موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

کابینت‌سازی یکی از مشاغل موردنیاز استرالیا است که امروزه متقاضی زیادی دارد. این شغل مهارت محور در حال حاضر با کمبود نیروی کار روبه‌رو شده است.

مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

امروزه مشاغل مهارت محور در کشور استرالیا متقاضیان زیادی دارند. کابینت‌سازی نیز یکی از این شغل‌ها است. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا می‌توان به‌عنوان یک کابینت ساز به استرالیا مهاجرت کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است.

افرادی که به‌صورت تخصصی مهارت کابینت‌سازی را فراگرفته باشند، می‌توانند با کسب حداقل 65 امتیاز مهاجرتی به‌‍راحتی به استرالیا مهاجرت کنند.

اگر متقاضی مهاجرت به استرالیا از طریق شغل کابینت‌سازی هستید، بایستی اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا ابعاد مختلف مهاجرت کابینت ساز به استرالیا را بررسی کرده و از مواردی مانند وظایف کابینت‌سازان، شرایط و مسیر ویزاهای مهاجرت، درآمد کابینت‌سازان و غیره مطلع شوید.

شغل کابینت سازی در استرالیا و شرایط آن

با کسب 65 امتیاز و داشتن یک ارزیابی مهارت مثبت، می‌توانید به عنوان کابینت ساز به استرالیا مهاجرت کنید.

نگاه کلی به شغل کابینت ساز در استرالیا

کابینت‌سازی یکی از مشاغل موردنیاز استرالیا است که امروزه متقاضی زیادی دارد. این شغل مهارت محور در حال حاضر با کمبود نیروی کار روبه‌رو شده است. قبل از معرفی شغل کابینت‌سازی در استرالیا، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد مشاغل موردنیاز این کشور بدانید، مطلب لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا را مطالعه کنید.

سطح بالا و رشد زیاد مشاغل و همچنین رونق ساخت‌وساز از دلایل افزایش تقاضا برای این شغل بیان شده‌اند. در نتیجه افرادی که در این زمینه مهارت دارند می‌توانند با بررسی شرایط اعلام شده، ویزای کار استرالیا را دریافت کرده و به این کشور مهاجرت کنند.

کابینت‌سازی در حال حاضر در فهرست مهارت‌های استراتژیک میان‌مدت و بلندمدت (MLTSSL) قرار دارد. به شغل‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند، کد مهاجرتی اختصاص داده می‌شود. کد اختصاص یافته برای شغل کابینت‌سازی به‌صورت ANZSCO است. همچنین کد متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق این حرفه، 394111 است.

وظایف شغلی کابینت ساز در استرالیا

کابینت‌سازان با استفاده از مهارت‌های دستی و ماشینی به ساخت و نصب کمد و کابینت‌های چوبی می‌پردازند. آن‌ها فرایند تولید کابینت موردنیاز برای حمام، آشپزخانه و یا قسمت‌های دیگر منازل و دفاتر کار را از ابتدا تا انتها پوشش می‌دهند. وظایف کلی کابینت‌سازان در استرالیا عبارت است از:

  • طراحی کابینت
  • اندازه‌گیری
  • برش و اتصال قطعات
  • تراش چوب و سایر متریال مورد استفاده
  • نصب کابینت‌های تولید شده

افراد کابینت ساز در استرالیا می‌توانند به‌صورت مستقل و یا تحت‌نظر شرکت‌های سازنده فعالیت کنند. در مواردی که افراد به‌صورت مستقل سفارش می‌گیرند، ارتباط با مشتریان و مشاوره آن‌ها در زمینه الزامات ساخت و نصب نیز برعهده شخص کابینت‌ساز است.

قبل از پرداختن به شرایط لازم برای مهاجرت کابینت ساز به استرالیا، در صورتی که می‌خواهید بیشتر در مورد مهاجرت به این کشور بدانید، مطلب زیر را مطالعه کنید.

حتما بخوانید:
مهاجرت به استرالیا

شرایط لازم برای مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

در گام اول بایستی مهارت و سابقه کاری کابینت‌سازان توسط سازمان ارزیابی استرالیا (Trade Recognition Australia (TRA)) بررسی شود. به‌طور کلی سطح مهارت متقاضیان بایستی به‌صورتی باشد، که این افراد گواهینامه کابینت‌سازی سطح 3 استرالیا را دریافت کنند.

علاوه بر ارزیابی مهارت‌ها، داشتن سابقه کار در کشور مبداء و همچنین ارائه مدارکی برای اثبات این ادعا ضروری است. برای مهاجرت به استرالیا از طریق شغل کابینت‌سازی در استرالیا، حداقل سه سال سابقه کار نیاز است. به علاوه متقاضیان بایستی ثابت کنند که حداقل 12 ماه از 36 ماه گذشته را به حرفه کابینت‌سازی مشغول بوده‌اند. اثبات این ادعا از طریق فیش حقوقی، صورت‌حساب‌های بانکی، فاکتورها و مراجع استخدامی صورت می‌گیرد.

در گام دوم ارزیابی‌ها، یک مصاحبه آنلاین، برای بررسی مهارت‌های فنی شخص متقاضی صورت خواهد گرفت. مهارت‌هایی که بیشتر موردتوجه هستند عبارت‌اند از:

  • تشخیص انواع مواد اولیه موردنیاز برای ساخت کابینت از جمله چوب، ام دی اف و غیره
  • توانایی طراحی محصول
  • مهارت کار با ماشین‌آلات مورد استفاده برای برش و تراش چوب
  • توانایی چسباندن، اتصال و مونتاژ قطعات و همچنین نصب یراق‌آلات
  • توانایی نصب کابینت تولید شده در محل
  • انجام تعمیرات
  • روحیه کار گروهی

مسیر ویزاهای مهاجرت کابینت ساز به استرالیا

مهارت کابینت‌سازی در فهرست MLTSSL قرار دارد. کابینت‌سازان متقاضی ویزای کار استرالیا می‌توانند از مسیرهای مختلفی اقامت این کشور را دریافت کنند.

یکی از روش‌های مهاجرت به استرالیا به عنوان کابینت‌ساز، اخذ ویزای اسکیل ورکر استرالیا (Skilled Worker) است. اما در این میان افرادی هستند که سابقه کار مرتبط یا پیمان‌کاری یا سهامدار شرکتی هستند. این افراد می توانند از طریق ویزای 188 استرالیا (ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری) اقدام کنند. در جدول زیر به بررسی ویزاهای کاری و مهارتی می‌پردازیم:

نوع ویزاحداقل سنحداقل نمره زبانمدت زمان اقامت
ویزای 190 استرالیا (ویزای نامزد ماهر)کمتر از 45آیلتس 6 یا معادل آندائم
ویزای 189 استرالیا (ویزای مستقل مهارتی)کمتر از 45آیلتس 6 یا معادل آندائم
ویزای 489 استرالیا (ویزای مهارتی منطقه‌ای)کمتر از 45آیلتس 6 یا معادل آن4 سال
ویزای 491 استرالیا (ویزای موقت کار منطقه‌ای)زیر 45آیلتس 8 یا معادل آن5 سال
ویزای 494 استرالیا (ویزای کارفرمای حامی نیروی کار ماهر منطقه‌ای)18 تا 45آیلتس 6 یا معادل آن5 سال

به غیر از ویزای مهارتی و سرمایه‌گذاری، با استفاده از ویزاهای دیگری نیز می‌توانید اقدام کنید. در جدول زیر سایر ویزاها برای مهاجرت کابینت ساز به استرالیا آورده شده است:

نوع ویزاحداقل سنحداقل نمره زبانمدت زمان اقامت
ویزای 186 استرالیا (ویزای طرح نامزدی کارفرما)کمتر از 45آیلتس 6 یا معادل آندائم
ویزای 482 استرالیا (ویزای اسپانسر شغلی)کمتر از 45آیلتس 5 یا معادل آن2 یا 4 سال
ویزای 187 استرالیا (مهاجرتی حمایت منطقه‌‌ای)کمتر از 45آیلتس 6 یا معادل آندائم
ویزای 407 استرالیا (ویزای آموزشی)کمتر از 45آیلتس 4.5 یا معادل آن2 سال
ویزای 485 استرالیا (ویزای دانشجویان بین‌المللی)کمتر از 45آیلتس 6 یا معادل آن18 تا 24 ماه

حقوق و درآمد کابینت سازی در استرالیا

کابینت سازان در استرالیا می‌توانند به‌صورت مستقل سفارشات مشتری را دریافت کرده و کار کنند و یا تحت‌نظر کمپانی‌های استرالیایی مشغول باشند. در هر صورت کابینت‌سازی یکی از شغل‌های پردرآمد در استرالیا است. بر اساس گزارش 540 حقوق در استرالیا که در 13 سپتامبر 2022 به‌روزرسانی شده است، میانگین حقوق پایه یک کابینت ساز در استرالیا 4,483 دلار استرالیا در ماه است.

میزان درآمد (دلار استرالیا)
حداقل حقوق کابینت ساز در استرالیا در ماه5,119 دلار
حداکثر حقوق کابینت ساز در استرالیا در ماه6,557 دلار
میانگین حقوق کابینت ساز در استرالیا در سال68,250 دلار
میانگین حقوق کابینت ساز مبتدی در استرالیا در سال61,425 دلار
میانگین حقوق کابینت ساز حرفه‌ای در استرالیا در سال78,683 دلار

کمپانی ادونس (ADVANCE) در استرالیا بیشترین حقوق، 7322 دلار استرالیا در ماه، را به کابینت‌سازان پرداخت می‌کند.

پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای کابینت‌سازان

حقوق متوسط کابینت‌سازان در شهرهای مختلف استرالیا بسته به شرایط هر شهر متفاوت است. همچنین حقوق و مزایای آن‌ها با گذر زمان قابل‌افزایش است. در ادامه بهترین و پردرآمدترین شهرهای استرالیا برای کابینت‌سازان معرفی خواهند شد.

نام شهردرآمد به دلار استرالیا در ماه
دندنوگ (Dandenong)7855 دلار
استراتپاین (Strathpine)6255 دلار
کاروم داونز (Carrum Downs)4947 دلار
توماستاون (Thomastown)5772 دلار
ملبورن (Melbourne)4488 دلار
سیدنی (Sydney)4470 دلار
گلدکوست (Gold Coast)4324 دلار
اینگلبرن (Ingleburn)4237 دلار

سخن پایانی

افراد با مهارت‌های مختلف می‌توانند از طریق اخذ ویزای کاری استرالیا، به این کشور مهاجرت کنند. کابینت‌سازی یکی از شغل‌های پرتقاضا و پردرآمد در استرالیا است. به عبارت دیگر می‌توان این شغل را در دسته بهترین مشاغل برای مهاجرت به این کشور قرار داد.

افراد متقاضی این شغل بایستی مهارت کافی داشته باشند و بتوانند مهارت خود را اثبات کنند. حقوق و دستمزد این حرفه در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت خواهد بود.

مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد تا اطلاعات جامعی را درباره شغل کابینت سازی در استرالیا، ویزاهای موردنیاز برای مهاجرت کابینت ساز به استرالیا، میزان حقوق و دستمزد این حرفه در شهرهای مختلف این کشور و غیره را به دست آورید.

اطلاعات بیشتر درباره ویزای کار استرالیا را در مطلب زیر مطالعه کنید:

سوالات متداول

میانگین حقوق یک کابینت ساز در استرالیا 4483 دلار استرالیا در ماه است.

شرایط لازم برای مهاجرت کابینت سازان به استرالیا عبارت‌اند از: دریافت گواهی مهارت سطح 3 استرالیا، حداقل 3 سال سابقه کار و توانایی اثبات آن و همچنین شرکت در مصاحبه آنلاین جهت بررسی مهارت‌های فنی متقاضی.

کابینت‌سازان در شهر دندنوگ (Dandenong) استرالیا ماهیانه 7855 دلار استرالیا دریافت می‌کنند، که بیشترین میزان حقوق برای شاغلان در این حوزه است.

حداقل امتیاز مهاجرتی برای اخذ اقامت از طریق حرفه کابینت‌سازی در استرالیا 65 است.

guest
7 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها