موسسه حقوقی بین المللی دادگران حق و عدالت

آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان

آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان

شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان در رشته‌های مختلف، فرصت مناسبی برای یادگیری یک حرفه جدید و ورود به بازار کار پررونق این کشور است. خبر خوب برای علاقه‌مندان به حرفه آشپزی این است که آلمان دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی نیز برگزار می‌کند. اگر به آشپزی و کار در این زمینه علاقه داشته و می‌خواهید فرصت کار در کشوری پیشرفته مانند آلمان را داشته باشید، می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید. در ادامه این مطلب هر آنچه را که درباره شرایط آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان و میزان درآمد، بهترین شهرها برای آشپزی و روند مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ لازم است بدانید، بررسی می‌کنیم.

شرایط کلی آوسبیلدونگ رشته آشپزی
حداقل دستمزد در ماه1090 یورو
حداکثر دستمزد در ماه3770 یورو
بهترین شهر برای کارهامبورگ (Hamburg)، مونیخ (Munchen)، کلن (Cologne)

چرا آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان؟

دوره‌های آوسبیلدونگ روشی ساده برای مهاجرت و کار در کشور آلمان هستند. این دوره‌های کارآموزی متقاضیان بدون سابقه و پیش‌زمینه لازم آموزش داده و برای ورود به بازارکار در رشته‌های مختلف آماده می‌کنند. از آنجایی که کشور آلمان به جذب نیروی کار جوان نیاز دارد، احتمال پذیرفته شدن در دوره‌ها و ورود به بازارکار، بسیار زیاد است. این دوره‌ها تنها برای متقاضیان آشپزی نیست؛ بلکه در رشته‌های دیگری نیز برگزار می‌شود که می‌توانید آن‌ها را در مطلب لیست آوسبیلدونگ آلمان بررسی کنید.

برای شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی آلمان نیز مانند سایر رشته‌های دیگر نیازی به پرداخت شهریه ندارد. علاوه بر این، در طول این دوره که معمولاً تا 3 سال طول می‌کشد، حقوق نیز دریافت می‌کنید. همه این شرایط در کنار فرصت‌های شگفت‌انگیز برای ورود به بازارکار، می‌تواند نشان دهد که چرا برای کار در رشته آشپزی، بهتر است دوره‌های آوسبیلدونگ را انتخاب کنید.

شرایط مهاجرت با آوسبیلدونگ آشپزی

اگر قصد دارید با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی به کشور آلمان مهاجرت کنید، بهتر است قبل از هر اقدامی شرایط را بررسی کرده و از جزئیات آن اطلاعات لازم را کسب کنید. در مطلب آوسبیلدونگ آلمان به‌طور کامل هرآنچه که درباره این دوره‌های کارآموزی و نحوه شرکت در آن‌ها لازم دارید را بررسی کرده‌ایم.

آوسبیلدونگ آشپزی در کشور آلمان شرایطی دارد که باید رعایت شود

آوسبیلدونگ آشپزی در کشور آلمان شرایطی دارد که باید رعایت شود

برخی از شرایط مهم و اولیه آوسبیلدونگ آشپزی آلمان را در ادامه می‌بینید.

  • برای شرکت در این دوره‌ها، هیچ حداکثر سنی تعیین نشده و متقاضیان از 17 سالگی می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند (اغلب شرکت‌ها و موسسات آموزشی، حداکثر سن 30 سال را در نظر می‌گیرند).
  • تمکن مالی لازم برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ تنها برابر با هزینه‌های زندگی در آلمان است و هیچ شهریه‌ای نمی‌پردازید.
  • طول دوره‌های آوسبیلدونگ بسته به محل کارآموزی، نمره‌های متقاضی و … متفاوت است اما حداکثر 3 سال طول می‌کشد.
  • حداقل مدرک لازم برای آوسبیلدونگ، اتمام سال دوازدهم یا دیپلم است.
  • مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 برای شرکت در دوره‌های الزامی است.

در مراکز آموزشی آوسبیلدونگ در آلمان، تمام آموزش‌ها و امتحانات به زبان آلمانی انجام می‌شوند. علاوه بر این، در محیط‌های کاری نیز افراد به همین زبان صحبت می‌کنند و به همین دلیل، اخذ مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت شرکت در این دوره‌ها الزامی و مهم است.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

وظایف یک آشپز در آلمان در یک نگاه

زمانی که در دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی آلمان شرکت می‌کنید، مهارت‌هایی را آموزش می‌بینید تا برای ورود به بازارکار آماده شوید. این مهارت‌ها روی وظایفی تمرکز دارد که به‌عنوان یک آشپز یا سرآشپز برای کار در آلمان باید به عهده بگیرید. این وظایف عبارت است از:

  • ایجاد منو اختصاصی با غذاهای متنوع و متناسب با فصول مختلف
  • بررسی لیست خرید مواد اولیه و مایحتاج موردنیاز رستوران
  •  آشنایی با شیوه نگهداری و ذخیره مواد اولیه
  • تهیه غذاهای مختلف
  • چیدمان غذاها در ظروف سرو آن
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر وظایف کارکنان آشپزخانه
  • مرتب کردن و تمیز کردن محل کار

زمانی که برخی مهارت‌های تخصصی از جمله تهیه دسر، کار با مواد غذایی گیاهی، برنامه‌ریزی برای مراسم‌ها، ایجاد منوهای جدید و خلاقانه، تهیه غذاهای بین‌المللی و … که در سطح‌های آموزشی مختلف طی دوره به آشپزان آموزش داده می‌شود را کسب کنید، قطعاً جایگاه شغلی و درآمد مناسب‌تری نیز خواهید داشت.

درآمد آشپزها در آلمان

درآمد شما پس از اتمام دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی و ورود به بازار کار آلمان، به موقعیتی که در محل کار به عنوان آشپز (Cook) یا سرآشپز (Chef) دارید، بستگی دارد. دوره‌های آشپزی جزو بهترین آوسبیلدونگ های آلمان بوده و درآمد خوبی در این کشور دارد.  در جدول زیر می‌توانید درآمد آشپزها و سرآشپزها در آلمان را بررسی کنید.

وضعیت درآمدشغل آشپزی (Cook)سرآشپز (Chef)
میانگین درآمد در ماه2,070 یورو2,370 یورو
حداقل حقوق سالیانه11,400 یورو13,100 یورو
میانگین حقوق سالیانه24,800 یورو28,500 یورو
حداکثر حقوق سالیانه39,500 یورو45,300 یورو

علاوه بر موقعیت شغلی به‌عنوان آشپز یا سرآشپز، عوامل دیگری نیز روی میزان درآمد افراد بعد از شرکت در آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان تأثیر می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین دستمزد آشپزها، میزان تجربه کاری آن‌ها است که هرچه سابقه بیشتری داشته باشند، درآمد آن‌ها نیز به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند. در نمودار زیر می‌توانید تأثیر تجربه روی درآمد را بررسی کنید.

مقایسه درآمد سرآشپزها در آلمان براساس آمار سایت salaryexpert

مقایسه درآمد سرآشپزها در آلمان براساس آمار سایت salaryexpert

تحصیلات و درآمد آشپزی

علاوه بر سابقه و تجربه، عوامل دیگری مانند تحصیلات، جنسیت، شهری که در آن کار می‌کنید و … نیز روی درآمد شما پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ آشپزی آلمان تأثیر می‌گذارد. افراد با تحصیلات بالاتر و به‌خصوص با مدرک در زمینه آشپزی، قطعاً درآمد بیشتری هم خواهند داشت. البته مدارک تحصیلی یکی از الزامات اصلی برای اخذ ویزای کاری نیست، اما روی درآمد در تمام مشاغل اثر می‌گذارد. برای بررسی دقیق‌تر شرایط اخذ ویزا، می‌توانید مطلب ویزای کار آلمان را مطالعه کنید.

برای مثال، درآمد دو سرآشپز با سطح تجربه یکسان اما مدارک تحصیلی متفاوت، به‌صورت زیر است:

  • درآمد متوسط آشپزها در سطح دبیرستان، حدود 1440 یورو در ماه است.
  • میانگین درآمد آشپزها با مدرک دیپلم، تا 93% افزایش یافته و به 2780 یورو در ماه می‌رسد.

