موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

با وجود اینکه مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک، راهی برای دریافت اقامت این کشور نیست، اما مزایای دیگری وجود دارد که خرید ملک در کانادا توسط متقاضیان مهاجرت از جمله ایرانیان را توجیه‌پذیر کرده است؛ مثلاً بهره‌مندی از برخی طرح‌های معافیت مالیاتی برای صاحبان خانه یا افزایش سالانه ارزش املاک در کانادا و سود‌دهی برای خریداران.

پیشنهاد ویژه ما، پر کردن فرم ارزیابی مهاجرت در سایت پارسی کانادا است. با این کار که تنها چند دقیقه از وقتتان را می‌گیرد، کارشناسان باتجربه ما، شرایطتان را ارزیابی کرده، با شما تماس می‌گیرند و به‌صورت کامل در مورد تصمیمتان به مهاجرت، راهنمایی‌تان می‌کنند. احتمال گرفتن تصمیم اشتباه با این کار، به حداقل خواهد رسید…!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

در مقاله پیش رو، همه‌چیز را راجع به خرید ملک در کانادا برایتان نوشته‌ایم. البته ذکر این نکته لازم است که اطلاعات موجود در این صفحه، صرفاً جهت افزایش اطلاعات عمومی شما تهیه شده است و ممکن است جزو خدمات پارسی کانادا نباشد.

شرایط اقامت کانادا با خرید ملک

همه افرادی که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند و اقامت این کشور را ندارند، می‌توانند ملکی را خریداری کنند، اما اقامت کانادا از طریق خرید ملک برای متقاضیان مهاجرت امکان‌پذیر نیست. برای اجاره یا مالکیت خانه در کانادا لازم نیست شهروند یا مقیم دائم باشید. هر تبعه خارجی مجاز است که بدون محدودیت این کار را انجام دهد. آن‌ها فقط باید مالیات‌های مورد‌نیاز مانند، مالیات فروش یا مالیات انتقال زمین را بپردازند تا مالکیت اموال کانادایی خود را در دست داشته باشند. جزئیات بیشتر را در صفحه مالیات در کانادا بخوانید.

اگر شما بدون ویزای کار یا تحصیل، دارای ملک در کانادا هستید می‌توانید برای سفرهای توریستی که به کانادا می‌روید وارد خانه خود شده و طبق زمان اعتبار ویزا در آنجا اقامت داشته باشید. اما داشتن ملک دلیلی بر دادن ویزا به بازدیدکنندگان نیست. داشتن ملک برای هر شخصی که شهروند یا مقیم دائم کانادا نیست، یک امتیاز محسوب می‌شود.

امتیازهایی که به متقاضیان مهاجرت تعلق می‌گیرد شامل امتیاز بابت زندگی اعضای خانواده در کانادا، توانایی صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی، سن، سرمایه و مدرک تحصیلی است. توجه داشته باشید که محدودیت سنی برای مهاجرت به کانادا وجود ندارد. البته اگر سن شما بیشتر از 45 سال باشد امکان مهاجرت به این کشور از طریق اکسپرس اینتری کمی سخت خواهد شد، اما راه‌های مهاجرتی زیادی برای آن‌ها وجود دارد.

اخذ اقامت کانادا با خرید ملک

امکان خرید ملک در کانادا برای همه وجود دارد، اما با این روش، اقامت نخواهید گرفت!

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب پیشنهادی زیر را بخوانید:

حتما بخوانید:
مهاجرت به کانادا

موانعی برای ورود به کانادا با وجود خرید ملک

یکی از شروط اخذ ویزا و ورود به این کشور عدم داشتن هرگونه سابقه کیفری است. بر این اساس در صورت داشتن سابقه کیفری حتی اگر ملکی در کانادا خریداری کرده باشید، به شما مجوز ورود نخواهند داد.

بنابراین، اقامت کانادا با خرید ملک ممکن نیست و داشتن ملک در کانادا، برای اخذ اقامت دائم این کشور هیچ امتیازی محسوب نمی‌شود. شما می‌توانید بر اساس تجربه کاری، تحصیلات و سن درصورتی‌که واجد شرایط هستید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

مزایا خرید خانه در کانادا

از آنجایی که اخذ اقامت با خرید ملک در کانادا وجود ندارد، می‌توانید به آن به چشم یک سرمایه‌گذاری امن نگاه کنید

مراحل اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک

همان‌طور که گفته شد، امکان اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک وجود ندارد. هرچند که در برخی کشورهای دیگر مانند ترکیه، اسپانیا، ایرلند، پرتغال و … مهاجرت از طریق خرید ملک امکان‌پذیر است. افرادی که در این کشورها ملک خریداری می‌کنند پس از 5 سال می‌توانند شهروندی آن کشور را دریافت کنند. با این حال اگر سرمایه کافی دارید می‌توانید از طریق ویزای سرمایه گذاری در کانادا، اقامت دائم این کشور را اخذ کنید.

کانادا برنامه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را برای مهاجران در نظر گرفته است. مثلاً در برنامه سرمایه‌گذاری ساسکاچوان در صورت داشتن شرایط می‌توانید زمین کشاورزی خریده و از این طریق به‌عنوان سرمایه‌گذار وارد این استان از کانادا شوید. به‌طور کلی مراحل اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا به‌صورت زیر است:

  • جمع‌آوری مدارک: بسته به اینکه شرایط کدام یک از برنامه‌های سرمایه گذاری را دارید باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید.
  • پر کردن فرم درخواست: فرم‌های درخواست باید به‌صورت دقیق تکمیل شوند. درصورت ناقص بودن فرم‌ها، درخواست ویزا به تعویق می‌افتد.
  • پرداخت هزینه‌ها: به هنگام ثبت درخواست باید هزینه‌های لازم پرداخت شود که متناسب با هر برنامه ممکن است متفاوت باشد.
  • ارسال مدارک: فرم‌های درخواست به همراه مدارک و اسناد پرداخت هزینه باید به اداره مهاجرت ارسال شوند.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

هرچند که مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر نیست، اما شرایط خرید ملک برای اتباع خارجی فراهم شده است. خریداران خارجی ملک در کانادا از حقوق برابری نسبت به مالکین دارای تابعیت این کشور برخوردار هستند.

همچنین برخی ایالت‌ها قوانین خاصی دارند که باید رعایت شود. اگر قصد دارید شش ماه یا کمتر در کانادا بمانید، غیرمقیم محسوب می‌شوید، اما اگر می‌خواهید بیش از شش ماه در سال بمانید، باید برای مهاجرت اقدام کنید. داشتن دارایی در کانادا نشان می‌دهد که شما به این کشور وابستگی دارید.

اگر ملکی در این کشور داشته باشید و بخواهید از طریق برنامه نامزد‌های استانی (PNP) اقدام به دریافت ویزا کنید، نگرانی‌های این مسئولان را بابت ترک کانادا تا حد زیادی کاهش می‌دهید. همچنین اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای بشردوستانه کانادا داشته باشید، خرید ملک می‌تواند به‌عنوان یک عامل مثبت محسوب شود.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه خرید ملک در کانادا

اگر می‌خواهید در کانادا ملک بخرید باید همه هزینه‌های آن را در نظر بگیرید. قیمت خرید خانه تحت‌تاثیر محله و مالیات‌های نقل‌وانتقال ملک است. کارمزدهای احتمالی که بابت هزینه‌های بازرسی خانه اعمال می‌شود نیز بر هزینه‌های املاک کانادا تأثیر دارد.

اگرچه بازرسی خانه طبق قانون الزامی نیست، اما شما به‌عنوان یک خریدار نباید این ریسک را بپذیرید. بازرسان خانه در برخی استان‌های تحت نظارت دولت هستند. هزینه‌های حقوقی مانند مالیات برای خانه‌های نوساز نیز در هزینه تأثیر دارد. جدول زیر هزینه‌های خرید املاک در کانادا را نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید از طریق سایت های خرید خانه در کانادا در مورد هزینه‌ها و شرایط خرید، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

عوامل تأثیرگذار بر خرید مسکنهزینه‌ها
قیمت مسکن811700 دلار 💲
مالیات بر املاک غیر مقیم کانادا1%
هزینه بازرسی خانه300 تا 500 دلار 💲
دریافت وام خرید ملک65 % از قیمت خرید ملک

بهترین شهر کانادا برای خرید ملک

کانادا کشوری با مناظر زیبای کوهستانی و کشوری مدرن است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این کشور از‌نظر کیفیت زندگی در رتبه بالایی قرار دارد. تحقیقاتی در این زمینه از 2 هزار نفر و با بررسی 73 کشور انجام گرفت. در این تحقیق به عوامل مختلفی از‌جمله ثبات اقتصادی، بازار کار و استحکام خانوداه پرداخته شد و کانادا توانست رتبه یک کیفیت زندگی را کسب کند.

طبق گزارشات منتشر شده در moneysense.ca مشخص شد که به لطف رشد اقتصاد، نرخ جرم و جنایت پایین و آب‌وهوای عالی اوکویل (Oakville) انتاریو (Ontario) توانست به‌عنوان بهترین محل برای زندگی در کانادا باشد. پس ‌از آن هم ‌عنوان بهترین مکان برای مهاجران جدید کانادایی، سومین مکان برتر برای بازنشستگی و پنجمین استان برتر برای تشکیل خانواده انتخاب شده است.

بر اساس شاخص هزینه زندگی در سال 2020، وینیپگ (Winnipeg)، ویکتوریا (Victoria) و ونکوور (Vancouver) در 30 شهر گران ‌قیمت جهان قرار گرفتند. بررسی‌های Numbeo برای تعیین کشورهای مقرون‌به‌صرفه برای زندگی، کانادا در رتبه 85 قرار گرفت. هزینه‌های زندگی بستگی به منطقه‌ای دارد که قرار است به آنجا مهاجرت کنید. اگر قصد خرید خانه در کانادا دارید، ‌به‌طور‌کلی سه شهر این کشور جزء بهترین‌ها برای زندگی و خرید خانه هستند:

  • تورنتو (Toronto)
  • ونکوور (Vancouver)
  • مونترال (Montreal)

جزئیات بیشتر درباره خرید خانه در کانادا را می‌توانید در مطلب زیر مطالعه کنید:

حتما بخوانید:
قیمت خانه در کانادا

خرید ملک در تورنتو

تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. بیش از 100 محله برای زندگی در این شهر وجود دارد. تنوع ملک در تورنتو باعث شده که با نیاز و سلیقه افراد مختلف مطابقت داشته باشد. تورنتو از هر نظر برای زندگی ایده‌آل است. جزء شهرهای تمیز و امن کانادا محسوب می‌شود.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در این شهر حضور دارند. برای کسانی که به‌دنبال زندگی در شهری مدرن با مراکز فرهنگی و تفریحی زیادی هستند، تورنتو انتخاب مناسبی خواهد بود. قیمت املاک تورنتو در سال 2021 رشد قابل‌توجهی داشته است.

در بیشتر مناطق آن، میانگین قیمت فروش انواع خانه نسبت به سال گذشته 27.7 درصد افزایش یافته است. اکنون، به‌طور متوسط ​​1334544 دلار برای خرید یک مکان برای زندگی در تورنتو یا حومه‌های اطراف آن نیاز است.

خرید ملک در ونکوور

ونکوور که به‌عنوان یکی از بهترین شهرهای جهان شناخته می‌شود، مکانی هیجان ‌انگیز برای زندگی در کاناداست. شهری شلوغ در ساحل غربی کانادا که مکان‌های گردشگری زیادی دارد. این شهر بزرگ‌ترین بندر کانادا به‌شمار می‌رود و به‌خاطر داشتن بزرگ‌ترین مراکز صنعتی، اقتصاد متنوع و پررونقی دارد. این شرایط خوب اقتصادی باعث شده که محل مناسبی برای یافتن شغل باشد.

صنعت املاک در ونکوور در چند سال گذشته رونق زیادی داشته است. از ماه می 2022، بازار مسکن این شهر شاهد افزایش قیمت خانه در 13 ماه متوالی بوده است. بر اساس گزارش هیئت املاک و مستغلات ونکوور بزرگ (REBGV)، بیش از 32,000 مسکن در منطقه برای سال 2020 وجود دارد. تقاضای بالا برای املاک ونکوور تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله رشد جمعیت، نرخ سود پایین و امکان سرمایه‌گذاری خارجی است. قیمت املاک در ونکوور در سال 2022 به 2,139,200 رسیده است.

خانه های فروشی در کانادا

شهرهای مونترال، ونکوور، تورنتو، گزینه‌های مناسبی برای خرید ملک و اقامت در کانادا هستند.

خرید ملک در مونترال

مونترال یکی از شهرهای مشهور و مناسب برای زندگی در کانادا است. هزینه‌های اجاره آپارتمان در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا ارزان‌تر است. Numbeo.com می‌گوید که متوسط ​​اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر مونترال حدود 960 دلار برآورد می‌شود. در اتاوا (Ottawa)، همان آپارتمان در مرکز شهر تقریباً 1150 دلار هزینه دارد.


اگر  قصد اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک برای این شهر را دارید بهتر است که هر دو زبان رسمی آن یعنی انگلیسی و فرانسه را بلد باشید، در غیر این صورت برای زندگی و یافتن شغل ممکن است به دردسر بیفتید.

اما مورد مهم، قیمت بالای خانه در مونترال است. نکته مثبت این‌که قیمت املاک در این شهر نسبت به تورنتو و ونکوور ارزان‌تر است. مونترال رشد سریع قیمت مسکن را برای بیشتر گروه‌های مسکونی بین سال‌های 2020 تا 2022 تجربه کرده است. میانگین قیمت فروش یک‌ خانه در مونترال در مارس 2022، 587,415 دلار بود که نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش داشت. انتظار می‌رود قیمت خانه در مونترال در طول سال 2022 به افزایش خود ادامه دهد.

اگر احساس می‌کنید نیاز به مشاوره دقیق‌تر در خصوص روش‌های مهاجرت به کانادا دارید، حتما از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

کانادا یکی از مقاصد مهاجرت است که افراد بی‌شماری مشتاق به سفر و زندگی در این کشور هستند. راه‌های زیادی برای مهاجرت کشور محبوب کانادا وجود دارد. همان‌طور که گفته شد اقامت کانادا از طریق خرید ملک امکان‌پذیر نیست، اما راه‌های دیگری چون ویزای سرمایه‌گذاری، تحصیل و ازدواج برای اخذ اقامت دائم این کشور در دسترس است. ازطریق فرم زیر برای دریافت مشاوره مهاجرتی با ما در ارتباط باشید.

همه افراد خارجی می‌توانند در این کشور ملک خریداری کنند، اما این هیچ تأثیری بر شرایط مهاجرت ندارد. هزینه‌های خرید خانه تحت‌‌تأثیر عواملی مثل قیمت، هزینه بازرسی از خانه و مالیات است. شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال برای زندگی در کانادا مناسب هستند. از نظر قیمت ملک، املاک موجود در مونترال نسبت به دیگر شهرهای کانادا ارزان‌تر هستند.

سؤالات متداول

خیر، در حال حاضر امکان مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک وجود ندارد. افراد تنها با سرمایه‌گذاری می‌توانند موفق به دریافت اقامت دائم شوند.

بله خارجیان قادر هستند که در این کشور ملک خریداری کنند.

شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور شهرهای مناسبی برای زندگی و خرید ملک هستند.

عواملی چون قیمت، مالیات و بازرسی بر هزینه‌های خرید خانه در کانادا تأثیر دارند. این هزینه در سال 2021، 811700 دلار بوده است.

guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها