موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

کریسمس متفاوت در کانادا؛ کریسمس بدون برف

کریسمس متفاوت در کانادا؛ کریسمس بدون برف

به گفته دیوید فیلیپس (David Phillips)، کارشناس ارشد محیط زیست کانادا، بسیاری از مناطق کانادا، جشن کریسمس بدون برف برگزار خواهد شد؛ بنابراین در بسیاری از مناطقی از کانادا که هرساله جشن‌های سنتی کریسمس سفید (white Christmas)، برگزار می‌شد، برفی وجود نخواهد داشت.(کریسمس سفید (white Christmas)، به کریسمس‌هایی گفته می‌شود که در آن همه جا پوشیده از برف است یا برف در حال بارش است. همچنین به گفته دیوید فیلیپس، تعریف کریسمس سفید از نظر فنی، یعنی وجود دو سانتی‌متر برف روی زمین.)

جشن کریسمس در کانادا، ویژگی‌های زیادی دارد. یک ویژگی ثابت، آب و هوا است؛ کریسمس در کانادا، همه ویژگی‌های زمستان را دارد، اغلب همراه با برف و سایر فعالیت‌های زمستانی مانند ساخت آدم برفی، برف بازی و سورتمه رانی است. همچنین یکی از فعالیت‌های محبوب و سرگرم کننده در تعطیلات کریسمس، اسکیت روی یخ است که در بسیاری از شهرها و روستاهای کانادا برگزار می‌شود. اما به دلیل کمبود بارش برف، احتمالاً اکثر مناطق کانادا امسال جشن کریسمس سفید و اسکی رو یخ را نخواهند داشت و بسیاری از پیست‌های اسکی هم تعطیل شوند.

اسکی بازی در جشن‌ کریسمس در کانادا

مردم کانادا در حال اسکی در جشن‌ کریسمس

اما با این حال، هنوز هم راه‌های زیادی برای لذت بردن از تعطیلات کریسمس در کانادا وجود دارد. آنچه واقعاً کریسمس را از بقیه زمستان، متمایز می‌کند، جشن گرفتن و فعالیت‌هایی از جمله نصب و تزیین درخت کریسمس و خانه، پخت کوکی‌های مخصوص و خرید هدایا است.

البته این جشن‌ در مناطق مختلف کانادا، ممکن است همراه با رسم و رسوم‌های خاص آن منطقه همراه شود. برای مثال، در استان‌ نیوبرانزویک و استان کبک، مردم، در شب کریسمس، اغلب جشنی به نام Révillion برگزار می‌کنند. نام این جشن بر گرفته از یک غذای سنتی فرانسوی است که اغلب شامل نوعی پای گوشت ونوعی سوپ فرانسوی می‌شود.

همچنین در استان تورنتو، در این روزها جشنی با عنوان Cavalcade of Lights برگزار می‌شود. این جشن، یک سنت سالانه است که از اوایل نوامبر شروع می‌شود و تا 7 ژانویه 2024 ادامه می‌یابد. این رویداد، از جشنواره‌های بین‌المللی در انقلاب زمستانی، چراغ‌ و فانوس‌ها الهام گرفته است.

جشن کریسمس در کانادا

یکی از منحصر به فردترین جشن‌های کریسمس که در استان ونکوور برگزار می‌شود، رویداد Canyon Lights در پل معلق کاپیلانو (Capilano Suspension Bridge) است. این پل، که خود یک جاذبه توریستی است، در این زمان از سال، تم کریسمس به خود می‌گیرد و منظره‌ای جذاب در شمال ونکوور ایجاد می‌کند. شرکت کنندگان در این جشن، می‌توانند از دیدنی‌های شهر، موسیقی زنده، کارگاه‌های صنایع دستی برای کودکان و جوایز قرعه کشی لذت ببرند. این رویداد تا 21 ماه ژانویه 2024 ادامه خواهد داشت.

آیا سوالی دارید؟

ارسال سوال