حدود 54% از کسانی که در حرفه آشپزی آموزش دیده و مشغول به کار هستند، تحصیلات در سطح دبیرستان دارند. این در حالی است که افراد با مدرک کاردانی، با 19% در رتبه دوم و آشپزهای لیسانسه با 17%، در رتبه سوم قرار می‌گیرند. حدود 10% از این دانش‌آموخته‌های آشپزی، آشپز حرفه‌ای و یا دستیاران نیز، تحصیلات پایین‌تر از دبیرستان دارند.

کدام شهرها برای آشپزها مناسبترند

انتخاب شهر برای کار به عنوانآشپز تاثیر زیادی بر درآمد دارد

انتخاب شهر برای کار به عنوان آشپز تاثیر زیادی بر درآمد دارد

شهری که در آن زندگی و کار می‌کنید نیز روی میزان درآمد شما تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که حتی اگر با شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ مهاجرت نکرده و از طریق جاب آفر آلمان به این کشور می‌روید، باید ببینید کدام شهرها از نظر درآمد برای آشپزها مناسب‌ترند. لیست زیر، شهرهای مختلف آلمان را به‌ترتیب بیشترین درآمد سرآشپزها بعد از آوسبیلدونگ آشپزی نشان می‌دهد:

  • هامبورگ (Hamburg)
  • مونشن (Munchen)
  • کلن (Koln)
  • برلین (Berlin)
  • فرانکفورت (Frankfurt)
  • اشتوتگارت (Stuttgart)
  • دوسلدورف (Dusseldorf)
  • اسن (Essen)
  • لایپزیگ (Leipzig)
  • دورتموند (Dortmund)
  • درسدن (Dresden)
  • برمن (Bremen)
  • نورنبرگ (Nurnberg)
  • هانوفر (Hannover)

مهاجرت آوسبیلدونگ آشپزی به آلمان

همان طور که می‌دانید، آوسبیلدونگ یک برنامه آموزش حرفه‌ای است که افراد را برای ورود به مشاغل در رشته‌های مختلف آماده می‌کند. این دوره‌ها نه تنها برای آلمانی‌ها، بلکه برای افراد خارجی نیز برگزار شده و یکی از روش‌های ساده برای مهاجرت به این کشور است. در حال حاضر، بیش از 320 رشته و حرفه مختلف در قالب دوره‌های آوسبیلدونگ آموزش داده می‌شود که آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان یکی از این رشته‌ها است. اگر قصد دارید تا در این دوره‌ها شرکت کرده و شانس یافتن شغل در آلمان را داشته باشید، باید شرایط این دوره‌ها را برآورده کنید. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در مطلب مهاجرت به آلمان بررسی کنید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سخن پایانی

آلمان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین اقتصادهای دنیا، یک مقصد عالی برای مهاجرت کاری شناخته می‌شود. سیاست‌های این کشور در جذب نیروی کار جوان و ماهر، باعث شده تا روش‌های متعددی برای تسهیل مهاجرت به این کشور طراحی شود. یکی از  این روش‌ها برای علاقه‌مندان به مشاغل آشپزی، دوره‌های آوسبیلدونگ آشپزی است. این دوره‌ها مهارت‌های اساسی و تخصصی آشپزی را به کارآموزان ارائه می‌دهد تا برای کار در آشپزخانه رستوران‌ها، هتل‌ها و … آماده شوند. در این مطلب هر آنچه را که درباره آوسبیلدونگ آشپزی در آلمان لازم است بدانید، بررسی کردیم.

سوالات متداول

به‌عنوان یک سرآشپز در آلمان، به‌طور متوسط 2370 یورو در ماه درآمد دارید. این درآمد برای آشپزها کمی کمتر بوده و به 2070 یورو در ماه می‌رسد.

معمولاً در اغلب شهرهای بزرگ آلمان آشپزها درآمد خوبی دارند، اما بیشترین درآمد، برای هامبورگ (Hamburg)، مونشن (Munchen) و کلن (Koln) است.

در دوره‌های آوسبیلدونگ، تمام آموزش‌ها و امتحانات به زبان آلمانی برگزار می‌شود و به همین دلیل، تسلط به زبان انگلیسی برای شرکت در این دوره‌ها کافی نیست.

دوره‌های آوسبیلدونگ رایگان بوده و نیاز به پرداخت هیچ مبلغی به‌عنوان شهریه ندارید، اما باید تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در این کشور را داشته باشید.

guest
6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها