موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

ونکوور کانادا

ونکوور کانادا

ونکوور (Vancouver) که در سواحل جنوب غربی کانادا واقع شده است، به خاطر طبیعت خیره‌کننده و وجود فرهنگ‌های متنوع مشهور است. این کلان‌شهر ساحلی، از یک طرف توسط اقیانوس آرام و از طرف دیگر کوه‌های ساحلی باشکوه احاطه شده است؛ و ترکیبی منحصربه‌فرد از فضای شهری و فضای باز ایجاد کرده است. ونکوور دارای آب‌وهوای ملایم ساحلی است که آن را به مکانی عالی برای علاقه‌مندان به حضور در فضای باز در تمام طول سال تبدیل می‌کند. این شهر به خاطر پارک استنلی (Stanley Park)، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری جهان، که دارای جنگل‌های بارانی سرسبز، دیوارهای دریایی دیدنی و تیرک‌های نمادین توتم (Totem Poles) است، مشهور است.

تصویر توتم ونکوور

تصویری از تیرک‌های نمادین توتم (Totem Poles) در شهر ونکور کانادا

ونکوور قطب صنعتی، تجاری و مالی استان بریتیش کلمبیا شناخته می‌شود، که حمل‌ونقل و تجارت اساس اقتصاد آن را تشکیل می‌دهند. ونکوور جزو شهرهای زیبا و گران دنیا است که از همه جهات برای مهاجرت و سفر گزینه مناسبی به شمار می‌رود. در این مقاله هر آنچه که درباره ونکوور نیاز است بدانید را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

نام شهرونکوور (Vancouver)
پرچمپرچم ونکوور کانادا
ایالتبریتیش کلمبیا (British Columbia)
حزب حاکمحزب دموکرات جدید
جمعیت (2023)2,657,000
مساحت115.18 km2
زبان رسمیانگلیسی (زبان رایج) و زبان فرانسوی
آب‌وهواآب و هوای معتدل با تابستان‌های نیمه گرم و زمستان‌های سرد
شهردارکِن سیم (Ken Sim)
منطقه زمانییو تی سی 8 (PST)
وب سایتwww.vancouver.ca
لقبهالیوود شمال
شعارما از طریق هوا، خشکی و دریا پیشرفت می‌کنیم (By sea land and air we prosper).
نمادنماد شهر ونکوور

نقشه ونکوور کانادا

آب‌و‌هوای ونکوور کانادا

ونکوور کانادا از لحاظ شرایط آب‌وهوایی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد. این شهر محبوب دارای تابستان‌هایی نسبتا گرم است. در فصل تابستان به‌ندرت شاهد گرمای شدید هوا در این شهر خواهید بود، چرا که متوسط دمای ثبت شده برای ونکوور 22 درجه سانتی‌گراد در ماه آگوست (August) است. نمودار آب و هوای ونکوور این شهر دارای زمستان‌های سرد با دمای نزدیک به 1 درجه سانتی‌گراد در ماه دسامبر (December) است. قرار گرفتن در مجاورت اقیانوس و کوه‌های مرتفع باعث تغییر آب‌وهوای این منطقه می‌شود. بیشترین میزان بارندگی در ونکوور مربوط به دو ماه نوامبر (November) و دسامبر است که میانگین بارندگی در طی این دو ماه 180 میلی‌متر ثبت شده است. بهترین زمان برای سفر به ونکوور از ماه مارس (March) تا مه (May) و از ماه سپتامبر (September) تا نوامبر است. در این ماه‌ها آب‌وهوای ونکوور در وضعیت ایده‌آل قرار داشته و می‌توانید هتل‌ها را با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای اجاره کنید.

اقتصاد ونکوور کانادا

اقتصاد ونکوور جزو اقتصادهای برتر در کشور کانادا (Canada) و منطقه آمریکای شمالی (north of the U.S. state) است. استان بریتیش کلمبیا (British Columbia) دروازه‌ای برای ارتباط با حاشیه اقیانوس آرام، پایانه اصلی بزرگراه‌های بین قاره‌ای، مسیرهای راه‌آهن و بنادر مختلف به شمار می‌رود. ونکوور به‌دلیل قرار گرفتن در این منطقه از لحاظ اقتصادی محدودیتی ندارد و از راه‌های مختلف به بهبود اقتصاد خود کمک می‌کند. زندگی در ونکوور به لطف اقتصادی قدرتمند و سریع در وضعیت مطلوبی قرار دارد. طبق گزارشی که توسط سایت vancouvereconomic.com از میزان اشتغال در مترو ونکوور به دست آمده است، نتایج زیر حاصل شده که عبارت‌اند از:

  • نرخ بیکاری از ماه جولای 2022 که 13.5 درصد بوده، کاهش پیدا کرده و به 7.5 درصد رسیده است.
  • تعداد کل شاغلین در ماه می 2022 به 1539900 افزایش یافته است.

با این که متروی ونکوور توانسته است میزان اشتغال زیادی به وجود بیاورد، اما هنوز بخش‌های زیادی از آن با کمبود نیروی کار مواجه هستند.

نمودار اشتغال مترو ونکوور

نمودار میزان اشتغال در مترو ونکوور

اقتصاد شهر ونکوور بر پایه موارد زیر استوار است:

تجارت بین‌المللی

بزرگترین بنادر کانادا در شهر ونکوور قرار دارند. به‌عبارتی دروازه اصلی آمریکای شمالی برای تجارت بین اقیانوسی در این شهر واقع شده است. به لطف بهره‌مندی از این ویژگی ونکوور رتبه اول صادرات خارجی در آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده است. به‌طور متوسط بیش از 142 تن محموله در بنادر این شهر با ارزش تقریبی 200 میلیارد دلار معامله می‌شود.

سینما و تلویزیون

شهر ونکوور به عنوان مرکز تولید فیلم و سریال در کانادا شناخته می شود. از اوایل قرن بیست و یکم، ونکوور پس از شهرهای لس آنجلس و نیویورک به عنوان سومین مکان تولید فیلم در آمریکای شمالی شناخته می شود. تا کنون برنامه های تلویزیونی و فیلم های متنوعی در این منطقه تولید شده اند. از طرفی سایر شرکت های فیلم و تلویزیون آمریکا، به دلیل قرار گرفتن ونکوور در منطقه ای زیبا و هزینه های ساخت پایین فیلم در این شهر، جذب ونکوور می شوند.

فناوری

شهر ونکوور کانادا از لحاظ استاندارد زندگی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد و مجهز به دانشگاه‌های معتبر است. از جمله بهترین دانشگاه‌های ونکور که در کشور کانادا نیز بهترین است، دانشگاه بریتیش کلمبیا است. این موضوع به پیشرفت فناوری کمک بسیار زیادی می‌کند به‌طوری که شرکت‌های بزرگ فناوری داخلی و خارجی در این شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند. ونکوور دارای یک مجموعه متخصص از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدئویی است که بیش از 2 هزار فرصت شغلی را به وجود آورده است.

وجود استارتاپ‌های مختلف و حضور نمایندگی‌ غول‌های تکنولوژی دنیا از جمله سامسونگ، آمازون، مایکروسافت و… سبب شده است که اقتصاد ونکوور در حال رشد باشد.

گردشگری

صنعت گردشگری یکی دیگر از نقاط قوت شهر ونکوور به شمار می‌رود. به جرات می‌توان گفت که صنعت گردشگری اصلی‌ترین عامل موفقیت اقتصاد ونکوور بوده است. این شهر زیبا دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع است و به گردشگران این فرصت را می‌دهد که لحظات هیجان‌انگیزی در کنار خانواده خود سپری کنند. وجود پارک شهری، جنگل‌های متنوع، استراحتگاه‌های مجهز، چشم‌اندازهای داخل و اطراف شهر، مناطق کوهستانی، کشتی‌های تفریحی، کوه‌های مرتفع برای انجام ورزش‌های تابستانی و زمستانی تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر منحصر‌به‌فرد هستند. این شهر هر سال توریست‌های فراوانی را از کشورهای مختلف می‌پذیرد. لذا اگر شما هم قصد سفر به یک شهر رویایی را دارید، سفر به ونکوور جزو گزینه‌های ایده‌آل برای شما خواهد بود.

حتما بخوانید: دیدنی های ونکوور

روابط بین‌المللی

مرکز شهر ونکوور میزبان دیپلماسی و روابط خارجی است. کنسولگری 54 کشور مختلف در این شهر قرار دارد و نشست‌های بزرگ دیپلماتیک در این منطقه برگزار می‌شود. ونکوور جزو اولین شهرهای آمریکای شمالی است که خود را به‌عنوان منطقه‌ای عاری از هرگونه سلاح هسته‌ای و شهر تجارت منصفانه اعلام کرد. به‌طور کلی این شهر به‌دلیل داشتن روابط بین‌المللی قدرتمند از اقتصاد عالی برخوردار است.

حمل و نقل در ونکوور

نمایی از مترو شهر ونکوور کانادا

حمل‌ونقل در ونکوور کانادا

رفت‌وآمد در شهر ونکوور به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم حمل‌ونقل عمومی پیشرفته آسان است. شما در هر نقطه از شهر که باشید به اتوبوس دسترسی خواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی به مرکز شهر یا سایر نقاط آن بروید. شبکه راه‌آهن ونکوور نیز کاملاً مجهز است و می‌توانید برای رفت‌وآمد از قطار شهری استفاده کنید. به‌طور میانگین قیمت بلیط‌ها در ونکوور از 2.20 دلار شروع می‌شود و شما طی حداکثر 90 دقیقه می‌توانید به مقصد برسید. از این بلیط‌ها می‌توانید برای قطار، اتوبوس و اتوبوس دریایی استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر یک گذرنامه ماهیانه خریداری کنید، می‌توانید به‌طور قابل‌توجهی در هزینه‌های حمل‌ونقل صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این می‌توانید از ماشین کرایه‌ای‌های موجود در ونکوور که car2go نامیده می‌شوند، استفاده کنید. کرایه این ماشین‌ها هزینه چندان زیادی ندارد و ارزان‌تر از تاکسی گرفتن خواهد بود. شما با دریافت تأییدیه کتبی از آموزشگاه رانندگی در ونکوور و در دست داشتن گواهینامه، به‌راحتی می‌توانید با استفاده از ماشین‌های car2go فرآیند حمل‌ونقل را برای خود آسان کنید.

کار و زندگی در ونکوور

یکی دیگر از نکات مهمی که باید درباره ونکوور بدانید شرایط کار و زندگی در این شهر زیبا است. طبق گزارش ثبت شده در سایت جمعیت شناسی بین المللی ونکوور دومین شهر گران جهان است و هزینه‌های زندگی در آن بالا است. به‌طور متوسط هزینه اجاره یک آپارتمان تک‌خوابه در ونکوور 2000 دلار است. البته این مبلغ بستگی به نوع آپارتمان و امکانات آن دارد. هزینه خورد و خوراک و خرید لوازم خانگی موردنیاز در این شهر به‌صورت میانگین 315 دلار، هزینه حمل‌ونقل 93 دلار و هزینه برنامه تلفن 75 دلار در ماه است. گزارش‌ها نشان‌دهنده بالا بودن هزینه‌های زندگی در ونکوور است. لذا اگر قصد مهاجرت به ونکوور را دارید باید سرمایه کافی داشته باشید و شغل مناسبی در این شهر پیدا کنید.

حتما بخوانید: زندگی در ونکوور

ونکوور شهری با اقتصاد قدرتمند است و از طریق حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل هوایی، گردشگری، فناوری، سینما و تلویزیون کسب درآمد می‌کند. این موضوع فرصت‌های شغلی موردنیاز برای کار در ونکوور را افزایش می‌دهد. لذا شما با توجه به فرصت‌های شغلی موجود در ونکوور و همچنین سطح توانایی خود می‌توانید شغل مناسبی پیدا کنید. برای به دست آوردن شغل مناسب در این شهر لازم است به خوبی آموزش ببینید. یادگیری زبان انگلیسی، در دست داشتن مدرک فنی و تحصیلی مناسب، شرایط لازم برای کار در ونکوور را آسان‌تر می‌کند. پس با افزایش مهارت‌ها می‌توانید به‌راحتی شغل موردنظر خود را پیدا کنید و از پس هزینه‌های زندگی در ونکوور بر بیایید.

تحصیل در ونکوور کانادا

نمایی از کلاس مدرسه‌ای در ونکوور

تحصیل در ونکوور

ونکوور جزو شهرهای بزرگ و پرجمعیت کانادا است و طبق آمار ثبت شده در شبکه خبری CNN، از لحاظ کیفیت زندگی در رتبه پنجم دنیا قرار دارد. این شهر خوش آب‌وهوا بیش از ده هزار دانشجوی خارجی از 80 کشور مختلف جهان می‌پذیرد. کشورهای استرالیا (Australia)، چین (china)، انگلستان (china)، فرانسه (France)، ایتالیا (Italy)، مکزیک (Mexico)، هلند (Netherlands) و ویتنام (Vietnam) بیشترین سهم دانشجویان بین‌المللی ونکوور را به خود اختصاص داده‌اند. تحصیل در ونکوور از کیفیت بالایی برخوردار است و به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که بتوانند در رشته‌های تحصیلی موردنظر خود ثبت‌نام کنند. سیستم آموزشی ونکوور کانادا بر پایه یادگیری پویا استوار است به این صورت که از روش‌های تدریس مختلف همراه با فعالیت‌های تحقیقاتی و کار به صورت عملی استفاده می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود که سطح یادگیری در ونکوور به‌طور چشمگیری افزایش یابد. همچنین سیستم آموزشی ونکوور برنامه‌ای هدفمند برای اشتغال دانشجویان در نظر گرفته است. شما در این شهر می‌توانید تحصیلات خود را به زبان انگلیسی و فرانسوی به پایان برسانید. از نکات قابل‌توجه درباره تحصیل در ونکوور می‌توان به وجود رشته‌های تحصیلی مختلف و امکان آموزش از راه دور یا آنلاین اشاره کرد.

محله‌های ایرانی نشین ونکوور

امبلساید (Ambleside)، نورگیت (Norgate)، فریزر (Fraser)، ساری (Surrey)، ریچموند (Richmond) و برنابی (Burnaby)، محبوب‌ترین محله‌های ایرانی نشین در ونکوور کانادا هستند که ایرانی‌ها کسب‌وکارهای زیادی را در این محلات راه‌اندازی کردند. این محلات محیط بسیار خوبی را برای ایرانیان فراهم کرده است که بتوانند به‌راحتی معاشرت، خرید و زندگی کنند و کم‌تر دلتنگ ایران شوند. هرکدام از این محلات امکانات (مراکز خرید، پارک‌ها، مراکز تفریحی و خطوط اتوبوس و مترو) زیادی دارند که می‌توانید، در مقاله محله ایرانی نشین ونکوور بخوانید.

سخن پایانی

ونکوور جزو شهرهای زیبا و منحصربه‌فرد کانادا است که گزینه مناسبی برای سفر و مهاجرت است. در این مقاله هر آنچه که نیاز است درباره ونکوور بدانید را برای شما شرح دادیم. این شهر پرجمعیت دارای آب‌وهوایی معتدل است و به‌دلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و اطراف اقیانوس لحظات هیجان‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. لذا اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید باید مهارت کافی برای انگلیسی صحبت کردن داشته باشید. از طرفی ونکوور جزو شهرهای گران دنیا است و مسافرت به آن نیاز به هزینه زیادی دارد. با توجه به این موضوع اگر شرایط شما برای سفر به این شهر فراهم است به شما پیشنهاد می‌کنیم این فرصت طلایی را از دست ندهید.

سوالات متداول

ونکوور جزو شهرهای با آب‌وهوای معتدل کانادا است که متوسط دمای آن در تابستان 22 درجه سانتی‌گراد و در زمستان نزدیک به 1 درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان برای سفر به ونکوور از ماه مارس تا مه و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این ماه‌ها آب‌وهوای ونکوور در وضعیت ایده‌آل قرار داشته و می‌توانید هتل‌ها را با هزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای اجازه کنید.

شهر ونکوور جزو بهترین شهرهای جهان است که اخیرا به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی در آمریکای شمالی انتخاب شده است. آب‌وهوای معتدل، مناظر بی‌نظیر و قرار گرفتن در بین کوه‌ها و اقیانوس‌های متنوع ونکوور آن را به شهری مناسب برای زندگی تبدیل کرده است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها