در این حوزه با کارشناسان ما در پارسی کانادا تماس بگیرید.

همکاران ما با ارائه دقیق‌ترین مشاوره‌ها و بررسی شرایطی که دارید، بهترین کشور برای مهاجرت مکانیک خودرو را پیشنهاد خواهند داد.

سوالات متداول

بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت مکانیک‌ها شامل کشورهای صنعتی مثل کانادا، آلمان، استرالیا، ژاپن، هند، انگلستان، سوئیس و نیوزلند هستند.

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق مکانیکی خودرو می‌توانند از 3 طریق برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry)، برنامه نامزدی استانی (Provincial Nominee Program) و ویزای کاری موقت با ویزای گلوبال تلنت (Temporary Work Visa: Global Talent Stream) وارد این کشور شوند.

متوسط درآمد سالانه یک مکانیک خودرو در آلمان بین 31.577 تا 51.948 یورو است که در مقایسه با سایر کشورها به‌مراتب بیشتر به‌نظر می‌رسد.

متوسط درآمد سالانه یک مکانیک و تکنسین خودرو در استرالیا بین 70 هزار تا 85 هزار دلار استرالیا (AUD) است که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها