موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه مهاجرت به آلمان

هزینه‌ مهاجرت به آلمان، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که برای علاقه‌مندان مهاجرت به این کشور مطرح می‌شود. مهاجرت به آلمان هزینه‌های خاص خودش را دارد و فقط در جمع کردن لباس‌ها در چمدان مسافرتی خلاصه نمی‌شود. اینکه چقدر باید هزینه کنید تا ویزای آلمان را بگیرید، به آلمان سفر کنید و در این کشور بتوانید خانه‌ای اجاره کنید و مستقر شوید، هزینه‌های اولیه در کشور آلمان و هزینه زندگی در این کشور همه این موارد را شامل می‌شود.

آلمان در مجموع کشور گرانی نیست اما دانستن هر کدام از این هزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا قبل از مهاجرت با کلیه هزینه‌ آشنایی داشته باشید. در ادامه قرار است هزینه مهاجرت را براساس روشی که برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید بررسی کنیم. ما سایر عوامل و هزینه‌های هر بخش را با جزییات بررسی کرده‌ایم تا دید دقیق‌تری نسبت به هزینه‌های هر بخش در فرآیند مهاجرت داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

هزینه‌های مهاجرت به آلمان چقدر است؟

اگر مطلب مهاجرت به آلمان را مطالعه کرده باشید می‌دانید روش های متفاوتی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و هر روش براساس شرایط هزینه متفاوتی دارد. هزینه‌ها به اختصار به صورت زیر است:

هزینه مهاجرت کاری به آلمان
  • هزینه ویزای کاری 80€
  • با پیشنهاد شغلی نیاز به تمکن مالی نیست
  • هزینه‌ ماهانه زندگی 1000 الی 2000€
هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان
  • هزینه ویزا تحصیلی 80€
  • هزینه شهریه دانشگاه15000€
  • تمکن مالی ماهانه ۹۳۴€
  • هزینه ماهانه زندگی 800 الی 1200€
هزینه مهاجرت با سرمایه‌گذاری به آلمان
  • هزینه ویزا سرمایه‌گذاری 80€
  • مبلغ سرمایه‌گذاری 360000€
  • تمکن مالی ماهانه 12500€
  • هزینه ماهانه زندگی 800 الی 1200€
هزینه مهاجرت از طریق ازدواج به آلمان
  • هزینه ویزا ازدواج 75€
  • تمکن مالی ماهانه 1400€
  • هزینه ثبت ازدواج 105€
  • هزینه متوسط ازدواج 150€

عوامل موثر در هزینه مهاجرت به آلمان

در بخش بالا هزینه‌ها به صورت مختصر بررسی شد. اما در حالت کلی، هزینه مهاجرت به آلمان را می‌توان در دو دسته قرار داد:

هزینه‌های اولیه که شامل موارد زیر می‌شود:

هزینه‌های جاری که شامل سفر به آلمان و زندگی در آلمان می‌شود شامل:

در ادامه هر کدام از این عوامل و مواردی که در این هزینه‌ها وجود دارد به صورت دقیق‌تر بررسی شده است:


دسته بندی هزینه های مهاجرت به آلمان


هزینه‌های اولیه مهاجرت به آلمان

اگر در دانشگاه‌های دولتی تحصیل کرده‌اید تعهد به خدمت در ازای آموزش رایگانی که دریافت کرده‌اید دارید. پس لازم است قبل از ترجمه مدارک نسبت به آزادسازی مدارک خود در سامانه saorg.ir اقدام کنید. چرا که برای تحصیل و کار در آلمان مدارک شما باید مورد تایید سفارت و دانشگاه مقصد قرار گیرد. آزاد سازی مدرک در ازای هزینه‌ای است که پرداخت می‌کنید و برای هر مقطع و همینطور منطقه دانشجویی متفاوت است.
مبالغ در سال 1401-1402 برای هر مقطع به شرح زیر بوده است:

  • در مقطع کاردانی و کارشناسی (فنی -علوم پایه – هنر – علوم انسانی) از 59،000،000 تا 83،000،000 ریال
  • مقطع کارشناسی ارشد(فنی -علوم پایه – هنر – علوم انسانی) از 106،000،000 تا 148،000،000 ریال 
  • مقطع دکتری (فنی -علوم پایه – هنر – علوم انسانی) از 174،000،000 تا 248،000،000 ریال

نکته : با توجه به اخبار اخیر این مبلغ افزایش قیمت داشته‌اند و برای هر مدرک در سامانه پس از بررسی مدارک به شما اعلام می‌شود.

در مرحله بعد برای ارائه مدارک خود در آلمان لازم است آن‌ها را به زبان آلمانی ترجمه کنید. برای این منظور باید مدارکی که نیاز دارید را به یک موسسه معتبر ترجمه بسپارید. هزینه ترجمه مدارک از سمت قوه قضاییه اعلام می‌شود و سالانه متغیر است. در ادامه هزینه مواردی که معمولا ترجمه می‌شوند را در سال 1402 آورده‌ایم. این هزینه‌ها بر حسب تومان هستند.

مدارکی که باید ترجمه شوند

هزینه ترجمه به تومان در سال 1402

شناسنامه42 هزار تومان
کارت ملی36 هزار تومان
سند ازدواج یا رونوشت آن۱۱۷ هزار تومان
کارت پایان خدمت۴۸۰۰۰ تومان
گذرنامه تومان+ هر پرفراژ ۳۰۰۰
گواهینامه رانندگی۴۸۰۰۰ تومان
گواهی اشتغال به تحصیل۴۴۰۰۰ تومان + هر سطر متن ۱۸۰۰ تومان
گواهی پایان تحصیلات کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا۷۲۰۰۰ تومان
گواهی فنی و حرفه‌ای۷۲۰۰۰ تومان
دیپلم پایان تحصیلات متوسطه یا پیش‌دانشگاهی۵۰۰۰۰ تومان
ریزنمرات دانشگاه (هر ترم)۲۴۰۰۰ تومان + هر درس ۹۰۰ تومان
توصیه‌نامه تحصیلی (بعد از تحصیلات سوم راهنمایی)۴۴۰۰۰ تومان + هر سطر متن۱۸۰۰ تومان
برگ سابقه بیمه تامین اجتماعی۶۸۰۰۰ تومان + به ازای هر تغییر محل اشتغال ۳۰۰۰ تومان

جدول بالا لیست مواردی است که اگر به صورت تحصیلی یا کاری قصد مهاجرت دارید لازم است که ترجمه کنید. علاوه بر هزینه‌های بالا هزینه تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه (تک‌برگی) برای هر سند لازم است  (هزینه مهر تایید) و به ازای هر تک برگ 400،000  الی 500،000 تومان است. در مجموع می‌توان این هزینه ها را برای تمام مدارک با مهر تایید عددی تا 10 میلیون تومان برای ترجمه به زبان آلمانی در نظر گرفت.

 

لگال سازی به معنای تایید مدارک و دادن اعتبار نامحدود است، این در حالی است که در حالت عادی مدارکی که ترجمه شده اند تا یک سال ترجمه شان اعتبار دارد. با لگال سازی اعتبار مدارک مادام العمر خواهد بود و دیگر نگران تاریخ خروج خود از ایران نخواهید بود. 

برای لگال سازی نیاز است که نوبت ویزا متریک بگیرید. این نوبت گرفتن نیاز به هزینه برای رزرو دارد که در نهایت این هزینه بازگشت داده می‌شود. مبلغ این رزرو برای هر شخص 1،000،000 تومان است. در این مرحله ویزا متریک مدارک پک شده شما را تحویل می‌گیرد و به ازای تایید هر پک مبلغ 38 یورو (30 +8) دریافت می‌کند.  دقت کنید ممکن است شما 3 الی 4 پک برای مدارکتان داشته باشید (پک شناسنامه، پک مدارک ازدواج، پک مدارک لیسانس، پک مدارک دیپلم و …)

عنوان هزینه‌هاهزینه (به یورو)
تصدیق همه مدارک توسط سفارت30
تأیید کپی همه مدارک توسط سفارت25
تهیه کپی از مدارک30 سنت برای هر صفحه
هزینه خدمات ویزا متریک برای تصدیق مدارک8
هزینه خدمات ویزا متریک برای کپی برابر اصل کردن مدارک11

اگر کارفرما یا دانشگاه یا هر شخصی که با شما در ارتباط است کپی برابر اصل کردن مدارک شما را نیاز داشته باشد در این بخش هزینه آن هم که 36 یورو است اضافه می‌شود. دقت کنید که برای کپی برابر اصل سازی مدارک در ویزا متریک به گرفتن نوبت جداگانه نیاز دارید.

می‌توان هزینه این بخش را در حالت حداقل 152 الی 160 یورو در نظر گرفت. جدای از هزینه‌ای که صرف رفت آمد به تهران و اسکان تهران برای انجام این فرایندها خواهد شد.

براساس روشی که قصد خروج از ایران را دارید مبلغی برای تمکن در نظر گرفته می‌شود تا فرد از این طریق بتواند به دولت آلمان اثبات کند که می‌تواند از پس هزینه‌های خود در یک سال اول زندگی در آلمان برآید. این مبلغ در روش‌های مختلف متفاوت اما به هم نزدیک است. 

در میان روش‌ها، روش کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری و آوسبیلدونگ به تمکن نیاز دارند. که توضیحات هر کدام را در جدول زیر می‌بینید.

عنوان هزینه‌هاهزینه (به یورو)
تصدیق همه مدارک توسط سفارت30
تأیید کپی همه مدارک توسط سفارت25
تهیه کپی از مدارک30 سنت برای هر صفحه
هزینه خدمات ویزا متریک برای تصدیق مدارک8
هزینه خدمات ویزا متریک برای کپی برابر اصل کردن مدارک11

نکته: در صورتی که بتوانید با جاب آفر برای کار به آلمان بروید و قرارداد کاری داشته باشید نیازی به تمکن مالی ندارید.

برای آموزش زبان انگلیسی نیاز است که دوره‌های این زبان را به صورت آنلاین یا حضوری بگذرانید تا بتوانید مدرک زبان B2 را دریافت کنید. این مبلغ به طور متوسط در صورتی که به صورت حضوری در کلاس شرکت کنید تا 12 میلیون تومان هزینه دارد. اما این فقط بخشی از هزینه برای زبان آلمانی است. شما باید در آزمون زبان آلمانی شرکت کنید و مدرک خود را هم بگیرید. در این بین آزمون‌های مختلفی برگزار می‌شود که نحوه آزمون گیری و هزینه آن‌ها متفاوت است.

  • آزمون Test Daf
  • آزمون Goethe
هزینه دوره‌های آموزش زبان10 الی 12 میلیون تومان (بسته به توانایی در یادگیری)
هزینه آزمون‌های زبانهر آزمون در سال جاری 8 الی 12 میلیون

برای اخذ ویزا نیاز به گرفتن نوبت ویزا متریک است. پس گام اول دریافت نوبت آنلاین از سایت ویزا متریک است که باید هزینه‌ای برای رزرو پرداخت شود. این هزینه در حال حاضر 1،300،000 تومان به ازای هر شخص است که بعد از جلسه برگشت داده می‌شود. برخلاف هزینه رزرو، هزینه ویزا به صورت یورو باید پرداخت شود. 

نکته: در صورتی که بعد از رزرو وقت حضورا مراجعه نکنید این مبلغ دیگ بازگشت داده نمی‌شود و هدر می‌رود.

هزینه ویزا (به صورت نقدی یورو)مبلغ ویزای شینگن بر اساس یورومبلغ ویزای بلند مدت بر اساس یورو
0-6 سال
00
6 -12 سال
40 یورو37 یورو
بالای 12 سال80 یورو75 یورو
هزینه فرآیند در ویزا متریک29.4 یورو29.4 یورو

هزینه ویزا به صورت یورو است که باید نقدا همراه داشته باشید. براساس اطلاعات جدول برای هر شخص بالغ هزینه ویزای شینگن 109.4 یورو و ویزای بلند مدت (برای تحصیل، کار و سرمایه گذاری و موارد دیگر) 104.5 یورو است و اگر خانواده باشید این مبلغ براساس تعداد اعضا و سن اعضا افزوده می‌شود.

هزینه های جاری مهاجرت به آلمان

هزینه‌های مربوط به سفر و زندگی در آلمان در ادامه بررسی شده‌اند:

بیمه درمانی یکی از شرایط اصلی برای گرفتن ویزای آلمان است. پس قبل از هر چیز یک بیمه درمانی مسافرتی باید تهیه کنید البته این بیمه مربوط به قبل از مهاجرت است. پس از مهاجرت شما باید نسبت به تهیه بیمه دولتی یا خصوصی برای درمان در آلمان اقدام کنید.

نوع بیمه موردنیازمبلغ هزینه شده
بیمه سلامت سفر برای کشورهای عضو شنگن با پوشش 30 هزار یورو
120 تا 150 هزار تومان
بیمه درمانی دولتی در آلمان219 الی 292 یورو برای کارمندان
160 (80 یورو دانشگاه)برای دانشجویان

بلیط هواپیما از ایران مستقیم به آلمان وجود ندارد اما شرکت‌های هواپیمایی این سازماندهی را برای شما انجام می‌دهند تا بتوانید به آلمان بروید. بسته به فصل سال و تایم های زمانی بلیط می‌تواند قیمت متفاوتی داشته باشد که از 8 تا 30 میلیون می‌تواند متغیر باشد. 

البته دقت کنید این 8 میلیون تومان به ندرت و در شرایط خاص موجود است.

عوارض خروج از کشور حدود 600 هزار تومن و برای آقایانی که سربازی نرفته‌اند حدود 30 الی 40 میلیون وثیقه لازم است.

پس از رسیدن به آلمان مجموعه فعالیت‌هایی وجود دارد که باید انجام شود. لحظه ای که وارد خاک آلمان می‌شوید در اولین قدم باید نسبت به تهیه سیم کارت اقدام کنید. چرا که بسیاری از فعالیت‌ها در این کشور با داشتن سیم کارت امکان پذیر است. هزینه سیم کارت 9 الی 10 یورو است توصیه می‌شود در خود فرودگاه نسبت به تهیه سیم کارت اقدام کنید.

در گام بعدی باید محلی برای زندگی خود در شهر محل سکونتتان اجاره کنید. اگر از ایران برای اجاره خانه اقدام نکرده‌اید می‌توانید از طریق airbnb اقدام کنید. دقت کنید در ابتدای ورود نیاز به خانه مبله دارید و  هزینه معمول برای اجاره این نوع خانه ها در آلمان از 500 یورو شروع می‌شود و بسته به شهر اقامتتان ، نزدیکی به مرکز شهر و وضعیت ساخت و متراژ این مبلغ افزایش پیدا می‌کند.

در آلمان خرید اشتراک رادیو و تلویزیون اجباریست و باید ماهانه یا سالانه این اشتراک را تهیه کنید. اشتراک ماهانه 18 یورو است که در صورت عدم پرداخت جریمه خواهید شد.

در مرحله بعد برای افتتاح حساب بانکی در آلمان باید اقدام کنید. در صورتی که سن شما از 25 گذشته شما باید مبلغی را پرداخت کنید که ماهانه بسته به نوع حسابی که دارید (جاری – پس انداز – تجاری) و محل زندگی از 20 یا 50 یورو متفاوت است.

حتی اگر با روش کاری به آلمان بروید و حقوق ماهانه داشته باشید باید هزینه ماه اول زندگی خود را در نظر داشته باشید. این هزینه شامل هزینه رفت و آمد شهری و همینطور هزینه خورد و خوراک و تهیه مایحتاج اولیه زندگی است. 

بهتر است در ابتدا اپلیکیشن ebay را نصب کنید تا بتوانید وسایل دست دوم برای خانه خود تهیه کنید که این مبالغ متغیر است می‌توانید تا سقف 1000 یورو برای این کار کنار بگذارید. دقت کنید این هزینه‌ها برای یک فرد در نظر گرفته شده است

هزینه خورد و خوراک در یک ماه:

برای یک ماه 150 تا 200 یورو هزینه دارد. البته به شرطی که مواد غذایی را خرید و در خانه آشپزی کنید. این مبلغ با تغییر شهر و افزودن وعده‌های غذایی در رستوران و غذاخوری‌ها افزایش خواهد داشت.

برای هزینه قبوض در یک ماه:

220 یورو (شامل اینترنت، موبایل و تلویزیون)

هزینه حمل و نقل در یک ماه: 

رفت و آمد و جابه جایی در آلمان هم شامل هزینه‌هایی است که به صورت زیر محاسبه می‌شود:

  • هزینه بلیط یک طرفه مترو در برلین: 2.80 یورو
  • هزینه بلیط یک طرفه اتوبوس در مونیخ: 2.60 یورو
  • هزینه بلیط یک طرفه تراموا در کلن: 2.40 یورو
  • هزینه بلیط یک ماهه مترو در برلین: 92 یورو
  • هزینه بلیط یک ماهه اتوبوس در مونیخ: 86 یورو
  • هزینه بلیط یک ماهه تراموا در کلن: 82 یورو

البته کارت‌های در هر شهر وجود دارد که با نام کارت حمل و نقل عمومی شناخته می شود و برای استفاده از تمام وسایل نقلیه عمومی به صورت ماهانه شارژ می‌شوند که مبلغ شارژ بین 87 الی 92 یورو در ماه متغیر است. در کل هزینه مورد انتظار برای یک ماه را تا 100 یورو می‌توان پیش بینی کرد. البته این رقم بدون در نظر گرفتن سفرها و جابجایی‌های خارج شهری است.

اگر اطلاعات بیشتری درباره جزئیات هزینه‌های ماهانه برای بیشتر از یک نفر را دارید صفحه هزینه زندگی در آلمان را حتما مطالعه کنید.

هزینه وکیل برای مهاجرت به آلمان

هزینه وکیل برای مهاجرت به آلمان متغیر است. لازم است علاوه بر تمام هزینه‌های بالا شما هزینه وکیل مهاجرتی را برای انجام فرآیند مهاجرت در نظر بگیرید. حقیقت این است که خود شما هم می‌توانید تمام مراحل مربوطه را انجام دهید اما در نظر داشته باشید که نداشتن راهنما ممکن است این فرآیند را بسیار طولانی کند و از طرفی حتی باعث شود ویزای شما ریجکت شود.

هزینه مهاجرت به آلمان با حضور یک وکیل، به عوامل مختلفی از جمله روش مهاجرت، تعداد اعضای خانواده همراه، شرایط متقاضی و نوع خدماتی که وکیل ارائه می‌دهد بستگی دارد. بنابراین برای اطلاع در مورد هزینه‌های دقیق وکیل مهاجرت به آلمان باید با یک وکیل متخصص و یا مؤسسه مهاجرتی مجرب مشورت کنید. همچنین می‌توانید با کارشناسان ما در پارسی کانادا تماس بگیرید تا شما را در رابطه با این موضوع، راهنمایی کنند.

برای تماس با کارشناسان ما در پارسی کانادا و استفاده از نظرات مشاورین و وکلای حقوقی این شرکت می‌توانید فرم زیر را پر کنید:

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق کار

اگر شما با روش کاری قصد مهاجرت دارید و یک برآورد از هزینه‌های پیش رو می‌خواهید، نگاهی به این جدول بیندازید. برای کار در آلمان تقریبا تمام هزینه‌های که در بالا بحث کردیم را خواهیم داشت.

نوع هزینه‌هاهزینه (یورو/ تومان)
هزینه آزادسازی مدارک8،500،000 تومان یا بیشتر
هزینه ترجمه مدارک10،000،000 تومان
هزینه لگال سازی مدارک در ویزا متریک150 یورو
هزینه اخذ مدرک زبان

24،000،000 تومان
هزینه بیمه مسافرتی150،000 تومان
هزینه ویزا75 یورو
هزینه هواپیما30،000،000
هزینه بیمه درمانی290 یورو (با مبالغ کمتر هم میتوان تهیه کرد)
خرید سیم کارت9الی 10 یورو
افتتاح حساب بانکیماهانه 0 الی 50 یورو (برای بالای 25 سال)
هزینه اجاره خانه500 الی 2000 یورو در ماه
هزینه حمل و نقل ماهانه (با Deutschland Ticket)
90 الی 100 یورو
هزینه خورد و خوراک ماهانه150 الی 200 یورو
جمع کل… تومان و … یورو

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

دانشگاه‌های آلمانی زبان رایگان هستند و هزینه‌های شما شامل ویزا، تمکن، بیمه دانشجویی و هزینه‌های سفر است. در جدول زیر، هزینه‌های مهاجرت تحصیلی به آلمان را بررسی کرده‌ایم:

مواردهزینه
هزینه آزادسازی مدارک8،500،000 تومان یا بیشتر
هزینه ترجمه مدارک10،000،000 تومان
هزینه لگال سازی مدارک در ویزا متریک150 یورو
هزینه اخذ مدرک زبان24،000،000 تومان
هزینه بیمه مسافرتی150،000 تومان
هزینه تمکن مالی11،208 یورو سالانه
هزینه ویزا80 یورو
هزینه دانشگاه (خصوصی)
2000 تا 40000 یورو
هزینه هواپیما30،000،000
هزینه بیمه درمانی
160 یورو (ممکن است دانشگاه نصف هزینه را بپردازد)
هزینه ثبت نام و گرفتن کارت دانشجویی200 الی 300 یورو (دانشگاه دولتی)
خرید سیم کارت9 الی 10 یورو(رایگان هم وجود دارد)
افتتاح حساب بانکیماهانه 0 الی 50 یورو (برای بالای 25 سال)
هزینه خوابگاه دانشجوییدولتی: ماهانه 200 تا 300 یورو
خصوصی: ماهانه 300 تا 600 یورو
هزینه حمل و نقل ماهانه (با Deutschland Ticket)رایگان برای دانشجویان
هزینه خورد و خوراک ماهانه150 الی 200 یورو
جمع کل… تومان و … یورو

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری

خبر خوب در مورد مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری، این است که شما می‌توانید از این طریق برای اخذ تابعیت یا شهروندی آلمان (German citizenship) هم درخواست دهید. با ویزاهای مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید مجوز اقامت یا residency permit دریافت کنید و پس از 6 تا 8 سال، به شهروند قانونی این کشور تبدیل شوید.

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق ویزاهایی مثل ویزای کارآفرینی یا ویزای خوداشتغالی (Business visa) طبق این جدول است:

نوع هزینه‌هامقدار هزینه به یورو
مبلغ سرمایه‌گذاریحداقل 360 هزار یورو
ویزای سرمایه‌گذاری80 یورو
تمکن مالیواریز 12500 یورو به حساب مسدود شده برای تامین هزینه‌های زندگی
اثبات داشتن مبلغ کافی برای سرمایه‌گذاری
هزینه ثبت شرکت25000 یورو

هزینه‌های مربوط به ازدواج با یک شهروند آلمانی

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج هم هزینه‌های مخصوص به‌خودش را دارد که در ادامه با هزینه‌های قانونی آن، آشنا خواهید شد:

نوع هزینه‌هامقدار هزینه به یورو
اقدامات اولیه برای ثبت ازدواج در آلمان105 یورو
متوسط هزینه مراسم معمولی ازدواج150 یورو
هزینه‌های دیوان عالی (به آلمانی: Kammergericht)75 یورو
تفسیر سوگند برای دادرسی اولیه(Sworn interpret for the initial proceedings)150 یورو
تفسیر سوگند برای مراسم ازدواج(Sworn interpret for the ceremony)150 یورو
تمکن مالیشوهر باید حداقل درآمد 1400 یورویی در ماه داشته باشد.
ویزای ازدواج آلمان75 یورو

هزینه مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کارآفرینی

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی، تقریبا مانند روش سرمایه‌گذاری است، اما تفاوت آن‌ها در میزان سرمایه مورد‌نیاز است.

نوع هزینه‌هامقدار هزینه به یورو
حداقل مبلغ برای کارآفرینیحداقل 360 هزار یورو
ویزای کارآفرینی یا خوداشتغالی80 یورو
تمکن مالیواریز 12500 یورو به حساب مسدود شده برای تامین هزینه‌های زندگی
اثبات داشتن مبلغ کافی برای کارآفرینی
هزینه ثبت شرکت25000 یورو

هزینه مهاجرت پرستاران به آلمان

آلمان، در چند سال گذشته با کمبود نیروی متخصص در کادر درمان مواجه شده و مدتی است که برای پر کردن فرصت‌های شغلی این حوزه، برای جذب پرستاران تلاش می‌کند. این کشور امکانات و شرایط کاری فوق‌العاده‌ای را نسبت به کشورهای دیگر مثل کانادا، انگلستان، دانمارک، سوئد، سوئیس و غیره برای پرستاران ایجاد کرده است. در ادامه، برای درک هرچه بهتر هزینه مهاجرت پرستاران به آلمان به این جدول نگاهی بیندازید:

نوع هزینه‌هامقدار هزینه به یورو
هزینه سند ویزای کار (work permit) و اجازه اقامت (residency permit)کم‌تر از 200 یورو
مجوز رسمی برای تمرین به‌عنوان یک پرستار واجد شرایطبسته به ایالات آلمان متفاوت است و گاهی به چند صد یورو می‌رسد.
هزینه اخذ ویزا از طریق ویزای جاب سیکر80 یورو
هزینه آوسبیلدونگ پرستاریرایگان

هزینه رفتن به آلمان؛ هزینه دستیابی به یک زندگی رؤیایی

 در این مقاله هزینه زندگی در آلمان را هم به‌صورت عمومی و هم برای افراد متخصص بررسی کرده‌ایم. همان‌طور که گفتیم، داشتن یک برآورد دقیق در مورد هزینه مهاجرت به آلمان، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ورود به خاک این کشور است. شرایط اخذ ویزاهای مختلف آلمانی، بسته به شرایط متقاضیان تغییر می‌کند. به‌همین دلیل برای آشنایی بیشتر با جزئیات هزینه مهاجرت به آلمان و شرایط مختلف، با ما در پارسی کانادا تماس بگیرید. همکاران ما در پارسی کانادا در هر لحظه‌ای که شما اراده کنید، آماده ارائه مشاوره‌های تخصصی در مورد مهاجرت به کشورهای اروپایی از جمله آلمان هستند.

 

سوالات متداول

هزینه ماهانه یک نفر بدون اجاره‌بها در آلمان حدوداً 942.6 یورو است.

هزینه اخذ ویزای جاب سیکر به‌ازای هر یک نفر 75 یورو است.

تمکن مالی شوهر برای ازدواج با یک آلمانی، حداقل درآمد 1400 یورویی در ماه است.

هزینه ویزای دانشجویی، 75 یورو برای افراد بالای 18 سال، 37.5 یورو برای افراد زیر 18 سال و 11.208 یورو در ماه به‌عنوان تمکن مالی اعلام شده است.
guest
2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها